چگونه رنگ موی کنفی درست کنیم؟

رنگ موی کنفی

شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود رنگ موی کنفی را دوست داشته باشیم، این است که ما را به یاد رنگ طلایی شن‌های ساحل می‌اندازد. این رنگ موی جذاب و دوست داشتنی، درخشش بی‌نظیری هم دارد. رنگ کنفی یا همان بژ از جمله رنگ‌هایی است که برای کسانی که زرد شدن موهایشان بعد از دکلره شکایت دارند، یک انتخاب مناسب است. در این گزارش قصد دارم شما را با طیف از رنگ موی کنفی آشنا کنم. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ موی کنفی چیست؟

اصولاً به رنگ موی نزدیک به رنگ کرم، دودی و طلایی، رنگ موی کنفی گفته می‌شود. مهم‌ترین نکته در مورد آن، این است که باید موها تا پایه 9 یا 10 دکلره شوند. سپس با ترکیبی از رنگ‌هایی که اشاره کردم، رنگساژ شوند. دکلره کردن موها معمولاً با کمک موادی مثل اولاپلکس انجام می‌شود تا در حین پروسه، موها آسیب نبینند.

رنگ موی کنفی

رنگ موی کنفی برای کدام رنگ پوست مناسب است؟

می‌توان گفت که تقریباً رنگ موی کنفی با همه انواع پوست سازگار است. چرا که در این رنگ مو اثری از زردی مو دیده نمی‌شود و به همین خاطر یک رنگ موی خنثی محسوب می‌شود. رنگ‌های خنثی مثل کنفی، کرمی، استخوانی و دودی با همه انواع رنگ پوست سازگار بوده و‌هارمونی پیدا می‌کنند.

فرمول تهیه رنگ موی کنفی

همانطور که اشاره کردم، قبل از هرچیز باید موها را تا پایه 9 یا 10 دکلره کنید. برای این کار لازم است که حتماً به یک آرایشگر ماهر مراجعه کرده و از مواد مرغوب استفاده کنید. این کار را می‌توانید با اکسیدان‌های شماره 2 یا سه انجام دهید. سپس موها را با کمک شامپو ضدزردی یا شامپو بنفش شستشو دهید. این کار به خنثی شدن رنگدانه‌های زرد که با مواد دکلره تخلیه نشده‌اند، کمک بسیاری می‌کند. پس از اینکه حدود 5 تا 10 دقیقه موها را با شامپو ضدزردی رقیق شستشو دادید از رنگ‌های شماره 10.31، 9.3 و به همراه اکسیدان شماره 1 رنگساژ درست کنید.

رنگ موی کنفی
رنگ موی کنفی

فرمول:

10.31+9.3+اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

درست کردن رنگ موی کنفی کاراملی

رنگ موی کنفی کاراملی مخصوص کسانی است که دوست دارند علاوه بر کرمی‌ و پلاتینه شدن موهایشان، کمی ‌رنگ قهوه‌ای هم به آنها اضافه کنند. این کار به درخشان‌تر و گرم‌تر شدن رنگ هم کمک می‌کند. برای این کار لازم است موها را تا پایه 9 یا 10 دکلره کنید. سپس با شامپو ضدزردی شسشتو داده و آبکشی کنید. حالا با رنگ‌های شماره 10.31 و 9.8 و واریاسیون طلایی یک رنگساژ کنفی کاراملی درست کنید.

رنگ موی کنفی کاراملی
رنگ موی کاراملی کنفی

فرمول:

10.31+9.8+ واریاسیون طلایی 4 سانتی‌متر+ واریاسیون قرمز 1 سانتی‌متر+اکسیدان 1 (دو برابر)

چگونه رنگ موی استخوانی درست کنیم؟

رنگ موی استخوانی نزدیک ترین رنگ به رنگ موی کنفی است. بنابراین این دو فرمول‌های تقریبا مشابهی هم دارند. اما میزان سایه‌های دودی در رنگ موی استخوانی بیشتر از رنگ موی کنفی است. برای تهیه این رنگ باید موها را تا پایه 9 یا 10 دکلره کنید. سپس با شامپو بنفش شستشو داده و آبکشی کنید. حالا با رنگ‌های 10.31، 9.1 و مقداری واریاسیون دودی و نقره‌ای رنگ موی استخوانی‌تان را درست کنید.

رنگ موی استخوانی کنفی
رنگ موی استخوانی

فرمول:

10.31+ 9.1+ واریاسیون دودی 4 سانتی‌متر+ واریاسیون نقره‌ای 4 سانتی‌متر+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

فرمول تهیه رنگ موی بیسکویتی

رنگ موی بیسکویتی یکی از بهترین و پرطرفدارترین رنگ موهاست. برای تهیه این رنگ مو هم لازم است موها تا پایه 8 دکلره شوند. از آنجا که رنگ موی بیسکویتی مقداری تنالیته قرمز و قهوه‌ای دارد باید از رنگ‌های شماره 8.35 و 8.3 به همراه واریاسیون طلایی و قرمز کمک بگیرید.

رنگ موی بیسکویتی
رنگ موی بیسکویتی کنفی
رنگ موی کنفی بیسکویتی

فرمول:

8.35+8.31+7.68+ واریاسیون قرمز 1.5 سانتی‌متر+ واریاسیون طلایی 4 سانتی‌متر+ واریاسیون صورتی 3 سانتی‌متر+ اکسیدان 1 (دو برابر)

نحوه تهیه رنگ موی ماسه ‌ای

همانطور که دیده اید رنگ ماسه ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، دودی، قرمز و طلایی است و یکی از زیرمجموعه‌های رنگ کنفی است. برای تهیه این رنگ مو باید ابتدا موها را تا پایه 8 یا 9 دکلره کنید. سپس از رنگ‌های شماره‌های 8.81، 9.31، 8.68 و 9.3 با نسبت‌های مساوی استفاده کنید.

رنگ موی ماسه ای
رنگ موی کنفی ماسه ای

فرمول:

8.81+9.31+8.68+9.3 + واریاسیون طلایی 4 سانتی‌متر+ واریاسیون قرمز 1 سانتی‌متر + اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ موی کنفی عروسکی

رنگ موی کنفی عروسکی به رنگ موی کرمی ‌پلاتینه گفته می‌شود. این رنگ مو الهام گرفته از رنگ موی عروسک‌های باربی است. برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید باید موها را تا پایه 9 یا 10 دکلره کنید. موها را با شامپو ضدزردی شستشو داده و آبکشی کنید. سپس با کمک رنگ‌های 10.1، 10.31، واریاسیون نقره‌ای و مقداری واریاسیون صورتی این رنگ مو را تهیه کنید.

رنگ موی عروسکی

فرمول:

10.31+10.1+ واریاسیون دودی 3 سانتی‌متر+ واریاسیون نقره‌ای 4 سانتی‌متر+ واریاسیون صورتی 2 سانتی‌متر+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

توصیه‌های مهم

  • وقتی موهایتان را دکلره می‌کنید، موها به شدت مستعد آسیب می‌شوند. به همین خاطر مسئولیت سنگینی در قبال مراقبت از موهای دکلره شده دارید.
  • می‌توانید از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی و نرم کردن موها بعد از دکلره استفاده کنید.
  • هرگز به تنهایی و در خانه اقدام به دکلره کردن موها نکنید. این کار می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای موها به همراه داشته باشد.
  • برای شانه کردن موهای دکلره شده توصیه می‌کنم از برس‌های چوبی کمک بگیرید. این گزارش را در این زمینه حتماً بخوانید: چرا بهترین برس مو، برس چوبی است؟

آیا تجربه‌ای در مورد رنگ موهای کنفی ارائه شده دارید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین روش برای درست کردن رنگ موی کرمی یا کنفی کدام است؟

برای داشتن رنگ موی کرمی یا کنفی قبل از هرچیز باید موها را تا پایه 9 یا 10 روشن کنید. سپس با کمک رنگ‌های بژ 10.31 و ماهاگونی 6.5 و دودی C9 رنگ موی کنفی خود را آماده کنید. البته باید دقت کنید که میزان رنگ ماهاگونی در این ترکیب باید بسیار بسیار کم باشد.

2-چطور رنگ موی کنفی عروسکی درست کنیم؟

رنگ موی عروسکی یا باربی ترکیبی از رنگ‌های بژ، صورتی و طلایی است. برای اینکه بتوانید چنین رنگی داشته باشید موها را تا پایه 8 روشن کنید. سپس با کمک رنگ‌های بژ 9.31، طلایی 9.3 و واریاسیون صورتی و اندکی زیتونی شماره 8 رنگ موی کنفی عروسکی درست کنید.

3-رنگ موی استخوانی از چه ترکیباتی ساخته شده است؟

رنگ موی استخوانی یک رنگ موی سرد متشکل از رنگ‌های دودی، خاکستری و مقدار کمی بژ است. برای این ترکیب رنگ موها باید در پایه 10 دکلره باشند. سپس با کمک رنگ‌های 10.1، A10 و 9.13، به همراه مقدار بسیاری کمی رنگ شرابی، رنگ موی استخوانی خود را درست کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۳ نظر

  • سلام هنگام رنگ کردن موها از مواد کراتین استفاده کنیم بهتره بعد از رنگ کردن موهام به سختی شونه میشن

    • A
      هما نعمانی

      نه دوست عزیز مواد کراتین بیشتر باعث خشکی مو میشه. بهتره قبل از شونه کردن مو از کرم مو یا نرم کننده بعد از حمام استفاده کنید و با برس دندانه درشت شونه کنید.

  • ارغوان تتلیتی

    عالی بود واقعا

نظر خود را برای موهیتو بنویسید