مزوتراپی جایگزینی بهتر برای کاشت مو

مزوتراپی(Mesotherapy) یکی از روش­های درمان موضعی است که از کاربردهای آن می­توان به درمان چروک­های پوستی، پیشگیری و درمان ریزش مو اشاره کرد. ریزش مو می­تواند علل مختلفی از جمله ژنتیکی، استفاده از شوینده­های نامناسب یا موارد دیگری داشته باشد که معمولا درمان­های دارویی برای برخی از افراد به­ خوبی پاسخ نمی­دهد. در حال حاضر یکی از روش­های رایج برای درمان و پیشگیری از بروز طاسی استفاده از Mesotherapy است که در ادامه درباره آن توضیحاتی را ارائه می­دهیم.

مزوتراپی (Mesotherapy) چیست؟

شاید اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می­شود این باشد که مزوتراپی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که این روش درمانی در دسته شیوه­هایی بر پایه تزریق قرار می­گیرد. سوزن­هایی که برای انجام تزریق در این روش مورد استفاده قرار می­گیرد بسیار ریز هستند و معمولا به عمق دو تا چهار میلی­متری پوست نفوذ می­کنند.

بنابراین باید بدانید که در این شیوه خون­ریزی و درد را احساس نخواهید کرد و حتی دوره نقاهت خاصی هم ندارد، شما می­توانید پس از انجام این شیوه درمانی فعالیت روزانه و عادی خود را از سر بگیرید.

کاربردهای مزوتراپی

این روش درمانی کاربردهای مختلفی دارد که در حال حاضر در بحث مسائل مربوط به زیبایی بسیار کاربردی است. در موارد زیر می­توانید به دکتر مزوتراپی مراجعه کنید:

  • برای از بین­بردن چین­وچروک و لیفت پوست صورت
  • شفاف­کردن پوست در ناحیه صورت و زیرچشم
  • معمولا بر اثر حاملگی یا کاهش­وزن روی پوست ترک­هایی ایجاد می­شود، به ­نام استریا که با این روش قابل درمان است.
  • به ­منظور از بین­بردن چربی­های اضافه و موضعی در قسمت شکم، ران و برخی دیگر از نواحی بدن کاربرد دارد.
  • برطرف­کردن لکه­های پوستی
  • تقویت مو و درمان ریزش

Mesotherapy (مزوتراپی) موی سر

برای انجام مزوتراپی ترکیبی از مواد مختلف را با کمک سرنگ­هایی به لایه­ای از پوست سر که محل حضور پیاز مو است، تزریق می­کنند. موادی که در این روش مورد استفاده قرار می­گیرد و با نام کوکتل شناخته می­شود، شامل انواع ویتامین­ها، مواد معدنی، داروهای مغذی (روی، زینک، فسفر و …)، بی­حس­کننده­های موضعی (لیدوکائین یا پروکائین)، داروهای هورمونی، کلسی­تونین، داروهای اتساع­دهنده عروق (میانوکسیدیل، پنتوک­سیفیلین) و انواع آمینواسیدها است.

با کمک این روش گردش خون در بافت­ها بالارفته و فولیکول مو تقویت می­شود، از طرف دیگر نیز با تاثیر بر غدد چربی و تنظیم ترشح آن در روند بهبود ریزش مو تاثیر می­گذارد. ریزش مو علل مختلفی دارد و در مواردی که افراد بر اثر مشکلاتی همچون بیماری­های زمینه­ای و شیمی­درمانی دچار این عارضه شده­اند کاندید مناسبی برای این روش درمانی نخواهند بود. اما از میان تمام کسانی که شامل یکی از موارد زیر باشند، استفاده از روش مزوتراپی برای آنها مناسب خواهد بود:

  • در مواردی که فرد بر اثر شوک و حادثه دچار ریزش موی ناشی از استرس یا اتوژن افلوویوم می­شود.
  • ریزش­مو بعد از بارداری
  • آلوپسی آندروژنی که بر اثر مشکلات هورمونی بروز می­کند و معمولا احتمال درمان آن با روش­های دارویی پایین است.
  • مشکلات مربوط به ساقه­ مو که باعث کاهش ضخامت و حجم آن می­شود.
  • اگر شما جز افرادی هستید که دچار ریزش موی سکه­ای شده­اید هم برای استفاده از این روش گزینه مناسبی خواهید بود.
  • در صورتی که سرعت رشد مو کاهش پیدا کرده باشد با استفاده از این شیوه قابل درمان است.

فواید مزوتراپی مو

این روش با تاثیراتی که بر روی لایه­های پوست شامل اپی­درم، لایه میانی پوست و بافت پیوندی می­گذارد، جریان خون در این نواحی را افزایش می­دهد و همچنین مزایایی را در پی دارد که عبارتند از:

  • با انجام این روش از تحلیل­رفتن فولیکول­های مو جلوگیری می­شود.
  • یکی از مزایای خوب این شیوه درمانی غذارسانی و تقویت فولیکول­های مو است، از آنجایی که مواد مورد استفاده در این روش حاوی ویتامین­هایی از جمله A، C، B5 و بیوتین است،  هر کدام از این مواد تاثیرات زیادی در بهبود رشد مو و سلامت آن دارند.
  • خون­رسانی به بافت­ها بهتر انجام می­شود، ترکیب مورد استفاده در این روش دارای داروهای اتساع­دهنده عروق است که کاملا ایمن بوده و عوارضی را برای فرد ایجاد نمی­کند.
  • این روش حتی برای درمان مشکلاتی از قبیل شوره­سر نیز مناسب است.
  • بدون نیاز به بیهوشی و در زمان کوتاهی انجام می­شود.
  • در مقایسه با درمان­های دارویی برای ریزش مو امکان بروز حساسیت و عوارض جانبی شدید را ندارد.

مقایسه کاشت مو و مزوتراپی

در واقع شما برای پیشگیری از ریزش­مو و قطع آن می­توانید از مزوتراپی استفاده کنید در حالی­که کاشت مو آخرین گزینه برای افرادی است که امکان رشد مجدد مو در ناحیه­ای از سر وجود ندارد، در ضمن هزینه بیشتری نیز دارد.

در روش کاشت، جراح فاکتورهای مختلفی از قبیل سن، فولیکول مو و نوع ریزش را بررسی می­کند تا مطمئن شود که این روش برای شما مناسب است. کاشت مو عوارضی از قبیل ایجادچرک، التهاب فولیکول مو، درد، خارش شدید، عفونت و خون­ریزی را به ­دنبال دارد ولی در روش Mesotherapy به­ ندرت پیش می­آید که افراد دچار مشکل خاصی شوند، مگر در موارد نادر که احتمال سرگیجه، حالت تهوع یا تحریک پوست وجود دارد.

زمان انجام کاشت معمولا در حدود چهار ساعت طول می­کشد و مراقبت­های بعد از عمل نیز زیاد است اما برای انجام جلسات Mesotherapy معمولا زمان زیادی صرف نمی­شود و مراقبت­هایی که بعد از آن باید انجام دهید خیلی کم­تر است. به­ طور مثال لازم است تا چند روز از رفتن به سونا و حمام­کردن با آب­گرم خودداری کنید.

وقتی فردی کاشت مو انجام می­دهد به­ خاطر زخم­های زیادی که دارد باید یک تا 2 هفته استراحت کند. بنابراین دوره نقاهت بیشتری دارد. در صورتی که شما تنها دچار ریزش و ضعیف شدن مو هستید مناسب­ترین راه برای درمان این مشکلات مراجعه به بهترین دکتر مزوتراپی است و با انجام جلسات طبق نظر پزشک، اثرات بسیار خوب این روش را خواهید دید.

جمع ­بندی

مزوتراپی روشی درمانی برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو است، در این شیوه درمانی با کمک سرنگ ترکیباتی از انواع ویتامین­ها، مواد معدنی، فاکتورهای رشد و بسیاری مواد دیگر را به زیر پوست تزریق می­کنند. یکی از کاربردهای مهم این روش درمانی برای از بین­بردن ریزش مو است، این کار معمولا عوارضی را به ­همراه ندارد و در زمان انجام بدون خون­ریزی است که در مقایسه با کاشت مو هزینه و مراقبت­های خیلی کم­تری دارد.

در صورتی که موهای شما ضعیف­شده یا رشد آنها کم­تر از حالت طبیعی باشد نیز بهترین روش درمانی برای شما  استفاده از Mesotherapy خواهد بود. می توانید با نظر دکتر مزوتراپی، این روش درمانی موثر را استفاده کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید