هفته فشن لندن با مدل موهایی به سبک ویکتورین

هفته مد لندن 2021

هفته مد لندن همیشه یکی از جنجالی‌ترین فشن شوهای بین‌المللی بوده است که حواشی زیادی هم به همراه داشته. امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی، دست اندرکاران این شوی بین‌المللی اعلام کرده‌اند که قرار است بعد از 40 سال نحوه برگزاری آن را تغییر دهند. یکی از مدیران ارشد شورای مد بریتانیا در مصاحبه خود اعلام کرده است که امسال هفته مد لندن، به صورت آنلاین برگزار شده و تمامی ‌محتوای آن به شکل مصاحبه‌ها، پادکست‌ها و اتاق‌های نمایش، در وبسایت سازمان قابل دسترس خواهد بود.‌

به سبک ویکتورین موهای خود را تزئین کنید

اما تنها نکته جالب ماجرای هفته مد 2021 در لندن، آنلاین بودن آن نیست. بورا آکسو (Bora Aksu) و ویوین وست وود (Vivienne Westwood)، دو هنرمند طراحی بودند که امسال تصمیم گرفتند برای طراحی‌های جدید خود از مکتب ویکتورین الهام بگیرند. این دو طراح با الهام از سبک ویکتوریایی، مدل موهای جدیدی را در هفته مد لندن به نمایش درآوردند. درست است که تصاویر زیادی از لباس‌های دوره ویکتورین در دستری نیست اما با کمی ‌دقت می‌توانید مدل موها را به خوبی تشخیص دهید. مجموعه طراحی‌های ویوین وست وود که به ارائه دادن سبک‌های قدیمی ‌مشهور است، امسال مدل موهایی به سبک دوره ویکتورین، حالت مجعد و روبان‌های ساتن آبی آسمانی به نمایش درآورده.

مدل موی ویکتوریایی
مدل موی سبک انگلیسی

هنر ویکتورین چیست؟

دوره ملکه ویکتوریا در هنر که دوره ویکتوریایی یا ویکتورین هم گفته می‌شود، دوره اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری آن بود. مکتب هنر ویکتوریایی یا هنر ویکتورین که در ۱۹۰۰-۱۸۲۰ در انگلستان و آمریکا رواج داشت و این مکتب برگرفته از خانواده سلطنتی و اشرافیت نیست بلکه یک پاسخ در مقابل عوامل و بازتاب‌های زیبایی شناسانه اجتماع آن دوران است. پیروان مکتب ویکتوریا اعتقاد داشتند که ارائه بسیار خوب و مؤثر از مواد و مصالح مختلف چشم و دید بصری را تقویت می‌کند.

هنر ویکتوریایی

احیای مدل موهای سبک ویکتورین با یک نگاه نو

از ویژگی‌های این هنر ویکتورین تزیین کاری افراطی، خشن و خام است. بنابراین جالب است که در طراحی مدل موهای این دوره هم از همین سبک پیروی شده. این مدل موها شامل چتری‌های کوتاه، حلقه‌ها و نوارهای تزئینی به خصوص در دو طرف گوش‌هاست. در ادامه نمونه‌های بیشتری از این مدل موها می‌بینید.

هفته فشن لندن 2021
هفته مد لندن
مدل موهای جدید هفته مد

آیا ایده بستن مو به سبک ویکتورین را می‌پسندید؟ به طور کل آیا از نظر شما روی آوردن به سبک‌های کلاسیک و قدیمی جذاب است؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۱ نظر

نظر خود را برای موهیتو بنویسید