بهترین شامپو برای موهای رنگ شده را اینجا پیدا کنید

شستشوی موهای رنگ شده

معمولا در ساخت رنگ‌ موها از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. این مواد برای مو بسیار مضرر هستند. با این حال عده‌ی زیادی به رنگ کردن مو علاقه دارند. بنابراین طبیعی است که همیشه به دنبال پیدا کردن بهترین شامپو برای موهای رنگ شده باشند. موهای رنگ‌شده به مراقبت بیشتری نیاز دارند. استفاده از شامپوهای مخصوص کمک می‌کند تا بعد از رنگ، موهای سالم‌تری داشته باشید. پس با من همراه باشید تا شما را با بهترین شامپو برای موهای رنگ شده آشنا کنم.

ضرورت استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده

مهم‌ترین تاثیر منفی که رنگ‌های شیمیایی بر مو می‌گذارند این است که آن را خشک، شکننده و آسیب‌پذیر می‌کنند. از طرفی افرادی که دست به رنگ کردن مو می‌زنند مایل هستند بعد از چند بار شستن، رنگ موی آنها از بین نرود یا حداقل خیلی کمرنگ نشود. پس شامپوهایی که مخصوص موهای رنگ‌شده ساخته می‌شوند باید علاوه بر مراقبت از مو، به جای از بین بردن رنگ مو آن را تثبیت کنند.

در تولید شامپو برای موهای رنگ ‌شده، از موادی استفاده می‌شود که تا حدی خشکی و شکنندگی مو را بر طرف می‌کند. از طرفی موادی که رنگ مو را از بین می‌برد بایستی از فرمولاسیون آن حذف شود. از جمله این مواد، سولفات است که یک ماده قوی با خاصیت پاک‌کنندگی و چربی‌زدایی بالا است که رنگ را نیز از بین می‌برد. در تولید شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده، این ماده حذف می‌شود تا رنگ مو دیرتر از بین برود.

اتفاقی که در زمان رنگ کردن مو می‌افتد این است که کوتیکول مو شکسته می‌شود تا رنگ به ساقه مو نفوذ کند و ظاهر آن را تغییر دهد. آنچه این عملیات را ممکن می‌سازد ماده‌ای به نام پراکسید است که در تمام رنگ موهای شیمیایی وجود دارد. این ماده است که موها را خشک و شکننده می‌کند. پس شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده باید بتوانند موها را نرم و تا حدی ترمیم کنند و آن را از حالت شکنندگی درآورند. از طرفی باید عمل آبرسانی به مو را به درستی انجام دهند تا از خشکی مو جلوگیری کنند.

شستن مو در سرشور

لیست بهترین شامپو برای موهای رنگ شده

با توجه به آنچه در بالا گفته شد بهترین شامپو برای موهای رنگ‌ شده ، بایستی یک یا چند مورد از ویژگی‌های ترمیم‌کنندگی، نرم‌کنندگی، آبرسانی، حفظ لطافت و زیبایی، حفظ درخشندگی، تثبیت‌کنندگی رنگ مو و … را داشته باشد. در ادامه به چند مورد از بهترین شامپو برای موهای رنگ شده اشاره می‌شود.

1.شامپو انار سینره مخصوص موهای رنگ شده

این شامپو که به عنوان یک تثبیت‌کننده‌ی رنگ مو به فروش می‌رسد یک محصول ایرانی است. در تولید این محصول از مواد طبیعی مانند عصاره انار استفاده شده است. عصاره‌ی انار، ماده‌ای بسیار مفید برای موهای رنگ شده است که درخشندگی موها را حفظ می‌کند و موجب تثبیت رنگ آنها می‌شود. در نتیجه شامپو انار سینره عمل ترمیم‌ موهای آسیب‌دیده‌ را به خوبی انجام می‌دهد. این محصول یک شامپوی ملایم است که حالت‌پذیری موها را بسیار بالا می‌برد.

شامپوی موهای رنگ شده سینره

2.شامپوی لافارِر برای موهای سوخته

شامپوی لافارِر محصولی است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، به همین دلیل از ریزش موها جلوگیری می‌کند. از طرفی موجب نرمی و لطافت موها نیز می‌شود و آنها را لخت و زیبا نگه می‌دارد. این شامپو حاوی مواد طبیعی از جمله ویتامین B6، عصاره‎ی آلوئه‌ورا، حنا، سدر، پروتئین گندم، آویشن و گزنه است. وجود این مواد در کنار هم، موجب خاصیت ترمیم‌کنندگی موها می‌شود و موخوره را تا حد زیادی از بین می‌برد. همچنین موها را درخشنده و زیبا می‌کند و موجب حالت‌دهندگی موها می‌شود. می‌توان گفت این محصول بهترین شامپو برای موهای رنگ شده است.

شامپوی لافارر

3.شامپوی استار لیدی

این شامپو با مواد مغذی که دارد ریشه‌ی موها را تغذیه می‌کند. معمولا مواد شیمیایی موجود در رنگ مو بر روی پوست سر باقی می‌مانند و موجب آسیب رساندن به پوست سر و بافت موها می‌شوند. شامپوی استار لیدی این مواد شیمیایی را در خود حل می‌کند و از روی پوست سر و بافت مو برمی‌دارد و بدین صورت موجب محافظت از پوست و موی سر شما می‌شود.

شامپو تثبیت رنگ استار لیدی

4.شامپوی فولیکا برای موهای رنگ شده و آسیب دیده

شامپوی فولیکا یک محصول ایرانی است؛ به همین دلیل متناسب با آب و هوای ایران ساخته شده است و با موی ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارد. شامپوی فولیکا حاوی مواد طبیعی مانند ویتامین C است و جدا از اینکه به موها آسیب نمی‌رساند، آنها را ترمیم و بازسازی هم می‌کند و بوی بسیار خوبی نیز دارد. از طرف دیگر این شامپو در برابر نور مضر خورشید مقاوم است. شامپوی فولیکا تغذیه‌کننده بسیار مناسبی برای ریشه و ساقه‌ی مو است. از دیگر ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت کامل از موها
  • حفظ درخشندگی و زیبایی موها
  • تثبیت کامل رنگ مو
  • آبرسانی کافی به موها و جلوگیری از خشکی بیش از حد آنها
  • تامین نرمی و لطافت موها
شامپو بدون سولفات فولیکا

5.شامپوی داو

داو شامپویی مخصوص موهای رنگ شده است که موجب تثبیت رنگ مو می‌شود. ‎این شامپو محصول کشور ترکیه است. این محصول آبرسانی به موها را انجام داده و رطوبت آنها را حفظ می‌کند و بدین ترتیب از خشک شدن مو جلوگیری به عمل می‌آورد. از طرف دیگر با جلوگیری از کمرنگ یا کدر شدن موها موجب درخشندگی آنها می‌شود. این شامپو بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم کرده و ‎رنگ مو را تثبیت می‌کند. همچنینبه دلیل خاصیت تغذیه‌کنندگی، مواد مغذی لازم را به ریشه و ساقه‎ی مو می‌رساند و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. با این تفاسیر می‌توان گفت شامپوی داو بهترین شامپو برای موهای رنگ شده است.

شامپو کرمی داو

6.شامپوی شون

شون شامپویی است که در تولید آن از عصاره‎ی جینسینگ و کراتین استفاده شده است. این شامپو مخصوص موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده است و عمل ترمیم و بازسازی مو را به خوبی انجام می‌دهد. از این شامپو به عنوان یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های مو یاد می‌شود. یکی از دلایل آن استفاده از مواد طبیعی موجود در شامپوی شون است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فراهم کردن نرمی و لطافت مو به دلیل خاصیت نرم‌کنندگی
  • جلوگیری از ریزش مو به دلیل مواد طبیعی تشکیل‌دهنده
  • براق و درخشان کردن مو
  • محافظت از مو و جلوگیری از آسیب‌دیدگی شدید مو
شامپوی تثبیت رنگ شون

7.شامپو لورآل برای موهای رنگ شده

این شامپو یک تثبیت‌کننده رنگ موی گران‌قیمت است. که عمل تثبیت رنگ مو را با استفاده از ترکیباتی مانند سورفاکتانت و فوم بوستر (موادی برای چربی‌زدایی در عین آبرسانی) انجام می‌دهد. این محصول حتی بارها بعد از شستشو رنگ موی شما را کمرنگ نمی‌کند. همچنین مواد شیمیایی مضر در رنگ مو را از روی پوست سر شما برمی‌دارد و سلامت پوست و موی شما را تضمین می‌کند. از جمله مواد مفید تشکیل‌دهنده این شامپو می‌توان به عصاره‌ی انار اشاره کرد؛ عصاره‌ای که حافظ سلامتی موها و تثبیت رنگ آنهاست.

بهترین شامپو برای موهای رنگ شده

8.شامپو کلوران

این شامپو نیز محصول تقریبا گران‌قیمتی است که به عنوان تثبیت‌کننده رنگ مو از آن یاد می‌شود و با این حال یکی از بهترین شامپوها برای موهای رنگ‌شده در بازار به شمار می‌رود. محصولی که هم به آقایان و هم به خانم‌ها توصیه شده و در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر یافت می‌شود.

این محصول با تاثیر مستقیم بر روی کراتین مو دوام رنگ مو را بیشتر می‌کند و از طرفی موجب درخشندگی موها نیز می‌شود. همچنین این محصول دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی بالا است و از خشک شدن زیاد مو جلوگیری به عمل می‌آورد.

شامپو کلوران برای موهای رنگ شده

نکاتی که پیشنهاد می‌شود در کنار انتخاب بهترین شامپو برای موهای رنگ شده رعایت کنید

  • برای شستن موهای رنگ شده خود از شامپوهای مخصوص استفاده کنید تا علاوه بر تثبیت رنگ مو از ترمیم موهای آسیب‌دیده بهره‌مند شوید. بدین منظور می‌توانید یک مورد از لیست بهترین شامپو برای موهای رنگ شده را که در بالا اشاره شد انتخاب کنید.
  • تا جایی که امکان دارد از رساندن حرارت شدید به موهای خود با وسایلی مانند سشوار و اتو مو جلوگیری کنید.
  • بعد از رنگ کردن موها 2 تا 3 روز آن‌ها را با هیچ شامپویی نشویید تا رنگ بر موی شما تثبیت شود.
  • حداقل هفته‌ای یکبار از ماسک مو یا آبرسان مو برای جبران آسیب‌دیدگی موهای خود استفاده کنید.
  • از رنگ کردن مو در فاصله‌های زمانی کوتاه بپرهیزید.
  • موهای رنگ شده خود را با آب داغ نشویید چون موجب از بین رفتن سریعتر رنگ می‌شود.
  • از قرار دادن موهای رنگ شده خود در معرض نور شدید آفتاب جلوگیری کنید چون درخشندگی موهای شما را از بین می‌برد.
  • حدودا سه ماه یکبار چند سانتی‌متر از پایین موهای رنگ شده خود را قیچی کنید تا دچار موخوره نشوید.

این گزارش را هم بخوانید: بهترین شامپو تثبیت کننده رنگ مو ایرانی و خارجی + نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

جمع‌بندی

موها یکی از مواردی هستند که حفظ زیبایی آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولا برخی افراد مخصوصا خانم‌ها اقدام به رنگ کردن مو می‌کنند. آنچه در این میان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد مراقبت از مو بعد از رنگ کردن است. یکی از بهترین اقدامات در این باره استفاده از شامپو مخصوص موهای رنگ‌شده است.

این نوع از شامپوها علاوه بر اینکه رنگ را بر مو تثبیت می‌کنند موجب نرمی و لطافت و حفظ درخشندگی و زیبایی موها نیز می‌شوند. علاوه بر این به ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده می‌پردازند و با انجام عمل آبرسانی رطوبت مورد نیاز موها را تامین می‌کنند تا از خشکی آنها جلوگیری به عمل آورند. ما در این مطلب به قصد معرفی بهترین شامپو برای موهای رنگ شده لیستی از بهترین شامپوهای تخصصی برای موهای رنگ شده را ارائه دادیم. امیدواریم با مطالعه این صفحه برای حفظ زیبایی موهای خود اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. راستی شما هم پیشنهادی برای انتخاب شامپوی مناسب موی رنگ شده دارید؟ می‌توانید در قسمت نظرات،‌ نام شامپوهای مورد علاقه خود را به ما بگویید.

سوالات متداول

1.بدترین شامپو برای موهای رنگ شده چیست؟

می‌توان گفت شامپوهای حاوی سولفات، کلر و پارابن مضرترین شامپوها برای موهای رنگ شده هستند. چرا که این شامپوها میزان آسیب مو را تشدید می‌کنند. به مرور زمان باعث تخریب و خشکی ساقه مو می‌شوند.

2.آیا شامپو بچه برای موهای رنگ شده خوب است؟

همه انواع شامپو بچه برای موهای رنگ شده مناسب نیستند. چرا که بعضی از آنها حاوی سولفات هستند. البته برخی دیگر هم آنقدر ضعیف هستند که نمی‌توانند عمل چربی زدایی را از مو و پوست سر انجام دهند. بنابراین بهتر است به جای شامپو بچه از شامپوهای مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.

3. بهترین شامپو برای موهای دکلره شده کدام است؟

شامپو لورال اسیو، شامپو انار سینره، شامپو داو، شامپو ترسمه، شامپو لاکمه و فولیکا از جمله بهترین شامپوها برای موهای دکلره شده هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید