خرید فرش ماشینی 1200 شانه از کارخانه

برای بسیاری از ما هنوز خرید اینترنتی کالاهای بزرگ و گران قیمت مثل فرش و یا لوازم برقی امری سخت و پر ریسک است. اغلب ما ترجیح می‌دهیم، این دست کالاها را از فروشگاه‌ها و یا کارخانه‌ها به صورت مستقیم و حضوری تهیه کنیم. علت ارجح دانستن خرید حضوری، می‌تواند عوامل بسیاری مثل عدم بازدید مستقیم و یا نبود امکان مشاهده انواع طرح‌ها باشد. از این جهت، برای خرید و دریافت قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته، روش حضوری گزینه‌ای مناسب‌تر خواهد بود.

خرید فرش 1200 شانه

بررسی کیفیت هنگام خرید

اگر بخواهیم مسئله حضوری و غیر حضوری خرید فرش را فاکتور بگیریم، موضوع بعدی که دغدغه ما در خرید می‌شود نوع و کیفیت محصول است. اگر به عنوان مصرف کننده بخواهیم فرش ماشینی تهیه کنیم، احتمالا به دلیل نبود آگاهی از انواع این نوع محصولات، دچار سردرگمی خواهیم شد. تنوع نوع ماشینی به قدری بالا رفته است که انتخاب ما را سخت و سخت‌تر می‌کند.

از طرفی پیشرفت در حوزه بافندگی این نوع محصولات و حضور تکنولوژی‌های پیشرفته باعث شده که تشخیص محصولاتی با کیفیت ماشینی از انواع دستباف سخت و مشکل شود. اما این مسئله خود یک وجه دیگر هم دارد و آن این است که اکنون انواع ماشینی می‌توانند با نوع دستباف از نظر طرح و کیفیت رقابت کنند. از همین روست که قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته در بسیاری از مراکز، رقابتی است.

گرچه پیروزی این رقابت، از آن انواع دستباف به لحاظ اصالت و دیرینگی است، اما انواع ماشینی نیز در این رقابت حرفی برای گفتن دارند. در حال حاضر فرش کاشان، در حیطه تولیدات محصولات ماشینی سرآمد تمامی برندها است.

امکان ندارد که شما به مرکز خرید بروید، اما نامی از فرش کاشان به گوشتان نخورد. این کارخانه، با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و ایجاد استانداردهای تولید، توانسته در دهه‌های گذشته رضایت مشتریان بسیاری را به خود جلب کند.

قیمت فرش

خرید فرش ماشینی از کارخانه

در حال حاضر تنها می‌توان این محصولات را از فروشندگان در بازارهای شناخته شده و یا به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کرد. به عنوان مثال می توان قیمت فرش 1200 شانه، را به راحتی در سایت های مختلف بررسی کرد.

 اما برخی از تولید کنندگان، مانند فرش کاشان این امکان را فراهم آورده‌اند که مشتریان بتوانند بدون واسطه، محصول مورد نظر خود را مستقیما از کارخانه خریداری کنند. این امکان موجب شده که مشتریان به دلیل حذف واسطه، محصول مورد نظر را با قیمت مناسب‌تری، تهیه کنند.

مزیت خرید از کارخانه، تضمین و گارانتی معتبر محصول نیز می باشد. در این صورت، مشتریان با اطمینان خاطر از کیفیت و اصالت محصول، خرید خود را انجام خواهند داد.  در شرایط فعلی که بازار رقابت تولید این محصولات بسیار داغ شده است، از این جهت ممکن است تشخیص اصالت محصول، توسط مشتریان مشکل و غیر قابل انجام باشد.

در نتیجه اطمینان از اصالت و گارانتی معتبر یکی دیگر از مزایای خرید کارپت از کارخانه است. برای مثال، مشتریان می‌توانند برای دریافت قیمت فرش 12 متری، به راحتی به کارخانه مراجعه کرده و یا بررسی بیشتر محصول خود را خریداری کنند.

انواع تراکم های فرش ماشینی

بد نیست بدانید که هر مقدار که تراکم کارپت بیشتر باشد کیفیت و استقامت آن در برابر آسیب بیشتر خواهد بود که در نهایت افزایش عمر محصول را در پی خواهد داشت. گفتنی است که تراکم در قیمت نهایی این کالا تاثیرگذار نیز است. برای مثال، قیمت فرش طرح ۷۰۰ شانه ۱۲ متری کمتر از قیمت فرش 12 متری  1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته است.

به طور معمول هرچه تراکم بیشتر باشد نقش و نگارهای محصول نیز بهتر و با کیفیت‌تر خواهند بود. از این جهت تراکم مختص به انواع ماشینی از قرار زیر است:

  • ●      ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰
  • ●      ۱۰۰۰شانه تراکم ۳۰۰۰
  • ●      ۱۲۰۰شانه تراکم ۳۶۰۰
  • ●      ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰
فرش کاشان

مزایای فرش ماشینی 1200 شانه

به طور کلی زمانی که قیمت کارپت بیشتر می‌شود، نشان از کیفیت آن دارد. از این جهت، قیمت فرش 1200 شانه انواع 700 یا 1000 شانه بیشتر است. اگر از فروشندگان این نوع فرش‌ها بپرسید که تفاوت آن‌ها در چیست، مزایای این دست محصولات را در موارد زیر خلاصه می‌کنند:

  • داشتن تعداد بالای گره لطافت و ظرافت بیشتری در انواع ۱۲۰۰ شانه به همراه دارد.
  • شانه و تراکم بالا موجب نقش‌ها و طرح‌ها با وضوح بیشتری در نمونه­های ۱۲۰۰ شانه می‌شود.
  • این نوع محصولات، نسبت به انواع ۵۰۰ ، ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه از طرح‌ها و رنگ‌های بهتری برخوردار هستند.
  • شباهت زیاد به نمونه­های دستباف دارند.

معایب فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

ممکن است با خواندن مزایای محصولات 1200 شانه تصور کنید که این نوع فرش‌ها نقطه ضعفی ندارند. اما این طور نیست. با وجود اینکه نوع ماشینی ۱۲۰۰ شانه، دارای مزایای بسیار است، اما در ۲ مورد دارای ضعف هستند:

انواع ۱۲۰۰ شانه از تراکم و شانه بالایی برخوردار است، از این رو  خواب آن کم بوده و ارتفاعی ندارد . در نتیجه ضخامت محصول، کم خواهد بود. اما اگر این کارپت را برای محل کم رفت و آمد انتخاب کنید، این نقطه ضعف نمی‌تواند در خرید شما تاثیر گذار باشد.

نکته بعدی، قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته . الیاف خاص و همچنین گره‌های بیشتری این محصول باعث می‌شود نسبت به 700 شانه و یا 1000 شانه از قیمت بیشتری برخوردار باشد.

فرش 1200 شانه کاشان

کیفیت فرش کاشان

فرش کاشان در کیفیت های متفاوت بافته می‌شود تا تامین کننده نیاز تمامی مشتریان باشد، از این جهت کیفیت این محصولات، بر اساس دو المان سنجیده می‌شود:

  • کیفیت نخ استفاده شده
  • نوع دستگاه بافندگی

نخی که در نوع ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، 3 نوع است که در بیشتر انواع ماشینی از 500 شانه تا 1500 شانه استفاده می‌شود. این نخ‌ها عبارتند از:

  • نخ پی سی اف یا پلی استر
  • نخ ورژن
  • نخ اکریلیک

ضمن آنکه، قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته ، متاثر از دستگاه‌های مختلفی است که در این کارخانه وجود دارد، به طور کلی که هرچه دستگاه پیشرفته‌تر و جدید‌تر باشد، ریزباف‌تر خواهد بود و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

یادداشت پایانی

گفتنی است که بهترین نخ در نوع ماشینی، نخ 100درصد اکریلیک است، اما در نمونه­های مناسب قیمت فرش، از نخ پی سی اف و پلی استر استفاده می‌شود که تفاوت قیمت را در پی خواهد داشت. علاوه بر این نخ ورژن  که با نام نخ ایرانی شناخته می‌شود، کیفیت متوسطی داشته و عمر مفید محصولات بافته شده از آن 4 سال است.

به دلیل تنوع در نوع و کیفیت فرش ماشینی کاشان بهتر است قبل از خرید انواع آن را به خوبی مشاهده کنید تا انتخابی راحت و مطمئن داشته باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید