رنگ موی استخوانی با فرمول های بی نقص در تناژهای جذاب و دیدنی

رنگ مو همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های آرایش مو است که به آن توجه زیادی می‌شود. یکی از رنگ‌هایی که این روز‌ها مد شده و طرفداران زیادی پیدا کرده رنگ موی استخوانی است که باعث ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر می‌شود. این رنگ مو نیز مانند هر رنگ موی دیگری باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشید پس ابتدا به این موضوع توجه کرده و سپس اگر این رنگ مو مناسب با چهره شما بود موهای‌تان را استخوانی کنید. در ادامه این مطلب فرمول ترکیبی رنگ استخوانی به همراه تصاویر این رنگ مو را مشاهده خواهید کرد.

رنگ موی استخوانی چه رنگی است؟

معمولا استخوان رنگی مایل به کرم کم رنگ دارد، ولی در کل رنگ استخوانی (Ivory color) زیر مجموعه رنگ سفید محسوب می‌شود که در انواع طیف‌های روشن و تیره موجود است و با قرار گرفتن کنار رنگ‌های دیگر می‌تواند زیبایی را برای مو‌های شما به ارمغان بیاورد.

خوشبختانه برای رساندن مو به این رنگ سه روش مختلف وجود دارد که در ادامه هر کدام به طور کامل شرح داده شده است.

رنگ موی استخوانی چه رنگی است؟

روش اول؛ رنگ موی استخوانی با دکلره

ابتدا پایه مو‌های خود را با استفاده از روش دکلره به ۹ برسانید و سپس فرمول ترکیبی زیر را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی موهای‌تان بگذارید.

۱/۲ تیوپ از رنگ موی شماره ۱۰.۱ + ۱/۲ تیوپ از رنگ موی شماره ۱۱.۰۰ + ۱۰ سانت از رنگ موی ۰ + اکسیدان ۶ درصد

رنگ موی استخوانی با دکلره
رنگ موی استخوانی با دکلره

روش دوم؛ رنگ مو استخوانی بدون دکلره

سه فرمول برای این منظور وجود دارند که عبارتند از:

فرمول آ: رنگ مو Wella Professional Color Touch شماره ۸ +  Wella Illumina ۶/۱۶

فرمول ب: ۱۵ گرم رنگ مو Wella Color Touch ۸/۸۱ + ۱۵ گرم رنگ مو Wella Color Touch ۷/۸۹ + ۱۰ گرم رنگ مو Wella Illumina +  مقداری از رنگ مو Wella Color Touch Relights /۱۸ برای هایلایت مو‌ها + ۸۰ گرم رنگ مو Wella Color Touch  شماره ۶ + اکسیدان

فرمول ج: ۲۰ گرم تونر Kenra Professional Rapid Toner Silver Violet + ۴۰ گرم رنگ مو شماره ۹ + اکتیواتور رنگ مو

رنگ مو استخوانی بدون دکلره
رنگ مو استخوانی بدون دکلره

این رنگ مو باید در سه مرحله انجام شود:

۱. در مرحله اول باید مو‌ها و به خصوص ریشه‌ها با فرمول رنگ موی آ رنگ شوند. بعد از این کار دو الی سه روز صبر کنید.

۲. در مرحله دوم باید روی مو‌های خشک، فرمول رنگ ب را گذاشته و این کار باید به این صورت انجام شود که ابتدا به ریشه‌ها و سپس ساقه مو و در نهایت انتهای مو‌ها بزنید. این رنگ مو نیز باید ۲۰ دقیقه روی مو‌ها مانده و بعد بشویید.

۳. در مرحله آخر بعد شستن مو‌ها و خشک کردن فرمول رنگ ج را روی آن‌ها گذاشته و پس از این که ۱۵ دقیقه روی مو‌ها ماند آن را بشوئید. می‌توانید این مرحله را بعد از چند ساعت یا یک روز انجام دهید. توجه داشته باشید برای شستن مو‌ها باید از آب سرد استفاده کنید و حتما نرم کننده بزنید.

روش سوم؛ راه میانبر برای رنگ موی استخوانی

برای رسیدن به رنگ موی استخوانی به طور کلی یک راه میانبر وجود دارد و آن استفاده از شامپو ضد زردی است.

بدین نحو که مو‌ها را تا پایه ۸ و ۹ روشن کنید و سپس یک الی دو مرتبه موهایتان را با شامپو بنفش یا همان شامپو سیلور (شامپو ضد زردی) بشوئید تا زردی موهایتان گرفته شود. سپس توسط رنگ موی بژ شماره ۸ و اکسیدان نیم موهایتان را رنگساژ کنید تا به رنگ استخوانی دست یابید.

رنگ استخوانی برای مو
رنگ مو استخوانی

رنگ موی کرم استخوانی

این ترکیب باعث روشن و براق شدن مو‌ها می‌شود. یعنی قرار گرفتن رنگ موی کرم می‌تواند کدری مو را بگیرد. برای به دست آوردن این رنگ خاص باید ابتدا مو‌ها را به پایه ۱۰ دکلره برسانید و سپس با استفاده از ترکیب رنگ مو زیر شروع به رنگساژ کردن کنید.

رنگ موی کرم استخوانی
رنگ موی استخوانی کرم

فرمول:

رنگ مو طبیعی ۱۰ به مقدار ۶۰ میل + رنگ دودی سوپر پلاتین ۱۲ به همان اندازه + واریاسیون ۰۰۰ به اندازه ۴ سانت + اکسیدان یک

رنگ موی کنفی استخوانی

یکی از رنگ‌هایی که با بیشتر رنگ پوست‌ها سازگاری دارد، رنگ موی کنفی است. قرار گرفتن این دو رنگ کنار هم رنگی خاص را شامل می‌شود که می‌تواند تغییری مثبت و اساسی در استایل شما ایجاد کند. برای این فرمول باید ابتدا مو‌ها را با دکلره کردن به پایه ۸ برسانید و سپس ترکیب زیر را روی مو‌های خود اعمال کنید.

رنگ موی کنفی استخوانی
رنگ موی استخوانی کنفی

فرمول:

بژ ۸: ۳۰ میل + کاراملی ۸: ۱۰ میل + رنگ طبیعی ۸: ۲۰ میل + رنگ مسی ۷: ۱ بند انگشت + اکسیدان ۱: به میزان لازم

رنگ کاهی استخوانی

رنگ استخوانی از رنگ‌های جدیدی است که به تازگی مد شده و تغییرات اساسی در چهره ایجاد می‌کند. ترکیب این دو رنگ می‌تواند برای عروسی و شینیون مو بسیار مناسب باشد. ابتدا مو را به پایه ۱۰ برسانید. سپس ترکیب زیر را روی مو‌های خود زده و به مدت چهل دقیقه صبر کنید.

رنگ کاهی استخوانی
رنگ استخوانی کاهی

فرمول:

رنگ طبیعی ۱۰: ۶۰ میل + واریاسیون ۰۰۰: ۴ سانت + اکسیدان ۱
نید تا رنگ بگیرد.

مش موی بژ استخوانی

قرار دادن رنگ استخوانی برای هایلایت یا مش می‌تواند برای خانم‌های جوان نیز انتخاب بسیار مناسبی باشد. این رنگ روی رنگ قهوه‌ای کم رنگ جلوه فوق العاده‌ای پیدا می‌کند و زیبایی چهره را نیز افزایش می‌دهد.

مش موی بژ استخوانی

فرمول:

ابتدا زمینه موهایتان را با کمک این رنگ مو‌ها رنگ بزنید و سپس قسمتی از موهایتان را به کمک رنگ‌های ذکر شده لایت کنید.
رنگ زمینه
۱/۲ تیوپ از رنگ موی شماره ۱۰۰.۱ + ۱/۲ تیوپ از رنگ موی شماره ۱۱.۰۰ + ۱۰ سانت از رنگ موی ۰ + اکسیدان ۶ درصد + پایه ۹ دکلره
رنگ لایت
سیبر سبز: ۱۰ سانت + سیبر آبی ۵ سانت یا رنگ موی c۱۰ + روشن کننده ۰.۰۰ یا E۱۰ + واریاسیون آبی + اکسیدان ۲

رنگ موی کنفی کاراملی سرد با هایلایت استخوانی

هایلایت کردن به معنای ایجاد رگه‌های روشن مو، در لا به لای مو‌های تیره‌ی سر است. هایلایت استخوانی یکی از رنگ‌هایی است که بسیار پرطرفدار است و بسیاری از هنرمندان نیز از آن استفاده می‌کنند. پایه مطلوب برای به دست آوردن این ترکیب ۱۰ است. سپس ترکیب رنگ‌های زیر را برای پایه‌ی رنگ کنفی کاراملی سرد استفاده کنید.

رنگ موی کنفی کاراملی سرد با هایلایت استخوانی

فرمول:

رنگ موی بلوند خاکستری روشن: ۷۰ میل + رنگ موی بلوند پلاتینه: ۲۰ میل + واریاسیون نقره‌ای: ۱۵ میل + واریاسیون دودی: ۵ میل + اکسیدان شماره ۱: ۲ برابر رنگ
بعد از آنکه پایه موهایتان به رنگ دلخواه رسید برای قسمت‌هایی که می‌خواهید هایلایت استخوانی داشته باشد ترکیب زیر را استفاده کنید.
هایلایت طبیعی بسیار روشن ۱۲ + واریاسیون ۰۰۰ + اکسیدان شماره یک: ۳ برابر رنگ

حرف آخر

در این مطلب فرمول‌های رنگ مو استخوانی به همراه تصاویری از این رنگ مو را در اختیار شما قرار دادیم که امیدواریم با کمک این مدل‌ها و فرمول‌های ترکیبی بتوانید موهایتان را به رنگ دلخواهتان در آورید. همانطور که دیدید رنگ موی استخوانی دارای طیف کمتری نسبت به رنگ‌های دیگر است.

اما می‌توانید برای تنوع از این رنگ روی رنگ‌های تیره نیز استفاده کنید. برای داشتن رنگ موی تیره به مقاله‌های روبرو مراجعه نمائید: رنگ موی خرمایی را با این فرمول‌های ساده و متنوع بیاموزید و رنگ موی گردویی را با این فرمول ها بسازید.

آیا تا به حال رنگ موی استخوانی را امتحان کرده‌اید؟ آیا پس از مطالعه این مطلب تصمیم دارید این رنگ مو را استفاده کنید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی استخوانی به چه رنگ پوستی می‌آید؟

از آنجایی که رنگ موی استخوانی یک رنگ موی تقریبا سرد است به افراد با رنگ پوست سرد توصیه می‌شود که موهایشان را استخوانی نکنند. رنگ پوست سرد معمولاً به رنگ سبزه و زیتونی گفته می‌شود. برای افراد با رنگ پوست سرد بهتر است که رنگ موی گرم داشته باشد تا با رنگ پوست هارمونی برقرار کند. رنگ استخوانی برای افراد با پوست گندمی و سفید مناسب است.

2-آیا رنگ موی کرم کاهی همان رنگ استخوانی است؟

رنگ موی کرم کاهی و استخوانی شباهت زیادی به هم دارند تنها یک تفاوت جزئی این است که رنگ کرم کاهی کمی گرم‌تر از رنگ استخوانی است. به این معنی که در رنگ کرم کاهی کمی سایه‌های صورتی وجود دارد. اما رنگ استخوانی حاوی سایه‌های دودی است.

3-رنگ موی کرم دودی چه رنگی است؟

رنگ موی کرم دودی یا استخوانی یک رنگ موی بسیار روشن است که با کمک دکلره کردن موها تا پایه 10 بدست می‌آید. این رنگ از ترکیب رنگ‌های شماره 10.31 و 12.46 و 9.1 بدست می‌آید. برای اینکه رنگ موی شما دقیق‌تر باشد بهتر است مقداری واریاسیون بنفش هم اضافه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید