رنگ موی بلوند دودی را با این فرمول‌های ساده امتحان کنید

رنگ موی بلوند دودی یکی از خوش‌رنگ‌ترین انواع بلوند است که محبوبیت ویژه‌ای میان خانم‌های اهل مد و فشن دارد. اما می‌دانید که بدست آوردن این رنگ مو کار چندان ساده‌ای نیست. چرا که باید مراحل زیادی را طی کنید تا موهای بلوند دودی داشته باشید. دکلره کردن موها، رنگساژ کردن و کراتینه یا بوتاکس کردن. همه این روش‌ها نیاز به تجربه و تخصص دارد. خبر خوب این است که در این گزارش با فوت و فن‌های تخصصی بلوند دودی آشنا می‌شوید. پس تا پایان این گزارش با من همراه باشید.

رنگ موی بلوند دودی در کاتالوگ

قبل از هرچیز باید بدانید که سری رنگ موهای دودی با چه شماره‌ها یا نمادهایی شناخته می‌شوند. بیشتر کمپانی‌ها برای نشان دادن سایه دودی از عدد شماره 1 یا حرف C استفاده می‌کنند. به عنوان مثال رنگی با شماره 9.1 به شما می‌گوید بلوند دودی روشن است. C9 هم همین مفهوم را دارد. البته خوب است بدانید که فقط کمپانی‌های ایرانی C را به عنوان سایه دودی نماد قرار داده‌اند. در رنگ‌های خارجی حرف C مخفف Copper  یا مسی است. پس مراقب باشید که اشتباه نگیرید.

همچنین حرف A هم نشان رنگ خاکستری و مخفف Ash یا دودی است. در کمپانی‌های ایرانی رنگ‌های که با A نشان داده می‌شوند رنگ‌های خاکستری هستند.  در رنگ‌های خارجی هم A نشان از رنگ موی دودی است.

رنگ دودی در کاتالوگ رنگ

دکلره کردن برای رنگ موی بلوند دودی

اگر می‌خواهید یک رنگ موی بلوند دودی داشته باشید، حتماً‌ باید موهایتان را دکلره کنید. چرا که یک رنگ موی بلوند فقط روی موهایی که دکلره شده‌اند جواب می‌دهند. بنابراین با کمک یک فرد ماهر و مواد مرغوب موهایتان را تا پایه 7،8 ،9 یا 10 بلوند کنید. این پایه‌ها درجه‌های مختلفی از رنگ موی بلوند دودی را به شما می‌دهند. دقت کنید که حتماً در مواد دکلره از پلکس‌ها مثل اولاپلکس استفاده کنید. پلکس‌ها موهای شما را حین دکلره محافظت کرده و یک دکلره بدون آسیب خواهید داشت. اصلا بهتر است در مورد دکلره اطلاعات بیشتری بدست آورید تا با چشمانی باز این کار را انجام دهید. پس این گزارش را بخوانید: دکلره و همه تجربه‌های تلخ و شیرین آن را بشناسید؛ آموزش‌ها و نکات کاربردی دکلره

دکلره کردن مو

رنگ موی بلوند دودی روشن

بعد از این که موهایتان را تا پایه 9 یا 10 روشن کردید، با کمک یک فرمول ساده، می‌توانید به راحتی آنها را به رنگ بلوند دودی روشن درآورید:

فرمول: رنگ 9.1+ رنگ 10.11+ واریاسیون بنفش+واریاسیون قرمز

نسبت‌ها: 9.1 یک دوم تیوب، 10.11 یک دوم تیوب، واریاسیون بنفش 5 گرم، واریاسیون قرمز 0.5 گرم (نیم گرم)

اکسیدان: شماره 1 (به اندازه برابر با رنگ)

رنگ بلوند دودی روشن
بلوند دودی طلایی
بلوند دودی طلایی

رنگ موی بلوند پلاتینه خیلی روشن

یک نکته مهم در مورد رنگ پلاتینه این است که اگر چنین رنگ مویی می‌خواهید باید حتما‌ موهایتان را تا پایه 10 روشن کنید. بدون هیچ گونه ارفاق. چرا که رنگ پلاتینه فقط روی چنین پایه‌ای جواب می‌دهد. بعد از این مرحله می‌توانید با کمک این فرمول موهایتان را رنگساژ کنید:

فرمول: رنگ شماره 12.46+ رنگ 10.11+ و رنگ C9+ واریاسیون قرمز+ واریاسیون بنفش

نسبت‌ها: 12.46 نصف بیشتر تیوب، 10.11 نصف تیوب، C9 یک چهارم تیوب، واریاسیون قرمز 2 گرم، واریاسیون بنفش 4 گرم

اکسیدان: 1 (به اندازه برابر با رنگ)

بیشتر بخوانید:چرا برای رنگ مو پلاتینه به رنگدانه قرمز احتیاج داریم؟

بلوند پلاتینه روشن
بلوند پلاتینه
رنگ موی پلاتینه

رنگ موی بلوند زیتونی دودی

رنگ موی زیتونی علاوه بر اینکه زیبایی خاصی دارد، به راحتی بدست می‌آید. چرا که موها بعد از دکلره مقداری رنگدانه زرد درون خود دارند. با اضافه کردن مقداری تناژ دودی به راحتی به زیتونی می‌رسید. اما اگر می‌خواهید کمی حرفه‌ای تر عمل کنید از این فرمول استفاده کنید:

فرمول: رنگ زیتونی متناسب با پایه دکلره، مثلا 7.4 یا 8.4+ دودی یک شماره بالاتر از رنگ پایه دکلره مثلا 9.1 یا 8.1+ رنگ فانتزی صورتی

نسبت‌ها: زیتونی دو سوم تیوب، دودی یک دوم تیوب، صورتی فانتزی یک بند انگشت

اکسیدان: 1 یا 2 (به اندازه برابر با رنگ)

بلوند دودی زیتونی
رنگ دودی زیتونی
رنگ زیتونی دودی

رنگ موی دودی نسکافه ای

یک ترکیب رنگ هوشمندانه و جذاب برای خانم‌های جوان! این رنگ مو می‌تواند سال‌های سال رنگ موی محبوب شما باشد. نسکافه‌ ای یک رنگ گرم است و دودی رنگی سرد، بنابراین ترکیب این دو جلوه ویژه‌ای به شما می‌دهد. این رنگ مو برای همه انواع پوست مناسب است. از این گذشته اگر موهای سفید لابه‌لای موهایتان دارید با رنگ نسکافه‌ ای دودی به خوبی آنها را پوشش دهید.

فرمول: نسکافه‌ای 9.8+ شکلاتی 7.73+ دودی 8.11+ صورتی فانتزی

نسبت‌ها: یک دوم تیوب نسکافه‌ ای، یک چهارم تیوب شکلاتی، یک دوم تیوب دودی و یک بند انگشت صورتی

اکسیدان: شماره 1 یا 2 (به اندازه برابر با رنگ)

نکته مهم: دقت کنید که پایه دکلره شما باید با شماره رنگی که برای رنگساژ انتخاب می‌کنید هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال اگر پایه دکلره شما 7 است، باید رنگ نسکافه‌ای شما هم 7.8 باشد.

نکته دوم: اگر میزان سفیدی‌تان زیاد است به فرمول بالا مقدار کمی رنگ شماره 3 اضافه کنید. در حد یک گرم.

رنگ موی دودی نسکافه ای
رنگ موی کاراملی
رنگ موی کاراملی

فرمول دودی نسکافه ای بدون دکلره:

7.8+7.3+6.1+ واریاسیون دودی+اکسیدان 1 (75 سی‌سی)

ترکیب رنگ موی صدفی دودی

برای اینکه یک رنگ موی صدفی دودی استاندارد و جذاب داشته باشید باید موهایتان را حداقل تا پایه 9 روشن کنید. این رنگ مو یک ترکیب بسیار روشن است که می‌تواند برای افراد با رنگ پوست گندمی و سبزه مناسب باشد. رنگ صدفی دارای سایه‌های طلایی و صورتی روشن است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. اگر چنین رنگ مویی می‌خواهید این فرمول را به خاطر بسپارید:

فرمول: صدفی 9.91+رنگ 10.1+رنگ 9.3+ واریاسیون صورتی

نسبت‌ها: صدفی دو سوم تیوب، دودی 10.1 یک سوم تیوب، 9.3 2 گرم، واریاسیون صورتی 4 گرم

اکسیدان: شماره 1 (به اندازه برابر با رنگ)

رنگ موی صدفی دودی
رنگ صدفی
رنگ موی صدفی

رنگ موی دودی طلایی

دودی طلایی یک رنگ رویایی و جذاب است. این رنگ را حتماً بارها روی موهای سلبریتی‌های مشهور هالیوود دیده‌اید. یک رنگ گرم اما چشم‌نواز. اگر تار موهای شما نازک است، باید بگویم که این رنگ مو دقیقا مناسب شماست. برای دودی طلایی موهایتان را با دکلره به پایه 8 یا 9 برسانید. حالا برای رنگساژ این فرمول را اجرا کنید:

فرمول: رنگ 9.31+ رنگ 10.3+ واریاسیون قرمز+ واریاسیون آبی

نسبت‌ها: 9.31 نصف تیوب، 10.3 نصف تیوب، واریاسیون قرمز 2 گرم، واریاسیون آبی 1 گرم

اکسیدان: شماره 1 یا 2 (به اندازه برابر با رنگ)

رنگ موی دودی طلایی
رنگ موی طلایی رزگلد
رنگ موی رزگلد

فوت و فن‌های رنگ موی بلوند دودی

قبل از هرچیز باید بدانید که مهم‌ترین چیز برای داشتن یک رنگ موی بلوند درست و حسابی، دکلره کردن اصولی موهاست. برای این کار شما باید حتماً از مواد باکیفیت و یک فرد با تجربه کمک بگیرید. نکته مهم دیگر هم این است که همیشه برای درست کردن رنگساژ‌های دودی از رنگ‌هایی که شماره سایه آنها 1 است کمک بگیرید. این رنگ‌ها تناژ دودی و خاکستری دارند. برای اینکه دودی شما به رنگ سبز یا زیتونی در نیاید باید چند نکته مهم که در این گزارش نوشته بخوانید: رنگساژ مو دستاوردی برای از بین بردن زردی و نارنجی موها

جمع‌بندی

رنگ دودی این روزها یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در میان خانم‌هاست. اگر شما هم از زرد شدن موها بعد از دکلره فراری هستید پس حتماً باید از مشتریان پروپاقرص رنگ دودی باشید. اما برای اینکه یک رنگ دودی استاندارد داشته باشید باید نکات مهمی را بدانید. مثلاً اینکه چطور رنگساژ دودی را درست کنید بدون اینکه موهایتان را به زیتونی یا آبی تبدیل کند. البته تجربیات و روش‌های مختلفی برای این مشکلات وجود دارد. شما هم می‌توانید در قسمت نظرات از تجربیات و پیشنهادات خودتان به ما بگویید.

سوالات متداول

1- آیا رنگ موی بلوند دودی باعث بالاتر نشان دادن سن می‌شود؟

این رنگ باعث بیشتر دیده شدن سن شما نمی‌شود بلکه می‌تواند رنگ پوست شما را متعادل‌تر نشان داده و باعث شاداب‌تر شدن چهره شما شود.

2-آیا بلوند یخی و بلوند دودی یکسان هستند؟

بلوند یخی دارای سایه‌های آبی بسیار کمرنگ است و یک رنگ سرد محسوب می‌شود. رنگ بلوند دودی با این که شباهت زیادی به بلوند یخی دارد، کمی تیره‌تر است و دارای سایه‌های زیتونی و طلایی است.

3-آیا رنگ موی بلوند دودی برای پوشاندن سفیدی موها مناسب است؟

این رنگ بهترین گزینه برای کسانی است که موهای سفید زیادی دارند. این رنگ می‌تواند باعث یکدست شدن سفیدی‌های مو شود و جلوه زیبایی به موهایتان ببخشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید