هفت ماسک خانگی برای آبرسانی به مو ؛ رسیدگی به مو با هرآنچه در خانه دارید

ماسک موی خانگی

ماسک آبرسانی به مو چیزی است که در خانه همه ما به راحتی پیدا و درست می‌شود. فقط کافیست کمی حوصله و وقت داشته باشید. موخوره، خشکی، شوره، زبری، کدر و بی‌حالت شدن موها از جمله مشکلاتی است که هم ما گاهی با آنها مواجه می‌شویم. البته این مشکلات بی‌دلیل هم بوجود نمی‌آیند. مثلا تغییر فصل، وسایل گرمایشی داخل خانه، آلاینده‌ها و مواد شیمیایی نامرغوب، مجرمان اصلی هستند که می‌توانند باعث ایجاد این تغییرات ناخوشایند در موهای ما بشوند. خب البته ما نمی‌توانیم آب و هوا را تغییر دهیم یا به طور موثری آلاینده‌ها را از بین ببریم اما می‌توانیم به موهایمان کمک کنیم تا سلامتی شان را بازیابند. در این گزارش قصد دارم شما را با انواعی از ماسک‌های آبرسان آشنا کنم تا به مبارزه با مشکلات موهایتان بروید. تا پایان با من همراه باشید.

ماسک آبرسانی به مو خانگی یا کارخانه‌ای؟

خوشبختانه برای خلاص شدن از شر زبری و خشکی موها، لازم نیست همیشه به فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی مراجعه کنید. فقط کافیست از مواد غذایی که هرروز می‌خورید کمی ‌کنار نگه دارید و با کمک آنها به موهایتان طراوت و تازگی بدهید. بهترین ماسک آبرسانی به مو با موادی که در خانه دارید به آسانی تهیه می شود. مواد ارگانیک مثل میوه‌ها، سبزیجات و حتی لبنیات منابعی سرشار از پروتئین، چربی‌ و عناصر معدنی هستند. یعنی هر آنچه که موها و پوست سرمان به آن احتیاج دارد. در ادامه با 7  آبرسان خانگی آشنا می‌شوید. بعضی از این ماسک‌ها باعث براق و نرم شدن موها می‌شوند و بعضی دیگر به تقویت پوست سر و رشد مجدد موهای نازک کمک می‌کنند.

ماسک آبرسانی به مو عسل، تخم‌مرغ و سرکه سیب

صورت مسئله: موهای خشک

اگر جزو افرادی هستید که موهایتان خشک و بی‌حالت شده، همچنین از کدر بودن آنها شکایت دارید، این ماسک مخصوص شماست. عسل باعث نرم و لطیف شدن موها می‌شود. سرکه سیب به درخشان شدن موها کمک می‌کند. تخم‌مرغ می‌تواند به افزودن چربی‌به موها و پوست سر کمک کند.

مواد لازم:

یک قاشق چایخوری عسل، 1 تخم‌مرغ، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب.

طرز تهیه و استفاده:

مواد را با هم مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر یکنواخت درآید. سپس با کمک دست یا برس رنگ مو، روی کل موها و پوست سر پخش کنید. موها را با کمک یک پوشش نایلونی بپوشانید. اجازه دهید ماسک به مدت 1 ساعت روی موها بماند و سپس با آب سرد بشویید.

توجه: حتما موها را با آب سرد شستشو دهید چرا که تخم‌مرغ در دمای بالا، پخته و به ساقه موها می‌چسبد.

عسلی طبیعی و خوشرنگ

ماسک شکر، نارگیل و روغن درخت چای

صورت مسئله: شوره سر

شوره سر یکی از آن مشکلات آزاردهنده‌ای است که خیلی هم جلب توجه می‌کند. بعضی مواقع هم باعث می‌شود احساس شرمندگی کنیم. ماسک آبرسانی به مو این مشکل را هم به راحتی حل می‌کند. در اینجا یک راهکار ساده برای آن آورده‌ام: اسکراب کردن پوست سر. شکر موجود در این اسکراب به گلیکولیک‌اسید تجزیه می‌شود که سلول‌های مرده پوست را حل می‌کند. روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب و دارای خواص ضد التهابی‌ است. روغن نعناع به تقویت گردش خون به پوست سر کمک می‌کند و روغن درخت چای ضدقارچ و ضدباکتری است.

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه نشده خام، 4 قاشق چایخوری شکر، 5 قطره روغن نعناع، 2 قطره روغن درخت چای.

طرز تهیه و استفاده:

در یک کاسه کوچک، مواد را با هم مخلوط کنید. هنگام دوش گرفتن با استفاده از انگشتان دست یا برس رنگ مو، مخلوط را مستقیماً روی پوست سر و موهای تمیز و مرطوب بمالید. پس از استفاده به طور مساوی ، به مدت 1-3 دقیقه به آرامی‌ ماساژ داده و سپس موهای خود را ببندید و بگذارید در مدت زمان حمام شما این مخلوط روی موها بماند. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

یک قاشق غذاخوری شکر

ماسک آبرسانی به مو عسل، سرکه سیب و روغن نارگیل

صورت مسئله: موهای کدر و بی‌حالت

مرطوب نگه داشتن و سالم ماندن مو همیشه باعث می‌شود موهای شما شاداب‌تر به نظر برسد. هنگامی ‌که رشته‌ها شروع به از دست دادن درخشندگی خود می‌کنند و کدر می‌شوند، می‌توانید از ماسک سرکه سیب برای تقویت درخشندگی آنها استفاده کنید.

مواد لازم:

به نسبت  مساوی عسل ارگانیک را با سرکه سیب و روغن نارگیل مخلوط کنید.

طرز تهیه و استفاده:

مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید و اجازه دهید حداقل 20 دقیقه بماند. سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید. این ماسک به تثبیت رنگ موی دلخواه شما هم کمک می‌کند.

سرکه سیب طبیعی و خالص

ماسک آبرسانی دارچین و روغن نارگیل

صورت مسئله: رشد نکردن مو

دارچین یکی از بهترین ادویه‌ها برای تقویت فولیکول‌ها و کمک به رشد موهاست. دارچین می‌تواند به افزایش گردن خون در پوست سر کمک کند. افزایش گردش خون در پوست باعث می‌شود فولیکول‌های مو فعالیت مناسبی‌پیدا کنند.

مواد لازم:

به نسبت مساوی دارچین و روغن نارگیل

طرز تهیه و استفاده:

مواد را به خوبی‌مخلوط کنید. ماسک را روی ریشه‌ها و ساقه‌ها بمالید و ماساژ دهید. بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند و سپس بشویید. برای افزایش رشد موها، حداقل هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

چوب دارچین و پودر آن

ماسک آبرسانی آبکشی چای سبز و سرکه سیب

صورت مسئله: التهاب پوست سر

 چای سبز یک ماده قدرتمند است که به واسطه آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی خود، پوست سر تحریک شده را آرام می‌کند و باعث تقویت مجدد می‌شود. روغن نعناع مکمل بسیار خوبی‌برای روغن درخت چای است. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی‌است و به تسکین و آبرسانی پوست سر کمک می‌کند.

مواد لازم:

یک فنجان چای سبز، 2 قطره روغن نعناع، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب.

طرز تهیه و استفاده:

مواد را به خوبی‌مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید. 5 دقیقه ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

چای سبز طبیعی و خوشرنگ

ماسک سفیده تخم‌مرغ و آبلیمو

صورت مسئله: موی چرب

اگر مستعد موهای چرب هستید، ماسک تخم‌مرغ برای شما مثل یک معجزه است. سفیده تخم‌مرغ،  دارای آنزیم‌هایی است که به از بین بردن روغن اضافی کمک می‌کنند. در این زمینه توصیه می‌کنم این گزارش را هم از دست ندهید: ماسک تخم مرغ برای مو ؛ راهکاری برای همه مشکلاتی که با موهایتان دارید

مواد لازم:

یک عدد تخم‌مرغ ، 1 عدد لیموی تازه

طرز تهیه و استفاده:

از ریشه تا انتها روی مو را به ماسک آغشته کنید. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت روی موها بماند (هرچه طولانی‌تر بهتر) سپس با آب ولرم بشویید، نه گرم!

تخم مرغ خانگی و سالم

ماسک آووکادو، تخم‌مرغ و روغن زیتون

صورت مسئله: موهای آسیب دیده

همانطور که قبلا اشاره کردم عوامل مختلفی باعث آسیب به موها می‌شوند. مثل استفاده از اتو و سشوار. یا رنگ کردن مکرر موها. حتی آلاینده‌های آب و هوا که ساکنین شهرهای بزرگ بیشتر در معرض آنها قرار دارند. خبر خوب اما این است که شما می‌توانید موهای آسیب دیده‌تان را با کمک یک ماسک آبرسانی به مو جوان و سالم کنید. روغن زیتون سرشار از امگا 3 است که به ترمیم پولک‌های شکسته مو کمک می‌کند. همچنین آووکادو به نرم و براق شدن موها کمک می‌کند. برخی تحقیقات همچنین نشان داده اند که آووکادو می‌تواند به جوانسازی پوست سر کمک کند.

مواد لازم:

نصف آووکادو، 1 تخم‌مرغ، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل.

طرز تهیه و استفاده:

مواد را به خوبی ‌مخلوط کنید و با کمک نوک انگشت‌ها روی پوست سر و ساقه موها بزنید. نوک موها را فراموش نکنید. اجازه دهید این ماسک به مدت 1 ساعت روی مو باقی بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید.

آووکادو و هسته آن

کلام آخر

توجه داشته باشید که ماسک‌های خانگی عموماً حساسیت‌زا نیستند اما اگر پوست شما به هریک از موارد بالا حساس است بهتر از استفاده از ماسک حاوی ماده آلرژی‌زا اجتناب کنید. اثرات استفاده از ماسک‌های خانگی در بلند مدت نمایان می‌شود بنابراین برای استفاده از آنها صبر و حوصله داشته باشید.

آیا شما نیز ماسک های دیگری می شناسید که برای آبرسانی به مو مفید باشند؟ آیا تجربه استفاده از این ماسک ها را داشته باشید؟ نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه های همین صفحه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین روش آبرسانی به موها چیست؟

یکی از بهترین روش‌های آبرسانی عمقی به موها برای کسانی که موهای خشک و آسیب‌دیده دارند، بوتاکس کردن موهاست. بوتاکس یا ویتامینه می‌تواند باعث نرم شدن و ترمیم شکستگی‌های مو بشود. از آنجایی که بوتاکس مو یک روش حرفه‌ای و سالنی است بهتر است برای این کار از یک شخص باتجربه کمک بگیرید.

2-بهترین اسپری آبرسان خانگی مو چیست؟

امروزه اسپری‌های دو فاز و نرم‌کننده آماده در بازار وجود دارند که می‌توانند به نرم کردن موها و از بین بردن گره‌ها کمک کنند. اما اگر می‌خواهید یک اسپری خانگی تهیه کنید می‌توانید مقداری ژل آلوئه‌ورا را با حدود 15 قطره روغن آرگان مخلوط کنید. به این مخلوط 2 قاشق آب هم اضافه کنید. آن را به یک بطری اسپری منتقل کنید و قبل از شانه کردن روی موها اسپری کنید.

3- بهترین ماسک مو آبرسان کدام است؟

ماسک‌های خانگی که با مواد ارگانیک تهیه می‌شوند نمونه‌های از ماسک‌های آبرسان هستند. البته امروزه انواعی از ماسک‌های حرفه‌ای در بازار وجود دارند که میزان اثرگذاری آنها بسیار بیشتر است. این ماسک‌ها در انواع مختلف آبکشی و بدون آبکشی تولید می‌شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید