آب پیاز برای ریزش مو ؛ یک روش کاربردی و آسان با نتایج فوق‌العاده

آب پیاز

آب پیاز برای ریزش مو یکی از روش‌های شناخته‌شده و کاملاً بی‌ضرر است. پیاز یکی از اجزا فروتن آشپزخانه است که عموماً به هر غذایی اضافه‌اش می‌کنیم، به طرز شگفت آوری خوشمزه می‌شود. شاید تعجب کنید که علاوه بر این وظیفه مهم (خوشمزه کردن غذا) کارهای بیشتری هم از آن برمی‌آید. به عنوان مثال، آب پیاز بهترین درمان طبیعی و خانگی برای ریزش مو است. البته نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که بوی تند و نه چندان مطبوع آن ممکن است به مذاق همه خوش نیاید. اما اگر به دنبال یک روش بی‌ضرر و مطمئن برای درمان ریزش موهایتان هستید، با من تا پایان گزارش همراه باشید.

خواص آب پیاز برای فولیکول مو

همانطور که حتماً بارها شنیده‌اید، پیاز غنی از مولکول‌های ضدمیکروبی است و این موضوع می‌تواند به پاکسازی پوست سر شما از انواع عفونت‌ها کمک کند. از طرفی باعث تقویت و افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر می‌شود که در اثر خون رسانی بیشتر، فولیکول‌ها بیشتر تغذیه می‌شوند. در این صورت حتی فولیکول‌های قدیمی ‌و ضعیف‌تر هم فرصت رشد و بهبود را پیدا می‌کنند. تغذیه بهتر فولیکول‌ها باعث می‌شود از میزان استرس و تنش موجود بین آنها کاسته شود و دوباره به سمت تولید موهای سالم و جدید پیش بروند. همچنین سولفور موجود در آب پیاز به کنترل شوره سر کمک می‌کند.

ریزش مو

ماسک آب پیاز و قهوه؛ راحت‌ترین روش برای رشد موها

قهوه به دلیل داشتن کافئین، می‌تواند یکی از بهترین محرک‌های طبیعی رشد مو باشد. کافئین موجود در قهوه به کاهش استرس فولیکول‌های مو کمک کرده و آنها را به فاز رشد هدایت می‌کند. برای تهیه این ماسک چند قاشق قهوه دم‌کرده را با چند قاشق آب پیاز مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را روی کل پوست سر پخش کرده و ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک دو ساعت روی موها بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. یکی دیگر از روش‌های استفاده از این دو ماده، اضافه کردن آنها به شامپوی روزانه‌تان است. می‌توانید مقداری قهوه دم‌کرده و آب پیاز به شامپوی روزانه خود اضافه کنید. برای برطرف کردن بوی بد پیاز هم می‌توانید از کمی ‌روغن درخت چای استفاده کنید. توصیه می‌کنم این گزارش را نیز از دست ندهید: هرآنچه باید در مورد قهوه و موهایتان بدانید

قهوه در شامپو

ماسک زنجبیل و پیاز برای درمان ریزش مو شدید

زنجبیل یکی دیگر از موادی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و مهم‌تر از آن، می‌تواند به افزایش هرچه بیشتر گردش خون در پوست کمک کند. ترکیب آب پیاز و زنجبیل یک محلول آلی برای درمان ریزش موی شدید است. مقداری زنجبیل را دم کنید. بعد از خنک شدن آن، دو یا سه قاشق از دم‌کرده زنجبیل را با دو یا سه قاشق آب پیاز مخلوط کنید. با کمک یک قطره‌چکان روی پوست سر پخش کنید. کمی‌ ماساژ دهید تا بهتر جذب شود. ماسک باید 30 دقیقه روی پوست سر بماند سپس با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید. این ماسک را هفته‌ای یکبار امتحان کنید.

زنجبیل

ماسک سیر و پیاز؛ معجزه رشد مو

سیر یکی از بستگان و اقوام نزدیک پیاز به شمار می‌آید. گفته می‌شود که قدرت خون رسانی و گشایش عروق توسط سیر به مراتب بیشتر از پیاز است. سیر می‌تواند حجم زیادی از خون را به سمت پوست سر شما بکشاند. فقط کافیست مقداری سیر تازه را له کرده و به شکل پوره در آورید. آن را با آب پیاز مخلوط کنید به شکلی که یک خمیر یکدست تشکیل شود. حالا با کمک انگشتان دست، بین موها و روی پوست سر پخش کنید. اجازه دهید 30 دقیقه روی موها بماند. اگر احساس سوزش شدید کردید، فوراً با آب سرد شستشو دهید. اگر نه اجازه دهید روی موها باقی بماند. سپس با آب و یک شامپوی ملایم شستشو دهید. ماسک را یک بار در هفته امتحان کنید.

سیر خام

آبلیمو و پیاز برای رشد و ضخامت موها

آبلیمو سرشار از ویتامین C بوده و به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند به قوی‌تر شدن فولیکول‌ها و تولید موهای ضخیم‌تر و سالم‌تر منجر شود. همچنین به از بین بردن آلودگی‌ها و چربی ناخواسته کمک می‌کند. مقداری آبلیمو تازه را با آب پیاز مخلوط کنید. با کمک قطره‌چکان روی پوست سر پخش کنید و ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت یک ساعت روی پوست و موها بماند. سپس با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. دوبار در هفته از این ماسک موثر استفاده کنید.

لیمو تازه

سیب زمینی و پیاز برای درمان ریزش مو

آب سیب‌زمینی یکی دیگر از ترکیباتی است که به دلیل خاصیت تقویت‌کننده آن بسیار شناخته شده است. سیب‌زمینی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های B و C و مواد معدنی آهن ، روی و نیاسین است. این ماده به تغذیه فولیکول‌ها کمک و از نازک شدن موها هم جلوگیری می‌کند. برای تهیه ماسک، یک عدد سیب‌زمینی را رنده کنید. دو یا سه قاشق آب پیاز به آن اضافه کنید تا خمیری یکدست تشکیل شود. روی پوست سر پخش کنید و ماساژ دهید. پس از یک ساعت با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید. دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

سیب زمینی

کلام آخر

ریزش مو یک پدیده چندعاملی است. بنابراین برای درمان کامل و همه‌جانبه آن بهتر است ابتدا رژیم غذایی، برنامه خواب و استراحت، استرس‌ها و تنش‌های روزمره، بیماری‌های جسمی ‌و هورمونی خود را به دقت بررسی کنید. می‌توانید برای این کار از یک پزشک متخصص هم کمک بگیرید. استفاده از ماسک‌های آب پیاز برای درمان ریزش مو انتخاب خوبی است و عوارض خاصی به همراه ندارد. می‌توانید با خیال راحت از مزایای این ماسک طبیعی بهره‌مند شوید.

آیا قبلا تجربه استفاده از ماسک آب پیاز را داشته‌اید؟ آیا این ماسک برای شما موثر بوده؟ استفاده از آن را به دیگران هم توصیه می‌کنید؟ لطفا حتما در قسمت نظرات تجربیاتتان را برای ما بنویسید.

سوالات متداول

1- آب پیاز چه خاصیتی برای مو دارد؟

پیاز غنی از مولکول‌های ضدمیکروبی است و این موضوع می‌تواند به پاکسازی پوست سر شما از انواع عفونت‌ها کمک کند. از طرفی باعث تقویت و افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر می‌شود که در اثر خون رسانی بیشتر، فولیکول‌ها بیشتر تغذیه می‌شوند.

2-چندبار در هفته از آب پیاز برای تقویت مو استفاده کنیم؟

برای گرفتن نتیجه مطلوب بهتر است هفته‌ای یک یا دوبار از آب پیاز برای تقویت فولیکول‌های مو استفاده کنید. برای این کار می‌توانید آب پیاز را به شامپوی خود اضافه کنید یا به موهایتان اسپری کنید.

3-چطور آب پیاز تهیه کنیم؟

یکی از ساده‌ترین روش‌های برای تهیه آب پیاز این است که دو یا سه عدد پیاز را خورد کنید و با مقدار کمی آب بجوشانید. بعد از 10 تا 15 دقیقه تفاله پیاز را از صافی رد کرده و عصاره آن را جدا کنید. برای اینکه نتیجه مطلوب‌تر بگیرید، آب پیاز را تازه به تازه درست کرده و استفاده کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید