بهترین تونیک مو در بازار چیست؟ چرا باید از تونیک مو استفاده کنیم؟

بهترین تونیک مو

هیچ صحنه‌ای وحشتناک تر از دیدن انبوهی از مو روی زمین، پس از شانه کردن موها نیست! شما تنها نیستید، باور کنید من هم این تجربه را داشته‌ام! ریزش مو مشکلی است که بسیاری از مردم در سراسر جهان با آن روبرو هستند. اما آیا یک راه حل سریعی برای درمان ریزش مو وجود دارد؟ یکی از سریع‌ترین و موثرترین درمان‌های ریزش مو، استفاده از تونیک مو است. تونیک‌ها محلول‌های دارویی و مغذی مو هستند که به طور خاص برای رشد و افزایش ضخامت مو فرموله شده اند. اگر بدنبال یک محصول خوب برای رشد مو هستید، در این گزارش بهترین تونیک مو موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

  • تونیک مو (Hair Tonic) و مزایای آن
  • بهترین تونیک مو در بازار ایران
  •  موارد مهم هنگام خرید تونیک مو

تونیک مو (Hair Tonic) و مزایای آن

تونیک مو یا هیر تونیک (گاهی اوقات به آن” friction lotions” هم گفته می‌شود) موجب تحریک گردش خون در فولیکول‌های مو و تحریک رشد مو می‌شود. تونیک مو معمولاً دارای روغن، الکل و اتانول است و به صورت مایع، ژل یا نیمه جامد وجود دارد. ماساژ دادن تونیک مو به طور منظم بر روی پوست سر باعث رشد مو و ضخیم ترشدن آن می‌شود. همچنین تونیک مو با رطوبت رسانی به پوست سر، به موها درخشش می‌بخشد و شکنندگی و موخوره را کاهش می‌دهد.

مزایای استفاده از تونیک مو

  1. رطوبت رسانی به فولیکول‌های مو
  2. کاهش موخوره
  3. محافظت از پوست سر
  4. کاهش شوره سر و پوسته پوسته شدن
  5. حالت دادن آسان تر موها
بهترین تونیک مو

بهترین تونیک مو در بازار ایران

انتخاب تونیک مو مناسب در میان انبوه محصولات موجود در بازار، کار ساده ای نیست. ما با معرفی بهترین تونیک مو موجود در بازار و فاکتورهای مهم در خرید، انتخاب را برایتان ساده‌تر کرده‌ایم.

1. تونیک ضد ریزش پرو- مین سریتا

تونیک پرو-مین سریتا، برای تحریک رشد و تقویت فولیکول­های مو فرموله شده است. این محصول با مهار عوامل موثر در ریزش مو ارثی، موجب رویش مجدد تارهای مو می­شود. در ترکیب این تونیک از آمینکسیل (فرم جدید ماینوکسیدیل) استفاده شده است.

تونیک مو سریتا مینوتا

2. تونیک مو سریتا مدل مینوتا

این تونیک مو دارای عصاره ریحان و جو دوسر است. این محصول که به روش سلول‌های بنیادی تولید شده، باعث تحریک رشد مجدد موها می‌شود. همچنین با افزایش گردش خون در پوست، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند.

تونیک مو سریتا پرو مین

3. تونیک ضد ریزش لافارر

هیرتونیک لافارر دارای کافئین، عصاره رزماری، مورد و بابونه است. این تونیک مو با جلوگیری از تبدیل تستسترون به DHT، موجب درمان ریزش مو و رشد دوباره موها می‌شود.

تونیک مو لافارر

4. تونیک تقویت کننده مو ایروکس مدل TTN

تونیک مو ایروکس با تحریک گردش خون در پوست سر موجب تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. همچنین فرمولاسیون خاص این تونیک موجب شده که در درمان شوره سر و کاهش چربی پوست موثر باشد.

تونیک مو ایروکس

5. تونیک موی گیاهی سینره

لوسیون گیاهی تقویت مو سینره سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که موجب استحکام ریشه‌ها می‌شود. همچنین با افزایش گردش خون در پوست سر، از ریزش مو جلوگیری و رشد موهای جدید را تحریک می‌کند.

تونیک مو سینره

 موارد مهم هنگام خرید تونیک مو

هنگام خرید تونیک مو بایستی سه نکته مهم را در نظر داشته باشید تا خریدی آگاهانه انجام دهید.

1. نوع و جنس مو

نوع و جنس موهای‌تان را بشناسید (صاف و لخت، موج دار، فرفری – چرب، طبیعی یا خشک) و تونیک مو متناسب با موی تان را بخرید. در بیشتر موارد محصولات مرتبط به موی آقایان و خانم‌ها نیز متفاوت است. در نظر داشته باشید که تونیک مو قرار است نیازهای مختلف موی شما را برآورده کند. بنابراین تونیکی را انتخاب کنید که کاملا متناسب با موی شماست.

بیشتر بدانید: چگونه شانه و برس مناسب جنس موهایمان را پیدا کنیم؟

بهترین تونیک مو

2. میزان اثربخشی

میزان اثر بخشی تونیک مو به مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. تونیک مو باید حاوی مواد تقویت کننده رشد مو مانند ویتامین‌ها، بیوتین، روی، آهن و اسیدهای چرب امگا باشد. پیش از خرید یک محصول، حتما از وجود این ترکیبات در آن مطمئن شوید.

3. اثر سم زدایی

به دنبال محصولاتی باشید که برای تقویت رشد مو از پوست سر سم زدایی می‌کنند. تونیک‌های گیاهی راهی عالی و ایمن برای سم زدایی پوست سر هستند. تونیک موی گیاهی موها را نرم می‌کند، تجمع مواد اضافی در پوست سر را از بین می‌برد و در نهایت موجب تحریک رشد مو می‌شود. همچنین تونیک گیاهی مواد شیمیایی مضر در ترکیباتش ندارد، از این رو فولیکول‌های مو را مسدود نمی‌کند و به ساختار مو آسیب نمی‌رساند. محصولاتی با ترکیباتی مانند نخل اره ای (saw palmetto) و دم اسب بهترین گزینه برای سم زدایی و تقویت مو هستند.

بهترین تونیک مو

سخن آخر

ایده استفاده از تونیک مو شاید در نگاه اول کمی سخت باشد، اما قطعا ارزش امتحان کردن را دارد! حالا که بهترین تونیک مو‌های موجود در بازار را شناختید، زمان را از دست ندهید و تونیک مورد علاقه تان را انتخاب کنید. اگر از طرفداران درمان‌های خانگی و گیاهی هستید، در گزارش ” تونیک مو در چند قدمی شما؛ بهترین روش‌های ساخت معجون برای مو” گزینه‌های جذاب و در دسترسی را برای شما معرفی کرده‌ایم.

آیا تاکنون از تونیک مو استفاده کرده‌اید؟ تجربه تان از میزان اثربخشی آن را در بخش دیدگاه ها با ما و دیگر مخاطبان موهیتو در میان بگذارید.

سوالات متداول

  1. آیا استفاده از تونیک مو واقعا موثر است؟

تونیک مو با تامین رطوبت مورد نیاز پوست سر موجب تحریک رشد مو می‌شود. احتمالا پس از استفاده از تونیک مو خواهید دید که موهای تان بهتر رشد می‌کنند و سالم‌تر هستند.

2. چه زمانی باید از تونیک مو استفاده کرد؟

تونیک مو را می‌توانید به بخشی از روتین روزانه رطوبت رسانی به پوست سر تبدیل کنید. بدین ترتیب فولیکول‌های مو مرطوب شده و چربی مورد نیاز خود را بهتر حفظ می‌کنند. در نتیجه ساقه مو مستحکم تر می‌شود.

درباره روتین مو بیشتر بدانید: آموزش روتین مراقبت از مو و همه محصولاتی که به آنها نیاز دارید

3. آیا استفاده از تونیک موی وازلین برای موها توصیه می‌شود؟

توونیک موی وازلین خشکی و پوسته سر را از بین می‌برد. از این رو سلامت پوست سر را حفظ می‌کند. استفاده از این محصول به آقایان توصیه می‌شود.

با الهام از: stylecraze

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۱ نظر

  • سلاام و روز بخیر بسیار سپاس از مطلب بسیار عالی و پرمحتوا درباره تونیک مو
    من ۲ سال به سفارش دکتر پوست تونیک لافارر استفاده کردم فوق العاده است بسیار عالی برای رشد مو
    یک سالی هم هست که از سرم تقویتی ابرو سینره استفاده میکنم بسیارررر عالی و با خوندن این مطلب متوجه شدم تونیک رشد موی سینره هم مناسبه موی سر هست که میخوام تهیه کنم.
    به امید سلامتی و شادی برای کل دنیا

نظر خود را برای موهیتو بنویسید