آب پیاز برای تقویت مو با 5+1 روش علمی و خانگی؛ ساده و کاربردی

پیاز

آب پیاز برای تقویت مو روشی جدید نیست اما می‌توان گفت یکی از موثرترین‌هاست.رشد موها موضوعی است که به زمان و صبر نیاز دارد. هرچند در همین مدت زمانی که موها در حال رشد هستند هم باید به کوتاهی‌های گاه و بیگاه تن داد و این کار را سخت‌تر هم می‌کند. نمی‌خواهم دروغ بگویم، رشد موها به صبر زیاد نیاز دارد ، اما لازم نیست خیلی هم کند و دردناک باشد. استفاده از مواد محرک رشد مانند پیاز می‌تواند به افزایش میزان رشد موهای شما و در عین حال حجم دادن به آنها کمک کند. به همین خاطر در این مقاله لیستی از شش روش استفاده از پیاز برای تقویت رشد مو را گردآوری کرده‌ام. اما اول، بیایید ببینیم پیاز دقیقا چگونه به موهای شما کمک می‌کند. با من همراه باشید.

خواص پیاز برای رشد و تقویت مو

استفاده از آب پیاز روشی مطمئن برای تقویت و رشد مجدد مو است. براساس تجربه کسانی که از ماسک‌های  آب پیاز برای رشد مو استفاده کرده‌اند،  نتایج و نظرات خوب و قابل قبولی دریافت و ثبت شده است. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به چند دلیل احتمالی در مورد مؤثر بودن این ماده :

  • آب پیاز با افزایش سطح کاتالیز آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان به رشد مو کمک می‌کند. این آنزیم‌ها در بهینه‌سازی چرخه رشد مو به تجزیه پراکسید هیدروژن (ماده سمی) کمک می‌کنند.
  • پیاز غنی از گوگرد بوده و به تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کند. همچنین گوگرد برای بازسازی فولیکول‌های مو ضروری است.
  • محتوای غنی گوگرد همچنین به حداقل رساندن ریزش و شکستگی مو کمک می‌کند.
  • آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز به معکوس شدن روند سفید شدن زودرس موها کمک کرده و آن را به تأخیر می‌اندازند.
  • خواص ضدباکتری غنی پیاز باعث سالم نگه داشتن محیط پوست سر و عاری شدن از عفونت‌ها می‌شود. همین خاصیت به کنترل شوره سر نیز کمک می‌کند.
  • آب پیاز پوست سر شما را تحریک کرده و گردش خون را بهبود می‌بخشد. در نتیجه فولیکول‌های مو به خوبی تغذیه می‌شوند و رشد موها سرعت می‌یابد.
آب پیاز

1.آب پیاز برای رشد مو

آب پیاز برای تقویت مو موجب تغذیه و تقویت گردش خون در محیط پوست سر می‌شود. همچنین باعث از بین رفتن تمام عوامل عفونی و آلودگی موجود در پوست این ناحیه می‌شود و در عین حال کمک می‌کند که موها شما سریعتر رشد کنند و ضخیم‌تر شوند.

روش تهیه و استفاده

یک یا دو عدد پیاز شسته و رنده کنید. آب پیاز را جمع آوری کنید و با کمک یک پد نخی روی پوست سر بمالید. اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم و شامپو بدون سولفات شستشو دهید. سعی کنید این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

تهیه آب پیاز

2.روغن نارگیل و پیاز برای درمان ریزش مو

روغن نارگیل خواص ضد باکتریایی شگفت‌انگیزی دارد. این روغن به خاصیت تقویت و تغذیه کنندگی آب پیاز هم کمک می‌کند. بنابراین ترکیب این دو می‌تواند محرک خوبی برای رشد موهای از دست رفته باشد.

روش تهیه و استفاده

دو قاشق آب پیاز را با دو قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید. برای اینکه اثر این محلول را بیشتر کنید مقداری روغن درخت چای هم به آن اضافه کنید. محلول را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود سپس با کمک یک قطره چکان یا پد نخی رو کل پوست سر و لا‌به‌لای موها آن را پخش کنید. با کمک انگشتان دست ماساژ دهید تا قدرت جذب بالاتر برود. اجازه دهید برای 30 دقیقه روی پوست سر بماند و سپس با شامپو ملایم شستشو دهید.

روغن نارگیل

3.روغن زیتون و پیاز برای درمان شوره سر

روغن زیتون یکی دیگر از روغن‌های شفابخش مو با خواص ضدشوره سر است. این ماده به بهبود التهاب پوست سر و فولیکول‌های موجود در آن کمک می‌کند. ترکیب آن با آب پیاز هم رشد مو را تقویت می‌کند هم باعث درخشش ابریشمی ‌آنها می‌شود.

روش تهیه و استفاده

سه قاشق آب پیاز را با حدود 1 یا 2 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. با کمک قطره‌چکان روی کل پوست سر پخش کرده و ماساژ دهید. اجازه بدهید این ماسک به مدت 2 ساعت روی موهای بماند و سپس با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید. یک یا دوبار در هفته از این ترکیب استفاده کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

روغن زیتون

4.آب پیاز و روغن کرچک برای افزایش حجم موها

روغن کرچک یکی از محبوب‌ترین داروهای تقویت رشد مو است. کرچک به ضخیم شدن و افزایش حجم موهای شما کمک می‌کند. در ترکیب با آب پیاز، یک ماسک ضدریزش و در عین حال افزایش دهنده حجم خواهید داشت.

روش تهیه و استفاده

دو قاشق روغن کرچک را با دو قاشق آب پیاز مخلوط کنید. این محلول را با کمک قطره‌چکان رو کل پوست سر پخش کرده و ماساژ دهید. ماسک باید به مدت یک ساعت روی موها بماند سپس با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید. هفته‌ای یک بار از این ترکیب استفاده کنید تا موهایی ضخیم و پرپشت داشته باشید.

روغن کرچک

5.ماسک تخم‌مرغ و آب پیاز برای افزایش سرعت رشد مو

تخم‌مرغ حاوی انواع مختلفی از مواد ضروری برای رشد موهاست. همچنین آب پیاز باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود. با ترکیب این دو می‌توانید سرعت رشد موهایتان را تا حدودی بیشتر کنید. البته برای رفع بوی بد این ماسک بهتر است از یک روغن خوشبو هم استفاده کنید که این کار به افزایش قدرت اثرگذاری ماسک هم کمک می‌کند. توصیه میکنم این گزارش را هم از دست ندهید: ماسک تخم مرغ برای مو ؛ راهکاری برای همه مشکلاتی که با موهایتان دارید

روش تهیه و استفاده

یک عدد تخم‌مرغ کامل را با سه قاشف آب پیاز و 5 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. خوب بهم بزنید تا مخلوطی یکدست شکل بگیرد. حالا با کمک یک قطره‌چکان روی پوست سر پخش کنید. مقداری ماساژ دهید تا بهتر جذب شود. اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب سرد و شامپو ملایم شستشو دهید. برای گرفتن نتایج بهتر هفته‌ای دوبار این ماسک را تکرار کنید.

تخم مرغ

6.عسل و آب پیاز برای درمان موهای خشک و آسیب دیده

عسل نرم کننده‌ایست که به اتصال رطوبت به مو و پوست کمک می‌کند. در ترکیب با آب پیاز، به رشد مو کمک می‌کند و در عین حال باعث افزایش طول عمر و سلامت موها می‌شود. این ماسک به خصوص برای موهای آسیب‌دیده و سوخته بسیار مناسب است.

روش تهیه و استفاده

دو قاشق آب پیاز را با 1 قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید. با کمک انگشتان دست ماسک روی کل پوست سر پخش کنید و ماساژ دهید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب و شامپو ملایم شستشو دهید. حداقل هفته‌ای یکبار ماسک را تکرار کنید.

عسل طبیعی

سخن آخر

همانطور که قبلا هم گفته‌ام، هنگامی ‌که تصمیم می‌گیرید از ماسک‌های خانگی استفاده کنید باید در این مسیر ثابت قدم باشید. چرا که ماسک‌های خانگی تاثیر آنی ندارند و فقط با تکرار مداوم اثرگذار هستند. این ماسک‌ها به سادگی تهیه می‌شوند و بسیار ارزان‌قیمت هستند. فقط کافیست کمی ‌حوصله به خرج دهید و برای استفاده آنها برنامه منظم داشته باشید.

آیا قبلا تجربه استفاده از آب پیاز را داشته‌اید؟ آیا برای شما موثر بوده؟ استفاده از آن را به دیگران هم توصیه می‌کنید؟ لطفا حتما در قسمت نظرات تجربیاتتان را برای ما بنویسید.

سوالات متداول

1-استفاده از آب پیاز برای مو چه خاصیتی دارد؟

پیاز غنی از گوگرد است و به تغذیه فولیکول مو کمک می‌کند.همچنین باعث از بین بردن آلودگی‌های پوست سر و تنفس آن می‌شود.یکی دیگر از خواص مهم آب پیاز برای مو این است که باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده و رشد موها را سرعت می‌بخشد.

2-چندبار در هفته باید از آب پیاز استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید آب پیاز برای موها شما موثر باشد باید حداقل هفته‌ای یک‌بار از آن استفاده کنید. برای اینکه استفاده از آن برای شما راحت‌تر باشد می‌توانید آب پیاز را به شامپوی خود اضافه کنید. البته سعی کنید آب پیاز را تازه به تازه تهیه کنید و در شامپوی روزانه بریزید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید