هایلایت مو بدون دکلره با روش‌های علمی بی ضرر در خانه

هایلایت مو با فویل

اصولا پودر و مواد دکلره، از جمله مواد شیمیایی قوی و بسیار حساس هستند. دقیقاً به همین دلیل کاملاً منطقی است که خیلی از خانم‌ها دوست نداشته باشند از این مواد برای تغییر رنگ دادن موهایشان استفاده کنند. اما سوال اینجاست که اگر همین خانم‌ها دوست داشته باشند موهایشان را هایلایت کنند، باید چکار کنند؟ بنابراین در این گزارش قصد دارم به شما آموزش دهم که چگونه هایلایت مو بدون دکلره را انجام دهید. تا پایان با من همراه باشید.

چه روش‌هایی برای هایلایت یا رنگ کردن مو بدون دکلره وجود دارد؟

خوشبختانه روش‌های زیادی وجود دارد که شما بدون نیاز به مواد دکلره، یک رنگ موی زیبا و دوست داشتنی داشته باشید. این روش‌ها شامل استفاده از روشن‌کننده‌های روغنی یا کرمی، رنگ موهای پایه 8 تا 12، استفاده از اکسیدان 40 و رنگساژ کردن موها به صورت منظم است. نمی‌توان گفت که این روش‌ها، هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کنند، اما میزان این آسیب به نسبت استفاده از مواد دکلره به مراتب کمتر است. در ادامه بیشتر با این روش‌ها آشنا می‌شوید.

هایلایت مو با کمک روشن‌کننده‌ها

روشن‌کننده‌ها در واقع ساختاری مشابه مواد دکلره دارند با این تفاوت که در بستری روغنی هستند و قدرت بسیار کمتری دارند. آنها موهای تیره شما را تا پایه 4 یا 5 به آهستگی روشن می‌کنند. پس انتظار بیش از حد از روشن‌کننده‌ها نداشته باشید، همانطور که گفتم آنها قرار است آسیب خیلی کمتری به موهای عزیز شما وارد کنند. به آنها دکوکرم هم گفته می‌شود. اسم‌های دیگری هم دارند مانند روشن‌کننده 000 یا 00. برای هایلایت کردن موها با کمک روشن‌کننده، آنها را به 4 تا 6 قسمت تقسیم کرده. دسته‌های رندوم و باریک از داخل موها انتخاب کنید.(به کمک شانه دم‌باریک) زیر موها یک فویل قرار داده و روشن‌کننده‌ای را که با اکسیدان به مقدار متناسب مخلوط کرده‌اید روی موها بزنید. این کار را با دقت انجام دهید تا مواد به همه جای مو برسد. فویل را بپیچید. این کار را برای قسمت‌های مختلف مو تکرار کنید. مواد باید حدود 45 تا یک ساعت روی مو باقی بمانند سپس با آب و نرم‌کننده شستشو دهید و اگر دوست دارید با یک رنگ دلخواه رنگساژ کنید.

هایلایت مو با سوییت مش

فرمول:

سه چهارم تیوب روشن‌کننده+ دو برابر اکسیدان 1 یا 2 (حدود 75 سی سی)

رنگساژ: سه چهارم تیوب رنگ دلخواه+ میزان مساوی اکسیدان 0.5 + میزان مساوی آب

(رنگساژ را می‌توانید به کل موها و به صورت شامپویی بزنید و پس از 15 دقیقه الی 30 دقیقه آبکشی کنید.)

هایلایت مو با رنگ موهای پایه 8 تا 12

یکی دیگر از روش‌ها برای انجام هایلایت یا روشن کردن موها بدون کمک دکلره، استفاده از رنگ موهای پایه بالا مانند 8 تا 12 است. رنگ موهای معمولی این توانایی را دارند که رنگ موهای شما را روشن کنند اما نه به اندازه دکلره. آنها معمولاً دو تا سه درجه موهایتان را روشن‌تر می‌کنند. به طور مثال اگر رنگ زمینه موی شما شماره 1 یا 2 است با کمک یک رنگ موی 9، رنگ مویی همطراز با 4 یا 5 خواهید داشت. رنگ موی 4 یا 5 یک رنگ قهوه‌ای است. این قهوه‌ای معمولاً سایه‌ای از قرمزی، زیتونی یا طلایی دارد. بسته به اینکه شما چه سایه‌ای را انتخاب می‌کنید. اگر شناخت کاملی از شماره رنگ موها یا سایه‌های آنها ندارید توصیه می‌کنم این گزارش را بخوانید: راهنمای انواع رنگ مو با عکس و شماره

برای این کار موهایتان را به 4 یا 6 قسمت تقسیم کنید و از هر دسته مو با کمک شانه دم‌باریک، تارهای باریکی انتخاب کنید. یک عدد فویل زیر مو قرار دهید و مواد (رنگ مو و اکسیدان ترکیب شده) را روی موها پخش کنید. فویل را بپیچید. این کار را برای همه قسمت‌های مو انجام دهید. هرچه با دقت بیشتری این کار را انجام دهید نتیجه کار زیباتر خواهد بود. رنگ مو باید 45 دقیقه تا یک ساعت روی مو بماند و سپس با آب و نرم‌کننده شستشو دهید.

هایلایت با فویل

فرمول:

 رنگ موی دلخواه+ دو برابر اکسیدان 1 یا 2 (حدودا 75 سی سی)

هایلایت مو بدون دکلره مو با اکسیدان 40

اکسیدان‌ها موادی هستند که با رنگ موها ترکیب شده و به اثرگذاری رنگ روی مو کمک می‌کنند. در واقع آنها شرایط انجام واکنش شیمیایی را فراهم می‌کنند. اکسیدان‌ها از نظر قدرت و توان انجام واکنش با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. اکسیدان نیم (0.5) ضعیف‌ترین قدرت و اکسیدان شماره 3 یا همان 12 درصد (40 ولوم) دارای بیشترین قدرت است. پس می‌تواند موهای شما را تا حدودی روشن‌تر کند. البته توجه داشته باشید که این استفاده از این اکسیدان برای کسانی که تار موهای نازک دارند انتخاب مناسبی نیست و ممکن است آسیب عمیقی وارد کند. بنابراین بهتر است فقط زمانی از این اکسیدان استفاده کنید که تجربه کافی را داشته باشید. برای بدست آوردن روشن‌کنندگی حداکثری با کمک این اکسیدان از یک رنگ موی شماره 9 یا 10 استفاده کنید. موهای خود را به چند قسمت مساوری تقسیم کنید. تارهای رندوم انتخاب کنید و به مواد آغشته کرده و در فویل بپیچید. بعد از حدود 30 تا 40 دقیقه شستشو دهید. بهتر است چند دقیقه یکبار فویل‌ها را باز کرده و شرایط موها را بررسی کنید و از سلامت آنها مطمئن شوید.

اکسیدان و رنگ

فرمول:

رنگ موی شماره 9 یا 10 + دو برابر اکسیدان 3 (75 سی سی)

به پایه رساندن موها با رنگ

یکی دیگر از روش‌هایی که برای روشن کردن موها بدون کمک پودر دکلره وجود دارد، رنگساژ کردن به صورت منظم است. از آنجایی که رنگ‌ها حاوی آمونیاک هستند می‌توانند باعث از بین بردن رنگدانه‌های تیره و روشن شدن موها شوند. البته این مسئله با یک یا دوبار رنگ کردن اتفاق نمی‌افتد. شما باید به صورت منظم موهایتان را با رنگ‌های پایه 8 تا 10 رنگساژ کنید. تکرار این کار باعث می‌شود موهایتان بسته جنس و ضخامت، تا پایه 7 یا 8 روشن شود. هرچند با این روش هم موهای شما تا حدی خشک شده و آسیب می‌بینید اما همچنان ساختار خود را حفظ می‌کند.

رنگساژ مو

فرمول:

رنگ موی دلخواه شما (ترجیحا در پایه 8 الی 10) + دو برابر اکسیدان 1 (75 سی سی)

نکته: برای به پایه رساندن موها باید ماهی یکبار کل موهایتان را رنگ کنید. این کار را تا روشن شدن مو تا پایه دلخواه ادامه دهید.

توصیه‌های مهم

  • توجه داشته باشید که تارهای مو را با دقت و باریک انتخاب کنید.
  • بهتر است در خانه از روش هایلایت با کمک فویل کمک بگیرید چرا که انجام کار با کلاه مش برای افراد مبتدی بسیار سخت است و امکان دارد منجر به آسیب به ریشه‌های مو شود.
  • توجه داشته باشید که نتیجه نهایی هایلایت مو بدون دکلره، هایلایت‌هایی قهوه‌ای است.
  • پس از رنگ و هایلایت کردن موها حتما با کمک این هفت ماسک خانگی مو برای آبرسانی، موهای درخشان‌تری داشته باشید.
  • همیشه از تجربه یک آرایشگر ماهر برای رنگ و هایلایت کردن موها کمک بگیرید.

آیا پس از خواندن این گزارش قصد دارید روش ارائه شده را امتحان کنید؟‌ در مورد هایلایت کردن مو بدون دکلره تجربه‌ای دارید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین روش تقسیم‌بندی مو برای هایلایت کدام است؟

ساده‌ترین روش تقسیم بندی مو برای رنگ کردن، تقسیم چهارتایی است. برای این کار باید موها را از گوش تا گوش و از وسط پیشانی تا امتداد پشت سر به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. برای هایلایت کردن روش‌های تقسیم‌بندی دیگری هم وجود دارد که برای افراد حرفه‌ای مناسب است. تقسیم‌ بندی مو

2- بیبی لایت یا لایت سوزنی چیست؟

به جدا کردن رشته‌های بسیار باریک از مو به صورت تصادفی، بیبی لایت یا لایت سوزنی گفته می‌شود. این روش هایلایت کردن باعث طبیعی‌تر شدن ظاهر موها می‌شود. برای این کار یک لایه نازک از مو بردارید و شانه‌ دم‌باریک را لابه‌لای موها بکشید و تارهای نازک جدا کنید. سپس لای فویل بگذارید و مواد بزنید.

3-آیا هایلایت کردن بدون دکلره باعث سوختن مو می‌شود؟

در اکثر مواقع هایلایت کردن موها با رنگ و بدون دکلره باعث آسیب جدی یا سوختن موها نمی‌شود. به شرطی که برای انجام این کار از اکسیدان‌های خیلی قوی استفاده نکنید. و زمان طولانی موها را به حال خود رها نکنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید