انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت ؛ بایدها و نباید و قوانین طلایی

کوتاهی مو بر اساس فرم صورت به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.فارغ از اینکه فرم صورت شما چگونه است، هزاران مدل مو وجود دارد که به بهترین شکل ممکن به شما می‌آید. بماند که تعداد کمی هم هستند که خیلی مناسب چهره شما نیستند. اما از آنجایی که شاید در گذشته تجربه‌های تلخی در زمینه انتخاب یک مدل نامناسب داشته‌اید بهتر است این بار با چشمان باز و اطلاعات بیشتر به سراغ مدل‌های جدید بروید. امروز در این مقاله چند نکته مهم در .مورد انتخاب مدل موی مناسب چهره‌تان یاد می‌گیرید.

انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت با نکات طلایی

نکته اصلی در انتخاب مدل موی دلخواه، متعادل کردن فرم صورت شما است. به طور کلی فرم بیضی یک فرم استاندارد از نظر زیبایی شناسی چهره است. بنابراین این هدف است که با انتخاب مدل مو فرم صورت شما به یک فرم بیضی نزدیک شود. انواعی از برش‌های مو وجود دارد که به طولانی‌تر شدن چهره کمک می‌کند. انواع دیگری از برش‌ها باعث می‌شوند یک صورت بلند پهن‌تر به نظر  برسد یا یک فک مربعی و پهن نرم‌تر شود. همچنین انواعی از برش‌ها باعث می‌شود پیشانی‌های بزرگ و یا غبغب ناپدید شوند

بنابراین اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید فرم چهره است. اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که باید در تصمیم شما نقش داشته باشند. در هنگام انتخاب یک مدل مو، جنس موها، شخصیت، سبک زندگی و استایل بدن خود را هم باید در نظر بگیرید.

فرم صورت

تشخیص فرم صورت

بسیاری افراد از چهره مشخصی برخوردار هستند. فرم چهره به طور کلی به شش شکل طبقه‌بندی می‌شود: بیضی، بلند، مربع، گرد، الماس و شکل قلب. اگر نمی‌توانید با نگاه کردن به آیینه بگویید کدام یک از موارد فرم صورت شماست ایرادی ندارد. یک فرم نزدیک به صورتتان پیدا کرده و به سایر نکات توجه کنید. البته لازم نیست از همه قانون‌های کوتاهی مو بر اساس فرم صورت پیروی کنید.

فرم چهره

مدل مو بر اساس فرم صورت با تشخیص اجزای چهره

از آنجایی که مدل‌های کوتاهی مو بر اساس فرم صورت شما زیاد هستند، شروع کار کمی سخت است. قانون اساسی برای یافتن یک مدل موی عالی براساس فرم صورت برجسته کردن ویژگی‌های خوب چهره شماست. براساس این قانون، باید این نکات را در نظر بگیرید:

قلب شکل: سعی کنید با برش‌های مو  توجه‌ها را به سمت چشم‌ها و گونه‌های خود بکشانید.

کشیده: هرچه موهای شما بلندتر باشد، چهره‌تان درازتر دیده خواهد شد. بهتر است با مدل‌های کوتاه یا مدل‌هایی که حجم زیادی دارند، طول صورتتان را تعدیل کنید.

بیضی: تقریباً هر مدل مویی این فرم چهره را شکوفا می‌کند. اگر فرم بیضی شما درازتر است، مدل‌های کوتاه‌تر را انتخاب کنید. نکته مهم‌تر برای شما، توجه به جنس موها است (ضخامت، فر یا صاف بودن)

گرد: گزینه‌های بهتر برای شما شامل مدل موهایی هستند که تا زیر چانه ادامه پیدا می‌کنند. اگر موهای مجعد یا موج‌دار دارید، کوتاه شدن بیش از حد ممکن است عرض بیشتری به قسمت گونه اضافه کند و صورتتان را گردتر کند. مدل موهای بلند انتخاب مناسب‌تری هستند.

چهره مربع: ممکن است بخواهید فکتان را کمی کوچکتر و زاویه دار‌تر کنید. مدل‌های فرفری و پر برای این‌ کار بسیار مناسب هستند.

تشخیص فرم چهره

انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت با جزئیات

اگر یک مدل مو وجود داشته باشد که برای همه مناسب باشد مدل مو سرشانه است. این مدل تقریباً برای همه عالی به نظر می‌رسد به همین خاطر برخی افراد آن را “مدل موی کامل” می‌نامند. علاوه بر این می‌توانید چند کار کوچک هم انجام دهید که این مدل مو به سبک استایل شخصی شما هم نزدیک‌تر شود. مثلاً می‌توانید جلوی موها را کوتاه کنید یا کمی هایلایت کنید. فر کردن هم برای این اندازه موها کاملاً مناسب است.

مدل موی سرشانه

انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت با مدل چتری

مدل چتری می‌تواند به یک مدل مو معمولی جان ببخشد. این مدل مو همچنین می‌تواند کاری کند که همه توجه‌ها را به سمت شما جلب کند و تقریبا برای همه انواع فرم‌های چهره مناسب است.

البته قانون تعدیل چهره در اینجا هم صدق می‌کند. به طور کلی اگر می‌خواهید موهایتان را چتری کنید باید نوع چتری طوری باشد که فرم صورت شما را به حالت بیضی نزدیک کند. به عنوان مثال، اگر صورت مربعی دارید، باید دو طرف چتری‌های بلندتر برش داده شوند تا چهره شما بیضی‌تر جلوه کند. این گزارش را هم بخوانید: پاسخ به یک سوال اساسی؛ کدام مدل موی چتری به شما می‌آید؟

موی چتری

مدل موی کوتاه

مدل کوتاه معمولاً با تمام اشکال صورت متناسب هستند.  اگرچه لازم است که هنگام انتخاب مدل موی کوتاه دلخواهتان نکات ضروری مرتبط با فرم صورت و اجزای آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است صورت‌های گرد با یک مدل کوتاه اشتباه گردتر به نظر برسند. اما گاهی یک مدل کوتاه مناسب، چهره شما را به طور شگفت‌انگیزی دگرگون می‌کند.

موی کوتاه دخترانه

کوتاهی هماهنگ با صورت گرد

صورت‌های گرد پرجنب و جوش و شاداب هستند. با این حال، بسیاری از زنانی که صورت گرد دارند می‌خواهند چهره خود را کشیده و لاغر نشان دهند. انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت در این موارد نقش مهمی دارد.

بنابراین مدل موهای بلند و لایه‌لایه (مدل پَر) باعث می‌شود گردن و صورت شما باریک‌تر به نظر برسد. همچنین توجه داشته باشید که از مدل‌های تیز، چتری‌های پرحجم و فرهای ریز (سیم تلفنی) که ظاهر صورت را کوتاه نشان می‌دهند، خودداری کنید. بنابراین نکته اساسی این است که اگر دوست دارید صورتتان کشیده‌تر به نظر برسد، نباید ظاهر موهایتان پف و حجم زیادی داشته باشد.

صورت گرد

مدل موی مناسب صورت مربعی

شاید متوجه شده باشید که افراد با صورت‌های مربعی بسیار خوش‌عکس هستند چرا که اطراف گونه‌ها و چانه بعد و عمق زیادی در چهره ایجاد می‌کند. به همین خاطر  پیشنهاد می‌کنم این افراد مدل موی سرشانه به همراه چتری را امتحان کنند. چرا که این کار به نرم شدن زوایا گونه و فک کمک می‌کند و حالت بسیار زیبایی به وجود می‌آورد.

مدل صورت مربعی

مدل موی مناسب صورت‌های کشیده

صورت‌های کشیده معمولاً باریک به نظر می‌رسند. این افراد مدل‌های زیادی را می‌توانند امتحان کنند اما گزینه‌های بهتر، مدل‌هایی با پف و حجم زیاد هستند. مثلا مدل موهای کوتاه یا فرهای ریز (سیم تلفنی). اگر صورت شما کشیده و باریک است بهتر است با موهایتان حالتی ایجاد کنید که عرض صورت بیشتر و پهن‌تر به نظر برسد.

مدل موی مناسب صورت بیضی

دوست صورت بیضی من باید به خدمتتان عرض کنم که همه انواع مدل‌های مو به شما می‌آید و نیازی به سخت‌گیری و وسواس ندارید. البته اگر صورت شما کمی کشیدگی دارید بهتر است از مدل موهای پف‌دار کمک بگیرید. موج‌دار کردن موها هم انتخاب بسیار خوبی برای شماست.

صورت بیضی

مدل موی مناسب صورت قلبی

اگر چهره‌های قلبی مانند دارید انتخاب مدل مو برای شما چالش جالبی است. آمارها می‌گویند افراد با فرم چهره تمایل دارند، صورتشان ساختار استخوانی زیبایی داشته باشد که خیلی هم تیز یا خیلی نرم نباشد. البته حتما متوجه شده‌اید که بسیاری از مدل‌های مو چهره‌تان را  بسیار رمانتیک می‌کنند.

البته چهره‌های قلبی شکل می‌توانند پیشانی‌های بلندشان را با چتری‌های بلند تعدیل کنند. من پیشنهاد می‌کنم چتری‌های فرفری را هم امتحان کنید.

صورت قلبی شکل

حرف آخر

 وقتی در مورد مدل مو و شکل چهره می‌خوانید، ممکن است احساس کنید این قوانین الزامی‌ هستند و همه باید آنها را رعایت کنند. در حالی که این دستورالعمل‌ها فقط و فقط جنبه پیشنهادی دارند. یادتان باشد که راز زیبا به نظر رسیدن شما فقط نگرش شخصی خودتان است. بنابراین فقط مدل مو یا سبک آرایشی را انتخاب کنید که به شما احساس راحتی و آزادی می‌دهد.

خبر خوب این است که این روزها تقریباً همه چیز مد است. البته هرروز هم ترندها و مدل جدید از راه می‌رسند که کار شما را راحت‌تر می‌کنند. ترندها معمولاً طوری طراحی می‌شوند که روی همه فرم‌های صورت عالی به نظر برسند. اگر به تنوع علاقه دارید فقط کافیست ترندها را مرتب دنبال کنید.
فکر می‌کنید کدام قسمت این گزارش ممکن است نادرست باشد؟ آیا موضوعی وجود دارد که دوست داشته باشید در مورد مطلب ارائه شده با ما در میان بگذارید؟ برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود با ما در قسمت ارسال نظر این صفحه، درنگ نکنید!

سوالات متداول

1-بهترین مدل مو برای صورت گرد زنانه کدام است؟

برای افراد با صورت گرد مدل موهای بلند و لایه‌لایه (مدل پَر) باعث می‌شود گردن و صورت شما باریک‌تر به نظر برسد. البته قبل از هرچیز باید بتوانید فرم صورت خود را چند معیار دقیق به درستی تشخیص دهید.

2-بهترین مدل مو برای صورت کشیده زنانه کدام است؟

صورت‌های کشیده معمولاً باریک به نظر می‌رسند. این افراد مدل‌های زیادی را می‌توانند امتحان کنند اما گزینه‌های بهتر، مدل‌هایی با پف و حجم زیاد هستند. مثلا مدل موهای کوتاه یا فرهای ریز (سیم تلفنی)

3-چطور فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

اگر هنوز نمی‌دانید که فرم صورت شما دقیقا چگونه است، نگران نباشید. سه فاکتور مهم برای تخشیص فرم صورت اندازه چانه، پیشانی و گونه‌های شماست. انواع فرم‌های صورت به چند نوع بیضی،‌گرد، مربع و قلبی تقسیم می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید