پاسخ به یک سوال اساسی؛ کدام مدل موی چتری به شما می‌آید؟

انواع مدل مو چتری

جالب است که خانم‌ها همزمان هم عاشق مدل موی چتری هستند و هم از آن وحشت دارند. چرا که هر کدام از ما حداقل یکبار تجربه چتری کردن موها، عدم تناسب موی چتری با چهره‌مان، دردسر کشیدن برای حالت دادن به چتری‌ها و در نهایت گیره زدن به آنها به منظور مخفی کردنشان را در کارنامه‌مان داریم. برای بعضی از ما هم این چرخه چندین و چندبار تکرار شده است. اما واقعاً چرا موی چتری اینقدر ناسازگار است؟ آیا واقعاً چتری کردن به ما نمی‌آید؟ امروز در این گزارش قصد دارم به این سوالات پاسخ دهم. پس تا پایان با من همراه باشید.

مدل موی چتری مناسب فرم صورت

توجه داشته باشید که همه ما نمی‌توانیم چتری‌های مشابه داشته باشیم زیرا فرم صورتمان کاملاً متفاوت است. پس به عنوان مثال اگر دوست شما جدیدا موهایش را چتری کرده و به فرم چهره‌اش آمده است، همان مدل چتری ممکن است برای شما انتخاب خوبی نباشد. اما ناراحت نباشید، قطعاً برای شما هم یک نوع مدل موی چتری هیجان‌انگیز وجود دارد. فقط کافیست فرم صورتتان را درست بشناسید. برای این کار باید جلو آینه بایستید و اجزای صورتتان را اندازه‌گیری کنید. برای اینکه به سه ناحیه کلیدی دقت کنید: خط مو، فک (چانه) و طول صورت. این سه منطقه به شما می‌گویند کدام مدل چتری برای شما مناسب است.

مدل چتری مناسب صورت قلبی و چانه تیز

به چانه و فک خود نگاه کنید، اگر فک و چانه شما نوک‌تیز است، مدل‌های چتری پهن برای شما بسیار مناسب است. چرا که تیزی چانه شما را تا حدی زیاد تعدیل کرده و‌هارمونی خوبی در صورت شما برقرار می‌کند. به این نوع چتری،‌ چتری با انتهای کور هم می‌گویند. به این معنا که تمام موها به صورت یکدست و یک‌اندازه کوتاه می‌شوند.

مدل چتری مناسب صورت قلبی
مدل موی چتری کور

مدل چتری مناسب صورت گرد و تپل

دوباره به چانه و فک خود نگاه کنید، اگر زاویه‌ای نمی‌بینید و این مناطق کاملاً حالت گرد و منحنی دارند، مدل چتری مناسب شما، چتری یک طرفه است. اما اگر چتری متعادل تری می‌خواهید چتری یک‌طرفه بهتر است. برای این کار باید موها را تا نزدیک چشم‌ها کوتاه کرده و سپس به یک جهت حالت دهید. بهتر است چتری‌هایتان پرپشت باشند تا ظاهر جذاب‌تری ایجاد کنند. دقت کنید که چتری‌های دو انتهای بلند، تا رو گونه‌ها کشیده می‌شوند و بر برجستگی آنها تاکید می‌کنند به همین خاطر ممکن است صورت شما را گردتر و تپل‌تر نشان دهند. پس شاید انتخاب خوبی برای شما نباشند.

مدل چتری مناسب صورت گرد
چتری مناسب صورت گرد و تپل

مدل چتری مناسب صورت کشیده

اگر ارتفاق صورت شما زیاد است و می‌خواهید یک مدل چتری مناسب برای خودتان پیدا کنید، من به شما چتری پرپشت پرده‌ای را پیشنهاد می‌کنم. این نوع چتری در دو انتها بلندتر از میانه پیشانی است. بلندی دو انتهای چتری تا روی گونه می‌رسد و بر پهنای گونه تاکید می‌کند. این باعث می‌شود ارتفاق صورت تا حدی تعدیل شود. همچنین می‌توانید دو انتهای چتری را به حالت لایه‌لایه و پلکانی کوتاه کنید تا جذاب‌تر به نظر برسد.

مدل چتری مناسب صورت کشیده
چتری مناسب صورت کشیده
چتری فرق وسط

مدل چتری مناسب صورت بیضی

اگر خط موی شما تا ابروهایتان حدود چهار انگشت فاصله دارد و حالت فک و چانه‌تان زوایای نرم دارد، تبریک می‌گویم شما صورت بیضی دارید و همه انواع مدل چتری به شما می‌آید. من حتی به شما پیشنهاد می‌کنم گاهی برای تنوع، مدل چتری بیبی بنگز (Baby bangs) را هم امتحان کنید. این مدل چتری کوتاه‌تر از حدل معمول است و ظاهر جسورانه‌ای برای شما ایجاد می‌کند.

مدل چتری مناسب صورت بیضی
مدل موی اما استون
موی چتری فرق وسط
مدل موی چتری داکوتا جانسون

بهترین مدل چتری براساس جنس و حالت مو

یکی از مهم‌ترین عواملی که شاید خیلی از ما هنگام چتری کردن موهایمان فراموش می‌کنیم یا اصلاً نادیده می‌گیریم، در نظر گرفتن جنس و حالت آنهاست. تصوری که اکثر ما در مورد موی چتری داریم، موی لخت و سبکی است که روی پیشانی ریخته می‌شود. اما بهتر است بدانید که این مدل چتری برای همه انواع مو مناسب نیست. به عنوان مثال موهای ضخیم و مجعد دقیقاً روی پیشانی به شکل منظم قرار نمی‌گیرند. این نوع موهای چتری، حتی با اتو و سشوار هم رام نمی‌شوند. پس به این ترتیب چتری افسانه‌ای شما تبدیل به یک چتری نفرت‌انگیز می‌شود و از ته دل دعا می‌کنید هرچه زودتر دوباره موهایتان بلند شود. اما خبر خوب این است که اگر شما کسی هستید که موی ضخیم و مجعد دارید یک مدل چتری مناسب شما وجود دارد که از داشتنش سیر نمی‌شوید. در ادامه با انواع مدل‌های چتری برای انواع مو آشنا می‌شوید.

مدل چتری مناسب موهای فر و مجعد

اگر موهای فر و مجعد دارید و می‌خواهید چتری کنید، احتمالاً استفاده مداوم و مرتب از اتوی مو را هم در دستور کارتان قرار داده‌اید. به نظر من استفاده از اتوی مو را برای حالت دادن به چتری‌ها رها کنید. یک مدل چتری نه چندان پرپشت و تا نزدیک خط ابرو انتخاب کنید و برای حالت دادن آنها فقط از کمی ژل خیس و آب استفاده کنید. این مدل چتری در دو سال اخیر بسیار ترند شده است.

مدل موی زندایا
چتری فرفری

مدل چتری مناسب موهای ضخیم

همانطور که اشاره کردم اگر موهای شما ضخیم است و به راحتی حالت نمی‌پذیرد، هنگامی که چتری کوتاه کنید نمی‌توانید فقط با کمک اتو آنها را رام کنید. زیرا وقتی چتری‌های ضخیم را اتو می‌کنید رو به بیرون حالت می‌گیرند و دو انتهای آنها بسیار بدحالت می‌شود. بهتر است موهایتان را به شکل چتری پرده‌ای یا چتری لایه‌ای یا حتی چتری یک طرفه کوتاه کنید. سپس با کمک یک برس گرد و باد سشوار آنها را رو به داخل حالت دهید. همچنین از انواع سرم مو برای مدل دادن به آنها کمک بگیرید.

چتری مناسب موهای ضخیم

مدل چتری مناسب موهای نازک

یکی از بهترین مدل‌های چتری برای افرادی که موهای نازک دارند، چتری به‌هم‌ریخته است. این مدل کمی شبیه چتری پرده‌ای است با این تفاوت که دو انتها، کوتاه تر از چتری پرده‌ای هستند. با کمک یک بیگودی و دستگاه فر کننده باید آنها را به شکلی به هم ریخته مدل دهید. به‌هیچ‌وجه از روغن یا ژل استفاده نکنید چرا که موها به هم می‌چسبند و نازک دیده می‌شوند.

چتری بهم ریخته
مدل موی چتری مناسب موی نازک

چگونه موهای چتری را درست کنیم و حالت دهیم؟

بیشتر ما وقتی موهایمان را چتری می‌کنیم انتظار داریم که خودشان به صورت خودجوش حالت بگیرند و همیشه منظم باشند. در حالی که واقعیت برخلاف انتظار ماست. بعضی دیگر هم برای حالت دادن به چتری‌هایشان فقط و فقط از اتوی مو استفاده می‌کنند. در حالی که به نظر من بعد از چتری کردن موهایتان اصلاً نیازی به اتو موی ندارید. در اصل شما به دو برس گرد با دو سایز بزرگ و متوسط؛ یک سشوار و یک بیگودی با سایز متوسط نیاز دارید. دقت داشته باشید که پایین موهای چتری شده باید به سمت داخل حالت بگیرند تا جذابیت بیشتری داشته باشند. اتوی مو چتری‌ها را تخت وصاف می‌کند و باعث می‌شود چهره شما بیحال به نظر برسد. بنابراین برای حالت دادن چتری‌ها آنها را روی برس گرد بخوابانید و با کمک سشوار گرم، رو به داخل حالت دهید. اگر سشوار کشیدن بلد نیستید از بیگودی کمک بگیرید. موها را چند ساعت با بیگودی بپیچید.

حالت دادن موی چتری

انواع چتری با اسم و عکس

در اینجا چندین مدل معروف و ترند چتری را برایتان آورده‌ام. نام هر کدام از آنها زیر عکس آمده است. می‌توانید از آنها ایده بگیرید. همچنین توصیه می‌کنم برای درک اینکه بتوانید یک مدل موی مناسب برای خودتان پیدا کنید این گزارش را هم بخوانید: انتخاب مدل مو براساس فرم صورت

چتری لایه ای
چتری لایه ای / پرده ای
چتری پرده ای
چتری پرده ای
مدل چتری یک طرفه
چتری یک طرفه
چتری صاف و یکدست
چتری صاف و یکدست
چتری صاف
چتری صاف
بیبی بنگز
بیبی بنگز
چتری آلمانی
چتری آلمانی

از میان چتری های ارائه شده شما کدام مدل را می پسندید؟ تجربه کدام مدل را داشته اید؟ آیا پس از خواندن این گزارش به این رنگ مو علاقه‌مند شدید؟ یا نظراتنان نسبت به آن عوض شد؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1- درست‌ترین روش حالت دادن موهای چتری کدام است؟

برای حالت دادن موهای چتری، خواه موهای فر و مجعد داشته باشید خواه موهای لخت، بهتر است از یک برس گرد سرامیکی و سشوار کمک بگیرید. این کار کمک می‌کند موها حجم پیدا کرده و به پیشانی نچسبند. از طرفی نسبت به اتوی مو صافی بیشتری پیدا کرده و مدت زمان بیشتری حالت خود را حفظ می‌کنند.

2-کدام مدل چتری برای صورت‌های کشیده مناسب است؟

برای صورت‌های کشیده بهترین مدل چتری، چتری گرد با کناره‌های کمی بلند است. این مدل باعث می‌شود از کشیدگی صورت کاسته شود و توجه بر قسمت‌های بالایی صورت بیشتر شود. مدل‌ چتری یک‌طرفه هم برای صورت‌های کشیده مدل مناسبی است.

3-بهترین مدل چتری برای صورت‌های گرد کدام است؟

برای صورت‌های گرد بهترین مدل چتری،‌ چتری پرده‌ای با کناره‌های بلند نزدیک به فک است. این مدل چتری باعث می‌شود صورت گرد‌تر نشان داده شود.

4-مدل موی چتری کره‌ ای چیست؟

چتری کره ای به انواعی از مدل چتری گفته می‌شود که شامل یک لایه نازک از مو است. به طوری که پیشانی به راحتی از لابه‌لای موها دیده می‌شود. نوک چتری‌ها به جایی میان مژه و ابرو ختم می‌شود. این مدل چتری هم برای افراد با چانه تیز بسیار مناسب است.چتری کره ای

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید