اکستنشن مو با رینگ و نکاتی مهم که شاید نمی‌دانید

موی بلند با اکستنشن

زیبایی و سلامت موها، امروزه به یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی افراد تبدیل شده است. داشتن موهای سالم، پرپشت، بلند و خوش حالت، یکی از آرزوهای همه خانم‌هایی است که به زیبایی و ظاهر خود اهمیت می‌دهند. استفاده از انواع اکستنشن برای موهای آسیب دیده و یا کوتاه و کم پشت، یکی از کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین راه‌ها برای زیبایی موها است. اکستنشن مو با رینگ یکی از روش‌های ثابت کردن موهای اضافی روی سر است که به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی بر روی موها، بسیار مورد توجه خانم‌ها بوده است. در این مقاله قصد دارم تا شما را با این روش اکستنشن، بیشتر آشنا کنم.

چه زمانی باید از اکستنشن مو با رینگ استفاده کنم؟

استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موها، استرس و یا تغییرات هورمونی، همیشه در کمین زیبایی و سلامت موهای ما است. گاهی ما برای ایجاد تنوع در ظاهر خود و یا پوشاندن موهای سفید، ناگزیر از استفاده از محصولات شیمیایی مانند رنگ و دکلره هستیم. اما هر چه قدر هم که در استفاده از این محصولات وسواس به خرج دهیم و محصولات کم ضررتری استفاده کنیم، باز هم خشکی و آسیب هرچند جزئی، اجتناب‌ناپذیر است. بعضی افراد نیز با وجود رسیدگی همیشگی، به طور ژنتیکی موهایی نازک و حساس دارند که ممکن است زودتر دچار آسیب شوند.

 همچنین ممکن است موهایتان را به تازگی کوتاه کرده باشید و بخواهید ظاهر خود را در مدت کوتاهی عوض کنید. تغییرات هورمونی نیز یکی از چالش‌هایی است که ممکن است در دوره‌هایی از زندگی مانند دوران پس از زایمان، باعث ریزش شدید در موهایتان شده باشد. استفاده از انواع اکستنشن مو، در این مواقع کمک بسیار بزرگی است. شما با استفاده از اکستنشن در کمترین زمان صاحب موهایی بلند خواهید شد. به علاوه اکستنشن با رینگ، یکی از کم عوارض‌ترین و سالم‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید به موهایتان ظاهر خوبی ببخشید.

این مقاله را هم بخوانید: قبل از اکستنشن مو حتماً این موارد را بخوانید

اکستنشن مو با رینگ

اکستنشن مو با رینگ چگونه انجام می‌شود؟

به اضافه کردن موهای دسته‌ای به موهای موجود به روش‌های گوناگون، «اکستنشن» گفته می‌شود. اکستنشن مو به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود که این روش‌ها با سرعت در حال پیشرفت و آسان‌تر شدن است. یکی از سالم‌ترین این روش‌ها، اکستنشن مو با رینگ است. در این روش یک رینگ یا حلقه واشردار را با کمک یک ابزار قلاب مانند، درون موی اصلی قرار داده و پس از آن موی اضافی یا اکستنشن را به آن اضافه می‌کنند.

 حلقه‌ها همچنین با یک لایه سیلیکونی، به خوبی پوشانده شده­اند تا اطمینان حاصل شود که لغزش این حلقه‌ها به دور موی اصلی، به حداقل می­رسد. در این روش نیازی به مواد شیمیایی و چسب و گرما نیست و به پوست سر آسیبی وارد نمی‌شود. حلقه‌ها به دلیل اندازه کوچک، وقتی در مو قرار می‌گیرند، در بیشتر موارد  قابل تشخیص نیستند. همچنین کاملاً بدون آسیب هستند و می‌توان آنها را به راحتی برداشته و یا روی موها جا‌به‌جا کرد.

نحوه اتصال رینگ اکستنشن

اکستنشن با رینگ بهتر است یا با چسب؟

یکی دیگر از روش‌هایی که برای استفاده از موی اضافی روی سر به کار می‌رود، استفاده از روش اکستنشن مو با چسب است. در این روش دسته‌های مو با استفاده از چسب و حرارت به سر چسبانده می‌شود. به طور کلی استفاده از روش اکستنشن مو با رینگ بهتر از  اکستنشن با استفاده از چسب است. زیرا در آن از چسب و حرارت و مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و به این ترتیب  آسیبی به پوست سر وارد نمی‌شود. علاوه بر آن استفاده از رینگ باعث استحکام و دوام بیشتر دسته‌های مو شده و اکستنشن شما عمر بیشتری خواهد داشت. استفاده از این روش همچنین به دلیل دوام بالا، کمتر نیاز به تجدید داشته و در نتیجه برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. البته اگر می‌خواهید با روش اکستشن با کمک چسب آشنا شوید این گزارش را بخوانید: اکستنشن مو با چسب ؛ آشنایی، مراحل، نکات مهم و نحوه انجام

مقایسه اکستنشن لیزری و اکستنشن با رینگ

یکی دیگر از روش‌های اتصال انواع اکستنشن، «اکستنشن با لیزر» است. روش رینگی در واقع نسخه قدیمی روش لیزری است. در واقع اتصال دسته‌های مو با استفاده از رینگ، با استفاده از ابزارهایی مانند انبر انجام می‌شود. در روش لیزری از نور لیزر برای اتصال دسته‌های مو به بقیه موها کمک گرفته می‌شود. این کار با استفاده از یک دستگاه مخصوص انجام شده و به طور کلی از روش‌های دیگر، گران‌تر تمام می‌شود.

اکستشن لیزری

چه زمانی باید برای ترمیم  اکستنشن مو با رینگ اقدام کنم؟

همانطور که گفته شد در این روش اکستنشن، دسته‌های موی اضافی به موی طبیعی فرد با استفاده از حلقه‌های پلاستیکی و انبر متصل می‌شود. به دلیل اینکه موی طبیعی فرد در طول زمان رشد می‌کند، رینگ‌ها نیز با موها جا‌به‌جا شده و پایین می‌آید. به همین دلیل نیاز است تا به آرایشگر خود برای ترمیم رینگ‌ها مراجعه کنید. به طور معممول بهتر است تا هر 45 روز یک بار برای ترمیم اکستنشن‌ها اقدام کنید. در فرآیند ترمیم اکستنشن، آرایشگر رینگ‌ها را با انبر باز کرده و آنها را به بالای مو منتقل می‌کند.

برای اکستنشن از موهای طبیعی استفاده کنم یا موهای مصنوعی؟

سوالی که قبل از انجام اکستنشن مو ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که بهتر است از موهای طبیعی استفاده کنم یا موهای مصنوعی؟ پاسخ این سوال به عوامل زیادی مانند عادات و سبک زندگی شما و یا مقدار هزینه‌ای که می‌خواهید برای این کار صرف کنید بستگی دارد. به طور کلی برای یک اکستنشن زنانه شیک و با کیفیت، استفاده از موهای طبیعی که جنس و رنگ آن به موهای شما نزدیک باشد بهتر است و نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت. اما به طور خلاصه معایب و مزایای این دو روش عبارتند از:

مزایای استفاده از موی طبیعی برای اکستنشن

  • موی طبیعی قدرت رنگ‌پذیری بیشتری نسبت به موهای مصنوعی دارد.
  • دوام موی طبیعی برای استفاده به عنوان اکستنشن بالاتر است.
  • موی طبیعی در مقایسه با موی مصنوعی از شادابی بیشتری برخوردار است.
  • با استفاده از موهای طبیعی، حجم موهای شما بیشتر به نظر خواهد رسید.

معایب استفاده از موی طبیعی برای اکستنشن با رینگ

  • موهای طبیعی بسیار گران‌تر از موهای مصنوعی موجود در بازار است.
  • به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

 مزایای استفاده از موی مصنوعی برای اکستنشن

موهای مصنوعی از موادی که بر پایه مواد نفتی هستند ساخته شده و به نسبت موی طبیعی، قیمت پایین‌تری دارند.

معایب استفاده از موی مصنوعی برای اکستنشن

  • موهای مصنوعی به دلیل اینگه از مواد نفتی تهیه شده‌اند در اثر حرارت اتو مو ممکن است از بین رفته و یا آسیب ببینند.
  • به علت نازک‌تر بودن، به مراقبت بیشتری نیاز دارند.
  • در اثر فرم بدِ خوابیدن و یا عوامل دیگر ممکن است گره خورده و مشکل ایجاد کنند.
  • عمر و دوام کمتری در مقایسه با موهای طبیعی دارند.
موی مصنوعی

مراحل اکستنشن مو با رینگ چگونه است؟

  1. ابتدا باید موها شسته و به خوبی خشک شود. اگر موها حالت‌دار و یا وز است باید موها صاف شوند.
  2. موها قسمت‌بندی می‌شود. برای انجام اکستنشن از موهای پشت سر شروع می‌کنیم.
  3. موهای قسمت بندی شده با گیره جدا می‌شود.
  4. رینگ داخل قلاب قرار داده شده و با استفاده از انبر سر جای خود محکم می‌شود.
  5. مراحل بالا برای تمام دسته‌های مو انجام می‌شود.
تاثیر اکستنشن مو

نگهداری از موهای اکستنشن شده با استفاده از رینگ را چگونه باید انجام دهم؟

برای نگهداری هرچه بهتر و بالا بردن دوام موهایی که اکستنشن دارد، باید نکاتی را در نظر بگیرید و همیشه انجام دهید.

  • قبل از رفتن به حمام همیشه موها را با دقت و ملایمت با استفاده از یک برس نرم، شانه کنید و از نبودن گره در موها مطمئن شوید.
  • هنگام شستشوی موها در حمام، به یکباره از دوش آب خیلی گرم استفاده نکنید و موها را چنگ نزنید. هنگام شامپو زدن، موها را به آرامی مالش دهید تا رینگ‌ها باز نشوند.
  • از روغن‌های تقویت کننده مو و نرم کننده‌ها، برای جلوگیری از گره خوردن موها استفاده کنید.
  • در روزهای ابتدایی ممکن است پوست سر شما دچار خارش شود. برای رفع این مشکل از اسپری‌های مرطوب کننده پوست سر استفاده کنید.
  • بهتر است تا 5 روز پس از انجام اکستنشن مو با رینگ، از حمام رفتن خودداری نمایید.
  • در هنگام خواب باید موها را صورت مرتب بالای سرتان قرار دهید تا از گره خورن و باز شدن رینگ‌ها جلوگیری شود.
  • به هیچ وجه موهایی که از اکستنشن مصنوعی در آن استفاده شده است را در منزل رنگ نکنید.
  • از تافت و یا مواد حالت دهنده موی مصنوعی که حاوی «سیلیکون» است، استفاده نکنید زیرا به رینگ‌ها آسیب وارد می‌کند.
مراقبت از موی اکستنشن شده

دوام اکستنشن مو با رینگ چقدر است؟

دوام و ماندگاری اکستنشن مو به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله:

  • طبیعی بودن و یا مصنوعی بودن موی اضافه شده
  • جنس موی اصلی فرد
  • سرعت رشد مو
  • مهارت آرایشگر
  • نگهداری از موی اکستنشن شده

به طور کلی روش استفاده از رینگ به دلیل محکم بودن اتصال مو، دوام بالایی دارد ولی با رشد مو باید ترمیم شود.

شاخه های اکستنشن

هزینه اکستنشن مو با رینگ چقدر است؟

قیمت و هزینه‌ای که باید برای این روش از اکستنشن بپردازید، به نوع مویی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. استفاده از موهای طبیعی، هزینه بسیار بیشتری نسبت به موهای مصنوعی دارد. همچنین قد مو و کیفیت و سلامت موی طبیعی نیز در هزینه نهایی بسیار موثر است. علاوه بر هزینه‌ای که برای خرید مو می‌دهید، هزینه و دستمزد نصب را نیز باید به آرایشگر بپردازید که مقدار آن به تعداد شاخه اکستنشن و همچنین تجربه و مهارت آرایشگر شما بستگی دارد.

موی طبیعی برای اکستنشن

سوالات متداول

1.هزینه اکستنشن مو با رینگ چقدر است؟

این موضوع تا حد زیادی به دستمزد آرایشگر و نوع مویی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. موی طبیعی بسیار گران‌تر از موهای مصنوعی است. به طور کلی هزینه اکستنشن با رینگ حدودا بین 600 هزارتومان تا 2 میلیون تومان است.

2.ماندگاری اکستنشن مو با رینگ چقدر است؟

ماندگاری این روش حدودا 3 ماه است. چرا که با رشد مو، حلقه‌ها پایین‌تر می‌آیند. گفته می‌شود ماندگاری این روش نسبت به سایر روش‌های اکستنشن بیشتر است.

3.آیا اکستشن مو با رینگ باعث آسیب به مو می‌شود؟

اکستنشن با رینگ یک روش مطمئن و بدون آسیب است. البته اگر آرایشگر شما مهارت کافی داشته باشد و رینگ‌ها به درستی نصب شده باشند. چرا که در این روش هیچگونه چسب یا مواد شیمیایی که باعث آسیب موها بشود، به کار نمی‌رود.

4. برای اکستنشن کامل سر چه تعداد شاخه مو نیاز است؟

برای اکستنشن کل سر، به حدود 200 شاخه مو یا حدود 7 تا 8 ردیف رینگ نیاز است. برای اکستنشن نیمه سر، 100 شاخه کافی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید