مدل کوتاهی مو ؛ چگونه بهترین مدل را برای خودمان انتخاب کنیم؟

قیچی کوتاهی مو

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که با اشتیاق یک مدل مو انتخاب کنید،‌ اما با نارضایتی از آرایشگاه بیرون بیایید؟ شاید مشکل اینجاست که مدل کوتاهی مو خود را به درستی انتخاب نکرده‌اید. شاید تصور شما از مدل دلخواهتان چیز دیگری بوده و هزاران دلیل دیگر. همانطور که فهمیدید در این گزارش قصد دارم در خصوص انواع مدل کوتاهی مو و اینکه چطور و چگونه می‌توانید یک مدل مو مناسب برای خودتان انتخاب کنید صحبت کنم. تا انتها با من همراه باشید.

انتخاب مدل کوتاهی مو براساس جنس مو

جنس مو اولین و اصلی‌ترین عاملی است که هنگام انتخاب مدل کوتاهی مو باید در نظر بگیرید. به طور کلی پنج نوع جنس موی مشخص داریم:

  • موی ضخیم و مجعد
  • موی صاف و ضخیم
  • موی صاف و نازک
  • موی فر نازک
  • موی آفریقایی
انواع جنس و حالت مو

بعد از جنس مو، حجم آن هم در انتخاب مدل کوتاهی مو نقش مهمی ‌دارد. به عنوان مثال اگر شما صورت گرد و موهای فر و پرپشت دارید، انتخاب یک مدل کوتاه چندان مناسب نیست. چرا که این مدل مو گردی صورت شما را بیشتر نشان می‌دهد. همچنین انتخاب مدل موهای لایه‌ای، برای کسانی که موهای فر و مجعد دارند، دردسر بزرگی است. این موها مستعد گره خوردن هستند و کوتاهی‌های لایه‌لایه این گره خوردن را تشدید می‌کنند. برعکس برای کسانی با جنس موهای نازک و صاف، مدل موهای لایه‌لایه بهترین انتخاب هستند.

انتخاب مدل مدل کوتاهی مو براساس فرم صورت

دیگر رکن اساسی انتخاب مدل کوتاهی مو، ساختار صورت شماست. اگر بتوانید فرم صورت خودتان را به درستی تشخیص بدهید و یک مدل مو هماهنگ با آن انتخاب کنید، بی شک برد بزرگی کرده‌اید. چرا که زوایای صورت شما در کنار مدل مو معنای دیگری پیدا می‌کنند. در یک دسته‌بندی کلی انواع فرم صورت به این شرح است:

  • فرم گرد
  • فرم بیضی
  • فرم لوزی
  • فرم مربع
  • فرم قلبی
  • فرم کشیده
انواع فرم صورت

یک مدل کوتاهی مو مناسب می‌تواند زوایای صورت شما را به خوبی نشان داده یا پنهان کند. برای درک بهتر این مطلب توصیه می‌کنم این گزارش را به هیچ وجه از دست ندهید: انتخاب مدل مو بر اساس فرم صورت، همچنین بهترین مدل موها برای صورت گرد و مناسب‌ترین‌ها برای صورت کشیده را در این گزارش بخوانید: 30 مدل موی کوتاه برای صورت گرد که حتماً باید امتحان کنید و انواع مدل موی کوتاه برای صورت کشیده براساس آخرین ترندها

اسامی‌ مدل کوتاهی مو مردانه

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند بهتر موضوع انتخاب مدل کوتاهی مو را درک کنید، یادگیری اسامی‌ مدل‌هاست. چه به عنوان آرایشگر، چه به عنوان مشتری، با یادگیری اسم‌ها، می‌توانید منظور خود را به شکل بهتری برسانید. در این گزارش می‌توانید با پیشینه بسیاری از مدل موهای مردانه آشنا شوید. اما در اینجا اسم و تصویر چند نمونه از مهم‌ترین مدل‌های مردانه را هم می‌بینید.

مدل کوتاهی مو تیپر یا مخروطی (نوک تیز)

به این مدل مو به دلیل شکل ظاهری‌اش مدل مو نوک تیز یا مخروطی هم گفته می‌شود. معمولاً کناره‌های مو سایه‌دار می‌شود.

مدل مو مردانه تیپر
مدل کوتاهی مو مردانه تیپر

مدل کوتاهی مو مردانه آندرکات

مدل کوتاهی مو آندرکات به شکل تراشیده شدن دو طرف سر است.

مدل کوتاهی مو آندرکات
مدل کوتاهی مو مردانه آندرکات

مدل مو خامه ای یا پامپادور

مدل مو پامپادور یا خامه‌ای این روزها یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مردانه است. در این گزارش در مورد مدل موی خامه ای بیشتر بخوانید: سرگذشت مدل مو خامه ای از دیرباز تا امروز

مدل مو خامه ای مردانه

مدل مو مردانه کوفی

مدل موی کوفی شباهت زیادی با مدل موی خامه ای دارد با این تفاوت که موهای به جای شانه شدن به عقب، رو به جلو شانه می‌شوند.

مدل مو مردانه کوفی
مدل مو مردانه کوییف

مدل کوتاهی مو مردانه شانه ای

این مدل یک مدل کلاسیک به حساب می‌آید و معمولاً رو به عقب است.

مدل کوتاهی مو کلاسیک مردانه
مدل کوتاهی مو کلاسیک

مدل مو تایسونی

این مدل مو برای کسانی که به تراشیدن موهایشان علاقه دارند انتخاب مناسبی است.

مدل مو تایسونی
مدل مو تراشیده مردانه

مدل مو بکسری (دور سفید)

یک مدل موی مناسب دیگر برای کسانی که می‌خواهند موهای خیلی کوتاه داشته باشند.

مدل مو بکسری مردانه

مدل کوتاهی موی خلبانی

این مدل هم مشابه مدل‌های کلاسیک بوده و برای کسانی که به مدل‌های خیلی کوتاه علاقه دارند مناسب است. به این مدل مو مدل ملوانی و آلمانی هم گفته می‌شود.

مدل مو آلمانی مردانه
مدل مو ملوانی مردانه

مدل مو قیصری

مدل مو قیصری از قدیمی‌ترین مدل موهای محبوب آقایان است.

مدل کوتاهی مو قیصری
مدل مو قیصری

مدل مو مردانه دم اسبی

به آقایانی که موهای بلندی دارند پیشنهاد می‌کنم که مدل‌های دم اسبی یا گوجه ای را هم امتحان کنند.

مدل مو دم اسبی مردانه
مدل مو گوجه ای مردانه

مدل مو مردانه فاکس هاک

به این مدل مو، مدل شاهین هم گفته می‌شود. استفاده از خطوط دیسکانکت و تزئینی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل مو مردانه فاکس است.

مدل کوتاهی مو شاهین
مدل کوتاهی مو فاکس

مدل مو مردانه فرق کج

یک مدل کلاسیک و شیک برای آقایان سخت‌پسند. و البته مدل موهای ستاره فوتبال ایران علیرضا جهانبخش!

مدل کوتاهی مو کلاسیک
مدل موی علیرضا جهانبخش

اسامی‌ مدل کوتاهی مو زنانه

همانطور که اشاره کردم، به عنوان آرایشگر یا مشتری، اگر اسم مدل موها را به خوبی بدانید و یاد بگیرید کمک بزرگی به خودتان کرده‌اید. یادگیری این اسامی ‌مانند استفاده از یک زبان مشترک است که به شما کمک می‌کند منظور خودتان را بهتر برسانید. در اینجا با چند نمونه از مهم‌ترین مدل موهای زنانه آشنا می‌شوید.

مدل کوتاهی مو زنانه باب

مدل موی باب یک مدل پرطرفدار و جذاب است. به نظر من هر خانمی حداقل برای یک بار هم که شده باید مدل موی باب را امتحان کند. در این گزارش می‌توانید با تمامی جزئیات مدل موی مصری و باب آشنا شوید: هر آنچه باید در مورد مدل موی مصری بدانید

مدل موی باب
مدل مو مصری

مدل مو لیر زنانه (لایه لایه)

خرد شدن موها به صورت لایه‌لایه به مدل موی لیر معروف است. در این مدل بدون اینکه قد موها کاهش چشمگیری پیدا کند، روی موها خرد می‌شود. این مدل مو برای کسانی که نمی‌خواهند موهایشان کوتاه شود انتخاب مناسبی است.

مدل موی لیر
مدل کوتاهی مو بلند

مدل مو زنانه پیکسی

مدل موی پیکسی یک مدل کوتاهی مخصوص خانم‌هاست. دو نوع مدل پیکسی کلاسیک و پیکسی بلند از انواع آن هستند.

مدل مو پیکسی
پیکسی بلند
کوتاهی مو پیکسی
پیکسی بلند
مدل کوتاهی پسرانه برای خانم ها
پیکسی کلاسیک

مدل کوتاهی پَر یا فارا

کوتاهی پر یک مدل قدیمی و ده شستی است. به این مدل کوتاهی یا فارا هم گفته می‌شود. این مدل با کوتاهی جلوی موها شروع می‌شود. سپس بقیه قسمت‌های مو به شکل پلکانی (با زاویه 90 درجه از سر) یا همان بال پرنده کوتاه و خرد می‌شوند.

مدل کوتاهی پر
مدل مو پر

مدل مو زنانه چتری

به طور کلی به کوتاهی موهای جلو به طوری که روی پیشانی یا نیمه بالایی صورت را بپوشاند، چتری می‌گویند. جزئیات و اطلاعات زیادی در مورد مدل مو چتری وجود دارد که توصیه می‌کنم آنها را در این گزارش بخوانید: پاسخ به یک سوال اساسی؛ کدام مدل موی چتری به شما می‌آید؟

مدل مو چتری
کوتاهی چتری

مدل کوتاهی مو زنانه کپ

مدل موی کپ هم یک مدل کوتاهی زنانه دیگر است که همیشه جذاب و محبوب بوده. این مدل هم شامل دو نوع کپ بلند و کپ کوتاه است.

کپ بلند زنانه
کپ بلند
کوتاهی کپ بلند
کپ بلند
مدل کپ کوتاه
کپ کوتاه

مدل مو قارچی یا آلمانی زنانه

حتماً می‌دانید که به مدل موهای قارچی، مدل موهای کاسه‌ای هم می‌گویند. چرا که ظاهری شبیه کاسه وارونه دارند. این مدل موها امروزه بسیار خاص و متفاوت هستند.

مدل مو قارچی زنانه
کوتاهی مو قارچی زنانه
مدل مو آلمانی زنانه

انواع کوتاهی موی بلند

اگر از طرفداران پروپاقرص موی بلند هستید اما حالا بنا به دلایلی تصمیم گرفته‌اید یک مدل کوتاهی مو بلند انتخاب کنید، این بخش مخصوص شماست. هرچند تنوع این مدل از کوتاهی چندان زیاد نیست. مدل کوتاهی موی بلند، معمولاً به شکل لایه‌لایه است تا در عین کوتاه نشدن قد مو، فرم کلی موها را تغییر دهد. در ادامه انواعی از این مدل‌ها را می‌بینید.

کوتاهی برای موی بلند
کوتاهی موی بلند
کوتاهی لیر موی بلند
کوتاه کردن موی بلند
مدل موی بلند
مدل کوتاهی باب بلند

مدل مو برای موهای کم پشت

شاید تعجب کنید اگر بگویم یکی از بهترین راه های جلوه دادن به موهای کم پشت و نازک، کوتاه کردن آنهاست. موهای کم پشت و نازک هرچه بلندتر بشوند، انتهای نازک تری خواهند داشت. از طرفی مرتب قرار گرفتن لایه های مو روی هم، جلوه پرپشت تری به آنها می دهد. اگر موهای کم پشت و نازک دارید، یکی از بهترین انتخاب ها، انتخاب مدل مو لایه لایه است. در اینجا چند نمونه مردانه و زنانه می بینید. همینطور می توانید این گزارش را هم برای درمان نازک و کم پشت بودن موها بخوانید: پرپشت شدن مو با ده‌ها روش موثر؛ درمان‌های خانگی تا روش‌های پزشکی

مدل مو برای موهای کم پشت
مدل مو برای موهای نازک
مدل مو برای موهای کم پشت مردانه
مدل کوتاهی مو برای مو کم پشت مردانه

مدل مو کوتاه مجلسی

برای خانم‌هایی که موی کوتاه دارند، معمولاً یک ترس بزرگ وجود دارد: آیا می‌توان موهای کوتاه را شینیون کرد؟ جواب این سوال مثبت است. البته این موضوع به مدل کوتاهی مو شما هم بستگی دارد. برای موهای خیلی کوتاه پسرانه تقریبا شینیون معنا ندارد و باید از روش‌های دیگری استفاده کنید. مثلاً برای موهای کوتاه پسرانه راه‌حل‌هایی مانند استفاده از واکس و ژل برای نمدار کردن موها یا استفاده از اکسسوری وجود دارد.اما برای مدل موهای باب و سرشانه میلیون‌ها مدل شینیون و مجلسی وجود دارد. در ادامه انواعی از آنها را می‌بینید و می‌توانید ایده بگیرید.

آموزش شینیون موی کوتاه
مدل مو کوتاه مجلسی
مدل شینیون موی کوتاه

در آخر

هنگام انتخاب مدل کوتاهی مو، وسواسی نشوید چرا که موها همواره و با سرعت در حال رشد هستند. بعد از کوتاه کردن، فرصت مناسبی است تا به موهایتان رسیدگی کنید. استفاده از ماسک‌های خانگی برای تقویت موها را فراموش نکنید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای موهایتان بکنید، آبرسانی است. در این گزارش می‌توانید با انواع ماسک‌های آبرسانی مو آشنا شوید: هفت ماسک خانگی برای آبرسانی به مو

از میان مدل‌های ارائه شده کدامیک را می‌پسندید؟ راهنمایی‌های ارائه شده برای شما مفید بود؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-جدیدترین مدل کوتاهی مو در سال 2021 چیست؟

مدل موی باب، پیکسی و مدل لایه‌لایه جدیدترین و ترندهای جدید سال 2021 هستند. این مدل‌ها برای انواع فرم صورت کشیده، گرد و بیضی مناسب هستند.

2-بهترین مدل کوتاهی برای موی صاف چیست؟

اگر موهای شما بلند و لخت است و می‌خواهید یک مدل کوتاهی جدید را امتحان کنید، بهترین مدل‌ها برای شما مدل باب و کپ کوتاه است. هردوی این مدل‌ها مناسب موهای لخت هستند. به سادگی فرم می‌گیرند و ظاهری دخترانه و جذاب دارند.

3-بهترین مدل کوتاهی برای موهای فر چیست؟

مدل موهای کوتاه برای موهای فر ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. اما چند نمونه مدل مو وجود دارد که برای موهای فر مناسب است. مثل مدل کرنلی، مدل پیکسی، مدل کپ کوتاه پسرانه و مدل شلخته.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید