پرپشت شدن مو با ده‌ها روش موثر؛ درمان‌های خانگی تا روش‌های پزشکی

پرپشت شدن مو

آیا شما هم جزو کسانی هستید که هرروز بعد از برس کردن موهایتان، با دسته زیادی از موهای ریخته مواجه می‌شوید؟ البته باید گفت که طبیعی است که روزانه 100 تار مو از دست بدهید. اما اگر از ریزش موی شما بیشتر از این مقدار است، حق دارید کمی نگران شوید. البته نباید زیاد هم نگران باشید چرا که راه‌های زیادی برای پرپشت شدن مو وجود دارد. جدای از روش‌های دارویی و درمانی که باید تحت نظر پزشک انجام شوند، روش‌های خانگی هم موثر هستند. درمان‌های خانگی مثل ماسک‌ها و تونیک‌ها از بهترین روش‌های برای پرپشت شدن مو هستند. در این گزارش با همه این روش‌ها آشنا می‌شوید. با من همراه باشید.

پرپشت شدن مو با پیاز

پیاز در جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند ، تراکم مو را افزایش می‌دهد. آب بافت مو را نرم کرده و براق می‌کند. عسل و ماست هم باعث نرمی ‌مو می‌شوند و تراکم مو را افزایش می‌دهند.

پرپشت شدن مو با پیاز

مواد لازم:

  • 3 قاشق عسل
  • 3 قاشق ماست
  • یک لیوان آب پیاز

دستورالعمل:

پیازها را رنده کرده و آب آن را استخراج کنید.عسل و ماست را با آن مخلوط کنید. این ماسک را روی کل پوست سر بمالید. بعد از 30 دقیقه با استفاده از شامپو معمولی بشویید.

پرپشت شدن مو با سیر

سیر می‌تواند به تقویت جریان خون در پوست سر کمک کند. این کار باعث می‌شود میزان زیادی مواد غذایی و اکسیژن با جریان خون به فولیکول‌های مو برسد. فولیکول‌های ضعیف و غیرفعال با کمک سیر دوباره فعال می‌شوند.

مواد لازم:

  • 2 حبه سیر
  • 2 قاشق روغن زیتون
  • 1 ق روغن اسطوخودوس

دستورالعمل:

سیرها را به خوبی رنده کنید. عصاره سیر را با روغن زیتون و اسطوخودوس مخلوط کنید. ماسک را با کمک انگشت روی پوست سر بمالید. اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بماند. سپس با آب سرد و شامپو ملایم شستشو دهید.

پرپشت شدن مو با سس مایونز

ماست و تخم‌مرغ دو جز مهم تشکیل دهنده سس مایونز هستند. هردوی این مواد برای تغذیه و تقویت فولیکول‌های ضعیف مو بسیار مفیدند. همچنین به از بین بردن شوره خشک سر و آبرسانی به موها هم کمک می‌کنند.

سس مایونز

مواد لازم:

  • 3 قاشق سس مایونز
  • 1 عدد تخم‌مرغ
  • 1 ق روغن اسطوخودوس

دستورالعمل:

تخم‌مرغ را هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شوند. سپس با سس مایونز و روغن اسطوخودوس ترکیب کنید. ماسک را با یک برس رنگ مو، روی موها و پوست سر پخش کنید. اجازه دهید نیم‌ساعت الی 1 ساعت روی موها بماند. سپس با آب سرد شستشو دهید.

آلوئه‌ورا برای پرپشت شدن مو

آلوئه‌ورا باعث افزایش حجم مو‌، جلوگیری از ریزش مو و بهبود بافت مو می‌شود. این مواد مغذی اساسی فولیکول‌ها را تأمین کرده و پوست سر را مرطوب می‌کند.

آلوئه ورا برای پرپشت شدن مو

مواد لازم:

  • برگ آلوئه‌ورا
  • 1 قاشق روغن زیتون

دستورالعمل:

ژل آلوئه‌ورا را له کرده و با روغن زیتون ترکیب کنید. این ماسک را روی سر بمالید. پس از گذشت 1 ساعت با آب و شامپوی ملایم شسشتو دهید.

ماسک مو موز، عسل و تخم‌مرغ برای ضخیم شدن موها

موز به شما در تغذیه اضافی مو کمک می‌کند، عسل آن را مرطوب می‌کند و تخم‌مرغ رشد مو را افزایش می‌دهد.

موز و تخم مرغ

مواد لازم:

  • 1 عدد موز
  • 3 قاشق عسل
  • 1 عدد تخم‌مرغ

دستورالعمل:

این ماسک مو به صاف شدن و براق شدن مو کمک می‌کند. هر 3 ماده را در میکسر مخلوط کنید تا خمیر یکدستی تشکیل شود. آن را روی موهای خود بمالید و آن را با کلاه رنگ بپوشانید. بعد از 45-50 دقیقه با آب و شامپوی ملایم بشوویید.

زیره برای پرپشت شدن مو

زیره دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و به سلامت و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. همچنین سیلیکون موجود در زیره به افزایش حجم موها و رشد بیشتر آنها کمک می‌کند.

مواد لازم:

  • 4 قاشق دانه زیره

دستورالعمل:

زیره را به مدت یک شب در آب خیس کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، آب را روی موها و پوست سر خود اسپری کنید. کمی ماساژ دهید تا بهتر جذب شود. بعد از 40 دقیقه با آب و شامپو ملایم شستشو دهید.

شنبلیله برای افزایش حجم مو

تخم شنبلیله برای افزایش حجم مو بسیار مناسب است. همچنین باعث نرم و صاف شدن موها هم می‌شود.

مواد لازم:

  • 2 قاشق بذر شنبلیله

دستورالعمل:

دانه‌های شنبلیله را به مدت یک شب خیس کنید. بعد از آن آب را با اسپری روی موها پخش کنید. اجازه دهید 40 دقیقه بماند و سپس شستشو دهید.

افزایش حجم مو با آووکادو

آووکادو به افزایش ضخامت و حجم موها کمک بسیاری می‌کند. آوودکادو همچنین سرشار از ویتامین E است که به سلامت و درخشندگی ساقه مو هم کمک می‌کند.

آوودکادو برای پرپشت شدن مو

مواد لازم:

  • یک عدد آووکادو
  • 1 ق روغن اسطوخودوس
  • یک قاشق روغن درخت چای

دستورالعمل:

آووکادو را باز کرده و قسمت‌های گوشتی آن را جدا کنید. این قسمت را به حالت پوره در آورید. سپس با روغن اسطوخودوس و درخت چای ترکیب کنید. ماسک را با کمک انگشتان دست روی پوست و موها پخش کنید. موها را کلاه رنگ بپوشانید. بعد از 40 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شسشتو دهید.

مزوتراپی مو برای افزایش حجم مو

مزوتراپی یکی از روش‌هایی است که در سال‌های اخیر برای درمان موهای نازک و کم‌پشت معرفی شده است. در این روش، انواعی از مواد مغذی و ویتامین‌ها بوسیله تزریق مستقیم، وارد پوست سر می‌شوند. برای اینکه اطلاعات کاملی در خصوص این روش درمانی مخصوص موهای کم‌پشت بدست آورید، این گزارش را بخوانید: مزوتراپی مو چطور به رشد موهای شما کمک می‌کند؟

مزوتراپی سر برای پرپشت شدن مو

لیزر درمانی برای پرپشت شدن مو

سازمان FDA برخی از دستگاه‌های لیزر را برای تحریک رشد موها و افزایش ضخامت مو تایید کرده است. می‌توانید با تحقیق و مشورت با پزشک متخصص از این روش بهره بگیرید.

لیزر RF برای پرپشت شدن مو

بهترین روغن‌ها برای پرپشت شدن مو:

روغن‌های گیاهی بهترین دوست موهای ما هستند. آنها علاوه بر اینکه به ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده مو کمک می‌کنند، باعث می‌شوند فولیکول‌های مو نیز جانی تازه بگیرند. در ادامه با بهترین روغن‌ها برای افزایش حجم و ضخامت مو آشنا می‌شوید.

بهترین روغن ها برای مو

روغن زیتون برای افزایش حجم مو

روغن زیتون سرشار از ویتامین E است و به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند. همچنین باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود. مقداری از آن را گرم کرده و به ریشه‌های مو بمالید. پس از 30 دقیقه شستشو دهید.

کرچک و رشد مو

روغن کرچک یک ماده چسبنده است اما به افزایش حجم مو کمک می‌کند. این ماده دارای بالاترین ویسکوزیته در میان روغن‌ها است. این موضوع باعث می‌شود که فولیکول مو پوشیده شده و از ریزش مو جلوگیری شود. این ماده حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است که باعث تقویت رشد مو می‌شود. می‌توانید روغن کرچک را به تنهایی استفاده کنید یا با روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را گرم کنید تا از چسبندگی آن کاهش یابد. آن را روی موهای خود از ریشه بمالید و چند دقیقه با حرکت دایره‌ای ماساژ دهید. پس از 30 دقیقه شستشو دهید.

روغن چوب صندل برای پرپشت شدن مو

در سال 2019 یک مقاله تحقیقاتی نشان داد که استفاده از روغن چوب صندل می‌تواند باعث افزایش رشد و ضخامت موها بشود. این روغن محرک فعالیت هرچه بیشتر فولیکول‌هاست. از آنجایی که بوی خوبی هم دارد می‌توانید به صورت جداگانه یا به همراه روغن اسطوخودوس استفاده کنید. هر سه روز یکبار مقداری از آن را روی پوست سر بریزید و ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت شستشو دهید.

بهترین غذاها برای افزایش حجم موها

همانطور که می‌دانید مواد غذایی مهم‌ترین عواملی هستند که تعیین می‌کنند سرنوشت موهای ما چه باشد. فولیکول‌های مو تمام مواد مورد نیاز خود را از طریق همین غذاها بدست می‌آورند. بنابراین هرچه به سبد غذایی خود توجه بیشتری نشان دهید موهایی پرپشت‌تر و سالم‌تر خواهید داشت. برای اینکه اطلاعات بیشتری بدست آورید این گزارش را به هیچ عنوان از دست ندهید: همه غذاهای مورد نیازتان برای درمان ریزش مو

بهترین غذا برای مو

اسفناج برای پرپشت شدن مو

اسفناج حاوی مقادیر بسیار زیادی فیبر است که برای افزایش ضخامت موها موثر است.

ماهی‌های چرب

ماهی‌هایی مانند تُن و سالمون سرشار از امگا3 هستند که برای داشتن موهای سالم ضروری است.

سیب‌زمینی شیرین برای افزایش حجم مو

سیب‌زمینی شیرین دارای بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و باعث سلامتی موها می‌شود.

آجیل برای پرپشتی مو

آجیل حاوی مواد مغذی برای داشتن موهای سالم است. مصرف مرتب آن به رشد مو کمک می‌کند و با موهای خشک و آسیب دیده مبارزه می‌کند.

لوبیا برای رشد مو

لوبیا سرشار از پروتئین است که نقش مهمی ‌در احیای مو دارد. دانه‌های سویا و لوبیا برای تقویت کیفیت مو بهترین‌ها هستند.

میگو و تقویت مو

میگو سرشار از ویتامین‌ها و عناصر کمیاب است که به تقویت هرچه بیشتر رشد موها و افزایش ضخامت آنها کمک می‌کند.

با این نکته‌ها حجم موهایتان را افزایش دهید

در سبد غذایی تان همه چیز بگنجانید

اگر می‌خواهید موهایی سالم و پرپشت داشته باشید، سعی کنید سبد غذایی خود را با غذاهای متنوع پر کنید. سبزیجات، مغزیجات، لبنیات و حبوبات را در همه انواع برای پرپشت شدن مو بخورید. اگر دوست دارید می‌توانید از مکمل‌های ویتامینی هم استفاده کنید.

از شانه مناسب استفاده کنید

یک شانه نامناسب می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به موهایتان وارد کند. همچنین روش شانه زدن موها هم مهم است. برای پرپشت شدن مو به آرامی و ملایمت آنها را شانه کنید. سعی کنید قبل از شانه زدن گره‌های آن را با دست باز کنید. به خاطر داشته باشید که موهای خیس را شانه نکنید چرا که این کار باعث کنده شدن موها از ریشه می‌شود. همچنین حتماً از یک برس چوبی استفاده کنید. در این گزارش دلایل استفاده از برس چوبی را بخوانید: چرا بهترین برس مو، برس چوبی است؟

برس چوبی برای پرپشت شدن مو

پوست سرتان را سالم نگه دارید

برای پرپشت شدن مو باید همیشه به پوست سرتان رسیدگی کنید. سلامتی پوست سر مساوی است با سلامتی موها. برای اینکار می‌توانید از ماسک‌های که در ابتدای گزارش توضیح داده شد استفاده کنید. سعی کنید پوست سر را مرطوب و نرم نگه دارید. با ماسک‌های آبرسان می‌توانید به خوبی این کار را انجام دهید. این گزارش را بخوانید: هفت ماسک خانگی برای آبرسانی به مو

ماساژ پوست سر با روغن برای پرپشت شدن مو

ماساژ دادن پوست سر به طور منظم بسیار مهم است زیرا گردش خون را افزایش می‌دهد، ریشه‌های مو را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. با حرکات دایره‌ای پوست سر خود را با روغن گرم ماساژ دهید. می‌توانید از روغن جوجوبا، روغن نارگیل، اسانس چوب سدر یا روغن بابونه استفاده کنید. دو مثال برای ماساژ سر با روغن:

  • 2 قطره روغن چوب سرو را با 2 قطره روغن بابونه مخلوط کنید. 25 قطره روغن بادام را به آن اضافه کنید. این کار را روی پوست سر خود بمالید. بسته به حجم و طول مو می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید.
  • برای از بین بردن شوره سر، از روغن رزماری استفاده کنید: بعد از ماساژ، موهای خود را در یک حوله گرم بپیچانید. سپس با ولرم شستشو دهید. این کار را 4 بار در هفته تکرار کنید.
ماساژ پوست سر برای پرپشت شدن مو

حرف آخر

عوامل زیادی وجود دارند که باعث کم‌پشت یا نازک شدن موها می‌شوند. بارداری، برخی عوامل ژنتیکی، عفونت‌های پوستی، عدم تعادل هورمون‌های تیروئیدی، کم‌خونی، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، استرس و عوارض مصرف برخی داروها از جمله این عوامل هستند. برای درمان علت اصلی این مشکل و پرپشت شدن موها، حتماً ابتدا با یک پزشک مشورت کنید.

شما اگر قصد پرپشت کردن موهای خود را داشته باشید کدام روش را انتخاب می کنید؟ روش های خانگی یا پزشکی؟ آیا در این زمینه تجربه‌ای دارید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین روغن برای پرپشت شدن مو کدام است؟

براساس جدیدترین تحقیقات یک موسسه آلمانی، بهترین روغن برای پرپشت شدن مو روغن‌های معطر به خصوص روغن چوب صندل است. برای اینکه نتیجه مطلوبی از این روغن بگیرید بهتر است سه روز در هفته به مدت 6 ماه آن را کف سر بمالید.

2-برای پرپشت شدن موهای جلوی سر چه کنیم؟

یکی از دلایل اصلی کم شدن موهای جلوی سر استفاده بی‌رویه از سشوار و اتو است. برای تقویت موهای جلوی سر گام اول کاهش استفاده از این دستگاه‌هاست. قدم دوم استفاده از تونیک‌های تقویتی به طور مرتب و ماساژ پوست سر است. بعضی از بیماری‌های هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید هم می‌توانند عاملی برای کاهش موهای جلوی سر باشند.با مراجعه به پزشک و تجویز دارو می‌توانید نتیجه مطلوب بگیرید.

3-بهترین ماسک برای پرپشت مو چیست؟

استفاده از آب پیاز، روغن زیتون و عصاره رزماری می‌تواند یک ماسک عالی و آسان برای تقویت موهای سر باشد. این مواد را با هم مخلوط کرده و به کف سر بمالید. اجازه دهید 1 ساعت روی موها بماند سپس با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.این ماسک را هفته‌ای حداقل یکبار تکرار کنید.

4-بهترین غذاها برای ضخیم شدن موها کدامند؟

تخم‌مرغ، میگو، ماهی، غلات، موز و هویج از جمله بهترین غذاهای تقویتی برای موها هستند. برای داشتن موهای ضخیم و پرپشت باید سعی کنید غذاهای با پروتئین و فیبر بیشتر را در برنامه غذایی خود به صورت مرتب بگنجانید. همچنین غذاهای ناسالم مانند فست‌فود را از سبد غذایی خود حذف کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید