ماسک خرمالو برای مو ؛ عایق محکم موهای شما در روزهای زمستانی

خرمالو

اولین باری که خرمالو دیدم، فکر میکردم یک گوجه نارنجی دیده‌ام. اصلا نمی‌دانستم که می‌تواند تا این حد شیرین و ژله‌ای باشد. البته اگر تجربه امتحان کردن خرمالوهای نارس را داشته باشید، حتما می‌دانید که اصلاً هم تجربه شیرین و خوشایندی نیست. با این حال خوب است بدانید که خرمالو سرشار از ویتامین‌های ضروری برای سلامت پوست و مو است. حالا با شروع فصل زمستان و پیدا شدن سروکله خرمالوهای رسیده و تازه، قصد دارم به شما آموزش دهم چطور یک ماسک طبیعی و موثر برای موهایتان درست کنید. با من همراه باشید.

ماسک خرمالو برای رفع شوره خشک سر

خرمالو این میوه فصل‌های سرد، سرشار از ویتامین‌های A، C و B6 است که از اتفاق همه این ویتامین‌ها، محافظ‌های خوبی علیه خشکی پوست و موها در این فصل‌ها هستند. میوه خرمالو به مرطوب نگه داشتن پوست در هنگام سرما کمک می‌کند. بنابراین اگر با مشکل خشکی پوست و به خصوص خشکی پوست سر یا همان شوره خشک مواجه هستید، پیشنهاد میکنم یک ماسک خرمالو با این روش درست کنید:

  • 1 یا 2 عدد خرمالو رسیده
  • 2 قاشق روغن زیتون
  • چند قطره روغن نارگیل

خرمالوها را له کنید تا به حالت پوره درآیند. سپس با مقدار کافی روغن نارگیل و زیتون مخلوط کنید. با کمک دست این خمیر را روی تمام پوست سر پخش کرده و ماساژ دهید. می‌توانید ساقه موها را هم به این خمیر آغشته کنید و حسابی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه روی موها بماند سپس با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. توصیه میکنم برای رفع خشکی سر هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

خرمالوی رسیده

ماسک خرمالو و دارچین برای ریزش مو

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که این روزها تقریبا همه‌مان به نوعی درگیر آن هستیم، ریزش مو است. باید بگویم این مشکل در فصل‌های سرد که آلودگی هوا به مراتب اثرات منفی بیشتری دارد، تشدید می‌شود. یکی از راهکارهای خوب برای مبارزه با ریزش مو در این مواقع، استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی است. مثلا با دارچین، این ادویه خوشبو و خوشمزه و یک خرمالوی تازه یک ماسک خانگی آسان و بسیار موثر درست کنید.  یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دارچین، کمک به افزایش گردش خون است. افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر، باعث می‌شود مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به فولیکول‌های مو برسد. از طرفی خرمالو حاوی انواع مختلفی از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست، بنابراین می‌تواند اثرات ناشی از آلودگی‌های محیط را از بین برده و باعث تقویت فولیکول‌ها شود. بهتر است این ماسک را با این روش می‌توانید تهیه کنید:

  • 1 قاشق دارچین
  • 1 یا 2 عدد خرمالو رسیده
  • 1 قاشق روغن بادام

این مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. ماسک را با کمک انگشتان دست روی تمام نواحی پوست سر به خوبی پخش کنید. برای مدت 5 دقیقه به آرامی ‌ماساژ دهید و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب ولرم آبکشی کنید. استفاده مرتب از این ماسک به افزایش رشد موها و رفع ریزش موی غیرارثی کمک می‌کند.

خرمالو و دارچین

ماسک خرمالو برای افزایش ضخامت موها

یکی از آرزوهای دیگر ما برای موهایمان این است که ضخیم و مستحکم باشند. خبر خوب این است که خرمالو می‌تواند به برآورده شدن این آرزو هم کمک کند. همانطور که گفتم خرمالو حاوی انواع مختلفی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌هاست. علاوه بر این حاوی مقادیر کمی ‌چربی هم هست. این مواد معدنی و آلی می‌توانند به تغذیه فولیکول‌ها و ضخیم‌تر شدن موها کمک کنند. برای تهیه این ماسک از این مواد استفاده کنید:

  • 1 یا 2 عدد خرمالو رسیده
  • 2 قاشق آبلیمو
  • 2 قاشق روغن اسطوخودوس

با این مواد یک خمیر نرم درست کنید و با کمک آن پوست سر را حسابی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب ولرم و شامپو شستشو دهید. استفاده هفتگی و منظم از این ماسک برای نتایج بهتر ضروری است.

ماسک مو خانگی

حرف آخر

ماسک‌های خانگی همیشه یکی از بهترین راه‌حل‌ها، برای مبارزه با مشکلات پوست و موی ما هستند. حتی اگر از داروها و محصولات داروخانه‌ای برای رفع این مشکلات استفاده می‌کنید، خوب است بدانید که استفاده از ماسک‌های خانگی هیچ مشکلی برای شما بوجود نمی‌آورد. چه بسا به پیشرفت درمان هم کمک کنند. البته هرگز تاثیر رژیم غذایی حاوی مواد سالم مانند همین خرمالو و میوه‌های فصل را دست کم نگیرید.

آیا فکر می‌کنید نکته مهمی هست که من در این گزارش جا انداخته باشم؟ لطفاً حتما در قسمت نظرات برایم بنویسید.

سوالات متداول

1-خرمالو چه خواصی برای پوست و مو دارد؟

خرمالو سرشار از ویتامین‌های B و A است و می‌تواند به آبرسانی و چربی‌رسانی پوست و موهای ما کمک کند. ماسک خرمالو به خصوص برای کسانی که از خشکی پوست و مو رنج می‌برند بسیار موثر است.

2-چطور ماسک خرمالو برای درمان خشکی مو درست کنیم؟

دو یا سه عدد خرمالو رسیده را پوره کنید سپس با 2 قاشق روغن زیتون و روغن نارگیل مخلوط کنید. ماسک را روی پوست سر بمالید و کمی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی موها و پوست سر بماند سپس با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید