معروف‌ترین مارک‌ های رنگ مو را بشناسید؛ رنگ موی ایرانی بخریم یا خارجی؟

رنگ و ریشه گیری موها

شناخت مارک‌ های رنگ مو از آن جهت مهم و ضروری است که وقتی می‌خواهید از شر رنگ موی تکراری‌تان خلاص شوید، باید بهترین و مرغوب‌ترین رنگ بازار را پیدا کنید. شرکت‌ها و تولیدکننده‌های زیادی در این بازار رقابتی محصول تولید می‌کنند. از رنگ موهای لاکچری ‌و دارای مواد اولیه منحصر به فرد و البته گران، تا رنگ موهای ارزان و نامرغوب همگی در این بازار یافت می‌شوند. دقیقا به همین دلیل است که به شناخت و اطلاعات در مورد مارک های رنگ مو نیاز دارید. امروز در این گزارش با معرفی مارک‌های رنگ مو به شما کمک خواهم کرد انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. با من همراه باشید.

معرفی انواع مارک های رنگ مو ایرانی و خارجی

مانند هر محصول دیگری، همیشه گران‌تر بودن به معنای باکیفیت‌تر بودن نیست. البته نباید هم فکر کنید که به بهانه ارزان بودن می‌توانید هر محصول فرومایه‌ای را بخرید! این روزها شاید به دلیل افزایش قیمت ارز کالاهای خارجی بیشتر از هر زمان دیگری گران به نظر می‌رسند. اما این افزایش قیمت همیشه هم با افزایش کیفیت همراه نیست. پس در اینجا فقط یک راه داریم: آزمون و خطا! آزمایش کردن برای یافتن یک رنگ موی باکیفیت و البته مقرون به صرفه، راه‌حلی سخت اما موثر است. هرچند در این گزارش قرار است این سختی را آسان و به تجربه‌ای هیجان‌انگیز تبدیل کنیم. پس ابتدا بهتر است با معرفی رنگ موهای خارجی که این روزها کمتر در بازار پیدا می‌شوند شروع کنیم.

بهترین مارک های رنگ مو خارجی منتخب در سال 2020

یک نکته مهم در مورد مارک های رنگ مو خارجی این است که آنها براساس ساختار موی اروپایی و اقلیم آن تولید می‌شوند. اما این به آن معنی نیست که روی موی ایرانی‌ها موثر نیستند. اما شاید همیشه انتظار شما را از لحاظ رنگدانه‌ها برآورده نکنند. اگر یک رنگ موی خارجی درجه یک خریدید ولی بعد از استفاده نتیجه با رنگ کاتالوگ متفاوت بود تعجب نکنید. این موضوع کاملاً عادی است. البته نه همیشه و نه در همه موارد! از طرف دیگر، کیفیت ساخت رنگ موهای خارجی به دلیل مواد اولیه مرغوب نسبتاً بالاست. در نتیجه این رنگ موها کمتر باعث سوختگی یا وز شدن موها می‌شوند. در ادامه با معروف‌ترین آنها آشنا می‌شوید.

رنگ موی گارنیه (Garnier)

از دیدگاه بسیاری از کاربران رنگ موی گارنیه اولین و بهترین رنگ مو در دنیاست. این رنگ مو هم بدون آمونیاک است هم بسیار بادوام. البته بسیار هم ارزان‌قیمت. احتمالا به همین دلایل بوده است که حالا به عنوان پرطرفدارترین رنگ مو شناخته شده است.  معروف‌ترین رنگ گارنیه، رنگ دودی و نقره‌ای است. جالب است بدانید که کمپانی گارنیه از جمله شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی بزرگ لورال است.

رنگ موی گارنیه

رنگ مو لورال (Loreal)

احتمالاً همه شما حتماً اسم لورال را شنیده‌اید و حتی با بسیاری از محصولات آن هم آشنایی دارید. این کمپانی فرانسوی حالا یکی از بزرگترین کمپانی‌های عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی است. البته محصولات تخصصی لورال در زمینه مو، این روزها بیشتر از همیشه شهرت پیدا کرده اند. به عنوان مثال رنگ موهای لورال که با دو گروه Excellence  و  Casting شناخته می‌شوند تنوع بسیار زیادی دارند. این رنگ موها بدون آمونیاک یا کم آمونیاک هستند. باعث لطافت و درخشش موها می‌شوند و ماندگاری خوبی هم دارند. تفاوت گروه‌های Casting و Excellence در میزان ماندگاری آنهاست. گروه Casting حاوی آمونیاک است و ماندگاری بالاتری دارد.

مارک های رنگ مو لورال

رنگ موی ولا (Wella)

ولا یکی از قدیمی‌ترین مارک های رنگ مو است که همه ما میشناسیم. ولا یک کمپانی آلمانی است که البته حالا گفته می‌شود خطوط تولید آن به شرکت‌های چینی واگذار شده. با این همه ولا هنوز هم یکی از بهترین نشان‌های تجاری در عرصه محصولات زیبایی مو است. رنگ موهای ولا تنوع بسیار زیادی دارند. البته بهتر است هنگام خرید آنها کاتالوگ محصول را به خوبی بررسی کنید. چرا که سیستم شماره گذاری در ولا با دیگر محصولات تفاوت اساسی دارد. توصیه میکنم این گزارش را بخوانید.

رنگ موی ولا آلمان

بهترین مارک ‌های رنگ مو خارجی 2020

امروزه تنوع محصولات رنگ و زیبایی مو در بازار بی شمار است. اما متاسفانه یا شاید خوشبختانه بسیاری از این محصولات در بازار ایران کمیاب یا به طور کلی نایاب هستند. بنابراین در اینجا فقط به آوردن نام بعضی از آنها بسنده میکنیم:

  • Matrix
  • Manic Panic
  • Igora
  • Elgon & Moda
  • Pulpriot
  • Goldwell
  • Kenra
  • Redken
  • Paul Mitch
  • Revlon
  • Arctic Fox
  • MadisonReed
  • Pravana
  • Clariol
  • John Florida
  • Joico

مارک های رنگ مو خارجی موجود در ایران

همانطور که اشاره کردم این روزها مارک های رنگ مو خارجی به خوبی در بازار ایران در دسترس نیستند. اما بعضی از تولیدات کمپانی‌های خارجی هنوز هم کم و بیش یافت می‌شوند. مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

  • BES
  • CHI
  • Reyton (رنگ مو ریتون)
  • Bologna
  • Phyto (رنگ مو فیتو)
  • Pallete
  • ING color
  • Reneeblanche

درست است که این محصولات کمیاب شده‌اند اما بعضی از آنها را هنوز هم می‌توانید در بازار لوازم آرایشی با قیمت مناسب پیدا کنید:

  • رنگ موی پلت
  • خرید رنگ موی فیتو
  • رنگ موی بس
  • خرید رنگ موی ریتون
  • خرید رنگ موی رنه بلانش

آشنایی با اسامی مارک های‌ رنگ مو ایرانی باکیفیت و مناسب

رنگ موهای ایرانی امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، پا به عرصه گذاشته‌اند. مهم‌ترین ویژگی رنگ موهای ایرانی این است که مطابق با نیاز و سلیقه ما ایرانی‌ها تولید می‌شوند. میزان رنگدانه قرمز در بسیاری از آنها کم است. البته نمی‌توان درمورد میزان آمونیاک هم همین مسئله را گفت. چرا که در ساخت خیلی از آنها هنوز هم از آمونیاک استفاده می‌شود. نکته مهم بعدی در خصوص قیمت آنهاست که کاملاً مناسب و منطقی است. همچنین حجم رنگ موهای ایرانی برخلاف رنگ‌های خارجی 80 تا 100 میلی لیتر بوده که کاملاً مقرون به صرفه است. در ادامه با معروف‌ترین آنها آشنا می‌شوید.

رنگ موی آتوسا

رنگ موی آتوسا یکی از قدیمی‌ترین‌هاست و هنوز هم با کیفیت و قیمت روانه بازار می‌شود. مهم‌ترین ویژگی رنگ موی آتوسا استفاده از روغن زیتون و ویتامین E  در محصولات است.

رنگ موی آتوسا و کاتالوگ آن

رنگ موی مارال

مارال را تقریباً همه جای بازار می‌توانید ببینید. تنوع محصولات مارال بی‌نظیر است. چه محصولات مراقبتی بخواهید چه محصولات زیبایی، مارال برای هر سلیقه‌ای یک محصول متفاوت دارد. البته نمی‌توان گفت که همه محصولات این شرکت، دارای کیفیت بالا هستند اما قابل قبول هستند. تجربه شخصی من در استفاده از رنگ موهای فانتزی مارال به خصوص رنگ‌های ژله‌ای چندان راضی‌کننده نبود. البته رنگ‌های تیوبی مارال کیفیت خوبی دارند.

کاتالوگ رنگ موی مارال

رنگ موی گلباران

این روزها به نظر می‌رسد کمپانی گلباران آرام آرام اما با کیفیت بیشتری به سمت تولید محصولات جدید قدم برمیدارد. تنوع و کیفیت محصولات گلباران در رنگ مو و پودر دکلره حالا بیشتر از گذشته است. کاتالوگ رنگ موی گلباران از بقیه محصولات ایرانی تنوع بیشتری دارد.

رنگ موی دوبینا و کرون کالر

به نظر می‌رسد دو محصول دوبینا وکرون کالر به تازگی پا به عرصه رقابت گذاشته‌اند. البته دوبینا قدیمی‌تر از کرون کالر است. کرون کالر سبک جدیدی در عرضه محصولات خود دارد و کاتالوگ آن شامل رنگ‌های خاص و کمیاب است. کیفیت و حجم آن هم بسیار قابل قبول است.

رنگ موی دوبینا و کالرکرون

رنگ موی پروکسا

پروکسا در واقع یک کمپانی ایتالیایی است که احتمالاً محصولات آن ایرانی و تحت لیسانس هستند. از نظر بسته‌بندی و کیفیت می‌توان گفت محصولات پروکسا کیفیت قابل قبولی دارند. هرچند نمی‌توان در مورد اکسیدان پروکسا هم چنین چیزی را گفت.

کاتالوگ رنگ موی پروکسا

رنگ موی بیول

بیول به تازگی وارد بازار محصولات تخصصی مو شده است. محصولات مراقبتی و زیبایی دو گروه اصلی تولیدات بیول هستند. هرچند که محصولات مراقبتی بیول به نظر من حرف اول را نمی‌زنند اما رنگ موهای آن کیفیت متوسط و قابل قبولی دارند.

کاتالوگ رنگ موی بیول

رنگ موی والانسی

محصولات والانسی جدای از کیفیت خوب، قیمت مناسبی هم دارند. اکسیدان، رنگ مو و واریاسیون از جمله مهم‌ترین محصولات این کمپانی هستند.

رنگ موی والانسی

چگونه بهترین مارک های رنگ مو را برای خودمان پیدا کنیم؟

همانطور که در ابتدای گزارش اشاره کردم، هیچ راه‌حل مشخصی وجود ندارد که بفهمیم کدام رنگ مو بهترین است. چرا که تجربه‌های هرکس مخصوص خود اوست و شاید برای ما کاربردی نباشد. اما چند عامل مهم است که هنگام انتخاب رنگ مو می توانید از آنها کمک بگیرید:

  • آمونیاک داشتن یا نداشتن
  • حجم
  • نوع اکسیدان
  • شناخت کاتالوگ
  • شناخت قانون رنگ ها

به طور کلی رنگ‌های بدون آمونیاک آسیب کمتری به موها وارد می کنند. البته ماندگاری آنها کمتر است. از طرفی حجم رنگ باید با حجم موهای شما متناسب باشد. اکسیدان هم عامل مهمی است. اگر از اکسیدان های شماره بالا استفاده کنید احتمال آسیب دیدن موها بیشتر می‌شود. به طور کلی بهتر است برای پیدا کردن یک رنگ موی مناسب کمی در مورد قانون رنگ‌ها و کاتالوگ‌خوانی مهارت پیدا کنید. مطمئناً با چند بار آزمون و خطا کردن تجربه‌های خوبی بدست می‌آورید.

مارک های رنگ مو

آیا رنگ کردن باعث خشکی مو می‌شود؟

جواب این سوال مثبت است. اما به خیلی از عوامل بستگی دارد: کیفیت رنگ مو، جنس موها، نوع اکسیدان و نحوه مراقبت از مو. متاسفانه خیلی از رنگ موهای ایرانی به دلیل وجود آمونیاک باعث خشکی موها می‌شوند. همچنین اکسیدان‌های ایرانی به نسبت از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. این موضوع باعث خشکی موها می‌شود. از طرفی جنس موهای شما هم بسیار مهم است. اگر موهای فر و مجعد دارید رنگ کردن باعث دو برابر شدن خشکی موهای شما می‌شود. نحوه مراقبت شما هم عامل مهم دیگری است. اگر حوصله رسیدگی و مراقبت از موهایتان را ندارید بهتر است رنگ مو را فراموش کنید.

رنگ کردن مو

مراقبت از موهای رنگ شده چگونه است؟

برای مراقبت کردن از موهایی که رنگ شده‌اند، بهتر است چند محصول مهم را تهیه کنید؛ شامپو مخصوص موهای رنگ شده، نرم‌کننده، ماسک مو و سرم. شامپوهای بدون سولفات یا مخصوص رنگ، باعث بسته شدن کوتیکول‌ها و ترمیم آنها می‌شوند. آنها همچنین باعث تثبیت رنگ در موها هم می‌شوند. از طرفی نرم‌کننده و ماسک مو باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده مو به خصوص قسمت‌های انتهایی می‌شوند. نرم‌کننده باعث می‌شود شما بعد از حمام موهای نرم‌تری برای شانه کردن داشته باشید. ماسک مو هم از گره شدن و آسیب موها جلوگیری می‌کند. سرم مو باعث براق و نرم شدن موها می‌شود. همه این محصولات باعث زیباتر شدن رنگ موی شما هم می‌شوند.

مراقبت از موی رنگ شده

در آخر

اگر تصمیم گرفتید که موهایتان را رنگ کنید، مهم‌تر از همه چیز مراقبت و رسیدگی به آنهاست. برای رسیدگی به موهایتان علاوه بر استفاده از محصولاتی که به آنها اشاره کردم خوب است از روش‌هایی مثل روغن‌درمانی یا ماسک‌های خانگی هم کمک بگیرید. آبرسانی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که موهای رنگ‌شده به آن نیاز دارند. پس این گزارش را از دست ندهید:هفت ماسک خانگی برای آبرسانی به مو ؛ رسیدگی به مو با هرآنچه در خانه دارید

آیا شما نیز مارک‌های دیگری می‌شناسید که بتوانید به این گزارش اضافه کنید؟ شما می‌توانید در قسمت دیدگاه‌های این صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در ارتباط باشید.

سوالات متداول

1-بهترین رنگ موهای ایرانی کدامند؟

رنگ موی مارال، زی‌فام، استیل، وینا، یکسی و بایول از جمله بهترین رنگ موهای ایرانی هستند. حدود قیمت این رنگ موها بین 30 تا 80 هزارتومان است.

2-بهترین رنگ موهای گیاهی کدامند؟

رنگ موی یلو از شرکت آلفاپرف از جمله بهترین رنگ موی گیاهی است. همچنین بعضی از رنگ موهای برند اچ اس لاین از جمله رنگ‌های گیاهی و بدون آمونیاک هستند. دقت کنید که دوام این رنگ موها نسبت به رنگ موهای شیمیایی کمتر است.

3-بهترین رنگ موهای خارجی کدامند؟

رنگ موهای ریتون، گارنیه،‌اوکیا، رنه‌بلانش، پالت، لورال و فیتو از جمله بهترین رنگ موهای خارجی موجود در بازار ایران هستند. حدود قیمت این رنگ موها از 100 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۱ نظر

  • عباس عباسی

    صمیمانه از این اطلاعاتی که دراختیارمان گذاشته اید کمال تشکر وقدردانی مینمایم???

نظر خود را برای موهیتو بنویسید