راهنمای انواع رنگ مو با عکس و شماره ؛ به یک کاتالوگ‌خوان حرفه‌ای تبدیل شوید

کاتالوگ رنگ مو

انواع رنگ مو با عکس و شماره ، چیزی که به نظر یاد گرفتنش کاری غیرممکن است. اما اینطور نیست. شاید این اولین بار است که تصمیم دارید موهای عزیزتان را رنگ کنید، یا اینکه دوست دارید بدانید در دنیای رنگ موها چه خبر است. در هر صورت به هر دلیلی که اینجا هستید لازم است بدانید که چه انواعی از رنگ موها وجود دارند. حتما می‌دانید که همه رنگ موها یکسان ساخته نمی‌شوند و نتایج یکسانی هم ندارند. شناختن انواع رنگ موها و ماهیت شیمیایی و مولکولی آنها به شما کمک می‌کند انتخاب درست‌تری داشته باشید و با انتخابتان احساس اعتماد به نفس بیشتری بکنید. امروز در این مقاله قصد دارم ماهیت شیمیایی و مولکولی رنگ موها، نحوه اثر کردن آنها روی ساختمان مو و ابعاد علمی ‌آن را برایتان توضیح دهم. با من همراه باشید.

انواع رنگ مو با عکس وشماره در کاتالوگ‌ها

کاتالوگ‌های معمولاً براساس انواع رنگ مو با عکس و شماره تنظیم می شوند. خب یکی از مهم‌ترین عوامل برای اینکه ترکیب رنگ موی دلخواهمان را بدست آوریم، این است که بتوانیم رنگ موی زمینه خودمان را به خوبی تشخیص دهیم و با رنگ موی دلخواهمان ترکیب کنیم. بنابراین قدم اول توصیف رنگ موهاست. اما چگونه؟ این معضل از چند دهه قبل از ما هم وجود داشته است. چرا که در هر فرهنگ و زبانی، رنگ‌ها به شکل‌های مختلفی توصیف می‌شوند. بنابراین اجداد ما تصمیم گرفتند یک شاخص جهانی و کلی برای توصیف رنگ موها‌ ایجاد کنند. در این توصیف، اعداد نماینده رنگ‌های مشخصی هستند که هنگام دکلره کردن مو از شروع تا پایان می‌بینیم. البته امروزه خیلی از شرکت‌ها برای درست کردن کاتالوگ‌هایشان سلیقه‌ای عمل کرده و ممکن است از حروف به جای اعداد استفاده کنند. اما لیست زیر، رنگ‌های اصلی پایه به حساب می‌آیند و تقریباً در تمام تیوب‌های رنگی از کمپانی‌های مختلف یکسان است:

  1. مشکی
  2. مشکی طبیعی
  3. قهوه‌ای تیره
  4. قهوه‌ای متوسط
  5. قهوه‌ای روشن
  6. بلوند تیره
  7. بلوند متوسط
  8. بلوند روشن
  9. بلوند خیلی روشن
  10. بلوند خیلی خیلی روشن
رنگ های پایه مو

انواع رنگ مو پایه با عکس و شماره

همان‌طور که دیدید، رنگ‌های اصلی (رنگ‌های پایه) از شماره 1 تا 4 معمولاً رنگ‌های تیره و قوی هستند. رنگ‌های 5 تا 7 رنگ‌های متوسط و رنگ‌های 8 تا 9 در گروه رنگ‌های روشن قرار می‌گیرند. البته اگر در جایی رنگ‌های 11 و 12 یا 00 یا 000 را هم دیدید تعجب نکنید. این رنگ‌ها در واقع در ادامه همین درجه‌ها در بعضی از کاتالوگ‌ها آمده‌اند و قدرت روشن‌کنندگی زیادی دارند.

رنگ کردن مو

رنگ‌های طبیعی قوی

رنگ‌های طبیعی که به طور معمول از شماره 2 تا 11 هستند، برای پوشاندن تارهای سفید و دانه مصنوعی دادن بسیار مناسب هستند. این نوع رنگ‌ها در کاتالوگ‌ها معمولا فقط با نوشتن پایه عدد و دو صفر بعد از خط تیره یا ممیز مشخص می‌شوند.

رنگ مو

رنگ‌های سایه دار

اگر تا اینجا در مورد انواع رنگ موها با عکس و شماره اطلاعاتی بدست آوردید، این قسمت را با دقت بخوانید. این نوع از رنگ‌ها خب البته طرفداران بیشتری دارد. سایه‌ها معمولاً بعد از رنگ‌های اصلی نوشته می‌شوند چرا که موقع دیدن رنگ مو هم اتفاق می‌افتد. یعنی چشم ما ابتدا رنگ اصلی مو را تشخیص می‌دهد و به مرور زمان متوجه سایه‌های طلایی، خاکستری، زیتونی و دیگر رنگ‌ها می‌شود. خب البته تشخیص سایه‌ها در تیوب‌های رنگ کمی ‌سخت‌تر است. چرا که کمپانی‌ها، از یک قانون کلی برای شماره‌گذاری سایه‌ها پیروی نمی‌کنند. بعضی از کمپانی‌ها سایه‌ها را با حروف نشان می‌دهند. بعضی دیگر با اعداد. به نظر می‌رسد این عددها در کاتالوگ‌های مختلف با هم تفاوت دارند و همین کار را ‌سخت می‌کند. بنابراین تصمیم گرفتم در اینجا دو نوع شماره‌گذاری سایه‌ها را برایتان از دو کمپانی لورال و ولا را بیاورم تا کمی ‌به این قضیه سروسامان بدهیم و متوجه تفاوت‌ها بشوید:

شماره دوم رنگ مو

حرف آخر

همان طور که اشاره کردم برای پیدا کردن رنگ موی دلخواهتان باید به درک و شناخت کافی نسبت به ماهیت رنگ موها پیدا کنید. برای این کار کمی‌ وقت بگذارید و کاتالوگ‌های مختلف را بررسی کنید. خوب است در خصوص انواع رنگ مو براساس ساختمان شیمیایی آنها هم اطلاعاتی بدست آورید: انواع رنگ مو را بهتر بشناسید؛ رنگ‌ها چگونه دسته‌بندی می‌شوند؟ همچنین حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید. مهم‌ترین نکته را هم فراموش نکنید: زیبایی موها در سلامت آنهاست.

بزرگترین مشکل شما با شناخت انواع رنگ مو و خواندن کاتالوگ هایشان چیست؟ اگر شما هم راه‌حل‌های مناسبی برای این مشکل دارید حتماً در قسمت نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی ترکیبی چیست؟

به ترکیب و مخلوط کردن چند رنگ مو برای بدست آوردن یک رنگ موی دلخواه رنگ موی ترکیبی می‌گویند. این کار نیاز به دانش و مهارت دارد چرا که ترکیب کردن رنگ موها باید براساس اصول رنگ‌شناسی و پایه رنگ موی زمینه فرد انجام شود.

2-پرطرفدارترین رنگ موها کدامند؟

رنگ موی بلوند کنفی، بلوند دودی، بلوند مرواریدی، قهوه‌ای بلوطی، زیتونی و یاسی از جمله پرطرفدارترین رنگ موها هستند. همه رنگ موهای بلوند نیاز به دکلره دارند. البته بعضی از رنگ‌های قهوه‌ای، شکلاتی و زیتونی نیازی به دکلره کردن مو ندارند و فقط با رنگ‌های تیوبی بدست می‌آیند.

3-رنگ موی بدون آمونیاک چیست؟

رنگ‌ موها تیوپی با مواد معدنی و شیمیایی متفاوتی ساخته می‌شوند. آمونیاک یکی از اساسی‌ترین مواد موجود در رنگ مو است که به باز شدن پولک مو و رنگ گرفتن آن کمک می‌کند. البته آمونیاک باعث خشکی و آسیب مو هم می‌شود. رنگ موهای بدون آمونیاک پایه گیاهی داشته و از آسیب رسیدن به مو جلوگیری می‌کنند. البته دوام این رنگ موها بسیار کوتاهتر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید