معرفی بهترین رنگ مو های بدون آمونیاک در دوران بارداری

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

موهیتو| بارداری تجربه‌ای شگفت انگیز و منحصر بفرد است. بدن شما با رشد جنین تغییرات زیادی می‌کند. افزایش وزن، ویار‌های عجیب و غریب، سوزش سر دل، ورم دست و پا و خستگی زیاد تنها بخشی از تجربیات مشترک تمامی مادرهاست. همه این تغییرات بدون اینکه شما دخل و تصرفی در آن داشته باشید رخ می‌دهد. شاید رنگ کردن مو‌ها و ایجاد یک تغییر دلخواه بتواند به بهبود روحیه شما در این دوران کمکی کند و حس و حال تازه‌ای بدهد. اما استفاده از رنگ مو در بارداری همواره با، اما و اگر‌هایی روبرو است. انتخاب یک رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری و زمان درست انجام آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است!

رنگ مو و بارداری

از اولین روزی که از بارداری خود مطلع می‌شوید، مهم‌ترین وظیفه شما حفظ سلامت جنین و داشتن یک بارداری ایمن می‌شود. هر چه می‌خورید و در معرض آن قرار می‌گیرید، در سلامت جسم و روان جنین تأثیر می‌گذارد.
برای نمونه، قرار گرفتن در معرض سطح بالای سرب در دوران بارداری باعث بروز مشکلاتی مانند زایمان زودرس، وزن کم نوزاد در هنگام تولد و سقط جنین می‌شود. اگر در دوران بارداری به مقدار زیادی ماهی دارای جیوه بخورید، ممکن است جنین دچار مشکلاتی در سیستم عصبی شود.
با این اوصاف، آیا رنگ کردن مو‌ها در دوران بارداری باعث آسیب دیدن جنین می‌شود؟ خبر خوب این است که رنگ مو آنقدر سمی و خطرناک نیست که باعث بروز مشکلات جدی در جنین شود؛ بنابراین استفاده از رنگ مو (دائمی یا موقتی) در دوران بارداری تقریبا بی خطر است.

طی فرایند رنگ کردن، مقادیر کمی از رنگ مو وارد پوست شما می‌شود. حتی اگر رنگ با پیشانی یا پوست سر تماس پیدا کند، در واقع مقدار کمی از این ماده شیمیایی جذب پوست می‌شود. از این رو بعید به نظر می‌رسد که این مقدار ماده شیمیایی بر بدن در حال رشد جنین تاثیر بدی بگذارد.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

بایدها و نبایدهای رنگ کردن مو در دوران بارداری

همانگونه که پیشتر گفته شد، به طور کلی، رنگ کردن مو در دوران بارداری بی خطر است. اما بایستی اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید تا احتمال آسیب دیدن جنین را به حداقل برسانید.

بهترین زمان رنگ کردن مو در دوران بارداری

مو در دوران بارداری با سرعت بیشتری رشد می‌کند؛ بنابراین ممکن است در طی ۹ ماه بارداری، چندین بار به رنگ کردن مجدد ریشه مو نیاز پیدا کنید. برای به حداقل رساندن آسیب احتمالی به جنین در حال رشد، برخی از متخصصان توصیه می‌کنند که در ۱۲ هفته اول بارداری یا همان سه ماهه اول مو‌های تان را رنگ نکنید.
برای رنگ کردن مو‌ها تا سه ماهه دوم بارداری صبر کنید. رشد و نمو جنین در سه ماهه اول بسیار سریع است. از این رو وجود محیطی امن و سالم برای جنین از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه‌های جایگزین رنگ کردن مو در دوران بارداری

اگرچه رنگ کردن مو به طور کلی در دوران بارداری بی خطر است، اما احتیاط کردن ضرری ندارد. اگر نگران اثرات مضر احتمالی رنگ مو هستید، از روش‌هایی استفاده کنید که کمتردر معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید.
به جای رنگ کردن کل مو‌های تان، از آرایشگر بخواهید گزینه‌هایی مانند هایلایت و دیگر روش‌هایی که رنگ به طور مستقیم با پوست سر در تماس نیست را به شما پیشنهاد بدهد.

انتخاب رنگ موی ایمن برای دوران بارداری

اگرچه رنگ موی دائمی بهترین نتیجه را روی مو‌ها دارد، اما تنها گزینه برای رنگ کردن مو‌ها نیست. برای داشتن یک رنگ موی ایمن در دوران بارداری، می‌توانید رنگ موی بدون آمونیاک، فاقد دکلره یا رنگ موی موقتی را انتخاب کنید.

یک رنگ موی موقتی ممکن است به اندازه رنگ موی دائمی دوام نداشته باشد، اما می‌تواند از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم بکاهد. از این رو باعث آرامش خاطر بیشتر شما در دوران بارداری می‌شود.
سایر گزینه‌های ایمن عبارتند از: رنگ‌های طبیعی گیاهی مانند قهوه، پوست گردو و حنا.

بهترین رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

اگر تصمیم تان برای رنگ کردن مو با رنگ‌های دائمی قطعی است، گزینه‌های متعددی به عنوان رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری در بازار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از معتبر‌ترین برند‌های رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری عبارتند از:

۱. رنگ موی گارنیه اولیا (Garnier Olia Ammonia-Free Hair Color)

این رنگ موی بدون آمونیاک با ۶۰ درصد روغن طبیعی فرموله شده است. این رنگ مو که از روغن‌های طبیعی ساخته شده، رنگ مویی درخشان، مو‌هایی نرم و لطیف با بویی مطبوع را به شما هدیه می‌کند.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

۲. رنگ موی او ان سی(ONC Natural Colors Permanent Hair Color)

این رنگ مو فاقد آمونیاک، پارابن و سولفات و سرشار از مواد مغذی (مانند روغن آرگان ارگانیک، روغن نارگیل و ویتامین‌های C و E) است. از این رو این رنگ مو به نوعی محصول مراقبت از مو نیز هست. روغن ارگان و روغن نارگیل رطوبت مورد نیاز مو را تامین می‌کنند، بدون اینکه مو‌ها را چرب و سنگین کنند. این رنگ مو محصولات متنوعی در ۲۹ طیف رنگی مختلف دارد که نیاز شما را برآورده می‌کند.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

۳. رنگ موی کئون (Keune So Pure Permanent Hair Color)

این رنگ مو بدون آمونیاک و پارابن و دارای پروتئین PhytoKeratin است که موجب بهبود ساختار مو می‌شود. همچنین حاوی روغن آرگان، روغن نارگیل و ویتامین‌های A و E برای رطوبت رسانی به موهاست. می‌توانید با خیال راحت از میان ۳۷ رنگ، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و از رایحه یاس آن لذت ببرید.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

۴. رنگ موی هرباتینت (Herbatint Permanent Herbal Haircolor Gel)

این رنگ مو گزینه ایمن دیگری است که به جای مواد مصنوعی از مواد طبیعی مانند رزماری و پوست گردو تهیه شده است. اگر به دنبال رنگ مو تیره بدون آمونیاک در دوران بارداری هستید، هرباتینت بهترین گزینه است. این رنگ مو بویی شبیه به گیاهان دارویی دارد و باعث نرم و مرطوب شدن مو‌ها می‌شود.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

۵. رنگ موی لورآل اینوا (INOA From L’Oreal)

این محصول شرکت لورآل فاقد آمونیاک و بوی آزار دهنده است. این رنگ موی دائمی، نتیجه‌ای درخشان و قابل توجه به شما می‌دهد. اگرچه کمی گران‌تر از دیگر رنگ موهاست، اما قطعا ارزشش را دارد.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

۶. رنگ موی ولا (Wella Color Touch)

این رنگ موی فاقد آمونیاک، رنگی موقتی است. اگر برای چند روز نیاز به تغییر رنگ مو‌های تان دارید، ولا گزینه مورد نظر شماست، زیرا پس از شستشو به تدریج پاک می‌شود.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

۷. رنگ موی رولون (Revlon ColorSilk)

این محصول شرکت رولون فاقد آمونیاک است. نکته جالب توجه در این رنگ مو دارا بودن پروتئین ابریشم است که به مو‌ها لطافت و نرمی قابل توجهی می‌دهد. پس از رنگ کردن مو‌های تان خواهید دید که مو‌های تان سالم‌تر و براق‌تر شده اند.

رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری

نکات ایمنی رنگ کردن مو در دوران بارداری

انتخاب رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری یکی از راه‌های محافظت از جنین در برابر مواد شیمیایی است. در هنگام رنگ کردن مو نیز بایستی موارد احتیاطی زیر را رعایت کنید.

  • هنگام استفاده از رنگ مو بخار‌های سمی تولید می‌شود. از این رو بهتر است در مکانی با تهویه مناسب مو‌های تان را رنگ کنید. علاوه بر این پنجره را باز بگذارید تا غلظت بخار‌های سمی محیط کاهش پیدا کند. همچنین استفاده از دستکش هنگام رنگ کردن مو بسیار مهم است. دستکش تماس مواد شیمیایی با پوست و جذب آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • دستورالعمل موجود در بسته بندی رنگ مو را با دقت بخوانید تا مواد شیمیایی بیشتر از زمان لازم روی مو‌ها نماند. پس از اتمام فرایند رنگ کردن مو، پوست سر و پیشانی خود را بشویید تا آثار رنگ از روی پوست کاملا پاک شود.
  • اگر آرایشگر هستید و در محیط کار همواره با مواد شیمیایی سروکار دارید، در نظر داشته باشید که قرار گرفتن بیش از حد در معرض مواد دکلره و دیگر درمان‌های آلاینده مو، خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بایستی هنگام استفاده از مواد شیمیایی مراقبت بیشتری انجام دهید.

اقدامات احتیاطی برای آرایشگران در هنگام بارداری

  • دستکش‌های تان را مرتبا تعویض کنید
  • در محوطه‌ای که کار می‌کنید، غذا نخورید
  • هنگام استفاده از مواد شیمیایی، از ماسک صورت استفاده کنید
  • آثار رنگ مو و دیگر مواد شیمیایی را به سرعت از پوست تان بشویید

بیشتر بخوانید: پاک کردن رنگ مو از پوست با ساده‌ترین روش‌ها؛ سریع و مطمئن

سخن آخر

اگر رنگ کردن مو در دوران بارداری باعث می‌شود که روحیه بهتری داشته باشید، می‌توانید این کار را انجام دهید. رنگ کردن مو در دوران بارداری احتمالاً به کودک شما آسیب نمی‌رساند. اما توصیه می‌شود که از رنگ‌های گیاهی یا رنگ مو بدون آمونیاک در دوران بارداری استفاده کنید.
در صورت استفاده از رنگ موی دائمی، سعی کنید رنگ مو با پوست سر در تماس نباشد. همچنین با توجه به تغییرات هورمونی در دوران بارداری و تاثیر آن بر واکنش مو‌ها به رنگ مو، توصیه می‌شود ابتدا رنگ را روی چند رشته مو آزمایش کنید تا مطمئن شوید که رنگ مورد نظرتان به دست می‌آید.

آیا شما تجربه رنگ کردن مو در دوران بارداری خود را داشته‌اید؟ اگر اولین بار است که قصد رنگ کردن موی خود در زمان حاملگی را دارید، مطالعه این مقاله برای شما مفید بود؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: healthline، whattoexpect و botoxcapilar

سوالات متداول

1-بهترین زمان رنگ کردن مو در دوران بارداری کدام است؟

برای رنگ کردن مو‌ها تا سه ماهه دوم بارداری صبر کنید. رشد و نمو جنین در سه ماهه اول بسیار سریع است. از این رو وجود محیطی امن و سالم برای جنین از اهمیت بالایی برخوردار است.

2-آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری با رنگ‌های بدون آمونیاک بی‌خطر است؟

به طور کلی توصیه می‌شود که اگر ممکن است در دوران بارداری موهایتان را رنگ نکنید. اما اگر دلیلی برای این کار دارید بهتر است به دنبال رنگ موهای گیاهی بگردید. رنگ‌هایی که در فرمولاسیون شیمیایی خود موادی مانند آمونیاک، پارابن و فنیل‌ادیامین نداشته باشند.

3-بهترین مارک رنگ موهای بدون آمونیاک کدامند؟

بعضی از انواع رنگ موهای لورال، cdc، آلفاپرف (yellow)، و اچ اس لاین بدون آمونیاک هستند و می‌توانید از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید