همین حالا رنگ موی شرابی بسازید؛ فرمول‌های حرفه‌ای و آسان

رنگ مو شرابی

شرابی، قرمز، ماهاگونی، مسی، ارغوانی و بسیاری دیگر از موارد مشابه، همه و همه خانواده رنگ‌های گرمی‌هستند که هر سال در فصل‌های سرد طرفداران خاص خود را دارند. رنگ شرابی تند و گرم است و نسبت به رنگ‌های دیگر، ظاهری کاملاً متفاوت ایجاد می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک تغییر چهره اساسی هستید این مطلب را تا آخر بخوانید.

رنگ موی شرابی درست کنیم

همانطور که می‌دانید یک قاعده و فرمول یکسان برای درست کردن رنگ مو مناسب برای همه افراد وجود ندارد. شما باید رنگ‌ها را خوب بشناسید و مهم‌تر از آن طبیعت و ذات موهایتان را. اما آنچه در منابع معتبر برای درست کردن رنگ موی شرابی آمده، طبق فرمول زیر است:

پایه دکلره: 6 یا 7: یک چهارم تیوپ رنگ 6.55+ 1 تا 2 سانتی متر واریاسیون قرمز+ اکسیدان 1 (ترجیحا قرمز رنگ)

ترکیب رنگ شرابی

رنگ موی شرابی بدون دکلره

یک نکته مهم در مورد رنگ شرابی این است که، این خانواده از رنگ‌ها را می‌توان بدون نیاز به دکلره تا پایه‌های بالا اجرا کرد. یعنی کافیست برای داشتن یک رنگ شرابی روشن موهایتان را با مواد دکلره تا پایه 6 یا نهایتا 7 بالا ببرید. در این پایه مو، رنگدانه قرمز و نارنجی هنوز در موها حضور دارند و به ترکیب رنگی شرابی اضافه شده و رنگ موی جلوه زیباتر و طبیعی تری پیدا می‌کند. اما اگر شما برای انجام دکلره محدودیت دارید، همچنان می‌توانید رنگ شرابی داشته باشید اما نه یک شرابی روشن. اگر یک رنگ شرابی تیره مایل به قهوه‌ای برایتان کفایت می‌کند، به راحتی با کمک قاعده بالا به همراه کمی‌ اکسیدان طلایی و قرمز یک رنگ شرابی تیره اما خوشرنگ بسازید مانند نمونه‌های زیر:

شرابی تیره
شرابی بدون دکلره

شرابی ماهاگونی

ماهاگونی در واقع نوعی از شرابی تیره است. در این رنگ مو تنالیته‌های قهوه‌ای و بنفش هم وجود دارند و اگر کمی ‌سلیقه به خرج دهید یک رنگ خاص و چشم‌نواز خواهید داشت. برای بدست آوردن ماهاگونی باید موهایتان را با مواد دکلره به پایه 6 برسانید و سپس با رنگ‌های قهوه‌ای (شکلاتی) و بنفش ترکیب هنرمندانه‌ای بسازید.

شرابی ماهاگونی
رنگ موی ماهگونی

رنگ شرابی مسی

حتماً میدانید که رنگ مسی ترکیبی از رنگ شرابی و نارنجی است. بنابراین برای ساختن این ترکیب به مقداری رنگ نارنجی یا به عبارت بهتر پرتغالی نیاز دارید. برای ساختن یک ترکیب مسی و نارنجی مقداری از رنگ 7.5 را با واریاسیون طلایی و اکسیدان 1 ترکیب کنید. بهتر است موها در پایه 7 باشند.

مو نارنجی
رنگ موی شرابی مسی

رنگ موی شرابی بنفش تیره

رنگ انگوری یا بنفش در واقع یک رنگ موی اغراق‌شده و تیره است. پس برای ساختن این رنگ، مقدار 2 تا 3 سانتی‌متر واریاسیون بنفش را با مقداری رنگ شرابی (هر برندی که استفاده می‌کنید) ترکیب کنید. برای غالب شدن رنگ بنفش مقدار کمی ‌واریاسیون آبی هم به آن اضافه کنید. پایه 6 برای اجرای آن کافی است.

ترکیب رنگ بنفش
رنگ موی بنفش

توصیه‌های مهم

توجه داشته باشید که کلیه رنگ‌های خانواده شرابی، از جمله رنگ‌هایی هستند که با هر بار شستشو تغییر رنگ داده و زمینه موهایتان به سمت روشنی می‌رود. پس باید از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو یا شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. پیشنهاد میکنم رنگ‌های شرابی را فصل‌های سرد سال استفاده کنید. از طرفی سعی کنید به موهایتان رسیدگی کنید تا درخشش و جذابیت رنگ شرابیتان دو چندان شود. این گزارش را بخوانید: هفت ماسک خانگی برای آبرسانی به مو .آخرین و مهم‌ترین نکته هم این است که حتماً برای دکلره کردن موها از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید. دکلره کردن موها در خانه بسیار خطرناک بوده و ممکن است باعث کنده شدن یا سوختن موها شود.

آیا تجربه‌ای از این رنگ مو دارید؟ به نظر شما زیباست؟ آیا ترکیب آن با رنگ‌های دیگر نمی‌تواند جذاب‌تر باشد؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-چگونه می‌توان رنگ موی شرابی را از روی مو پاک کرد یا آن را روشن کرد؟

دو روش کلی برای پاک و روشن کردن رنگ موی شرابی وجود دارد. اولین روش دکلره کردن موهاست. روش دوم که آسیب کمتری نسبت به روش اول دارد، استفاده از پودر ریموور است. با کمک ریموور رنگ موی شرابی طی چند مرحله از مو خارج می‌شود.

2-رنگ موی دودی روی رنگ شرابی چه نتیجه‌ای دارد؟

از آنجا که رنگ موی شرابی یک رنگ تقریباً غالب است،‌اگر موهایتان را دودی کنید، رنگ موی شرابی هنوز در تناژ رنگ موهای شما دیده می‌شود. بنابراین اگر قصد دودی کردن موهایتان را دارید بهتر است ابتدا رنگ موی شرابی را از موها پاک کنید.

3-رنگ موی شرابی بنفش چگونه بدست می‌آید؟

رنگ موی شرابی دارای رنگدانه‌های قرمز است. اگر دوست دارید شرابی شما بنفش دیده شود باید مقداری رنگدانه آبی هم اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از واریاسیون آبی استفاده کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید