رنگ موی ماهگونی با فرمول‌های متنوع و خاص

رنگ موی ماهگونی

رنگ کردن مو یکی از کار‌های جذابی است که علاوه بر اینکه شادابی چهره را افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند تغییری مثبت و اساسی در استایل ایجاد کند. یکی از رنگ‌های ترند در این روز‌ها رنگ موی ماهگونی است که جلوه خاصی به موها، استایل و آرایش می‌دهد. این رنگ از رنگ‌های جدید و خاصی است که در ظاهر شباهت زیادی به رنگ موی شرابی دارد، اما در واقع با آن متفاوت است و زمانی که روی مو قرار می‌گیرد به خوبی می‌توان این تفاوت را احساس کرد. در این مطلب فرمول‌های مختلف این رنگ موی جذاب، به همراه مدل‌هایی زیبا از آن آورده شده که شما می‌توانید از آن‌ها برای انتخاب رنگ مو ایده بگیرید.

رنگ موی ماهگونی چیست؟

ماهگونی جزء رنگ مو‌های فانتزی قهوه‌ای مایل به قرمز است که به رنگ موی شرابی شباهت دارد. البته در سری رنگ‌ها معمولا تلفیق رنگ قرمز و بنفش را ماهگونی می‌گویند. این رنگ نه گرم است نه سرد. رنگی بین قرمز و قهوه‌ای که می‌تواند با تغییر تناژ و مقدار هر کدام تیره‌تر یا روشن‌تر شود. این رنگ موی زیبا سایه‌های مختلفی از رنگ قهوه‌ای، قرمز، بنفش تیره و ارغوانی را شامل می‌شود که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند.

رنگ موی ماهگونی چیست؟
رنگ موی ماهگونی

فرمول رنگ مو ماهگونی:

ابتدا با روش دکلره مو‌های خود را به پایه ۶ برسانید و سپس از ترکیب زیر به مدت ۴۰ دقیقه استفاده کنید.

به مقدار مساوی شماره ۶/۵۷ بلوند ماهاگونی تنباکویی تیره + ۶/۴۴ بلوند مسی تیره + ۶/۷۴ قرمز قهوه‌ای + اکسیدان

رنگ مو ترکیبی ماهگونی

شاید برایتان سوال پیش آید که این رنگ چه تفاوتی با فرمول اصلی رنگ موی ماهگونی دارد. باید بدانید که، چون این رنگ ترکیبی است درخشندگی و جلوه رنگ اصلی را ندارد و کمی به قهوه‌ای نزدیک‌تر است.

این رنگ مو دارای دو فرمول متفاوت است که یکسان عمل می‌کنند. برای این رنگ نیز باید ابتدا مو‌ها را به پایه ۶ دکلره برسانید.

رنگ مو ترکیبی ماهگونی
رنگ مو ترکیبی ماهگونی

فرمول ها:

۵۰ میل رنگ موی شرابی بنفش روشن + ۵۰ میل رنگ موی شکلاتی متوسط + اکسیدان به اندازه مقدار رنگ

یا

۴۰ میل رنگ موی شکلاتی + ۴۰ رنگ موی طبیعی شماره ۶ + ۲۰ میل رنگ موی ماهگونی روشن + ۵ سانت واریاسیون نقره‌ای + اکسیدان ۲

رنگ هایلایت ماهگونی

قرار دادن رنگ ماهگونی برای هایلایت یا مش می‌تواند برای دختر خانم‌های جوان انتخاب بسیار مناسبی باشد. این رنگ روی رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای جلوه فوق العاده‌ای پیدا می‌کند و زیبایی چهره را نیز افزایش می‌دهد.

برای داشتن هایلایت‌ها از فرمول ترکیب رنگ زیر استفاده کنید.

رنگ هایلایت ماهگونی
رنگ موی هایلایت ماهگونی

فرمول:

۵۰ میلی‌متر رنگ موی دودی شماره ۸ + ۲۰ سانتی متر رنگ موی طبیعی شماره ۸ + ۱ سانتی متر واریاسیون نقره‌ای + ۱ سانتی متر واریاسیون دودی + اکسیدان شماره دو

رنگ موی طبیعی ماهگونی

خبر خوشحال کننده این است که رنگ ماهگونی نیز مانند رنگ موی خرمایی جز رنگ‌هایی به حساب می‌آید که می‌توان به راحتی بدون مواد شیمیایی و با استفاده از مواد گیاهی آن را درست کرد. پس اگر نمی‌خواهید آسیبی به موهایتان برسد یا به رنگ‌های شیمیایی حساسیت دارید می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

رنگ موی طبیعی ماهگونی
رنگ موی طبیعی ماهگونی

فرمول:

حنا: ۶ قاشق غذاخوری + دم کرده بابونه: ۳۰۰ سی سی + سرکه یا آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری + پودر قهوه: ۲ قاشق غذاخوری

مواد نام برده را با هم مخلوط کرده و مو‌ها را به آن آغشته کنید. چند ساعت در همان حالت نگه داشته و سپس با آب ولرم بشوئید.

رنگ موی ماهگونی تیره

این رنگ رنگدانه‌های بنفش بیشتری دارد و به رنگ بنفش بادمجانی نزدیکتر است. برای رنگ ماهگونی تیره باید ابتدا کمی مو‌ها را روشن کنید.

برای این کار باید با دکلره پایه مو را به ۶ برسانید. بهتر است چند ساعت بعد از این کار صبر کرده و بعد مواد را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید.

رنگ موی تیره ماهگونی
رنگ ماهگونی تیره

فرمول:

شماره ۶/۶۸ ماهاگونی شرابی + رنگ موی شکلاتی متوسط ۵۰ میلی‌متر + کمی واریاسیون بنفش تیره + اکسیدان: برابر با رنگ

رنگ مو ماهاگونی روشن

این رنگ برای کسانی است که به دنبال تغییرات بزرگ هستند و از رنگ‌های لایت لذت می‌برند.

برای به دست آمدن این رنگ، کافی است ابتدا موهایتان را به پایه ۸ برسانید. سپس تمام مواد زیر را با هم مخلوط کرده و به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید.

رنگ مو ماهاگونی روشن
رنگ موی روشن ماهاگونی

فرمول:

رنگ پایه ۶ + رنگ ماهاگونی شماره ۶ + رنگ موی مسی ۷ + ۵ سانت واریاسیون نقره‌ای + به میزان لازم اکسیدان شماره دو

رنگ موی فندقی ماهگونی

اگر می‌خواهید رنگ موی شما به شکلاتی نزدیک باشد باید از این ترکیب استفاده کنید. این رنگ برای خانم‌ها با سن بالا مناسب‌تر است.

برای به دست آوردن شما احتیاج به دکلره کردن موهایتان دارید و باید پایه مو‌های خود را به شماره ۷ و یا ۸ برسانید. سپس از ترکیب زیر استفاده کنید.

رنگ موی فندقی ماهگونی
رنگ موی ماهگونی فندقی
هایلایت فندقی ماهگونی

فرمول:

یک تیوپ رنگ موی فندقی + نصف تیوپ رنگ موی قرمز مارسالا + به میزان لازم اکسیدان ۹ + یک بند انگشت واریاسیون آبی

هایلایت ماهگونی پوست پیازی

شاید این دو رنگ تناژ‌های شبیه به هم داشته باشند، ولی ترکیب آن‌ها کمی متفاوت بوده و رنگ خاصی را به وجود می‌آورد. اگر به دنبال زیبایی بیشتری هستید از این رنگ به عنوان مش یا هایلایت استفاده کنید.

هایلایت ماهگونی پوست پیازی
هایلایت ماهگونی پوست پیازی

فرمول:

برای به دست آوردن این رنگ ابتدا باید ریشه مو‌ها را با دو رنگ زیر رنگ کنید

نصف تیوپ رنگ ماهاگونی ۵ + نصف تیوپ رنگ بنفش ۴.۲۰ + اکسیدان شماره ۱: به میزان لازم

سپس برای ایجاد هایلایت‌های پوست پیازی، قسمت‌های مد نظر خود را انتخاب کرده، به پایه ۹ دکلره برسانید و سپس از ترکیب زیر استفاده کنید.

نصف تیوپ رنگ موی پوست پیازی + رنگ موی بنفش: ۱ نخود + رنگ موی ماهاگونی: ۱ نخود

سخن پایانی

ماهاگونی یا ماهون سایه رنگی مناسب برای کسانی است که دوست دارند رنگ متفاوتی را روی موهای‌شان تجربه کنند، اما دنبال رنگ‌های عجیب و غریبی که این روز‌ها مد می‌شوند، نیستند. در این مطلب با فرمول‌های ترکیبی و انواع مدل رنگ موی ماهگونی به طور مفصل آشنا شدید که امیدواریم لذت برده باشید و بتوانید با کمک آن تغییرات جذابی را در رنگ مو‌های خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید که بعد از رنگ کردن موها، حتماً از شامپو‌های بدون سولفات یا مخصوص مو‌های رنگ شده استفاده کنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که اگر به رنگ‌های فانتزی علاقه دارید، مطلب “رنگ موی بادمجانی زیبا با فرمول های ساده” را نیز از دست ندهید.

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی ماهگونی به چه رنگ پوستی می‌آید؟

از آنجایی که رنگ موی ماهگونی از خانواده رنگ‌های گرم است، با همه انواع رنگ پوست سازگار است. به عنوان مثال این رنگ برای افراد با رنگ پوست زیتونی و سبزه کاملاً هماهنگ است و می‌تواند هارمونی خوبی با رنگ پوست آنها برقرار کند.

2-چگونه می‌توان رنگ موی ماهگونی را از روی مو پاک کرد؟

برای این کار دو روش کلی وجود دارد. روش اول پاک کردن رنگ با استفاده از ریمورر است. روش دوم دکلره کردن موها و خارج کردن رنگ است. ریموورها برای پاک کردن رنگ‌های شرابی و تیره بسیار مناسب هستند اما مدت زمان پاک شدن رنگ از مو طولانی‌تر از سایر روش‌هاست. دکلره کردن ممکن است باعث آسیب به مو شود اما در کوتاه‌ترین زمان ممکن رنگ را از مو خارج می‌کند.

3-بهترین ترکیب رنگ‌های ماهاگونی کدامند؟

ماهاگونی مسی که از ترکیب دو رنگ 5.5 و 6.5، ماهاگونی شکلاتی که از ترکیب دو رنگ 6.5 و 7.8 و ماهاگونی فندقی که از ترکیب رنگ‌های 6.5، 7.31 و مقدار کمی 5.5 بدست می‌آید جزو بهترین ترکیب رنگ‌های ماهاگونی هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۴ نظر

  • درود
    در مورد رنگهای لایت و سرد مناسب پوست تیره و سبزه لطفا مطلب بزارید سپاس

  • ممنون از شما عالی بود از رنگ آلبالویی نفرمودین و ترکیب با ماهگونی

    • A
      هما نعمانی

      ممنون از دقت نظر شما. حتما در گزارش‌های آینده این رنگ رو هم بررسی میکنیم

نظر خود را برای موهیتو بنویسید