آموزش انواع رنگ موی ترکیبی ؛ رنگ موهای دلخواهتان با فرمول‌های ساده

تخته بالیاژ

یادم هست که وقتی در کلاس‌های کار با مواد شیمیایی شرکت می‌کردیم، یکی از دوستانم همیشه از مبحث رنگ موی ترکیبی گریزان بود. او فکر می‌کرد درست کردن یک رنگ ترکیبی کار بسیار سختی است و نتیجه دلخواه مشتری هرگز به دست نمی‌آید. نمی‌توانم بگویم که حق کاملاً با او بود چون اینطور نیست. اما خوب است بدانید که درست کردن رنگ ترکیبی نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. برای اینکه بتوانید یک رنگ دقیق و صحیح برای موهای خودتان یا کس دیگری درست کنید، باید حتماً از دانش کار با مواد شیمیایی، جنس مو و قانون رنگ‌ها سر در بیاورید. در این گزارش قصد دارم شما را با این مطالب آشنا کنم. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ موی ترکیبی چیست؟

به تکنیک آمیختن رنگ‌های اصلی و همچنین اضافه کردن رنگ‌های سایه‌دار و واریاسیون‌ها، به منظور بدست آوردن یک رنگ موی خاص، اصطلاحا رنگ موی ترکیبی یا ترکیب رنگ می‌گویند. لازمه این کار، اول از همه بدست آوردن مهارت در شناخت رنگ موهاست. بنابراین توصیه می‌کنم پیش از هرچیز ابتدا این گزارش را بخوانید:راهنمای انواع رنگ مو با عکس و شماره. مهارت دوم شناخت جنس مو و رنگدانه‌ها و تصمیم گیری برمبنای آن است. به عنوان مثال افراد با رنگ موی بسیار مشکی و ضخیم، از جمله کسانی هستند که روشن شدن موهایشان نسبت به افراد با موهای نازک دو تا سه درجه اختلاف دارد. یعنی ترکیب کردن رنگ روی موهای با ضخامت و رنگدانه‌های زیاد، نتیجه متفاوتی با افراد با موی نازک دارد. به نظر من همه این مهارت‌ها را تمرین و تکرار و مطالعه می‌توانید بدست آورید. در ادامه انواعی از ترکیب رنگ‌های معروف را برایتان آورده‌ام.

رنگ موی پرکلاغی

این رنگ معمولاً با شماره 1 یا 2 طبیعی نشان داده می‌شود و برای پوشاندن تارهای سفید مو در آقایان و خانم‌ها به کار می‌رود. برای این که رنگ موی پرکلاغی داشته باشید می‌توانید مقداری رنگ شماره 1 و 2 را به همراه واریاسیون آبی یا بنفش ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود موهای تیره شما سایه‌ای آبی یا بنفش داشته باشد.

رنگ مو پرکلاغی

 رنگ موی شکلاتی

رنگ موی شکلاتی برای دخترخانم‌ها، یا خانم‌هایی که دوست ندارند رنگ موی روشن داشته باشند یا حتی پوشاندن تارهای سفید مو انتخاب خیلی خوبی است. برای بدست آوردن این رنگ باید از رنگ‌هایی دارای سایه‌های طلایی، قهوه‌ای تیره و روشن، و کمی قرمز کمک بگیرید. سایه قرمز به گرم شدن رنگ کمک می‌کند. رنگ موهای قهوه‌ای و شکلاتی معمولاً با این اعداد مشخص می‌شوند: 4.78 یا 5.8 یا 5.87. همان طور که می‌دانید در کمپانی‌های مختلف شماره سایه‌ها متفاوت است اما معمولاً عدد اختصاصی رنگ قهوه‌ای و شکلاتی 7 یا 8 است. وقتی دو بار عدد 7 یا 8 را می‌بینید یعنی سایه اول و دوم هر دو شکلاتی هستند و رنگ را قوی تر می‌کنند. اما اگر دوست داشته باشید کمی طلایی هم اضافه کنید بهتر است رنگی با این مشخصات تهیه کنید: مثلاً 4.83 که گویای این است که کمی سایه طلایی هم به شکلاتی اضافه شده است. ضمناً برای زیبا و درخشان‌تر شدن رنگ هم مقداری واریاسیون طلایی و نقره‌ای اضافه کنید.

رنگ مو شکلاتی

رنگ موی خرمایی

برای بدست آوردن رنگ موی خرمایی، علاوه بر سایه قهوه‌ای و شکلاتی به مقداری سایه ماهاگونی یا مسی هم نیاز دارید. البته می‌توانید کمی هم رنگ طلایی یا زیتونی اضافه کنید. خلاصه این رنگ کمی پیچیده است و برای همه تعریف یکسانی ندارد. از این دو روش کمک بگیرید:

رنگ 5.85+ رنگ 4.73+ 4 سانتی‌متر واریاسیون طلایی

رنگ 5.88+ رنگ 4.35+ 4 سانتی‌متر واریاسیون طلایی

رنگ مو خرمایی

رنگ موی بلوطی

رنگ موی بلوطی ترکیبی از رنگ‌های شکلاتی و قرمز با درصدهای دقیق است. این رنگ برای همه انواع رنگ پوست هم مناسب است. برای اینکه یک رنگ بلوطی لطیف و زیبا داشته باشید بهتر است با دکلره پایه موها را تا حدود شماره 5 روشن کنید. البته این کار را بدون پودر دکلره و با کمک روشن‌کننده‌ها هم می‌توانید انجام دهید. توصیه می‌کنم گزارش هایلایت مو بدون دکلره با روش‌های علمی بی ضرر در خانه را در این رابطه بخوانید. حالا با کمک یک رنگ شماره 7.74 و کمی واریاسیون طلایی و نقره‌ای، و اکسیدان شماره 1 شروع به رنگ کنید.

رنگ مو بلوطی

 رنگ موی کاپوچینو

این رنگ تقریبا نزدیک به رنگ موی شکلاتی و قهوه‌ای است با این تفاوت که مقداری سایه‌های زیتونی و طلایی در آن دیده می‌شود. برای ترکیب رنگ کاپوچینویی باید مقدار مساوی از رنگ‌های 7.87 و 9.87 را با اکسیدان 2 ترکیب کنید. ضمناً لازم نیست موها را دکلره کنید.

رنگ مو کاپوچینویی

 رنگ موی دارچینی

رنگ موی دارچینی ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز و طلایی است. به همین خاطر در ترکیب این رنگ مو باید از رنگ مسی استفاده کنید. بنابراین داریم: 5.55+ 6.33+ 7.81. می‌توانید موهایتان را با کمک روشن کننده‌ها حدود 1 یا دو درجه روشن کرده و سپس از رنگساژ دارچینی استفاده کنید. معمولاً رنگ دارچینی در فصل‌های سرد سال ترند می‌شود

رنگ مو دارچینی

 رنگ موی بادمجانی

رنگ موی بادمجانی در گروه رنگ موهای شرابی به حساب می‌آید. این رنگ در فصول سرد سال حسابی ترند می‌شود و طرفداران زیادی دارد. البته‌هایلایت بادمجانی هم انتخاب خیلی خوبی است اگر تمایل ندارید موهایتان را یکدست بادمجانی کنید. این رنگ با افراد دارای پوست روشن بسیار سازگاری دارد و‌هارمونی خوبی ایجاد می‌کند. در مورد فرمول بدست آوردن این رنگ مو باید بگویم که بسیار بستگی دارد به برند رنگی که انتخاب می‌کنید. رنگ بادمجانی در کمپانی‌های مختلف با شماره‌های متفاوتی مشخص می‌شود. یک رنگ موی بادمجانی معمولاً با این شماره‌ها دیده می‌شود: 6.66 یا 5.66 یا 5.55 یا 6.55 و مواردی مشابه به این. به هر حال حتماً باید کاتالوگ رنگ را چک کنید. برای بدست آوردن این رنگ لازم نیست حتماً موها را دکلره کنید. برای بدست آوردن یک رنگ بادمجانی دقیق، حدود دو تا سه سانتی‌متر، واریاسیون بنفش و آبی هم اضافه کنید. همچنین یک سانتی‌متر رنگ موی شماره 2 هم به ترکیب اضافه کنید.

رنگ مو بادمجانی

رنگ موی ماهگونی

رنگ موی ماهگونی هم یکی دیگر از اعضای خانواده شرابی است. البته این رنگ حدواسطی بین رنگ موی قهوه‌ای و شرابی است و ترکیب بسیار زیبایی دارد. برای بدست آوردن آن از رنگ‌های شماره 6.55 یا 7.55 به همراه مقداری 6.54 استفاده کنید. می‌توانید کمی واریاسیون طلایی یا نقره‌ای هم اضافه کنید. ضمناً حتما از کاتالوگ مخصوص رنگ مو کمک بگیرید.

رنگ مو ماهگونی
رنگ مو ماهاگونی

رنگ موی طلایی

برای اینکه رنگ موی طلایی دقیقی داشته باشید، بهتر است موهایتان را دکلره کنید. توصیه می‌کنم هرگز در خانه اقدام به دکلره کردن موها نکنید. از آنجایی که کار با مواد دکلره نیاز به مهارت بالایی دارد و زمان بر است حتماً از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید. پایه مورد نیاز برای بدست آوردن رنگ موی طلایی حدود 7 یا 8 است. سپس با کمک رنگ‌های 7.33 و 8.31 را به مقدار مساوی ترکیب کنید. حدود 2 سانتی‌متر واریاسیون بنفش هم اضافه کرده و با اکسیدان شماره 1 شروع به رنگ کردن کنید.

رنگ مو طلایی
رنگ مو طلایی

رنگ موی رزگلد

رنگ موی رزگلد ترکیبی از رنگ‌های صورتی و طلایی است. البته باید نسبت دقیقی از این دو رنگ را با هم مخلوط کنید. همچنین پایه موها برای بدست آوردن رزگلد، باید حدود 9 و 10 باشد. همانطور که قبلاً هم اشاره کردم باید از یک متخصص برای دکلره کردن موها کمک بگیرید. سپس حدود دو سوم تیوب رنگ صورتی کوارتز را با حدود 5 سانتی‌متر رنگ موی 9.3 ترکیب کنید. مقداری واریاسیون نارنجی و نقره‌ای هم اضافه کنید.

رنگ مو رزگلد

رنگ موی مرجانی

رنگ موی مرجانی اخیراً ترند شده است و برای افراد با رنگ پوست روشن انتخاب خیلی خوبیست. این رنگ جزو رنگ‌های فانتزی به حساب می‌آید و معمولاً با چند بار شستشو هم از بین می‌رود. برای درست کردن این رنگ باید دو رنگ نارنجی و صورتی را به نسبت یک به سه ترکیب کنید. برای درخشان تر شدن رنگ می‌توانید مقداری واریاسیون نقره‌ای هم اضافه کنید. بخاطر داشته باشید که پایه موها باید حدود 8 یا 9 باشد.

رنگ مو مرجانی
رنگ موی مرجانی

رنگ موی یاسی

برای اینکه رنگ موی یاسی داشته باشید باید موهایتان را با کمک یک فرد متخصص تا پایه شماره 9 یا 10 روشن کنید. یک رنگ موی فانتزی بنفش تهیه کنید. رنگ موی بنفش را با یک شامپوی سفید رنگ، ترکیب کنید تا به رنگ یاسی تبدیل شود. سپس شروع به رنگ کنید. رنگ موهای فانتزی باید نزدیک به 20 دقیقه روی مو بمانند. سپس آبکشی کنید.

رنگ موی یاسی

رنگ موی بژ

رنگ بژ خیلی پرکابرد و زیباست. معمولاً برای همه انواع پوست هم مناسب است و‌هارمونی مناسبی ایجاد می‌کند. پایه موها را با دکلره تا حدود 8 بالا ببرید. سپس با رنگساژ 10.31 یا 9.31 و اکسیدان شماره 1 شروع به رنگ کنید. می‌توانید حدود 2 تا 4 سانتی‌متر واریاسیون نقره‌ای و بنفش هم اضافه کنید.

رنگ موی بژ
رنگ موی بژ

رنگ موی صدفی دودی

این رنگ تقریبا در بین رنگ موهای موجود در بازار نایاب است. بهترین فرمولی که برای بدست آوردن آن وجود دارد، بالا بردن پایه موها تا حدود شماره 9 یا 10 و سپس استفاده از رنگساژ شماره 9.81 کمپانی ولا است. همچنین مقداری واریاسیون صورتی و نقره‌ای هم به آن اضافه کنید. (توجه داشته باشید که سایه شماره 8 در کمپانی‌های دیگر نماینده چه رنگی است.)

رنگ موی صدفی دودی

ترکیب رنگ موی کنفی

برای بدست آوردن رنگ موی کنفی فرمول‌ها و روش‌های زیادی وجود دارد. روش اول بالا بردن پایه موها تا شماره 8 است. سپس موها را با رنگساژ شماره 8.31 و رنگ‌های 8 طبیعی و حدود 1 سانتی‌متر رنگ موی مسی و رنگ 9.1 ترکیب کنید. مقداری واریاسیون طلایی و نقره‌ای هم اضافه کنید.  روش دیگر ترکیبی از رنگ‌های شماره 9.33 و 8.31 و 7.8 به همراه واریاسیون طلایی و دودی در پایه 8 یا 9 دکلره است. روش دیگر استفاده از رنگ‌های کنفی، دودی، بژ به همراه واریاسیون بنفش است که رنگ موی شما را به یک رنگ کنفی کاراملی تبدیل می‌کند.

رنگ موی کنفی

رنگ موی استخوانی

به کسانی که به رنگ موهای خیلی روشن علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنم حتماً رنگ استخوانی را امتحان کنند. برای رنگ استخوانی باید موهایتان را تا پایه شماره 10 دکلره بالا ببرید. سپس از رنگساژ شماره 10.31 دو سوم تیوب، 9.3 یک سوم تیوب و 8.1 4 سانتی‌متر به همراه اکسیدان شماره 1 یا 0.5 استفاده کنید.

رنگ موی استخوانی

رنگ موی کاهی

رنگ موی کاهی برای افرادی که رنگ پوست بسیار روشن دارند و خانم‌های مسن انتخاب خیلی خوبی است. برای این که رنگ موی کاهی داشته باشید ابتدا موها را تا پایه 10 روشن کنید. سپس از رنگ‌های 10.3، 9.31، 8.2 و واریاسیون صورتی، با اکسیدان شماره 1 استفاده کنید.

رنگ موی کاهی
رنگ مو کاهی

رنگ موی گردویی

رنگ موی گردویی یکی دیگر از خانواده رنگ‌های قهوه‌ای و و طلایی است. برای بدست آوردن این رنگ موی بسیار زیبا کافیست موها را تا پایه 8 روشن کنید. سپس رنگساژ گردویی را با کمک این رنگ‌ها بسازید: 8.83، 7.81 و 7.2. مقداری بسیار کمی واریاسیون سبز و طلایی هم اضافه کنید. دقت داشته باشید که مقدار واریاسیون سبز باید خیلی کم باشد.

رنگ موی گردویی

رنگ موی گیاهی

رنگ موهای گیاهی برای آن دسته از خانم‌هایی مناسب هستند که از آسیب ناشی از رنگ‌های شیمیایی واهمه دارند. حنا، قهوه، زعفران و روناس از جمله رنگ‌های گیاهی هستند. تن این رنگ‌ها معمولاً گرم است و سایه‌های قرمز و قهوه‌ای ایجاد می‌کند. شما می‌توانید دو تا سه قاشق حنا را با یک فنجان قهوه دم کرده ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت 4 تا 5 ساعت روی موها بماند. این ترکیب موهای شما را قهوه‌ای تیره می‌کند. توصیه می‌کنم این گزارش را هم بخوانید: رنگ کردن مو با حنا و قهوه با سه روش حرفه‌ای

رنگ موی گیاهی

توصیه‌های مهم

توجه داشته باشید که کیفیت رنگ مو، در سلامت و زیبایی موهای شما تاثیر زیادی دارد. همینطور نحوه مراقبت ونگهداری شما پس از رنگ کردن موها. می‌توانید از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی موها استفاده کنید. همچنین شامپوهای مخصوص رنگ مو، به ماندگاری رنگ موی شما کمک می‌کنند. نکته مهم دیگر این است که همیشه از دانش و تخصص یک آرایشگر برای رنگ کردن موهای خود کمک بگیرید. هرگز به تنهایی موهایتان را دکلره نکنید.‌ آسیب ناشی از دکلره کردن غیراصولی موها، جبران‌ناپذیر است.

در میان رنگ‌های ترکیبی ارائه شده کدام رنگ مو را می‌پسندید؟ دلیل انتخابتان چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی ترکیبی چیست؟

به تکنیک آمیختن رنگ‌های اصلی و همچنین اضافه کردن رنگ‌های سایه‌دار و واریاسیون‌ها، به منظور بدست آوردن یک رنگ موی خاص، اصطلاحا رنگ موی ترکیبی یا ترکیب رنگ می‌گویند. لازمه این کار، اول از همه بدست آوردن مهارت در شناخت رنگ موهاست.

2-بهترین فرمول رنگ موی ترکیبی چیست؟

رنگ‌ بلوند بیسکوییتی، بلوند شنی، بلوند پلاتینه یاسی و بلوند کاراملی روشن از جمله محبوب‌ترین انواع رنگ موهای ترکیبی هستند. برای اینکه بتوانید چنین رنگ موهایی داشته باشید باید قبل از هرچیز موهایتان را با یک روش مطمئن دکلره کنید و به پایه برسانید.

3-رنگ موی مناسب برای پایه 8 دکلره چیست؟

از آنجایی که پایه 8 دکلره هنوز دارای مقداری تناژ زردی است، بهترین و مناسب‌ترین رنگساژ‌ها برای این پایه، رنگ‌های ترکیبی حاوی رنگ بنفش و دودی هستند. به عنوان مثال بلوند صدفی یاسی، بلوند کاراملی دودی و بژ روشن دودی نمونه‌های خوبی هستند. توجه کنید که اگر نمی‌خواهید رنگ شما سایه‌های سبز و زیتونی داشته باشد باید مقدار کمی رنگ قرمز و شرابی هم به ترکیب دلخواه خود اضافه کنید. البته این کار نیاز به مهارت دارد.

4-بهترین ترکیب رنگ برای پایه 7 دکلره کدام است؟

ترکیب‌های نسکافه‌ای، کاراملی دودی، زیتونی، شرابی و بژ روشن از جمله رنگ‌هایی هستند که شما به راحتی می‌توانید برای پایه 7 دکلره بدست آورید. این ترکیب‌ها را به همراه مقداری رنگ بنفش ترکیب کنید تا زردی ناخوشایند مو را از بین ببرد. رنگ‌های سری دودی می‌توانند زردی ناخواسته پایه 7 دکلره را خنثی کنند. البته اگر می‌خواهید موهایتان با رنگ دودی زیتونی نشوند مقداری رنگ موی قرمز هم اضافه کنید.

5-رنگ موهای مناسب پایه 6 دکلره کدامند؟

شکلاتی روشن، کاراملی، نسکافه‌ای دودی و شرابی ترکیب‌های مناسب برای پایه 6 هستند. البته توجه کنید که این رنگ‌ها برای پایه 6 رنگ‌های خیلی روشنی نیستند. برای اینکه مقداری روشن‌تر شوند می‌توانید با کرم‌های روشن‌کننده 000 ترکیب کنید. همچنین برای جلوگیری از زرد و سبز شدن مو، مقداری واریاسیون بفنش اضافه کنید.

6-بهترین رنگ موی ترکیبی بدون دکلره چیست؟

از آنجایی که بدون دکلره رنگ موی خیلی روشنی نخواهید داشت، بهترین فرمول رنگ موی ترکیبی بدون دکلره، مخلوط کردن رنگ‌های 7 طبیعی، 8 زیتونی و 7 دودی است. می‌توانید از اکسیدان شماره 2 برای روشن‌تر شدن رنگ استفاده کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۱ نظر

نظر خود را برای موهیتو بنویسید