هر آنچه باید درباره دستگاه موخوره گیر بدانید؛ بی‌فایده یا موثر؟

آیا تا به حال درباره دستگاه موخوره گیر چیزی شنیده اید؟ همانطور که میدانید موخوره به شاخه شاخه شدن انتهای آزاد مو گفته می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی طراحان به فکر ساخت دستگاهی افتادند تا بتواند بدون قیچی کردن مو، موخوره را از بین ببرد و امروزه دستگاه‌هایی برای رفع این مشکل در بازار وجود دارد. در این بخش قرار است راجع به مارک‌های مختلف دستگاه موخوره گیر در ایران و موثر بودن یا نبودن این دستگاه‌ها صحبت کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

چرا موهایمان موخوره می‌شوند؟

اگر بخواهیم به زبان ساده راجع به موخوره حرف بزنیم به شکاف برداشتن ساقه‌ی مو و دو شاخه یا چند شاخه شدن آن گفته می‌شود. در واقع به طور تخصصی موخوره با آسیب رساندن به کوتیکول محافظ مو موجب فرسوده شدن فیبر داخلی آن می‌گردد.

چرا موهایمان موخوره می‌شوند؟

پیش از هر چیز خوب است ابتدا دلایل ایجاد موخوره موهایتان را بررسی کنید و به نتیجه برسید. سپس برای رفع آن اقدام کنید. عوامل زیادی وجود دارند که باعث ایجاد موخوره می‌شوند، اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن‌ها اشاره کنیم عبارتند از:

  • رنگ کردن مداوم مو‌ها
  • استفاده مکرر از سشوار یا اتو یا بابیلیس
  • شانه کردن بیش از حد مو‌ها
  • استفاده از شامپو‌های نامرغوب
  • بستن محکم موی سر با کش مو
  • عادت‌های غلط مانند خشک کردن بیش از حد مو‌ها با حوله
  • استفاده زیاد از روسری و، اصطکاک زیاد مو‌ها با آن

دستگاه موخوره گیر چیست؟

مدتی است که دستگاه‌هایی با نام موخوره گیر در بازار آمده و بسیار معروف شده اند. در واقع این دستگاه‌ها قابلیت از بین بردن موخوره‌های مو را بدون کوتاهی دارند. این دستگاه‌ها در شکل‌های متنوعی عرضه می‌شوند که معمول‌ترین آن دارای دو صفحه دندانه‌دار جدا است که روی هم چفت می‌شوند.

دستگاه موخوره گیر چیست؟

برای استفاده از این دستگاه‌ها باید ابتدا مو‌های خود را شسته و سپس زمانی که کاملا خشک شد دسته‌ای از موهایتان را در بین آن قرار داده و دستگاه را از نزدیک ریشه به سمت ساقه، به آرامی حرکت داده و این کار را چند بار تکرار کنید.
گفته می‌شود این با این کار دستگاه با مکانیسم خود ساقه مو‌ها را به اندازه چند اینچ بالاتر از موخوره کوتاه کرده و در مخزن تعبیه شده در دستگاه می‌ریزد.

مارک‌های دستگاه‌های موخوره گیر در ایران

۱) دستگاه موخوره گیر فاسیز FASIZ

قیمت این دستگاه بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان نوسان دارد. از ارزان‌ترین مارک‌های موجود در بازار به حساب می‌آید.

۲) موخوره گیر کراکس مدل CRAX-۸۲۰

این دستگاه با قیمت ۳۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان در بازار ایران موجود است.

۳) دستگاه موخوره گیر رولن ROLLAN RS-۱۱۷۶

قیمت این دستگاه از حدود ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۸۰۰ هزار تومان نیز در بازار موجود است.

۴) پرومکس اصلی promax

همانطور که می‌دانید این مارک یکی از مارک‌های مهم برای وسایل مو مانند اتو و سشوار است. برای این محصول قیمت این از ۴۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵۰۰ هزار تومان نیز ادامه دارد.

۵) فیلیپس Philips

قیمت این دستگاه بین ۴۷۰ هزار تومان تا ۵۳۰ هزار تومان است.

۶) موخوره گیر نیکل مدل SN-۷۳۹۷-۲

قیمت این دستگاه از حدود ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۷۰۰ هزار تومان نیز در بازار موجود است

۷) دستگاه مو خوره گیر رزیا مدل HCM۵۰۰۷

برای این محصول قیمت این از ۴۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵۰۰ هزار تومان نیز ادامه دارد.

آیا استفاده از موخوره گیر موثر است؟

باید بدانید که این آمار با توجه به نظر کاربران در دیجی کالا و پرسیدن از افرادی که از این دستگاه استفاده کرده اند به دست آمده است.
با توجه به تحقیقات انجام شده این دستگاه‌ها تنها قادر به از بین بردن ۳۰% از موخوره‌های مو‌های شما هستند که همین سی درصد نیز به جنس مو‌ها و علت ایجاد موخوره‌ها برمی گردد. پس باید بدانید که استفاده از دستگاه موخوره گیر درمان قطعی و ۱۰۰% نیست.
همچنین توجه داشته باشید که تبلیغات ماهواره را جدی نگیرید و گول هر تبلیغی را نخورید. گفته می‌شود که در ایران اکثر فروشگاه‌های اینترنتی دستگاه موخوره گیر تقلبی با قیمت بالا می‌فروشند پس به هنگام خرید باید بسیار دقت کنید.

در پایان

امیدواریم از خواندن مطلب دستگاه موخوره گیر لذت برده باشید. همانطور که میدانید پیشگیری بهتر از درمان است پس قبل از اینکه موهایتان دچار مشکل موخوره شود به آن رسیدگی کنید و راه‌های جلوگیری از موخوره مانند کمتر رنگ کردن موها، استفاده حداقل از دستگاه‌های صاف و فر کردن مو، عدم شست و شوی هر روزه مو‌ها و رسیدگی کامل یعنی استفاده از روغن‌های تقویتی برای مو‌ها را انجام دهید.

برای اینکه با روش‌های مختلف دیگری برای از بین بردن موخوره آشنا شوید کافی است مطلب «درباره روش‌های جدید درمان موخوره چه می‌دانیم؟» را نیز بخوانید.

آیا با خواندن این مقاله متقاعد شدید که از دستگاه موخوره گیر استفاده کنید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-دستگاه موخوره‌گیر چیست؟

ئستگاه‌های موخوره‌گیر چندسالی است که وارد بازار شده‌اند. این دستگاه‌ها ظاهری شبیه به اتوی مو دارند.در واقع این دستگاه‌ها قابلیت از بین بردن موخوره‌های مو را بدون کوتاهی دارند. این دستگاه‌ها در شکل‌های متنوعی عرضه می‌شوند که معمول‌ترین آن دارای دو صفحه دندانه‌دار جدا است که روی هم چفت می‌شوند.

2-قیمت دستگاه موخوره‌گیر چقدر است؟

این دستگاه‌ها بسته به کیفیت و برند قیمت‌های متفاوتی دارند. اما میانگین قیمت آنها بین 500 هزارتومان تا 2 میلیون و بیشتر است.

3-آیا دستگاه موخوره‌گیر واقعا موثر است؟

با توجه به تحقیقات انجام شده این دستگاه‌ها تنها قادر به از بین بردن ۳۰% از موخوره‌های مو‌های شما هستند که همین سی درصد نیز به جنس مو‌ها و علت ایجاد موخوره‌ها برمی گردد. پس باید بدانید که استفاده از دستگاه موخوره گیر درمان قطعی و ۱۰۰% نیست.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید