با انواع برس مو چقدر آشنایی دارید؟ نکاتی که شما را در انتخاب برس مناسب کمک می‌کند

انواع برس مو

برس‌ مو تاریخچه بسیار جالبی دارد. آنها در گذشته در زمره وسایل باارزش و زینتی قرار می‌گرفتند. برس‌ها و شانه‌های مو در آن زمان از موی حیوانات و چوب‌های گران‌قیمت تهیه می‌شدند. به این‌ ترتیب تا اواخر دهه 80 میلادی فقط قشر مرفه جامعه قادر به تهیه و استفاده از شانه‌های مو بودند. قدیمی‌ترین کارخانه شانه‌سازی توسط “ویلیام کِنت” تاسیس شد و فقط با 12 کارگر شروع به تولید برس‌ها و شانه‌های چوبی کرد. اما امروزه صدها و شاید هزارها کارخانه تولیدی محصولات مو و به خصوص برس وجود دارد که حالا پای محصولاتشان به دوردست‌ترین نقاط جهان هم رسیده است. امروز در این گزارش قصد دارم شما را با مهم‌ترین انواع برس و شانه مو آشنا کنم. شاید این گزارش به شما کمک کند در انتخاب برس بعدیتان دقت بیشتری به خرج دهید. با من همراه باشید.

انواع برس‌ مو و کاربردشان

چند درصد اطمینان دارید که برسی که همین الان روی میز آرایشتان است، مناسب موهای شماست؟ شاید کمی ‌برایتان عجیب باشد که برس‌ها چه اثر عجیبی روی موهایمان دارند. بعضی از برس‌ها روی موهای خشک بهتر کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر برای موهای مرطوب مناسب‌تر هستند. پس مهم‌ترین نکته انتخاب برس مو براساس جنس موهاست. به عنوان مثال بعضی از برس‌ها دارای موی مصنوعی برای خشک کردن سریع موها، ایجاد پف و افزایش حجم و باز کردن گره‌ها بسیار مناسب هستند. یا مثلا موهای گراز برای ایجاد یک ظاهر صاف و براق عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند.

بنابراین نکته دوم ظاهر دلخواه یا همان نیاز شماست. برس‌ها می‌توانند موها را صاف یا فر کنند، باعث نرم‌تر شدن یا از بین بردن احتمال موخوره‌ها بشوند. در ادامه به کشف راز و رمز انواع برس‌ها و کاربردشان برای موها می‌پردازم.

بهترین برس مو

برس مو سوزنی صفحه پهن

من به شخصه یکی از طرفداران پروپاقرص برس‌های سوزنی هستم، حالا اگر صفحه‌شان هم پهن باشد که چه بهتر. البته به نظر می‌رسد نه تنها من بلکه خیلی از خانم‌ها در سراسر دنیا مشتریان ثابت این برس‌ها هستند. چرا که صفحه پهن آنها کمک می‌کند قسمت بیشتری از موها را فقط با یکبار حرکت دست شانه کنید. بنابراین در کوتاه‌ترین زمان ممکن بلندترین موها را هم با این برس شانه کرد. نکته مهم بعدی هم، صاف و بلندتر شدن موها، با کمک برس سوزنی است. این نوع برس‌ مو باعث بسته شدن و کشیده‌تر شدن کوتیکول‌ها می‌شود. طبیعتا استفاده از یک برس سوزنی باعث می‌شود موهایتان بلندتر به نظر برسند. این نوع برس‌ها باعث پخش شدن چربی مفید پوست سر در کل پوست سر هم می‌شوند که به درخشان شدن موها بعد از شانه زدن کمک می‌کند. پس جای تعجب ندارد که چرا این نوع برس‌ها شیفتگان زیادی دارند.

برس سوزنی صفحه پهن

برس‌ مو روزنه دار سوزنی

در نگاه اول شاید این برس‌ها کمی‌ شبیه آبکش به نظر برسند. خب دقیقا کاربردشان هم همین است، این نوع برس‌ها کمی‌ بعد از صفحه پهن‌ها تولید شدند با هدف تسریع خشک شدن موها! شاید شما هم متوجه شده باشید که هنگام شانه کردن با برس‌های سوزنی (هنگامی‌ که موهایتان خیس و نم‌دار است) آب موها درون حفره بین صفحات برس حبس می‌شود. این موضوع باعث می‌شود با هر بار شانه کردن، آب به موها باز گردد و به این‌ترتیب دیرتر خشک شوند. اما در برس‌های روزنه‌دار، آب از طریق روزنه‌ها خارج می‌شود و دیگر با چنین مشکی مواجه نخواهید بود. ضمنا می‌توانید با کمک برس‌های روزنه‌دار و سشوار، جریان هوا را به داخل موها هدایت و در کوتاه‌ترین زمان، موهایتان را خشک کنید.

برس روزنه دار سوزنی

برس مو گرد چوبی

این نوع برس‌ مو معمولاً برای‌ ایجاد حجم، براشینگ، صاف یا فر کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر دندانه‌های آنها از جنس موی گراز باشد، عملکردشان فوق العاده‌تر هم می‌شود. اگر موهایتان کوتاه است باید از برس‌های گرد کوچک استفاده کنید. برس‌های با قطر بیشتر برای موها بلند مناسبت‌تر هستند. البته مسلماً نمی‌توان با یک برس بزرگ فرهای ریز درست کرد بنابراین خیلی از خانم‌ها چندین سایز از این برس‌ها را روی میز آرایششان دارند. نکته مهم در مورد استفاده از این نوع برس‌ها، قفل شدن موها درون دندانه‌هاست. بنابراین توصیه می‌کنم نحوه کار کردن با برس‌های گرد را حتما یاد بگیرید و تمرین کنید. برای تمیز کردنشان هم کافیست از یک قیچی و کمی‌ آب و صابون کمک بگیرید. توصیه می‌کنم این گزارش را نیز بخوانید: چرا بهترین برس مو، برس مو چوبی است؟

برس گرد چوبی

برس مو گرد سرامیکی (فلزی)

این نوع برس‌ مو یک انتخاب عالی برای کسانیست که تمایل دارند موهایشان را فر کنند. اما اگر شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که اصلا با بابلیس و وسایل فر مو کاری ندارید، باید بگویم که برس گرد سرامیکی شما را راضی نمی‌کند. این نوع برس‌ها باعث انتقال حرارت به موها هم می‌شوند که علاوه بر فر و مجعد کردن موها، ماندگاری آن را هم افزایش می‌دهند. نکته مهم در مورد این برس‌ها این است که اگر کار کردن با آنها را بلد نباشید، تبدیل به یک کابوس وحشتناک می‌شوند. بنابراین باید از یک آرایشگر ماهر کمک بخواهید یا دست کم خودتان کار با آنها را به خوبی یاد بگیرید.

برس گرد سرامیکی

برس حرارتی

برس‌های حرارتی به این دلیل تولید شده‌اند که جای اتو مو ها را بگیرند. چرا که طرز استفاده از آنها خیلی راحت‌تر از اتوهاست. نتیجه کار؟ تقریبا یکسان! البته در این میان اما و اگرهایی هم وجود دارد. مثلا برند برس، جنس مو، سلامت موها و مواردی از این دست در نتیجه کار تاثیر بسزایی دارند. اما اگر شما هم از اتو موها خسته شده‌اید و دلتان یک وسیله ساده و سریع‌تر می‌خواهد، درنگ نکنید.

گفتنی است برخی از برس‌های صافی می‌توانند به دمای 550 درجه هم برسند. این سطح از دما برای صاف کردن سرسخت‌ترین موها هم دمای زیادی است. پس  رعایت کردن این نکته بسیار مهم است که هنگام استفاده از یک برس حرارتی در همه قسمت‌های سرتان بسیار مراقب باشید. زیرا ممکن است موها یا پوستتان را به راحتی بسوزانید. اما اگر موهایتان موج‌دار و طبیعی است با یک برس ملایم، موهایی صاف، درخشان و نرم خواهید داشت.

برس حرارتی

برس پلاستیکی

پلاستیک بیشترین و در دسترس‌ترین ماده برای ساخت برس است. به خوبی در قالب‌های مختلف در می‌آیند و وزنشان هم بسیار کم است که باعث می‌شود از نظر اقتصادی هم به صرفه‌تر باشند. احتمال شکسته و خراب شدنشان هم کمتر است و سال‌های سال می‌توانید از یک برس پلاستیکی استفاده کنید بی‌آنکه نگران از دست دادنش باشید. گفتنی است این نوع برس‌ها برای کسانی که موهای خشک یا آسیب‌دیده دارند مناسب نیستند. پس اگر شما در یک منطقه مرطوب زندگی می‌کنید، یک برس پلاستیکی به صرفه و بادوام کارتان را راه می‌اندازد.

برس پلاستیکی

برس چوبی

برخلاف برس‌های سوزنی، کمتر کسی پیدا می‌شود که برس‌های چوبی را دوست داشته باشد. اما با این حال دلایل بسیار خوبی برای انتخاب این نوع برس‌ها وجود دارد. برس‌های چوبی به طرز فوق العاده‌ای ملایم و بادوام هستند. همچنین به خوبی روغن مفید پوست سر را در بین موها توزیع می‌کنند وباعث درخشان شدن موها می‌شوند. اصکاک کمتری ایجاد و از گره خوردن موها جلوگیری می‌کنند. از آنجا که این موها از یک منبع پایدار یعنی بامبو ساخته شده‌اند، لازم نیست که در مورد تأثیر خریدن یک برس جدید بر محیط اطرافتان، نگران باشید. برس چوبی شما با محیط زیست بسیارسازگار خواهد بود.

برس چوبی

حرف آخر

درست است که در گذشته برس‌ها جنبه تزئینی داشتند، اما فکر می کنم امروزه درست‌ترین تصمیم درباره خرید یک برس مو، در نظر گرفتن جنبه سلامتی و مراقبتی آن است. البته بهتر است در مورد خرید یک برس خوب وسواسی نشوید با کمی تحقیق و شناخت جنس موهای خودتان یک برس مناسب و بادوام انتخاب کنید. همچنین در نگهداری و مراقبت از برستان کوشا باشید و آن را در معرض آلودگی‌های شیمیایی و آسیب‌های فیزیکی قرار ندهید.

آیا فکر می‌کنید نکته مهمی هست که من در این گزارش جا انداخته باشم؟ شما می‌توانید در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه، با تیم موهیتو در ارتباط باشید

سوالات متداول

1-بهترین برس مو کدام است؟

گفته می‌شود بهترین برس مو برس چوبی است. چرا که بیشترین سازگاری را با ساختمان موها دارد. به از بین بردن خشکی مو و موخوره کمک می‌کند و باعث ماساژ ملایم پوست سر می‌شود.

2-کاربرد انواع برس‌های مو چیست؟

برس‌های گرد معمولاً برای براشینگ و سشوار کردن موها مناسب هستند.برس‌های سوزنی صفحه پهن برای افراد با موهای پرپشت کاربری مناسب‌تری دارند. همچنین برس‌های دندانه درشت برای کسانی که می‌خواهند موهایشان حجم‌دار شود انتخاب خوبی است.

3-انواع برس گرد کدام است؟

برس‌های گرد در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برس‌های گرد سرامیکی، چوبی و فلزی از مهم‌ترین انواع برس گرد هستند. برس‌های موی گراز گرد هم نوع جدیدتری از برس گرد هستند که باعث صاف شدن موها با کمک سشوار می‌شوند. برس‌های گرد سرامیکی از نظر سلامت موها انتخاب بهتری هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید