بهترین انواع مدل موی فر که باید بشناسید

موی فر آفریقایی

توجه، توجه! لطفا همه خانم‌ها با مدل موی فر با دقت این گزارش را تا پایان دنبال کنند. این گزارش حاوی خبرهایی خوبی برای آنهاست. از آنجایی که معمولاً دخترهای موفرفری کمتر به سراغ کوتاه کردن موهایشان می‌روند یا اصولا برای استایل دادن به آنها تلاش زیادی نمی‌کنند، قصد دارم در این گزارش، نظرشان را عوض کنم. تا پایان با من همراه باشید.

کوتاه کردن موهای فر

همانطور که اشاره کردم، موفرفری‌ها معمولاً موهایشان را به شکلی قابل توجه کوتاه نمی‌کنند. یک دلیل آن شاید، بیم از بهم‌ریخته نشان دادن ظاهر موها باشد. اما باید بگویم که این نظریه کاملاً غلط است! چرا که برش‌های لایه‌ای برای این نوع موها، بهترین عملکرد را دارند. لایه‌لایه قرار گرفتن موها به خصوص حالت بلند و کوتاه‌ ایستادن آنها، به‌ایجاد یک ظاهر رویایی بسیار کمک می‌کند. این شاید همان چیزی باشد که خیلی‌ها در مورد موهای فر رویایش را دارند در حالی که برخی موفرفری‌ها از آن اجتناب می‌کنند.

کوتاهی موهای فر

مدل موی فر و تجربه آرایشگر

البته یک موضوع مهم را نباید در مورد این نوع کوتاهی از یاد برد. آن هم صلاحیت و تجربه یک آرایشگر برای کوتاه کردن مدل موی فر است. کوتاهی موهای مجعد یک کوتاهی آسان و معمولی نیست و نیاز به محاسبه دقیق دارد. این موها معمولاً خشک هستند و جهت‌گیری‌شان بسیار متفاوت است. طوری که آسان نیست حدس بزنیم هر قسمت از موها بعد از قیچی شدن دقیقا کجا قرار می‌گیرند. بنابراین اگر یک فرد موفرفری هستید که همیشه از کوتاه کردن فرهایتان فرار می‌کنید کاملاً بهتان حق می‌دهم. چرا که نمی‌توان برای کوتاه کردن این موها به همه آرایشگرها اعتماد کرد. این یک کار بسیار تخصصی است. اما اگر یک آرایشگر کاربلد و حرفه‌ای پیدا کردید، می‌توانید مدل موهایی که در ادامه برایتان آورده‌ام را امتحان کنید و از مواجه شدن با چهره جدیدتان لذت ببرید.

مدل کوتاهی برای موهای فر بلند

اگر موهایتان حسابی بلند است و نمی‌خواهید از بلندیشان به میزان قابل توجهی کم شود، بهترین راه کوتاه کردن موها به صورت لایه لایه یا مدل پّر است. یا اینکه حداقل روی موها را خورد کنید. این کار به زیباتر شدن ظاهر موها کمک و آنها را از حالت یکنواختی خسته‌کننده خارج می‌کند. از طرفی نگهداریشان هم به مراتب راحتتر می‌شود. البته روش‌های زیادی هم برای بستن آنها وجود دارد که می‌توانید در این گزارش با آنها آشنا شوید: ده‌ها مدل بستن موی فر ؛ اگر نمی‌دانید با موهایتان چکار کنید حتما بخوانید

موی فر بلند

موج‌های کوبنده‌تر برای موهای مواج

اگر موهایتان موج‌دار است (موج‌های غیریکدست و پراکنده) بهترین کار این است که از شر لایه‌های نازک و ضعیف آنها خلاص شوید. سپس با کمک کمی ‌روغن نارگیل پس از هربار حمام کردن، موهایتان را بیشتر موج‌دار کنید. این کار به هدفمند و جهت دار کردن موج‌ها کمک می‌کند. در این حالت موهای باشکوه‌تری خواهید داشت.

موی موج دار

مدل موی مصری برای فرهای گره‌دار

حقیقتا موهای گره‌دار و نازک یکی عذاب دردناکی هستند. این موها به سختی رام می‌شوند و اگر بخواهید به جانشان بیفتید مقاومت سرسخت‌تری نشان می‌دهند. بنابراین اگر صاحب این نوع موها هستید بهترین راه این است که اجازه ندهید خیلی بلند شوند. در اینجاست که مدل موی مصری به دادتان می‌رسد. هم بسیار زیباست هم باعث می‌شود موهایتان سالم‌تر و سرحال‌تر باشند. اگر کمی ‌بیشتر جسارت به خرج دهید و جلوی موها را هم چتری کنید دیگر چه بهتر.

موی گره دار

لایه‌های ناهماهنگ برای موهای مجعد و ضخیم

یکی از خوبی‌های کوتاه کردن لایه‌لایه موها این است که می‌توان با آن آزمون و خطا کرد. اگر موهای خیلی ضخیم و مجعد دارید بهتر است با کوتاه کردن لایه‌های ناهماهنگ کمی‌ از میزان خشن بودن موها کم کنید. البته می‌توانید آزمون و خطا کنید تا بفهمید چطور بلندی و کوتاهی لایه‌ها را تنظیم کنید.

موهای مجعد آفریقایی

کوتاهی پله‌ای برای موهای فنری

اگر از نعمت موهای فنری و فر حلقه درشت برخوردار هستید برای یکبار هم که شده کوتاهی پله‌ای را امتحان کنید. البته بیشتر در قسمت‌های جلویی موها. به این دلیل که این کوتاهی به چهره شما یک ظاهر دلبرانه می‌دهد.

موهای فنری

کوتاهی برای موهای پنبه‌ای

اگر موهایتان کاملا فر و مجعد نیست بلکه حالت پنبه‌ای دارد، بهتر است از بلند نگه داشتن آنها اجتناب کنید. یک کوتاهی لایه‌لایه انتخاب و کمی ‌با فرقتان بازی کنید. مثلا فرق کج یا کوتاهی جلوی موها مثل چتری را امتحان کنید.

موهای پنبه ای

سخن آخر: نکاتی برای کوتاه کردن موهای فر

فکر کردم در اینجا برایتان چند نکته در مورد نحوه کوتاه کردن موهای فر بیاورم. اگر آرایشگر هستید توصیه می‌کنم بیشتر مطالعه و تجربه کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان موهای فرفریتان را کوتاه کنید این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

  1. برای شروع موها را مرطوب کنید (اما نه خیلی مرطوب).
  2. تمام گره‌ها را با شانه کردن باز کنید. این نکته خیلی مهم است زیرا هر گره‌ای که در موهای شما باقی بماند می‌تواند باعث شود لایه‌ها نادرست کوتاه شوند.
  3. سعی کنید برای کوتاهی سر خود را به جلو خم کنید و موهایتان را مقابلتان بگیرید.
  4. در این حالت بمانید، تمام موهای خود را به شکل یک دم ‌اسبی درست کنید و در قسمت جلوی پیشانی خود ببندید. البته کش مو باید چند سانتی‌متر از سر شما فاصله داشته باشد.

توجه

  1. اگر موهایتان حالت فنری دارد، سعی کنید از میزان دلخواهتان چند سانتی‌متر پایین‌تر بچینید.
  2. کش را از موهایتان باز کرده و هماهنگی لایه‌ها را بررسی کنید. اگر لازم است لایه‌ها را مرتب‌تر کنید.

اولین چیزی که بعد از خواندن این گزارش به ذهنتان رسیده، چیست؟ لطفا نظر خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین روش بستن موی فر در خانه کدام است؟

یکی از بهترین روش‌های بستن موی فر در خانه استفاده از کلیپس است، اما اگر از کش و کلیپس خسته شده‌اید، می‌توانید با استفاده از باندانا یا دستمال سر یک مدل موی جدید را امتحان کنید. برای این کار موهایتان را بالا جمع کرده و با کش ببندید. برای اینکه موها به سمت پایین برنگردند، دستمال سر را زیر موهای جمع شده بپیچید و روی پیشانی گره بزنید.باندانا

بهترین مدل مو برای موهای فر کدام است؟

هرچند که انتخاب مدل مو یک مسئله سلیقه‌ای است اما برای موهای مجعد و فر، بهتر است مدل مو‌های نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه را انتخاب کنید. از آنجایی که موهای فر نیاز به مراقبت و رسیدگی زیادی دارند، به طور مرتب نوک موها را کوتاه کنید. همچنین از محصولات مراقبتی مخصوص موی فر کمک بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید