مدل موی مصری ؛ تاریخچه، ویژگی ها و مدل های جدید و خاص

مدل موی مصری

مدل موی مصری یکی از مدل موهایی است که به دوره‌های باستانی تعلق دارد. شاید عجیب باشد که این مدل در آن دوره آنقدر دقیق و جذاب طراحی شده که سالیان سال است دوام و جذابیت خود را حفظ کرده و حالا به دوره ما رسیده. البته امروزه به آن، مدل باب هم می‌گویند و حتماً می‌دانید که چقدر طرفدار دارد. در این گزارش قصد دارم شما را نکته‌های جالب در مورد این مدل مو آشنا کنم. تا پایان با من همراه باشید.

مدل مصری از کجا آمد؟

این مدل هم مثل دیگر اجزای فرهنگ مصر پر از رمز و راز و شگفتی است. اول از همه خوب است بدانید که مصری‌ها، موی کم‌پشت، موی سفید و طاسی را دوست نداشتند به همین دلیل موهایشان را از ته می‌تراشیدند و از کلاه‌گیس‌ها استفاده می‌کردند. مردان از کلاه‌گیس‌های کوتاه و زن‌ها از کلاه ‌بلند. کلاه‌گیس‌ها علاوه بر اینکه تمام این مشکلات را می‌پوشاندند، باعث پایین نگه داشتن دمای بدن مردم مصر باستان هم می‌شدند. گفته می‌شود در دوره‌های بعدی، زن‌ها و دخترها شروع به استفاده از کلاه‌گیس‌های کوتاه کردند همانند مدل موهایی که امروزه به آنها مدل موی مصری یا باب می‌گوییم.

تاریخچه مدل موی مصری

ویژگی‌های مدل مصری

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی‌های مدل موی مصری، خطوط و برش‌های تیز است. همانطور که حتماً دیده‌اید، این مدل مو شامل، موهای کوتاه تا نزدیکی گردن و زیرگوش‌هاست. در این مدل کل موها به صورت یکدست و یکسان کوتاه شده و جلوی موها هم معمولاً چتری می‌شود. دو طرف موهای کناره گوش، به صورت تیز و نوک‌تیز با زاویه 90 درجه نسبت به سر کوتاه می‌شوند تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشند.

مدل موی مصری

مدل موی باب

این مدل شکل تعدیل شده‌تر و امروزی‌تر مدل موی مصری است. در این مدل هم موها به اندازه مصری هستند و عمدتاً خبری از چتری‌ها نیست. هر چند موهای جلوی صورت تا اندازه دلخواه کوتاه می‌شوند. در این مدل، برش‌ها و خطوط نرم‌تر هستند و ممکن است انتهای مو پیتاژ شود. در برخی از نمونه‌های مدل موی باب، موهای رویی کمی‌ کوتاه و خرد می‌شوند. این کار باعث می‌شود موها ظاهری گرد پیدا کنند. در این حالت به آن کوپ هم گفته می‌شود. در ادامه نمونه‌هایی می‌بینید.

مدل موی باب

مصری مناسب کدام فرم چهره است

خوب است بدانید که مدل مصری و باب برای همه فرم‌های چهره مناسب هستند. البته می‌توانید با خرد کردن روی موها و موهای جلوی صورت، این مدل مو را برای خودتان بهینه‌تر کنید. مثلاً برای افراد با صورت گرد، مدل موهای مصری با تیغه‌های تیز و بلند به همراه چتری یک‌طرفه بسیار مناسب است. برای کسانی که صورت کشیده دارند یک کوپ کوتاه به همراه چتری بلند تا روی گونه انتخاب بهتری است.

مدل موی مصری مناسب صورت

مدل مصری را چگونه حالت دهیم؟

برای حالت دادن به مدل مصری مو عمدتا به یک برس گرد (سشوار گرد)،‌ اتو و کمی‌ ژل خیس یا انواع سرم مو احتیاج دارید. هنگامی ‌که موها نم‌دار هستند مقداری سرم مو روی موها زده و با کمک سشوار به سمت داخل حالت دهید. سپس با اتو قسمت‌های موج‌دار مو را صاف کنید. اگر به مدل موهای موج‌دار علاقه دارید می‌توانید با یک بابلیس درشت یا اتوی مو، موها را فر درشت کنید.

مزایا و معایب مصری

یکی از مزایای مهم مدل موی مصری علاوه بر ظاهر جذابش، نگهداری آسان از آن است. اگر از نگهداری موهای بلند و موخوره خسته شده‌اید توصیه می‌کنم حتماً این مدل را امتحان کنید. مزیت دیگر این است که به راحتی می‌توانید آن را حالت دهید، رنگ یا‌ هایلایت کنید. از طرفی این مدل مو بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستان است. در مورد معایب اما باید بگویم که این مدل ممکن است زیر مقنعه یا روسری کمی ‌اذیتتان کند. چون به راحتی بسته نمی‌شود اما با کمک کلیپس می‌توانید موها را جمع کنید. همچنین شینیون کردن موهای مصری کار راحتی نیست و انتخاب‌های محدودتری برای شینیون کردن این مدل مو دارید.

مدل موی مصری فرفری

نمونه‌هایی از مدل موی مصری

در این قسمت نمونه‌هایی از مدل مصری،‌ باب و کوپ برایتان آورده‌ام. می‌توانید از این مدل‌ها ایده بگیرید.

مدل موی مصری زندایا
مدل موی مصری نینا دابروو
مدل موی مصری تیلور سوئیفت
مدل موی باب ناتالی پورتمن
مدل موی یارا شهیدی
مدل موی مصری
مدل موی مصری

توصیه‌های مهم

  • برای اینکه مدل مصری زیبایی داشته باشید بهتر است موهایتان را با یک روش مطمئن صاف کنید. مثلا نانوپلاستی مو یکی از بهترین و جدیدترین روش‌ها برای صاف و لخت کردن موهاست.
  • برای کوتاه کردن مدل مصری حتماً به یک آرایشگر متخصص و باتجربه مراجعه کنید.
  • وقتی موهای کوتاه دارید استفاده از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی به موها، دو برابر آسان تر است. از آنها غافل نشوید.

آیا شما از طرفداران مدل موی مصری هستید؟ آیا تجربه‌ای از این مدل مو دارید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-آیا مدل موی مصری همان مدل کوپ یا باب است؟

بله مدل موی مصری همان مدل موی باب امروزی است. هرچند در مدل موی مصری برش‌ها بسیار تیز هستند و اغلب مدل‌های مصری شامل چتری هم هستند.

2-آیا مدل موی مصری برای صورت گرد مناسب است؟

انواعی از مدل موی باب یا مصری که شامل برش‌های تیز دو طرف صورت هستند برای صورت گرد مناسبند. بهتر است اندازه این مدل برای افراد با صورت گرد تا زیر چانه باشد تا باعث ایجاد تعادل در چهره شود.

3-آیا مدل موی مصری برای صورت کشیده مناسب است؟

انواعی از مدل موی مصری که شامل چتری هستند و گرد هستند که اصطلاحاً به آن کوپ گرد هم می‌گویند برای افراد با صورت کشیده مناسب هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید