نانوپلاستی مو چیست و چگونه باعث براق شدن موها می‌شود؟

موی ابریشمی

نانوپلاستی مو یک روش جدید و کاملاً علمی برای صاف کردن موهاست. آرزوی همه دخترها داشتن موهایی براق و نرم است. البته در مورد دخترهای مو فرفری (البته نه همه آنها) باید گزینه صاف و لخت بودن را هم به دو مورد بالا اضافه کرد. هرچند این روزها روش زیادی وجود دارد که این آرزوها تبدیل به واقعیت شوند. اما نانوپلاستی بدون هیچ ضرری برای شخص، باعث می‌شود موهایی صاف و ابریشمی داشته باشید. در ادامه این گزارش با این روش بیشتر آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های نانوپلاستی مو

اگر برای اولین بار است که اسم این روش را می‌شنوید، احتمالا اولین سوالتان هم این است که : نانوپلاستی چیست؟

نانوپلاستی که  با اسامی دیگری مثل نانوپلاستیک مو یا نانوپلاستیکا هم شناخته می‌شود، روش جدید درمانی برای موهاست که ساختار آنها را از درون تغییر می‌دهد. این روش باعث صاف و براق شدن موها می‌شود و ماندگاری آن حدودا 6 تا 8 ماه است. نکته مهم در مورد نانوپلاستی این است که فرمالدهید در آن وجود ندارد. بنابراین در طی این روش هیچگونه بو یا گاز تندی احساس نمی‌کنید یا واکنش‌های آلرژیک مثل آبریزش از بینی یا چشم‌ها، سرفه یا عطسه نخواهید داشت. به همین خاطر است که برای خانم‌های باردار، مادرانی که در دوران شیردهی به سر می‌برند و کودکان هم روش کاملاً بی‌ضرر و مطمئن است.

نانوپلاستی مو

نانوپلاستی مو چگونه انجام می‌شود؟

این روش هم مانند همه روش‌های دیگر که برای صافی و درمان مو انجام می‌شوند، با شستشوی موها آغاز می‌شود. مراحل بعدی شامل موادگذاری، سشوار کشیدن و خشک کردن موها، اتوکشی و شستشوی نهایی هستند. این مراحل تقریباً 6 تا 8 ساعت بسته به حجم و قد موهایتان طول می‌کشند. تعداد دفعات اتوکشی بسته به جنس موها تعیین می‌شود. نکته دیگر این است که نانوپلاستی نیازی به قرنطینه کردن موها ندارد.

مواد زدن به مو

تفاوت نانوپلاستی و کراتینه چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردم، مواد کراتینه، عموما حاوی فرمالدهید هستند. البته درصد فرمالدهید موجود در مواد مختلف که امروزه در بازار وجود دارند با هم متفاوت است. غلظت فرمالدهید در برترین برندهای کراتینه  دنیا از  3 تا 20 درصد گزارش شده است. فرمالدهید هنگام اتوکشی یا براشینگ از موها متصاعد می‌شود و بوی بسیار تندی دارد. بعضی از منابع تحقیقاتی می‌گویند که فرمالدهید می‌تواند باعث ایجاد سرطان خون شود. البته هنوز شواهدی مبنی بر ابتلا به سرطان بر اثر کراتین کردن موها ارائه نشده است. اما این تنها تاثیر فرمالدهید بر بدن نیست. فرمالدهید می‌تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی شود. یا واکنش‌های آلرژیک مثل عطسه، سرفه، آبریزش از بینی و چشم‌ها و ایجاد احساس سنگینی در قفسه سینه رقم بزند.

هرچند با کمک ماسک‌های فیلتردار قوی و عینک‌های آزمایشگاهی و تجهیزات دیگر، می‌توان از تاثیر فرمالدهید هنگام کراتینه کردن مو ها کم کرد. اما نانوپلاستی به عنوان یک روش پیشرفته، انتخاب مطمئن تری است. نداشتن فرمالدهید بزرگترین ویژگی این روش است که خیالتان را از بابت سلامتی خود یا فرزندتان راحت می‌کند. نتیجه هر دو روش کراتینه و نانوپلاستی تقریبا یکسان است، ضمن اینکه نانوپلاستی موهایتان را براق‌تر و نرم‌تر هم می‌کند.

نانوپلاستیکا

مزایا و معایب نانوپلاستی

مانند هر روش صافی و احیایی دیگری، نانوپلاستی هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در اینجا مهم‌ترین جوانب مثبت و منفی این روش را برایتان جمع آوری کرده‌ام؛

مزایا

  • نتایج موثر و سریع که باعث سالم شدن موها می‌شود.
  • برطرف کردن خشکی موها
  • نتایج بلندمدت و ماندگار هستند.
  • درمان موثر برای موهای خشن و زبر
  • موها در طی این روش در اثر حرارت اتو دچار سوختگی و آسیب نمی‌شوند
  • موهای آسیب‌دیده بعد از این روش ترمیم شده و در برابر حرارت و آلاینده‌ها، ایمن می‌شوند.

معایب

  • موها بعد از نانوپلاستی، کمی ‌زودتر چرب می‌شوند و ممکن است به شسشتوی بیشتری نیاز داشته باشند
  • هزینه نانوپلاستی کمی ‌بیشتر از کراتینه و روش‌های قدیمی ‌است
  • موهای رنگ شده بعد از نانوپلاستی یک تا دو درجه روشن‌تر می‌شوند
  • انجام این روش به حدود 6 تا 8 ساعت زمان نیاز دارد.
نانوپلاستیک مو

کلام آخر

توجه داشته باشید که متاسفانه این روزها، بازار مواد آرایشی و بهداشتی پر از محصولات تقلبی، غیراستاندارد و ناخالص است. بازار مواد کراتینه هم از این قاعده مستثنی نیست. به همین خاطر باید توجه داشته باشید که قبل از انجام هرگونه عملیات شیمیایی روی موهایتان از استاندارد و اصل بودن مواد مطمئن شوید. همچنین برای درمان کردن موهایتان از یک آرایشگر باتجربه و ماهر کمک بگیرید. به هیچ وجه موهایتان را در خانه  و به تنهایی (به بهانه بالا بودن هزینه‌ها و صرفه‌جویی) کراتینه نکنید. این کار ممکن است عواقب خطرناکی برایتان به همراه داشته باشد چرا که شما تجهیزات کافی و مناسب را ندارید و ممکن است در آینده هزینه‌های بیشتری را برای درمان، متحمل شوید.

آیا تجربه نانوپلاستی کردن موی خود را دارید؟ آیا از اطرافیان خود در این مورد چیزی شنیده اید؟ می توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-نانوپلاستی مو چیست؟

نانوپلاستی یا نانوپلاستیک مو یک روش صافی و احیای موهاست که باعث ترمیم آسیب‌های ساقه مو و براق شدن آنها می‌شود. این روش با استفاده از مواد نانوپلاستیکا انجام می‌شود. این مواد فاقد گاز و دود فرمالدهید بوده و برای کودکان و بانوان باردار هم روش مناسبی است.

2-ماندگاری نانوپلاستیک مو چقدر است؟

دوام و ماندگاری نانوپلاستیک مو به نحوه مراقبت افراد از موهایشان بستگی دارد.با استفاده از شامپو و ماسک مناسب دوام این روش به 6 تا 8 ماه می‌رسد.

3-هزینه نانوپلاستی مو چقدر است؟

هزینه همه روش‌های صافی و احیای مو بسته به حجم و قد موها متغیر است. اما به طور میانگین حدود 70 تا 150 دلار است.

4- آیا ریشه‌های مو هم بعد از نانوپلاستی صاف رشد می‌کنند؟

پاسخ این سوال منفی است. چرا که فر و مجعد بودن مو یک مسئله ژنتیکی است و هیچ روش صافی و احیایی نمی‌تواند باعث تغییر ژنتیک سلول‌های تولیدکننده مو بشود. بنابراین بعد از رشد ریشه‌ها فرد نیاز به ریشه‌گیری یا ترمیم ریشه دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۲ نظر

  • میگن نانوپلاستیا فقط برای موهای خیلی ضخیم و فری مثل موهای آفریقایی هاست . درسته ؟
    موهای من فقط کمی وزی داره و رنگ شده نیست و هیچ اسیب دیگه ای هم نداره…بنظرتون این روش مناسب موهای من هست ؟

    • A
      هما نعمانی

      بله براتون مناسبه و خیلی هم خوبه باعث شلاقی شدن موهای سالم میشه.

نظر خود را برای موهیتو بنویسید