موی فر خود را بهتر بشناسید؛ نکته‌های مهم برای داشتن فرفری‌های زیبا و سالم

اگر شما فردی با موی فر هستید، تبریک می‌گویم. شما صاحب یکی از بهترین انواع مدل مو در دنیا هستید. هرچند که ممکن است موهای فر دردسرهای مخصوص به خودشان را داشته باشند، اما به همان اندازه نیز زیبا و جذاب هستند. البته باید بدانید که شما به عنوان یک فرد موفرفری مسئولیت بیشتری نسبت به موهای خود دارید. چرا که این موها بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند. پس توصیه می‌کنم همه روش‌های مراقبت و رسیدگی به موهای فر را به خوبی یاد بگیرید.  در این گزارش با انواعی از این روش‌ها آشنا می‌شوید. یک جمله معروفی هست که می‌گوید، شاید زندگی‌ام بی عیب نباشد، اما فرفری‌هایم بی‌عیب است.

فرفری های خود را بشناسید

یکی از مهم‌ترین موارد برای اینکه بتوانید از موهای فر خود بهتر مراقبت کنید این است که نوع و میزان فری موهایتان را شناسایی کنید. البته توجه داشته باشید که موهای مجعد یا فر آفریقایی دسته‌بندی مجزایی دارند. در این تصویر با انواع موی فر آشنا می‌شوید. نکته بعدی در مورد ضخامت موهاست. بیشتر موهای فر تارهای نازک تا متوسط دارند. موهای ضخیم‌تر به موهای مجعد یا آفریقایی شباهت بیشتری دارد. به افراد با موهای فر نازک توصیه می‌کنم که دوبرابر از موهایشان مراقبت کنید. تا حد امکان از رنگ و دکلره کردن مکرر موها خودداری کنید. همچنین اتو و سشوار کشیدن بیش از حد موهای نازک می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به موی شما وارد کند.

انواع موی فر

شسشتوی موی فر

اولین و مهم‌ترین قدم برای داشتن فرفری‌های زیبا و سالم، یاد گرفتن طریقه شستشو آنهاست. گفتنی است که شامپوهای بدون سولفات و حاوی نرم‌کننده بهترین انواع شامپو برای موهای فر هستند. مقداری از شامپو را کف دست ریخته و با آب رقیق کنید. نوک انگشت‌ها را داخل موها فرو ببرید و به آرامی ‌ماساژ دهید. ساقه و انتهای مو را بهتر است مدت زمان کمتری شستشو دهید. بعد از 5 دقیقه آبکشی کنید. برای جلوگیری از وز و موخوره شدن موها، بهتر است از آب ولرم یا حتی سرد استفاده کنید.

موی فرفری

مدل موی فر ؛ روش‌هایی برای بستن موهای فر

به عنوان یک فرد مو فرفری، حدس می‌زنم یکی از چالش‌هایی که با موهای فر خود دارید، نحوه بستن یا مدل دادن به آنهاست. البته حق دارید، چرا که این نوع موها چندان رام و اطاعت‌پذیر نیستند. بنابراین قدم اول این است که یاد بگیرید چگونه آنها را تحت فرمان خود درآورید. برای اینکار به موس یا ژل مو، کمی‌ سرم مو، و چند عدد کش و گیره نیاز دارید. همچنین باید مهارت مهار کردن مو را هم تمرین کنید. در این گزارش با انواعی از روش‌های بستن موی فر آشنا می‌شوید: ده‌ها مدل بستن موی فر ؛ اگر نمی‌دانید با موهایتان چکار کنید حتما بخوانید

مدل موی فر کوتاه

به نظر من مدل موی فر کوتاه یکی از جذاب‌ترین مدل موهاست. این مدل مو احتمالاً شما را یاد هنرمندها می‌اندازد. احتمالاً به این دلیل است مدل موی فر کوتاه یک اثر کاملاً هنری است. مدل‌های کوپ، فرنچ باب و باب از بهترین مدل‌ها برای کوتاهی موهای فر هستند.

مدل موی فر خیس

در سال‌های اخیر یکی از پرطرفدارترین ترندهای مو، ایجاد ظاهر خیس بوده است. مدل موی فر خیس هم از این قاعده مسثتنی نیست. این مدل مو به کاهش وزی موها هم بسیار کمک می‌کند. هرچند که برای موهای با تارک نازک و فر حلقوی بهتر است موهای مجعد است. برای این کار به موس مو، ژل موی خیس و تافت خیس احتیاج دارید. بهتر است ابتدا موها را با شامپوی حجم‌دهنده شتسشو دهید سپس این مراحل را دنبال کنید:

  1. موها را با باد سرد سشوار کمی ‌خشک کنید. بهتر است مقداری رطوبت درون آنها باقی بماند.
  2. مقداری ژل خیس را با آب مخلوط کرده و با دست یا براش روی ساقه‌های مو پخش کنید. منتظر بمانید تا کمی ‌خشک شود.
  3. حالا مقداری از موس را کف دست‌ها بریزید و روی ساقه مو پخش کنید. برای اینکار بهتر است موها را داخل دست خود جمع کنید.
  4. موها را با یک روسری نخی بپوشانید تا ژل و موس خشک شوند. در مرحله آخر به آنها تافت خیس بزنید.
مدل مو فر خیس

موس مو چیست؟

یکی از بهترین محصولاتی که از قدیم برای حالت دادن به موها استفاده می‌شده، موس است. موس در زبان فرانسوی به معنای کف است. چرا که این محصول ظاهری کف‌مانند دارد اما نه یک کف شوینده! این یک کف حالت‌دهنده است و به از بین بردن وزی موها هم کمک می‌کند. اگر تا به حال از موس استفاده نکرده اید و با کارکردهای آن آشنایی ندارید توصیه می‌کنم این گزارش را بخوانید: موس مو و کاربردهایش را بشناسید؛ خرید و روش استفاده

موس مو

بهترین نرم‌ کننده موی فر

نرم‌کننده‌ها بهترین محصولات برای از بین بردن خشکی و وزی موهای فر هستند. همچنین از موخوره و شکسته شدن موها هم جلوگیری می‌کنند. نرم‌کننده در واقع شکل رقیق تری از ماسک مو است هرچند که ساختار شیمیایی آن کمی ‌متفاوت‌تر است. استفاده از نرم‌کننده برای مو فرفری‌ها از اوجب واجبات است که چرا به شما کمک می‌کند موهایتان را بعد از حمام راحت‌تر شانه کنید. همچنین به از بین بردن وزی موها هم کمک می‌کند. بهترین نرم‌کننده‌ها، انواع بدون سولفات آنها هستند. مثلاً نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ‌شده یا کراتین‌شده، انتخاب خوبی برای موفرفری‌ها هستند.

شستشوی مو

فر کردن مو و مراقبت از موی فر شده

یک سوال اساسی اکثر خانم‌هایی که برای فر کردن موها تردید دارند این است که آیا فر کردن موها آسیب‌زا است؟ پاسخ این سوال تا حد زیادی مثبت است. چرا که مواد فرکننده مو باعث شکسته شدن پیوندهای دی‌سولفیدی داخل ساختمان مو می‌شوند. این کار (اگر به درستی انجام نشود) می‌تواند به ساختمان اصلی موها آسیب جدی وارد کند. خشکی، شکنندگی، موخوره و کات شدن موها از جمله بعضی از عوارض فر کردن موها است. البته اگر این کار به درستی و مهارت و با مواد مرغوب انجام شود، میزان آسیب‌ها به حداقل می‌رسد. استفاده از شامپوهای بدون سولفات، نرم‌کننده، سرم مو، رنگ و دکلره نکردن موها و استفاده نکردن از سشوار و اتو، بعضی از مراقبت‌های ضروری برای موها فر شده هستند.

فر کردن مو با بیگودی

در آخر

همانطور که گفتم موی فر یکی از بهترین انواع موها در دنیا است. هرچند ممکن است که خیلی از افراد با این مشخصات مو، همیشه آرزوی صاف کردن آنها را داشته باشند. مهم این است که بتوانید موهای خود را با هر شکلی که هستند دوست داشته باشید و برای سلامت آنها ارزش قائل شوید. استفاده از ماسک‌ها و نرم‌کننده‌های طبیعی، داشتن تغذیه و سبک زندگی سالم و مصرف آب و مایعات بهترین کاری است که می‌توانید برای موهای خود انجام دهید.

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-چگونه موهای فر را خوش‌حالت کنیم؟

برای این کار باید کمی حوصله داشته باشید چرا که کار کردن با موهای فر حوصله و صبر می‌خواهد. شما به یک عدد موس مو، کمی روغن زیتون و سشوار احتیاج دارید. بعد از شسشتوی موها با شامپوی مخصوص موی فر، زمانی که هنوز موها کمی نم‌دار هستند، دست‌های خود را به موس آغشته کنید. موی را به کل ساقه مو بمالید و موها را کمی به سمت بالا فشار دهید. حالا کمی روغن زیتون به موها بزنید به خصوص به نوک موها. می‌توانید به جای روغن زیتون از سرم استفاده کنید. سپس سشوار بکشید تا موها کاملاً خشک شوند.

2-مراقبت از موی فر چگونه است؟

موهای فر نسبت به سایر جنس‌های مو، حساس و شکننده‌تر هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. در گام اول شما باید محصولات مخصوص موی فر را تهیه کنید. مثل شامپوی بدون سولفات، نرم کننده، ماسک مو و سرم مو. موس مو برای حالت دادن به موهای فر مناسب است. از طرفی شما باید به طور مرتب نوک موها را کوتاه کنید تا از موخوره‌ها از بین بروند. روغن‌درمانی را هم به صورت هفتگی انجام دهید تا موهایتان به خوبی آبرسانی شوند.

3-آیا کراتینه یا ریباندینگ برای صاف شدن موی فر مناسب است؟

این موضوع تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید موهای صاف داشته باشید می‌توانید روش‌های صافی مو مانند ریباندینگ و کراتین را امتحان کنید. البته این روش‌ها دائمی نیستند و نیاز به مراقبت دارند. ضمناً این روش‌ها اصلاً ارزان نیستند و باید آمادگی پرداخت هزینه برای انجام این روش‌ها و مراقبت‌های بعد از آن را داشته باشید. ممکن است بعد از کراتین یا ریباندینگ موهای شما کمی خشک شوند که باید حتماً با کمک محصولات مراقبتی به آنها رسیدگی کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید