۳۷ مدل مو دامادی که هیچ وقت از مد نمی‌افتد!

مدل مو دامادی

تصور عموم این است که تنها عروس‌ها هستند که باید برای مدل موهای‌شان تصمیم بگیرند و هزینه هنگفتی برای آرایشگاه بپردازند. زیرا معمولا همه نگاه‌ها در مراسم به عروس است و کمتر کسی به داماد نگاه می‌کند! اما زمان تغییر این دیدگاه فرا رسیده و امروزه داماد نیز به اندازه عروس (حتی بیشتر!) در کانون توجه است. بنابراین، باید مو‌های داماد هم در این روز خاص بی عیب به نظر برسد. شما که نمی‌خواهید آلبوم عکس عروسی تان را ده سال بعد از چشم فرزندان‌تان پنهان کنید؟ برای اینکه این اتفاق نیفتد، ما بهترین مدل های مو دامادی را برایتان گردآوری کرده‌ایم که در شب عروسی تان بدرخشید.

بهترین مدل مو دامادی

اگر می خواهید در مراسم عروسی در مرکز توجه قرار بگیرید و چشم‌ها را خیره کنید، تمام آنچه که لازم دارید، انتخاب یکی از مدل موهای زیر است.

۱. مدل موی فید یا محو (Fade Haircut)

مهم نیست که چه نوع کت و شلواری بپوشید، شما می‌خواهید که در مراسم عروسی تان زیبا و شیک به نظر برسید. اینجاست که این مدل موی محو به کار شما می‌آید. این مدل، می‌تواند مکمل هر مدل مویی باشد، از یک مدل خامه‌ای جذاب تا یک مدل موهاوک شیک. انتخاب این مدل مو شما را برای عکاسی آماده می‌کند.

مدل مو دامادی فید

۲. مدل موی متوسط یک طرفه (Side Parted Medium Hair)

اگر نمی‌خواهید مو‌های تان را خیلی کوتاه کنید، این مدل مو دستتان را برای هر نوع آرایشی در روز عروسی باز می‌گذارد. لازم نیست خلاقیت زیادی به خرج دهید. این مدل مو دامادی ظاهری ساده و در عین حال پیچیده به شما می‌دهد که متناسب با هر نوع کت و شلواری است. چه انتخاب اسپورت و کژوال داشته باشید و چه کت و شلواری کلاسیک، با این مدل مو در شب مراسم می‌درخشید.

مدل مو دامادی فرق کج

۳. مدل مو شانه شده به بالا (Brushed Up Hair)

اگر می‌خواهید مدل مو دامادی تان برجسته و چشمگیر باشد، این مدل ایده‌آل است. حجم زیادی از مو‌ها که به سمت بالا شانه شده و با تافت تثبیت شده، چند سانتی متر شما را بلندتر نشان می‌دهد.

مدل مو دامادی به سمت بالا

۴. مدل موی ماهوتی، خلبانی یا کروکات (Crew Cut)

اگر واقعاً عاشق مو‌های کوتاه هستید، می‌توانید مدل مو دامادی کوتاه داشته باشید. در مدل ماهوتی مو‌ها به تدریج کوتاه می‌شود و یک مدل موی شیک و تمیز به شما می‌دهد. این مدل مو علاوه بر سبک کردن سرتان، نگهداری آسانی دارد. بنابراین، حتی پس از مراسم عروسی نیز از مزایای آن بهره مند می‌شوید.

مدل مو دامادی کروکات

۵. مدل مو دامادی دو تکه (Two Block Groom Hair)

این روز‌ها مدل مو دامادی دو تکه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به دلیل اختلاف طول مو‌ها در طرفین، بدون آنکه زحمت خاصی بکشید، ظاهری جذاب و گیرا پیدا می‌کنید.

مدل مو دامادی

۶. مدل موی فرفری (Curly Locks)

داشتن موی فر برای مراسم عروسی کار شما را راحت می‌کند. نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. مدل مو دامادی فرفری به اندازه کافی خودنمایی می‌کند و چهره شما را به بهترین شکل تزیین می‌کند (مانند این عکس).

مدل مو دامادی فر

۷. مدل موی ارتشی خیلی کوتاه (Super Short Buzz Cut)

فرقی نمی‌کند سرباز باشید یا عاشق موی کوتاه! اگر این مدل انتخاب شما برای مدل مو دامادی است، نگرانی به دل راه ندهید. این مدل مزایای بسیاری در مقابل مو‌های بلند دارد که مهمترین آن، این است که توجه همگان را به چهره شما جلب می‌کند و نیاز به رسیدگی چندانی ندارد.

مدل مو دامادی ارتشی

۸. فرق کج کلاسیک (Classic Side Part)

برای افرادی که شیفته ظاهر کلاسیک هستند، این مدل موی جذاب که پیچیدگی خاصی ندارد، بهترین انتخاب است. همچنین فرق کج کلاسیک به هر مدل ریشی می‌آید.

مدل مو دامادی فرق کج

۹. آندرکات با فرق کج (Side Part Undercut)

گاهی اوقات برای اینکه مدل مویی چشمگیر و جسورانه داشته باشید، فرق کج آندرکات می‌تواند تفاوتی قابل توجه ایجاد کند. در این مدل مو دامادی، حجم زیادی از مو‌های طرفین و پشت کوتاه می‌شود و قسمت بالایی مو‌ها به مرکز توجه تبدیل می‌شود. بنابراین برای حفظ استایل موها، دقت و توجه کافی به بخش جلوی مو‌ها داشته باشید.

 مدل مو دامادی آندرکات

۱۰. دم اسبی (Ponytail)

امروزه دیگر محدودیتی در مورد مدل مو دامادی وجود ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید در این روز خاص مو‌های تان را دم اسبی ببندید، خیالتان راحت باشد. با این حال، برای داشتن ظاهری جذاب‌تر می‌توانید یک کوتاهی محو یا آندرکات نیز به آن اضافه کنید.

مدل مو دامادی دم اسبی

۱۱. مدل موی موهاک یا تاج خروسی کوتاه با سبیل (Short Mohawk And Moustache)

اگر می‌خواهید در مراسم عروسی، مهمان‌ها و همسر آینده تان را تحت تأثیر قرار دهید، سعی کنید عناصر سبک‌های مختلف را در ظاهرتان لحاظ کنید. برای نمونه، مدل موی موهاک کوتاه با یک سبیل نازک و فردار تمام چشم‌ها را به سوی شما برمی گرداند.

مدل مو دامادی موهاک

۱۲. مدل موی موج دار متوسط (Medium Wavy Hair)

داشتن مو‌هایی با مدل طبیعی برای روز عروسی، انتخابی مطمئن است. به ویژه اگر مو‌های موج دار دارید، در حفظ حالت طبیعی مو‌های تان شک نکنید! کافی است مو‌های تان را شانه بزنید و بگذارید جریانی مواج در مو‌های تان جاری شود.

مدل مو دامادی موج دار

۱۳. آندرکات محو با مو‌های موج دار در بالا (Undercut Fade With Textured Waves On Top)

مدل موی دامادی موج دار، جذابیت خاصی به چهره شما می‌دهد. برای هیجان انگیز‌تر شدن مدل مو‌های تان، می‌توانید از حجم مو‌های طرفین و پشت سرتان کم کنید تا قسمت بالایی موج دار مو‌ها به عنوان مرکز توجه، جلوه گری کند و زیبایی چشمگیری به چهره شما ببخشد.

مدل مو دامادی آندرکات

۱۴. مدل موی خیلی کوتاه (High And Tight Haircut)

اگر علاقه‌ای به داشتن مو‌های بلند ندارید، می‌توانید در روز عروسی هم مو‌هایی کوتاه داشته باشید. این مدل مو ظاهری تمیز و موقر به شما می‌دهد.

مدل مو دامادی کوتاه

۱۵. مدل موی شانه شده به یک سمت، طرفین کوتاه‌تر از بالای مو (Comb Over Longer Top And Shorter Sides)

مو‌های بلند در بالا و کوتاه در طرفین، یک مدل مو دامادی محبوب به شمار می‌آید. این مدل مو در عین زیبایی و شیک بودن، امکان هر گونه طراحی مو‌ها را فراهم می‌کند. البته برای مراسمی مانند عروسی، بهترین گزینه شانه کردن مو‌ها به یک سمت است.

مدل مو دامادی به یک سمت

۱۶. مدل موی کوتاه در بالا با آندرکات منقطع (Short Thin Top With Disconnected Undercut)

اگرچه این مدل مو مورد پسند همه نیست، اما افرادی که آن را انتخاب می‌کنند، نگاه‌ها را به خود جذب می‌کنند.

مدل مو دامادی آندرکات

۱۷. مدل بدون مو با ریش (Bald Head And Beard)

اگر به هر دلیلی سرتان بدون مو است، دیگر نگران مدل مو دامادی نیستید! یک ریش کوتاه و مرتب ظاهری شیک و جسورانه در روز عروسی به چهره شما می‌دهد.
اگر به فکر استفاده از کلاه گیس در روز عروسی هستید، حتما مطلب ” پروتز مو چیست و چگونه می‌توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم؟” را مطالعه کنید.

مدل ریش داماد بدون مو

۱۸. مدل موی ارتشی (Buzz Cut)

از آنجا که عروسی یک میهمانی رسمی است، می‌توانید با انتخاب این مدل موی محبوب، جدیت و جذابیت را در ظاهرتان ادغام کنبد.

مدل مو دامادی باز کات

۱۹. مدل موی با فر‌های کوتاه (Short Smooth Waves)

این فر‌های کوتاه ۳۶۰ ظاهری جذاب و متفکرانه در روز عروسی به شما می‌دهد.

مدل مو دامادی کوتاه با فر ریز

۲۰. مو‌های کوتاه براق (Slicked Back Short Hair)

اگر ظاهری کلاسیک را ترجیح می‌دهید، مدل‌های زیادی برای مو‌های کوتاه وجود دارد تا مکمل کت و شلوار شما باشد. مدل مو‌های ابریشمی و براق قطعاً یکی از بهترین مدل هاست.

مدل مو دامادی کوتاه

۲۱. مدل موی الویس یا پامپادور کوتاه (Short Pompadour)

اگر به دنبال مدل مو‌های آسان برای روز عروسی هستید، یک پمپادور کوتاه بهترین گزینه برای شماست. به راحتی آماده می‌شود و نیاز چندانی به مراقبت نیز ندارد.

مدل مو دامادی پامپادور

۲۲. مدل موی آیوی لیگ (Ivy League Haircut)

مدل موی آیوی لیگ، ظاهری مرتب و به روز به شما می‌دهد. این مدل مو هرگز از مد نمی‌افتد.

مدل مو دامادی آیوی لیگ

۲۳. مدل مو دامادی غیر رسمی (Casual Style)

اگرچه عروسی یک مراسم مجلل و رسمی است، اما مدل موی شما می‌تواند کاملاً معمولی باشد. برای داشتن این مدل مو کافی است دستهای‌تان را به ژل مو آغشته کنید و مو‌های تان را به سمت بالا فرم بدهید.

مدل مو دامادی کژوال

۲۴. مدل موی کوتاه و کلاسیک (Short and Classic)

مدل موی کوتاه و کلاسیک یک گزینه مطمئن برای روز عروسی است. کنید، به خصوص اگر تم مراسم وینتج یا قدیمی باشد، این مدل موی بسیار شیک و چشمگیر خواهد بود.

مدل مو دامادی کوتاه

۲۵. مدل موی کوتاه و فرفری (Short And Curly)

اگر مو‌های شما موج دار یا فر است، روز عروسی زمان نمایش دادن آنهاست. برای افزودن جذابیت به این مدل، مو‌های طرفین را کوتاه و جلوی سر را بلند کنید. باقی کار را به این فر‌های جذاب بسپارید.

مدل مو دامادی فرفری

۲۶. مدل موی به سمت بالا (High Top)

یک مدل موی محو و کم پشت در طرفین و پشت سر، و مو‌های بلند و رو به بالا در جلوی سر، گزینه جذاب دیگری برای مدل مو دامادی است. کنتراست ایجاد شده از طرفین کمرنگ و جلوی سر با مو‌های بلند، همان چیزی است که چهره شما را گیرا و جذاب می‌کند.

مدل مو دامادی آندرکات

۲۷. مدل موی کوتاه حالت دار (Textured Short Hair)

یک گزینه دیگر برای مو‌های کوتاه، حالت دادن به جلوی موهاست. ایجاد کنتراست با آندرکات در طرفین زیبایی شما را دوچندان می‌کند.

مدل مو دامادی کوتاه

۲۸. مدل موی سایه‌ای (Tapered Hair)

برای آن دسته از افرادی که تمایلی به تغییر مدل مو ندارند، این مدل مو گزینه‌ای هوشمندانه است. با مدل موی سایه‌ای بدون ایجاد تغییر زیاد، مدل مویی تازه و به روز خواهید داشت.

مدل مو دامادی سایه ای

۲۹. مدل موی موج دار طبیعی (Natural Waves)

اگر مو‌های موج دار طبیعی دارید، با حالت دهی مناسب و استفاده از محصولات فیکساتور مو می‌توانید ظاهری چشمگیر در روز عروسی داشته باشید.

مدل مو دامادی موج دار

۳۰. مدل موی شانه شده به عقب (Brushed Back Medium Hair)

برای موهای با طول متوسط، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای مدل مو دامادی در اختیار شماست. یکی از ساده‌ترین مدل‌ها شانه کردن مو‌ها به سمت عقب است. برای تکمیل این مدل مو، یک ریش کلاسیک به شما کمک می‌کند.

مدل مو دامادی

۳۱. مدل مو انفجاری یا درهم (Blowout)

این مدل موی جذاب، برای روز عروسی فوق العاده است. این گونه به نظر می‌رسد که باد در مو‌های‌تان پیچیده و بی نظمی جذابی به آن‌ها بخشیده است.

مدل مو دامادی

۳۲. مدل مو آندرکات به سمت عقب (Slicked Back Undercut)

در واقع، داشتن مو‌هایی با اندازه متوسط بهترین گزینه برای روز عروسی است. انتخاب‌های بسیاری برای مدل مو دامادی، با این حجم از مو خواهید داشت. با یک آندرکات دقیق و شانه کردن مو‌ها به عقب، مدل موی رویایی تان را پیدا می‌کنید.

مدل مو دامادی آندرکات

۳۳. مدل مو پامپادور بلند (Long Pompadour)

مدل پامپادور یک مدل مو دامادی کلاسیک است. در این مدل حجم بیشتری از مو‌ها را به سمت بالا می‌برید و آن را به کانون توجه تبدیل می‌کنید.

مدل مو دامادی پامپادور بلند

۳۴. مو‌های مواج بلند (Shoulder Length Wavy Hair)

داشتن موی بلند برای روز عروسی نیز انتخاب‌های مهیجی در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع موی بلند چهره‌ای عاشقانه و جذاب به شما می‌دهد. اگر مو‌های شما به طور طبیعی موج دار است، می‌توانید آن‌ها را تا روی شانه‌ها رها کنید و لذت ببرید.

مدل مو دامادی فر بلند

۳۵. مدل موی گوجه‌ای (Man Bun)

اگر دنبال کننده حرفه‌ای مد هستید، مدل مو دامادی بایستی نشانی از علایق شما داشته باشد. یکی از مدل‌های جذاب برای مو‌های بلند، بستن مو‌ها به شکل گوجه‌ای است.

مدل مو دامادی بسته

۳۶. مدل بافت مو دردلاک (Dreadlocks)

اگر ماه‌ها برای بلند شدن و بافتن مو‌های تان وقت و انرژی صرف کرده اید، باید روز عروسی هم از آن‌ها لذت ببرید. هرچه باشد این روز مختص شما و علایق تان است.

مدل مو دامادی بافت

۳۷. مدل موی باب (Man Bob)

مدل موی باب، گزینه جذاب دیگری برای مو‌های بلند است. مدل باب در عین ظریف بودن، مطابق مد روز است، به ویژه اگر مو‌هایی صاف و لخت دارید.

مدل مو دامادی باب

سخن آخر

برخلاف تصور عموم، مدل مو دامادی بسیار متنوع است و برای هر نوع مویی گزینه‌های بسیاری در اختیار دارید. آلبومی که مشاهده کردید می‌تواند برای شما الهام بخش باشد تا گزینه‌های مورد پسندتان را با آرایشگرتان در میان بگذارید و بهترین انتخاب را برای این روز بزرگ داشته باشید. اگر طرفدار فیلم و سریال هستید، مدل موهای پیکی بلایندرز هم می‌توانند گزینه جذابی برای مراسم عروسی باشند.

انتخاب شما به کدام‌یک از مدل‌های ارائه شده در این مقاله نزدیک است؟ دلیل انتخابتان چیست؟ به طور کلی به نظر شما مدل موی داماد چه خصوصیاتی می‌بایست داشته باشد؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: menshaircuts

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید