ماسک سیر برای تقویت مو ؛ 6 دستورالعمل سریع و کاربردی

خواص سیر برای مو

امروزه ماسک‌های خانگی زیادی برای مو وجود دارند که کار ما را آسان کرده و از خرید محصولات گران جلوگیری می‌کنند. یکی از این ماسک‌ها ماسک سیر است. جدا از اینکه مصرف سیر به صورت خوراکی ویتامین‌های ضروری مانند C و B را تامین می‌کند به صورت ماسک نیز می‌تواند بسیار موثر در تقویت مو‌ها باشد. براساس تجربیات کسانی که از سیر به عنوان ماسک استفاده کرده اند باید بگویم که استفاده از سیر روشی مطمئن و تاثیرگذار برای رشد مو‌ها است. به همین خاطر در این مقاله لیستی از ماسک سیر برای تقویت مو به همراه دستور آورده شده؛ برای خواندن آن‌ها با ما همراه شوید.

خواص سیر برای مو

همانطور که می‌دانید سیر دارای خواص فراوانی است، اما در ابتدا بیایید با خواص سیر برای مو آشنا شویم و بدانیم که چرا استفاده از این ماسک بسیار مفید و ضروری است.
۱) سیر می‌تواند به رشد سریع مو کمک کرده و خاصیت استحکام بخشیدن به آن را دارد.
۲) سیر باعث می‌شود مو‌ها انعطاف پذیر بیشتری داشته و آن‌ها تقویت می‌کند.
۳) همچنین روغن سیر یک نرم کننده عالی برای مو‌ها است.
۴) سیر خاصیت ضدقارچی و ضد میکروبی دارد و از ایجاد شوره سر پیشگیری می‌کند.
۵) همچنین از شکستگی و آسیب دیدگی احتمالی مو‌ها جلوگیری میکند.
۶) سیر عنصر طبیعی به نام سلنویم دارد که ویتامین E لازم برای مو‌های تان را تامین می‌کند.
۷) سیر حاوی منگنز ضروری و مفید برای سلامت تار مو‌ها است.

انواع ماسک سیر تقویت کننده مو

قطعا این روز‌ها در بازار محصولات و روغن‌های مخصوص مو که از سیر در ترکیب آن‌ها استفاده شده باشد فراوان است، ولی شما می‌توانید با کمترین هزینه ماسک‌های خانگی سیر را تهیه کنید و از ماسک سیر برای تقویت مو های خود استفاده کنید

۱. ماسک سیر و عسل برای رشد مو‌ها

 ماسک سیر و عسل برای رشد مو‌ها

مواد لازم:

  • حدود هشت حبه سیر (یک قاشق چایخوری آب سیر)
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و استفاده:

ابتدا هر حبه سیر را از پوست در بیاورید و با استفاده از دستگاه پرس سیر آب هر حبه را بگیرید. آب سیر را با عسل مخلوط کرده و روی مو‌های خود بمالید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم آن را بشوئید.

  • از این محلول می‌توانید برای پوست صورت نیز استفاده کنید.
  • این کار را می‌توانید دو یا سه بار در هر هفته انجام دهید.

۲. سیر و آلوئه ورا برای تقویت مو‌ها

 ماسک سیر و آلوئه ورا برای تقویت مو‌ها

مواد لازم:

  • ۵ عدد سیر تازه
  • به مقدار لازم آلوئه ورا

طرز تهیه و استفاده:

ابتدا برای تهیه این ماسک، سیر‌ها را با چنگال، مخلوط‌کن یا پرس له کنید. سپس کمی روغن را در ماهیتابه با شعله‌ی کم گرم کنید و سیر را به آن اضافه کنید. مراقب باشید که سیر را نپزید. بعد از چند دقیقه شعله را خاموش کرده و اجازه دهید محتویات داخل آن خنک شود. سپس این مخلوط را در صافی بریزید و آن را صاف کنید و آلوئه ورا را به آن اضافه کنید. ‌

  • می‌توانید مقداری اسانس رزماری برای خوشبو بودن به این ترکیب اضافه کنید‌
  • می‌توانید این ماسک را در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.
  • از این ماسک تنها دو بار در هفته استفاده کنید.

۳. سیر و نارگیل برای کاهش ریزش مو

 ماسک سیر و نارگیل برای کاهش ریزش مو

مواد لازم:

  • حدود هشت حبه سیر (یک قاشق چایخوری آب سیر)
  • یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل

طرز تهیه و استفاده:

ابتدا آب سیر را با استفاده از دستگاه پرس سیر بگیرید. سپس روغن نارگیل را با قرار دادن بر روی کاسه پر از آب گرم، کمی گرم کنید. آب سیر را با روغن نارگیل مخلوط کنید و روی موهایتان قرار دهید. حتما به آرامی ترکیب را روی پوست و موی سر ماساژ دهید. بعد از نیم ساعت این ماسک را بشوئید.

  • این کار را دو یا سه بار در هر هفته انجام دهید.

۴. سیر و روغن زیتون نرم‌کننده‌ای عالی برای مو

 ماسک سیر و روغن زیتون نرم‌کننده‌ای عالی برای مو

مواد لازم:

  • ۵ عدد سیر تازه
  • به مقدار لازم روغن زیتون

طرز تهیه و استفاده:

اول باید سیر‌ها را پوست کنده و له کنید. سپس روغن زیتون را در تابه گرم کنید و روی پوره سیر بریزید. به خوبی آن‌ها را مخلوط کنید تا یکدست شود. بعد برای یک روز آن را در یخچال قرار دهید و سپس روی پوست سرتان بگذارید. با کمک انگشتانتان آن را روی سر ماساژ دهید. ماساژ سر را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه دهید. این ماسک باید به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند. در آخر با آب ولرم و شامپو موهایتان را بشوئید.

  • برای گرفتن بهترین نتیجه هفته‌ای دوبار این ماسک خانگی را روی موهایتان بگذارید.

۵. سیر و آبلیمو برای پیشگیری از شوره سر

 ماسک سیر و آبلیمو برای پیشگیری از شوره سر

مواد لازم:

  • حدود هشت حبه سیر (یک قاشق چایخوری آب سیر)
  • یک تا دو لیمو تازه

طرز تهیه و استفاده:

ابتدا هر حبه سیر را از پوست در بیاورید و با استفاده از دستگاه پرس سیر آب هر حبه را بگیرید. ابتدا موهایتان را خیس کنید. سپس آب سیر را با آبلیمو مخلوط کرده و روی مو‌های خود بمالید. خوب است به این ترکیب یک قاشق غذاخوری عسل نیز اضافه کنید.زمان مکث برای این ترکیب ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

  • از این روش نیز دو الی سه بار در هفته می‌توانید استفاده کنید.

۶. ماسک آب سیر و پیاز برای تحریک رشد مو‌ها

 ماسک آب سیر و پیاز برای تحریک رشد مو‌ها

مواد لازم:

  • نصف یک پیاز قرمز
  • چهار حبه سیر
  • دو قاشق غذاخوری دارچین
  • دو لیوان آب

طرز تهیه و استفاده:

ابتدا پیاز را خرد کرده و در مخلوط کن با سیر‌ها مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را همراه دو لیوان آب و دارچین را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بعد از روی حرارت بردارید و ۴ روز آن را نگهدارید. بعد از گذشت این مدت محلول را صاف کرده و قبل از هر بار حمام رفتن ۱۵ دقیقه روی سر خود قرار دهید.

  • از این ماسک می‌توانید سه بار در هفته استفاده کنید.

روش ساخت روغن سیر در خانه

تمام خواصی که سیر و آب سیر دارند روغن آن نیز دارد و همچنین به دلیل وجود گوگرد در آن برای مراقبت از مو‌ها مناسب است و باعث ساخت کراتین که ماده‌ای ضروری برای رشد مو‌ها است می‌شود.
برای تهیه این روغن به مواد زیر نیاز دارید:

  • پنج قاشق غذاخوری آب سیر
  • یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذا خوری روغن کرچک
  • یک دوم قاشق چای خوری اسانس رزماری
  • ده قطره روغن درخت چای

طرز تهیه و استفاده:

برای تهیه این روغن ابتدا باید سیر را رنده کرده و در روغن زیتون گرم بریزید. دقت کنید که روغن باید گرم باشد نه داغ. سپس با استفاده از دستگاه پرس آب آن‌ها را بگیرید. بعد از آن تمام مواد نام برده را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. از این روغن باید در ظرف شیشه‌ای تیره درون یخچال نگهداری کنید

  • توجه داشته باشید می‌توانید یک الی دو هفته در یخچال نگهداری کنید.
روش ساخت روغن سیر در خانه

نکته مهم: استفاده از سیر می‌تواند برای برخی افراد با ایجاد آلرژی و حساسیت همراه باشد پس قبل از استفاده حتما ابتدا مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید.

کلام پایانی

درست است که بهترین راه برای دریافت خواص سیر خوردن آن است، اما شما می‌توانید با استفاده از ماسک سیر برای تقویت مو نیز از فواید این ماده استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که این ماسک‌ها با یک بار استفاده تاثیری نداشته و تنها زمانی جواب می‌دهند که به طور مداوم از آن‌ها استفاده کنید. همچنین از استفاده چندین ماسک به صورت همزمان اجتناب کنید.

پیشنهاد می کنیم در انتها با مقاله انواع ماسک های ماست برای مو نیز برای سلامت و زیبایی موهای خود آشنا شوید. همچنین نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-سیر چه خواصی برای موی سر دارد؟

سیر عنصر طبیعی به نام سلنویم دارد که ویتامین E لازم برای مو‌ها را تامین می‌کند. همچنین باعث افزایش گردش خون در پوست و تقویت فولیکول‌ها می‌شود. از طرفی باعث تجدید حیات فولیکول‌های مرده و ضعیف و رشد موهای جدید هم می‌شود.

2-عوارض سیر برای موها چیست؟

یکی از مهم‌ترین عوارض ماسک سیر برای پوست سر این است که امکان دارد باعث سوختگی پوست سر شود. البته این مشکل فقط زمانی رخ می‌دهد که مدت زمان زیادی ماسک سیر روی پوست بماند. بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق از این ماسک فقط به مدت 5 تا 10 استفاده کنید. هر زمانی که احساس سوزش و خارش داشتید فوراً با آب سرد بشویید.

3-چطور می‌توان با ماسک سیر ریزش مو را درمان کرد؟

ماسک سیر باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده و به کاهش ریزش مو کمک بسیاری می‌کند. برای بدست آوردن نتایج مطلوب از این ماسک بهتر است به طور منظم و مداوم از آن استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از ماسک سیر را هفته‌ای حداقل یک یا دوبار به مدت 3 ماه ادامه دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید