به رنگ مو قهوه ای نگاهی تازه داشته باشید؛ فرمول‌های مختصر و مفید

رنگ مو قهوه ای

رنگ مو قهوه ‌ای هیچوقت خسته‌کننده و تکراری نمی‌شود. اگر فکر می‌کنید که رنگ قهوه‌ ای فقط از یک نوع سایه و رنگدانه تشکیل شده، سخت در اشتباهید. اجازه دهید که در این گزارش با معرفی انواع سایه‌های قهوه‌ ای و رنگ‌هایی که می‌توانید به رنگ موی قهوه‌ای اضافه کنید، شگفت زده‌تان کنم. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ مو قهوه‌ ای مناسب کدام نوع پوست است؟

رنگ مو قهوه ‌ای یکی از آن رنگ‌هایی است که برای همه انواع رنگ پوست مناسب است. چرا که این رنگ مو درخشش زیادی دارد و باعث انعکاس نور روی موها می‌شود. رنگ‌هایی که چنین خاصیتی داشته باشند با همه نوع رنگ پوست سازگار هستند. برای اینکه در مورد سازگاری رنگ موها با پوست بیشتر بدانید خواندن این گزارش را از دست ندهید:

ترکیب رنگ مو قهوه‌ ای؛ چگونه رنگ موی قهوه‌ ای درست کنیم؟

برای درست کردن رنگ مو قهوه ‌ای بیش از هرچیز، باید در مورد شماره و طبقه بندی رنگ موها اطلاعات کافی داشته باشید. اگر هنوز در مورد شماره رنگ‌ها و سایه‌ها چیزی نمی‌دانید خواندن ادامه این گزارش کمکتان نمی‌کند، مگر اینکه این گزارش را بخوانید: راهنمای انواع رنگ مو با عکس و شماره

همانطور که احتمالاً متوجه شدید، رنگ قهوه‌ ای شامل رنگ‌های پایه از شماره‌های 2 تا 6 است. برای بدست آوردن رنگ مو قهوه ‌ای تیره نیازی به دکلره کردن موها ندارید. اما اگر یک رنگ موی قهوه‌ای روشن مد نظر شماست، باید موهایتان را با کمک دکلره یا روشن کننده‌ها تا پایه 5، 6 یا 7 روشن کنید. توجه داشته باشید که دکلره کردن موها یک کار کاملاً حرفه‌ای است که باید آن را به یک فرد متخصص بسپارید. بعد از روشن شدن موها، می‌توانید از رنگ‌های شماره 2 تا 7 با توجه به سایه دلخواهتان استفاده کنید.

انواع رنگ مو

رنگ مو قهوه‌ ای بدون قرمزی

یکی از اصلی‌ترین رنگدانه‌های رنگ قهوه‌ ای، رنگ قرمز است. اما خیلی از خانم‌ها از وجود سایه‌های قرمز بعد از قهوه‌ای کردن موهایشان گله دارند. اگر نگاهی به جدول پایین بیندازید متوجه می‌شوید که رنگ قهوه‌ای از ترکیب چه رنگ‌هایی تشکیل می‌شود. بنابراین ساده است؛ اگر قرمز شدن موهای قهوه‌ای را دوست ندارید، باید کمی ‌سایه آبی به آن اضافه کنید. این کار را می‌توانید با کمک واریاسیون‌های، آبی یا سرمه‌ای انجام دهید. البته یک راه ساده‌تر هم وجود دارد: استفاده از رنگ‌های قهوه ‌ای دودی. همانطور که می‌دانید رنگ‌های دودی با شماره 1 بعد از شماره رنگ اصلی مشخص می‌شوند. بنابراین کافیست رنگ‌هایی با این شماره سایه تهیه کنید. مثل شماره‌های 6.1، 5.1، 7.1 و موارد مشابه. سایه‌های زیتونی هم به خنثی کردن رنگدانه‌های قرمز کمک می‌کنند. پس می‌توانید از رنگ‌های قهوه‌ای دودی زیتونی هم استفاده کنید.

ترکیب رنگ قهوه ای
رنگ مو قهوه ای بدون قرمزی
موی خاکستری

رنگ مو قهوه ‌ای طلایی

جالب است بدانید که سایه‌های طلایی (مثل هایلایت طلایی) به رنگ مو قهوه ‌ای قدرت و درخشش می‌بخشد. این موضوع به خصوص برای کسانی که موهای خشک و کدر دارند، یا می‌خواهند حجم موهایشان بیشتر دیده شود انتخاب بسیار مناسبی است. برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید می‌توانید زمینه موها را قهوه‌ای تیره یا متوسط، و بعضی از تارهای مو را هایلایت کنید. سپس هایلایت‌ها را به رنگ قهوه‌ای طلایی در آورید. توجه داشته باشید که هایلایت مو معمولاً با دکلره انجام می‌شود اما اگر می‌خواهید در مورد هایلایت مو بدون دکلره کردن اطلاعات کاربردی بدست آورید حتماً این گزارش را بخوانید :هایلایت مو بدون دکلره با روش‌های علمی بی‌ضرر در خانه

رنگ مو قهوه ای طلایی
مو طلایی

فرمول:

7.3+6.31+ واریاسیون طلایی 6 سانتی متر+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ قهوه ‌ای شکلاتی روشن

شاید باورتان نشود ولی تفاوت‌هایی میان رنگ مو قهوه‌ای و رنگ موی شکلاتی وجود دارد. در این باره در گزارش رنگ موی شکلاتی را بیشتر بشناسید به طور مفصل توضیح داده ام. اما اگر می‌خواهید یک رنگ موی قهوه‌ای شکلاتی داشته باشید بهتر است از ترکیب یک رنگ تیره و یک رنگه روشن کمک بگیرید. همچنین وجود مقدار بسیار کمی ‌سایه‌های شرابی یا قرمز به تقویت رنگ موی شکلاتی شما کمک می‌کند.

موی شکلاتی
رنگ مو قهوه ای شکلاتی روشن

فرمول:

7.8+4+7.3+ واریاسیون قرمز 1 سانتی متر+اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

قهوه‌ ای دودی

همانطور که قبلاً هم اشاره کردم این رنگ مو مخصوص کسانی است که نمی‌خواهند رنگ موی قرمز داشته باشند. البته رنگ مو قهوه‌ای دودی به طور اختصاصی رنگی است که هیچ کدام از سایه‌های زیتونی و قرمز را ندارد. بنابراین برای اینکه چنین رنگی داشته باشید بهتر است موها را تا پایه 7 دکلره کنید. سپس با کمک یک شامپو ضدزردی رقیق‌شده، کمی (حدود 5 دقیقه) ‌شستشو دهید. سپس با کمک رنگ‌های 6.1 و 7.31 و واریاسیون دودی، رنگساژ کنید.

رنگ مو قهوه ای دودی
رنگ قهوه ای دودی روشن

فرمول:

6.18+ 7.31+ واریاسیون دودی 4 سانتی متر+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ مو قهوه‌ ای زیتونی

این رنگ برای کسانی که می‌خواهند موهایشان را بدون دکلره روشن کنند، انتخاب مناسبی است. رنگ کردن منظم با رنگ قهوه‌ای زیتونی موجب روشن شدن موهای شما تا حدود پایه 6 یا 7 می‌شود. رنگ قهوه‌ای زیتونی معمولاً با شماره‌های 6.2 یا 7.2 یا 7.23 شناخته می‌شود. می‌توانید آن را با اکسیدان شماره 2 ترکیب کنید.

رنگ مو قهوه ای زیتونی
قهوه ای زیتونی

فرمول:

6.28+7.2+7.23+ واریاسیون زیتونی+اکسیدان شماره 2 (دو برابر)

قهوه ‌ای شرابی

قهوه‌ای شرابی رنگی بسیار پرقدرت و براق است. برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید می‌توانید موها را تا پایه شماره 5 روشن کنید. سپس از رنگ‌های شماره‌های 6.6 و 6.5 استفاده کنید.

مو شرابی
رنگ قهوه ای شرابی

فرمول:

6.58+5.6+6.68+اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ موی قهوه‌ ای ماهگونی

این رنگ هم یکی دیگر از هم خانواده‌های رنگ موی قهوه‌ای قرمز یا شرابی است. برای ماهگونی کردن موها می‌توانید با کمک روشن کننده‌ها، آنها را تا شماره 5 یا 6 روشن کنید. سپس از رنگ‌های شماره 5.5 یا 6.5 استفاده کنید.

رنگ موی قهوه ای ماهگونی
رنگ موی ماهگونی

فرمول:

6.58+5.5+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ مو قهوه‌ ای تیره

این رنگ معمولاً برای کسانی که می‌خواهند تارهای سفید مو را بپوشانند انتخاب بسیار مناسبی است. بهتر است به جای استفاده از رنگ مشکی پرکلاغی برای پوشاندن موهای سفید از یک رنگ قهوه‌ای تیره استفاده کنید. برای اینکار کافیست مقداری رنگ شماره 3 یا 4 را با اکسیدان شماره 1 ترکیب کنید. اگر می‌خواهید رنگ کمی‌تیره تر شود، 1 چهارم تیوب، رنگ موی شماره 2 هم اضافه کنید. می‌توانید از واریاسیون آبی برای بدست آوردن سایه‌های آبی هم استفاده کنید.

قهوه ای تیره

توصیه‌های مهم

  • برای اینکه رنگ مو قهوه‌ای شما زیبایی همیشگی اش را حفظ کند، لازم است از ماسک‌های خانگی برای تقویت آبرسانی به موها استفاده کنید.
  • برای تثبیت رنگ مو، می‌توانید از شامپوهای بدون سولفات یا شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.
  • برای دکلره کردن موها حتماً از مواد مرغوب استفاده کنید. همچنین از دانش و تجربه یک فرد ماهر کمک بگیرید. دکلره کردن موها در خانه می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

کدام رنگ موی قهوه‌ای را بیشتر دوست داشتید؟ دلیل انتخابتان چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-چکار کنیم که رنگ موی قهوه ای قرمزی نداشته باشد؟

یک راهکار اساسی برای جلوگیری از قرمز شدن رنگ موی قهوه ای، اضافه کردن واریاسیون سبز به ترکیب رنگ است. البته باید احتیاط کنید تا بیش از حد سبز نریزید چرا که در این صورت رنگ موی شما از قهوه ای به زیتونی سیر تبدیل می‌شود. بنابراین کافیست حدود 3 تا 4 گرم از رنگ سبز و مقدار کمی رنگ دودی به رنگ قهوه ای خود اضافه کنید.

2-رنگ مو قهوه ای مناسب کدام رنگ پوست است؟

رنگ موی قهوه ای جزو آن دسته از رنگ‌هاست که برای هر نوع رنگ پوستی مناسب است. چه رنگ پوست روشن داشته باشید چه سبزه می‌توانید با خیال راحت از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید. البته به افراد با رنگ پوست سبزه توصیه می‌کنم از تناژهای گرم رنگ قهوه‌ای استفاده کنند. یعنی رنگ قهوه ای آنها می‌تواند کمی قرمزی داشته باشد تا سردی رنگ پوست را جبران کند.

3-رنگ موی قهوه ای مردانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اگر می‌خواهید یک رنگ موی قهوه ای جذاب مردانه داشته باشید رعایت کردن یک نکته ضروری است. از آنجایی که رنگدانه‌های قرمز موجود در موی آقایان نسبتاً زیاد است برای جبران این قرمزی به جای رنگ قهوه‌ای معمولی از رنگ قهوه‌ای زیتونی دودی استفاده کنید. این رنگ برای آقایان جلوه بسیار طبیعی‌تری دارد.

4-رنگ موی موکا چیست؟

رنگ موی موکا یکی از اعضای خانواده رنگ موی قهوه ای است که شامل رنگ بژ، طلایی و شکلاتی است. برای درآوردن این رنگ مو باید موها را تا پایه 7 روشن کنید. سپس از شماره‌های 7.81، 9.3، و C7 مقادیر مساوی بریزید و ترکیب کنید. می‌توانید با اکسیدان 1 یا 2 مخلوط کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید