رنگ موی طلایی با فرمول های ترکیبی متنوع و عالی

رنگ موی طلایی

امروزه تنوع رنگ بالایی برای رنگ مو وجود دارد و رنگ مو‌ها انواع مختلفی پیدا کردند. هر کسی می‌تواند با توجه به رنگ پوست خود از انواع رنگ مو‌های زیبا برای رنگ کردن مو استفاده کند. معمولا خانم‌هایی که می‌خواهند تغییر اساسی در چهره شان ایجاد شود از رنگ مو‌های روشن استفاده می‌کنند. یکی از این رنگ‌های روشن که این روز‌ها طرفداران بسیاری دارد رنگ موی طلایی است. این رنگ مو دارای طیف‌های رنگی متنوعی است و از مزیت‌های آن این است که می‌تواند زمینه رنگی مناسب برای در آوردن هایلایت‌ها و مش‌ها با رنگ‌های مختلف فراهم کند. در این مطلب فرمول‌های مختلف این رنگ موی جذاب، به همراه مدل‌های زیبایی از آن آورده شده که شما می‌توانید از آن‌ها برای انتخاب رنگ مو ایده بگیرید.

چگونه رنگ موی طلایی درست کنیم؟

رنگ طلایی در واقع یکی از طیف‌های رنگ زرد است که از ترکیب دو رنگ زرد و کرم به دست می‌آید. در رنگ مو‌ها این رنگ یکی از رنگ مو‌های خاص به حساب می‌آید که می‌تواند تغییری اساسی در چهره یک فرد ایجاد کند و تا حدودی به رنگ موی عسلی شباهت دارد. درصورتی که این رنگ به درستی به کار گرفته شود، گرمای ملایم، ولی پرجلایی را به مو‌ها و چهره اضافه می‌کند و باعث زیبا شدن فرد می‌شود.

برای ایجاد این رنگ ابتدا مو‌ها را با استفاده از دکلره به پایه ۸ برسانید و سپس ترکیب زیر را به مدت ۴۵ دقیقه روی مو‌های خود بگذارید.

رنگ مو طلایی
رنگ طلایی برای مو

فرمول رنگ موی طلایی

بلوند طلایی خیلی روشن g۱۰: به اندازه ۴۰ میل + بلوند پلاتینه n۱۰: به اندازه ۶۰ میل + واریاسیون نقره‌ای: به اندازه ۱۵ میل + واریاسیون طلایی: به اندازه ۵ میل + اکسیدان ۹%: به میزان لازم

ترکیب گیاهی رنگ موی طلایی

ابتدا یک چغندر را رنده کنید و سپس چغندر رنده شده را با یک فنجان آب بجوشانید. ۱/۲ قاشق چایخوری کاتا (یک نوع گیاه هندی) به مخلوط آب و چغندر اضافه کنید. چغندر را در درون آبکشی مناسب صاف کنید و یک فنجان حنا به چغندر صاف شده اضافه کنید. بعد از اینکه حنا را به خوبی با چغندر و کاتا صاف شده مخلوط کردید، یک قاشق چای خوری قهوه به این مواد اضافه کنید. همه مواد را در درون ظرف فلزی بریزید و به مدت یک شب بگذارید بماند. سپس صبح ۱/۲ پیمانه کشک به مواد اضافه کرده و مواد ترکیب شده را بر روی مو‌های خود بمالید. بعد از ۲ یا ۳ ساعت، موهایتان را با آب ولرم بشویید.

ترکیب گیاهی رنگ موی طلایی
ترکیب گیاهی رنگ موی طلایی

رنگ موی بلوند طلایی

این ترکیب رنگ بسیار روشن است و فقط مخصوص کسانی است که رنگ‌های بلوند به آن‌ها می‌آید. در صورتی که موهایتان را تا به حال روشن نکرده اید پیشنهاد می‌کنیم سراغ این رنگ نروید.

ابتدا مو را به روش دکلره به پایه ۱۰ برسانید. سپس مواد زیر را ترکیب کرده و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی مو بگذارید.

رنگ موی بلوند طلایی
رنگ موی طلایی روشن

فرمول:

رنگ موی شماره ۸.۳ ولا: ۲/۳ تیوپ + رنگ موی شماره ۰.۳۳ ولا: ۱ /۳ تیوپ + اکسیدان ۶ در صد + آب به میزان لازم

رنگ موی طلایی شکلاتی

رنگ موی شکلاتی از رنگ‌های زیبایی است که در کنار هر رنگی می‌تواند زیبا باشد. این رنگ برای آن دسته از خانم‌هایی که می‌خواهند بدون استفاده از دکلره موهایشان را روشن کنند و یا تا به رنگ‌های روشن را امتحان نکرده اند مناسب است. البته روش استفاده از دکلره هم آورده شده است. تنها گذاشتن یکی از این دو ترکیب به مدت ۴۵ دقیقه کافی است.
برای آشنایی بیشتر با این رنگ مقاله رنگ موی شکلاتی را بیشتر بشناسید را بخوانید.

رنگ موی طلایی شکلاتی
رنگ موی شکلاتی طلایی

فرمول ها:

۷۰ میل رنگ مو طلایی شماره ۶ + ۵۰ میل رنگ طبیعی شماره ۶ + ۵ سانت واریاسیون طلایی + اکسیدان شماره ۲

اگر می‌خواهید برای این ترکیب از دکلره استفاده کنید باید ابتدا مو‌های خود را به پایه ۶ برسانید و سپس به سراغ ترکیب زیر بروید.

هفتاد میل رنگ موی طلایی ۷ + ۲۰ میل رنگ موی شکلاتی روشن + ۳۰ میل رنگ موی دودی ۷ + ۱۰ سانت واریاسیون نقره‌ای + ۵ سانت واریاسیون طلایی + ۱۳۰ میل اکسیدان ۲ درصد

رنگ طلایی کاراملی

رنگ مو کاراملی با بیشتر رنگ پوست‌ها هماهنگ می‌شود، اما برای پوست‌های سفید جلوه ویژه‌ای خواهد داشت. اما زمانی که این رنگ با طلایی مخلوط می‌شود برای افراد با پوست برنزه می‌تواند بسیار کارساز باشد و هایلایت‌های باریک این رنگ روی مو‌های تیره عالی می‌شود.

توجه داشته باشید که ابتدا مو‌ها را باید به پایه ۹ برسانید. ترکیب زیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌های خود اعمال کنید.

رنگ طلایی کاراملی
رنگ موی طلایی کاراملی

فرمول:

رنگ بلوند طلایی بسیار روشن: ۲۰ میل + رنگ بلوند پلاتینه روشن: ۲۰ میل + رنگ موی کاراملی: ۴۰ میل + اکسیدان شماره یک: ۱۵۰ میل

رنگ موی دودی طلایی

قرار گرفتن این دو رنگ کنار هم می‌تواند باعث خنثی شدن هر دو شود و در نتیجه سبب ایجاد رنگی شیک برای مو‌ها شود. برای به دست آوردن این رنگ مو ابتدا باید پایه مو را به ۸ برسانید و سپس ترکیب زیر را به مدت نیم ساعت استفاده کنید.

رنگ موی دودی طلایی
رنگ موی طلایی دودی

فرمول:

رنگ موی دودی ۷ به اندازه ۴۰ میل + رنگ موی طلایی ۷ به مقدار ۳۰ میل + واریاسیون طلایی به اندازه ۵ میل + واریاسیون نقره‌ای: ۳ میل + واریاسیون دودی: ۳ میل + اکسیدان ۶: به میزان لازم

رنگ موی زیتونی طلایی

این رنگ مو بیشتر برای خانم‌هایی که پوست روشن دارند مناسب است. ابتدا موهایتان را تا پایه ۷، دکلره کنید. سپس برای رنگساژ کردن مو‌ها از فرمول زیر به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استفاده کنید.

رنگ موی زیتونی طلایی
رنگ موی طلایی زیتونی

فرمول:

نصف تیوپ از رنگ مو‌های پرفکت با شماره ۷٫۰۳ و ۱۲ + نصف تیوپ از رنگ موی کمند با شماره ۶٫۲ و یا رنگ موی کلستون ۲۰۰۰ + اکسیدن ۶ درصد: ۴۰ سی سی + آب: ۲۰ سی سی

رنگ موی طلایی مسی

مسی رنگ خاصی است که ممکن است باب سلیقه هر کسی نباشد. اما زمانی که با رنگ طلایی مخلوط می‌شود می‌تواند انتخاب ایده آل و مناسبی باشد. این مدل رنگ مو برای خانم‌های با پوست سبزه و یا گندمگون که طرفدار رنگ مویی ساده هستند انتخاب بهتری است. تنها کافی است مواد زیر را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید.

رنگ موی طلایی مسی
رنگ موی مسی طلایی

فرمول:

رنگ موی شماره ۴.۴: به مقدار ۱.۳ تیوپ + رنگ موی شماره ۸.۴۳: به مقدار ۱.۳ تیوپ + رنگ موی شماره ۶.۷۴: به مقدار ۱.۳ تیوپ + اکسیدان شماره ۹: به میزان لازم

هایلایت طلایی زیتونی

یکی از ایده‌های عالی برای رنگ طلایی استفاده از مش و هایلایت است. برای به دست آوردن هایلایت روی مو‌های تیره مانند شکلاتی ابتدا باید قسمت‌های مورد نظر موهایتان را با کلاه مش یا فویل و … جدا کنید. سپس آن‌ها را با روش دکلره تا پایه ۹ روشن کنید و بعد از فرمول ترکیبی زیر استفاده کنید.

هایلایت طلایی زیتونی
هایلایت زیتونی طلایی

فرمول:

رنگ موی شماره ۹.۰۳ پرفکت: ۱/۴ تیوپ + رنگ موی شماره ۸.۲: ۱/۴ تیوپ + اکسیدان ۶ درصد نسبت ۲ به یک

مش طلایی فندقی

رنگ موی فندقی یکی از ملیح‌ترین رنگ‌های گرم است. برای کسانی که می‌خواهند جلوه رنگ فندقی بیشتر به چشم بیاید استفاده آن کنار رنگ طلایی به صورت مش پیشنهاد می‌شود. برای به دست آوردن این مش ابتدا باید قسمت‌های مورد نظر موهایتان را جدا کنید. سپس آن‌ها را به پایه ۷ دکلره برسانید و بعد از فرمول ترکیبی زیر استفاده کنید.

مش طلایی فندقی

فرمول:

پنجاه میل رنگ موی طلایی ۷ + ۲۰ میل رنگ موی دودی ۷ + ۲۰ میل رنگ موی زیتونی ۷ + واریاسیون نقره‌ای + اکسیدان ۲

حرف آخر

در این مطلب با فرمول‌های ترکیبی و انواع مدل رنگ موی طلایی به طور مفصل آشنا شدید که امیدواریم لذت برده باشید و بتوانید با کمک آن تغییرات جذابی را در رنگ مو‌های خود ایجاد کنید. به هنگام انتخاب رنگ موی خود به این موضوع حتما توجه داشته باشید که تناژ چوست شما و رنگ انتخابی همخوانی داشته باشد. شاید این رنگ مو مناسب هر پوستی نباشد. همچنین توجه داشته باشید که بعد از رنگ کردن موها، حتماً از شامپو‌های بدون سولفات یا مخصوص مو‌های رنگ شده استفاده کنید.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر باز هم به دنبال رنگ روشن هستید از مطلب «رنگ موی شامپاینی با ۱۰ فرمول عالی در تناژهای جذاب» نیز دیدن کنید و از این رنگ جذاب نیز برای رنگ کردن ایده بگیرید.

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی طلایی دقیقاً چه رنگی است؟

رنگ موی بلوند طلایی یک رنگ ترکیبی است که از سایه‌های طلایی، عسلی و کره‌ای ساخته شده است. رنگ موی طلایی از خانواده رنگ‌های گرم است و رگه‌هایی درخشان دارد. این رنگ مو زمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که شاخه‌های مو صاف و بدون وز باشند یا به خوبی با کمک بابلیس موج‌دار شده باشند.

2-آیا برای رنگ موی طلایی باید موها را دکلره کرد؟

پاسخ این سوال مثبت است. چرا که درخشش رنگ موی طلایی روی موهای تیره اصلا دیده نمی‌شود. بنابراین برای اینکه یکی از انواع رنگ موهای طلایی را داشته باشید باید موهایتان را حداقل تا پایه 7 روشن کنید.

3-پرطرفدارترین رنگ مو کدام است؟

براساس تحقیقات رنگ موی طلایی، بلوند و بور از جمله محبوب‌ترین رنگ‌ها در میان مردم هستند. این نظرسنجی در سال‌های مختلف در میان مردان انجام شده است و نتایج نشان داده است که اکثر مرد‌ها رنگ موی بلوند و بور را برای زنان می‌پسندند و اکثر زنان رنگ موهای تیره را برای آقایان دوست دارند.

4-رنگ موی طلایی قهوه ای چیست؟

رنگ موی طلایی قهوه‌ای رنگی است که در آن رنگ‌های قهوه‌ای روشن و طلایی روشن به نسبت مساوی ترکیب می‌شوند. این رنگ که اصطلاحاً به آن رنگ موی بور هم گفته می‌شود یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ موهاست. رنگ موی طلایی قهوه‌ای می‌تواند دارای سایه‌های زیتونی یا صورتی باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید