چگونه رنگ موی دودی درست کنیم؟

آیا شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که فکر می‌کنند رنگ موی دودی یا خاکستری فقط مناسب افراد مسن است؟ به نظر من وقتش رسیده که تجدید نظر کنید. رنگ موی دودی و بلوند دودی در دو سال گذشته جزو 10 ترند برتر مو بوده است. البته اگر احساس می‌کنید دودی کردن کل موها زیاده روی به حساب می‌آید، می‌توانید هایلایت دودی را امتحان کنید. این رنگ به خصوص برای خانم‌هایی که از زرد شدن رنگ مویشان گله دارند هم انتخاب بسیار خوبی است. در این گزارش شما را با انواعی از رنگساژهای دودی و فرمول‌های تهیه آن‌ها آشنا می‌کنم. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ مو دودی طلایی

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین انواع رنگ موی دودی، بلوند دودی است. در واقع این رنگ زمانی بدست می‌آید که پایه دکلره حدود 7 یا 8 باشد. سپس با کمک یک واریاسیون دودی و رنگ موی 8.3 و 9.31، یک رنگ موی دودی طلایی زیبا خواهید داشت. دقت کنید که اگر تار موهای شما ضخیم باشد، ممکن است موهایتان رنگ زیتونی هم پیدا کند.

بلوند دودی
بلوند دودی

فرمول:

9.31+8.3+ واریاسیون دودی+اکسیدان شماره 1 (75 سی‌سی)

رنگ موی دودی نقره‌ای

برای اینکه رنگ موی نقره‌ای و دودی داشته باشید، لازم است که موهایتان را تا پایه 10 دکلره کنید. توجه داشته باشید که موها را در خانه بدون کمک یک فرد ماهر دکلره نکنید. هنگامی ‌که موها به پایه 10 رسید، رنگ‌های شماره 10.1 و 000 را با نسبت 1 به 3 ترکیب کنید. به این ترکیب حدود 6 سانتی‌متر واریاسیون دودی و 3 سانتی‌متر واریاسیون بنفش اضافه کنید.

رنگ مو دودی نقره ای
رنگ مو نقره ای دودی

فرمول:

10.1+000+ واریاسیون نقره‌ای+ واریاسیون بنفش+اکسیدان شماره 1 (75 سی‌سی)

رنگ موی دودی خاکستری

به این رنگ، رنگ موی ذغالی هم گفته می‌شود که در واقع یک رنگ تیره به حساب می‌آید. برای بدست آوردن آن موها را تا شماره 7 یا 8 دکلره کنید. سپس از یک رنگ شماره 7.1 و شماره 3 با نسبت مساوی و حدود 8 سانتی‌متر واریاسیون برای تهیه رنگساژ کمک بگیرید. حدود سه سانتی‌متر هم واریاسیون آبی به ترکیب اضافه کنید.

رنگ موی دودی خاکستری
رنگ موی ذغالی

فرمول:

7.1+3+واریاسیون خاکستری+واریاسیون آبی+اکسیدان 1 (75 سی‌سی)

رنگ موی دودی نسکافه ای

رنگ نسکافه ای از مجموعه رنگ‌های خانواده قهوه‌ای است. بنابراین به رنگ موهای شکلاتی و طلایی برای تهیه این رنگ نیاز دارید. موهایتان را تا پایه 7 دکلره کنید. سپس رنگ‌های شماره 7.8 و 7.3 و 6.1 را به نسبت مساوی ترکیب کنید. برای اینکه‌هاله دودی بیشتر شود، حدود 4 سانتی‌متر واریاسیون دودی اضافه کنید.

رنگ موی دودی نسکافه ای
رنگ نسکافه ای دودی

فرمول:

7.8+7.3+6.1+ واریاسیون دودی+اکسیدان 1 (75 سی‌سی)

رنگ مو دودی گردویی

در رنگ موی گردویی، سایه‌های قهوه‌ای، طلایی و زیتونی با یکدیگر ترکیب شده اند. پس به همین دلیل باید رنگ‌های شماره 7.3، 7.2 و 6.8 و 7.1 را با با نسبت مساوی ترکیب کنید. برای اینکه سایه دودی را غلیظ تر کنید، حدود 4 سانتی‌متر واریاسیون دودی اضافه کنید. پایه دکلره در این رنگ باید حدود 7 یا 8 باشد.

رنگ دودی گردویی
رنگ گردویی دودی

فرمول:

7.2+7.3+6.8+7.1+ واریاسیون دودی+ اکسیدان 1 (75 سی‌سی)

رنگ موی دودی بدون دکلره

از آنجایی که دودی یک سایه تیره است، باید بگویم که نمی‌توانید بدون روشن کردن موها، رنگ دودی داشته باشید. چرا که سیاهی و تیرگی مو، رنگ دودی را خنثی می‌کند. بنابراین اگر تمایل ندارید موهایتان را دکلره کنید باید با کمک رنگ‌های روشن مثل شماره‌های 8.1، 9.1 یا 10.1 پایه مو را تا حدودی بالا ببرید. برای دودی شدن رنگ مقدار کمی ‌هم اکسیدان نقره‌ای و خاکستری اضافه کنید. همین طور از یک اکسیدان شماره 2 یا 3 استفاده کنید.

رنگ دودی بدون دکلره

توصیه‌های مهم

  • توجه داشته باشید که برای دکلره کردن مو، حتما باید از پودر دکلره مناسب و تجربه یک فرد متخصص کمک بگیرید.
  • رنگ موی دودی و خاکستری، برای خنثی کردن و از بین بردن زردی مو مناسب است اما مقادیر زیاد آن باعث سبز یا زیتونی شدن مو می‌شود. بنابراین بهتر است با کمک یک آرایشگر موهایتان را رنگ کنید.
  • پس از دکلره و رنگ کردن مو حتماً از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی مو استفاده کنید.
  • استفاده از انواع سرم مو برای درخشان شدن ساقه موها و جلا دادن به رنگ را فراموش نکنید.

آیا تا به حال رنگ موی دودی را امتحان کرده‌اید؟ آیا پس از مطالعه این گزارش چنین تصمیمی گرفته‌اید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-چگونه رنگ موی دودی بدون زردی و سبزی داشته باشیم؟

یکی از مشکلات مهمی که ممکن است بعد از دودی کردن موها داشته باشید این است که موها به سمت سایه زیتونی و سبز گرایش پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکل باید ترکیبی از رنگ قرمز و آبی به رنگ موی دودی خود اضافه کنید. رنگ آبی برای خنثی کردن زردی و رنگ قرمز برای خنثی کردن سایه‌های زیتونی و سبز. به این ترتیب شما یک رنگ موی دودی بدون نقص خواهید داشت.

2-رنگ موی دودی خاکستری روی چه پایه‌ای از دکلره جواب می‌دهد؟

برای اینکه یک رنگ موی دودی خالص داشته باشید باید پایه دکلره خود را تا حد امکان بالا ببرید. پایه 10 دکلره بهترین پایه برای رنگ دودی است. البته رسیدن به چنین پایه‌ای اصلا کار ساده‌ای نیست. بنابراین حتماً از مواد مرغوب و مهارت یک فرد متخصص کمک بگیرید.

3-چگونه رنگ موی بژ دودی درست کنیم؟

رنگ موی بژ در واقع ترکیبی از رنگ‌های طلایی و دودی است. البته رنگ موی بژ اندکی به رنگ قرمز هم احتیاج دارد. اگر می‌خواهید یک رنگ موی بژ دودی داشته باشید باید درصدی واریاسیون دودی هم به رنگ بژ اضافه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۲ نظر

  • سلام وقتتون بخیر،ببخشید من موهامو دکلره کردم اما بین پایه ۶-۷ رسید شستم یعنی آرایشگر ترسید موهام خراب شه،رنگ دودی میخواستم اما نشد زرد شد،میشه بگید الان چیکار کنم به اون رنگ برسم؟موهام زرد شده

    • A
      هما نعمانی

      رنگ موی دودی ایده آل شما روی موهای با پایه ۱۰ درمیاد. اما شما میتونین یک رنگ موی زیتونی دودی یا کاراملی دودی داشته باشید در ۷ پایه ۷. برای اینکار رنگ موی شماره ۶ دودی و ۷ کاراملی رو به نسب مساوی ترکیب کنید. مقدار بسیار بسیار کمی (اندازه یک نخود) هم رنگ موی شماره ۲ اضافه کنید. با آب و اکسیدان مخلوط کنید. بذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی مو بمونه و آبکشی کنید.

نظر خود را برای موهیتو بنویسید