رنگ موی تنباکویی ؛ رنگی برای همه سلیقه ها

رنگ موی تنباکویی

امروزه رنگ مو‌های جدید و متنوع بسیاری وجود دارد که به راحتی می‌توان از میان آن‌ها رنگی که با پوست هماهنگی دارد را انتخاب کرد. یکی از رنگ‌های خاص که چند سالی است مد شده رنگ موی تنباکویی است. این رنگ تناژ قهوه‌ای شکلاتی دارد و همین باعث می‌شود که هیچوقت خسته‌کننده و تکراری نشود. همچنین ترکیب آن با رنگ‌های دیگر می‌تواند آرایش موی متفاوتی را به همراه داشته باشد.
در این مطلب فرمول‌های مختلف این رنگ موی خاص به همراه تصاویری از بهترین مدل‌های آن آورده شده که شما می‌توانید از آن‌ها برای انتخاب رنگ مو ایده بگیرید.

رنگ موی تنباکویی چیست؟

تنباکو یا توتون گیاهی با برگ‌های پهن است که در اصل در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کرده و امروزه در سراسر جهان کشت می‌شود. وقتی ما از رنگ تنباکویی صحبت می‌کنیم منظور رنگی است که روی برگ‌های خشک و بریده شدهٔ این گیاه وجود دارد و به رنگ شکلاتی و قهوه‌ای بسیار نزدیک است. امروزه این رنگ در سراسر جهان دارای طرفداران بسیاری است و حتی ستاره‌های مشهور هالیوود از جمله شریل کول، جنیفر لوپز و درو باریمور مو‌های خود را به رنگ تنباکویی در می‌آورند.

رنگ موی تنباکویی چیست؟

فرمول رنگ مو تنباکویی با دکلره:

برای رسیدن به این رنگ ابتدا باید موهایتان را با دکلره به پایه هشت برسانید و سپس ترکیب زیر را به مدت سی تا چهل دقیقه روی مو‌ها قرار دهید.

فرمول رنگ مو تنباکویی با دکلره
رنگ موی تنباکویی با دکلره
رنگ تنباکویی با دکلره
آمبره رنگ تنباکویی روی مشکی

رنگ موی فندقی روشن + رنگ بلوند پلاتینه صدفی روشن + رنگ بلوند روشن + اکسیدان نمره ۱

فرمول رنگ مو تنباکویی بدون دکلره:

اگر مو‌های کمی ضعیف و آسیب پذیر دارید و یا به هر دلیلی نمی‌خواهید با دکلره به موهایتان آسیب بزنید میتوانید از فرمول زیر برای تنباکویی کردن مو‌ها استفاده کنید.

فرمول رنگ مو تنباکویی بدون دکلره
فرمول رنگ موی تنباکویی بدون دکلره

فرمول رنگ ساقه مو:

رنگ موی ۶.۳۱ تنباکویی روشن + رنگ موی N ۱۰ بلوند پلاتینه روشن + اکسیدان نمره ۲

پس از زمانی حدود سی دقیقه با نرم کننده بشویید و خشک کنید.

فرمول رنگ ریشه مو:

یک سوم تیوپ رنگ موی ۶.۴۵ + یک ششم تیوپ رنگ موی ۱۰ N + ۱۰۰ میل اکسیدان شماره یک

رنگ تنباکویی شکلاتی

همانطور که می‌دانید رنگ موی شکلاتی یک رنگ گرم به حساب می‌آید که پایه رنگدانه‌های آن در واقع از رنگ‌های قرمز و طلایی تشکیل شده است. قرار گرفتن رنگ شکلاتی در کنار رنگ تنباکویی می‌تواند رنگ خاصی را ایجاد کند که جلوه خاصی به مو‌ها و صورت شما ببخشد.
این رنگ احتیاجی به دکلره کردن ندارد. تنها کافی است ترکیب زیر را به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید

رنگ موی تنباکویی شکلاتی
هایلایت رنگ شکلاتی تنباکویی
رنگ تنباکویی شکلاتی
آمبره رنگ موی تنباکویی شکلاتی

فرمول:

رنگ موی شماره C ۶ + رنگ موی شماره C ۵ + واریاسیون نقره‌ای + اکسیدان ۶ درصد

رنگ موی بژ تنباکویی

بژ رنگی روشن است که در کنار رنگ‌های تیره مانند تنباکویی، قهوه ای، کاپوچینویی، دودی و … می‌تواند تغییرات اساسی و در عین حال مثبتی را در ظاهر شما ایجاد کند.
برای این رنگ ابتدا مو‌ها را با دکلره به پایه ۸ برسانید. سپس مواد زیر را ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی مو‌ها بگذارید.

رنگ موی بژ تنباکویی
هایلایت رنگ تنباکویی بژ
ترکیب رنگ تنباکویی بژ
آمبره رنگ موی بژ تنباکویی

فرمول:

رنگ موی بلوند ۷.۳ + رنگ طلایی ۱.۳ C+ رنگ بژ W ۶ + اکسیدان نمره ۱ + واریاسیون نقره‌ای

رنگ موی تنباکویی با هایلایت عسلی

یکی از راه حل‌های عالی برای استفاده از رنگ‌ها هایلایت‌ها و مش‌ها است که با ایجاد چند رنگ کنار هم جذابیت بیشتری را در شما ایجاد می‌کنند. امروزه می‌توان برای تمام رنگ‌ها از هایلایت استفاده کرد که در این بخش نوبت به رنک تنباکویی رسیده. برای اینکه بتوانید یک مش عالی با پایه رنگ تنباکویی و هایلایت عسلی داشته باشید تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

رنگ موی تنباکویی با هایلایت عسلی
رنگ موی تنباکویی با هایلایت عسلی

فرمول رنگ زمینه:

رنگ موی شماره ۶/۹ + رنگ موی شماره ۶/۱ + اکسیدان ۶ درصد

فرمول هایلایت عسلی:

رنگ موی S ۹۰۱ + رنگ موی ۱۰۰/۱ + اکسیدان ۱۲ درصد

رنگ موی بلوند تنباکویی

رنگ موی بلوند تنباکویی اگر با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد می‌تواند چهره تان را زیباتر و جذاب‌تر کند. خبر خوب این است که این رنگ به بیشتر رنگ پوست‌ها به خصوص سبزه می‌آید و به کسانی که رنگ روشن را ترجیح می‌دهند پیشنهاد می‌شود.
ابتدا مو‌های خود را به پایه ۸ برسانید. سپس رنگ‌های زیر را با هم مخلوط کنید و به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بر روی مو‌های خود بزنید.

رنگ موی بلوند تنباکویی
رنگ مو تنباکویی بلوند

فرمول:

رنگ موی دودی ۸ + رنگ بژ روشن + رنگ موی طبیعی ۸ + رنگ تنباکویی متوسط + اکسیدان ۱ درصد + واریاسیون نقره‌ای ۱ سانت

نکته مهم: توجه داشته باشید برای هر کدام از ترکیب‌های بالا بهتر است بعد از ۲۰ دقیقه رنگ را چک کنید و زمانی که به تناژ دلخواهتان رسید، مو‌ها را با آب ولرم بشوئید. همچنین توجه کنید که میزان رنگ و اکسیدان مصرفی، به نوع رنگ مصرفی و بلندی مو‌های شما بستگی دارد.

سخن پایانی

در این مطلب با فرمول‌های ترکیبی و انواع مدل رنگ موی تنباکویی به طور مفصل آشنا شدید که امیدواریم لذت برده باشید و بتوانید با کمک آن تغییرات جذابی را در رنگ مو‌های خود ایجاد کنید. توجه داشته باشید که بعد از رنگ کردن موها، حتماً از شامپو‌های بدون سولفات یا مخصوص مو‌های رنگ شده استفاده کنید. این شامپو‌ها به دیرتر پاک شدن رنگ مو‌ها کمک می‌کند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که اگر به رنگ‌های فانتزی علاقه دارید، مطلب “رنگ موی بادمجانی زیبا با فرمول های ساده” را نیز از دست ندهید.

آیا تا به حال این فرمول رنگ را استفاده کرده‌اید؟ به نظرتان نتیجه چه خواهد بود؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی تنباکویی چیست؟

وقتی ما از رنگ تنباکویی صحبت می‌کنیم منظور رنگی است که روی برگ‌های خشک و بریده شدهٔ این گیاه وجود دارد و به رنگ شکلاتی و قهوه‌ای بسیار نزدیک است. این رنگ مو دارای سایه‌های زیتونی تیره و اندکی طلایی است. به طور کلی یک رنگ موی خنثی و تیره است.

2-رنگ موی تنباکویی به چه پوستی می‌آید؟

از آنجایی که رنگ موی تنباکویی یک رنگ تقریباً‌ تیره است با همه انواع پوست سازگاری دارد. البته توصیه می‌شود افراد با رنگ پوست سرد و سبزه این رنگ را با مقداری سایه‌های گرم مثل فندقی ترکیب کنند. به این ترتیب رنگ موی تنباکویی سازگاری بیشتری با رنگ پوست آنها برقرار می‌کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید