اکستنشن مو با چسب ؛ آشنایی، مراحل، نکات مهم و نحوه انجام

اکستنشن مو با چسب

امروزه روش‌های گوناگونی برای اکستنشن مو وجود دارد و چند سالی است که در ایران از اکستنشن استفاده می‌کنند. کاربرد اصلی این کار پرپشت کردن و بلندی مو‌ها است. یکی از روش‌های مرسوم استفاده از اکستنشن مو با چسب است.

بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند تا برای اکستنشن مو از این روش استفاده شود، زیرا دارای مزایای بیشتر و معایب کمتری است. در این بخش قرار است به طور کامل با این روش آشنا شوید پس با ما همراه شده و جواب تمام سوال هایتان را راجع به اکستنشن مو با چسب پیدا کنید

آشنایی با روش اکستنشن مو با چسب

این روش به دو صورت سرد و گرم به مو‌ها متصل می‌شود. تفاوت این دو روش در این است که در روش سرد مو‌های مورد نظر با چسب به ریشه به طور مستقیم متصل می‌شود و در خانه می‌توان آن را انجام داد، ولی در روش گرم همین عمل با حرارت و به وسیله دستگاه انجام می‌گیرد.

چسب کراتین

نوعی چسب گیاهی و بی ضرر وجود دارد که ساختار مو را تشکیل می‌دهد و بعد از قرار گرفتن روی مو کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. چسب کراتین یکی از ابزار اصلی در متصل کردن مو‌های طبیعی یا مصنوعی به مو‌های سر است. البته وجود چسب به تنهایی کار را راه نمی‌اندازد و برای اتصال چسب و شروع عملکردش نیاز به دستگاه مخصوص است.

قبلا از دستگاه‌های معمولی برای اتصال این چسب به مو استفاده می‌شد، ولی امروزه از لیزر استفاده می‌شود. خوبی استفاده از لیزر این است که درجه حرارت وارد شده به سر با توجه به جنس مو تنظیم و کنترل شده و در نتیجه این کار با کمترین میزان آسیب انجام می‌شود

مراحل اکستنشن مو با چسب

بهتر است این روش توسط یک متخصص انجام گیرد، ولی اگر می‌خواهید خودتان آن را امتحان کنید مراحل انجام به ترتیب زیر است. قبل از نصب اکستنشن مو از نرم کننده و ماسک مو به هیچ وجه استفاده نکنید تا دوام و ماندگاری اکستنشن بالا رود.

  • ابتدا باید مو‌ها را لایه لایه کرده و از بالاترین لایه شروع کنید.
  • با استفاده از دستگاه، چسب کراتین را روی مو بزنید.
  • برای ردیف دوم باید یک لایه از مو‌ها را ریخته و لایه بعدی را انتخاب کنید.
  • باید حجم مو‌های انتخاب شده و مو‌های طبیعی فرد متناسب باشد و فاصله مو‌های اکستنشن شده از هم نیم سانتی‌متر باشد.
  • در هنگام اکستنشن دقت کنید که لبه‌های مو‌های اکستنشن شده موقع جمع کردن مو‌ها مشخص نشود.
  • این مراحل را تا زمان اتمام اکستنشن، تکرار کنید.
  • بهتر است برای اضافه کردن مو از مو‌های طبیعی استفاده کنید تا موهایتان آسیب دیده نشان داده نشوند.
مراحل اکستنشن مو با چسب

روش کندن یا ریمو اکستنشن چسبی

  • برای باز کردن تکه‌های اکستنشن نیز از ریموور‌های مخصوص آن استفاده میکنند
  • کندن اکستنشن‌های چسبی از مو‌های نازک و نیمه ضخیم دشوار است
  • برای ریمو کردن این نوع اکستنشن باید دور مو‌ها را طلق پیچیده و پنبه را آغشته به ریموور کرد.
  • بعد از زدن این ریموور به چسب‌ها و شل شدن آن‌ها با استفاده از یک انبر چسب‌ها را کم کم می‌کنند.
  • چسب که باز شد، همان قسمت مو را با شانه‌ی ریز شانه می‌کنند تا چسب درآید و با استفاده از آن چسب‌ها را از مو‌ها جدا می‌کنند.
روش کندن یا ریمو اکستنشن چسبی

نکات مهم راجع به این نوع اکستنشن

۱. اکستنشن لیزری خیلی محو بوده و حتی در قسمت جلو سر هم قابل استفاده است.
۲. دوام هر اکستنشنی به جنس موی فرد و نحوه مراقبت از آن‌ها بستگی دارد، ولی معمولا اگر از موی اکستنشن به درستی مراقبت شود حدود ۶ ماه لابه لای مو‌های شما دوام می‌آورند.
۳. هر چه سن شما بیشتر باشد سرعت رشد موهایتان کاهش می‌یابند بنابراین مو‌ها دیرتر از کف سر شما فاصله می‌گیرند.
۴. اگر اکستنشن مو جنس مناسبی داشته باشد و توسط متخصص لابه لای موی شما به درستی و با تقسیم بندی صحیح نصب شود نه تنها آسیب به مو نمی‌رساند بلکه باعث می‌شود مو‌های طبیعی با مو‌های اکستنشن مخلوط شده و غیر قابل تشخیص و بسیار زیاد و پر خواهند بود.
۵. خانم‌هایی که حساس بوده و نمی‌خواهند به هیچ وجه به هنگام بستن یا شینیون جای نصب چسب‌ها معلوم شود باید از نصب ظریف چسب کراتین استفاده کنند.
۶. کلید ماندگاری اکستنشن مو سر این است که آن را با یک برس مخصوص شانه بزنید و مواظب باشید که از مواد روغنی استفاده نکنید.
۷. هزینه‌های اکستنشن بسته به کیفیت، طول و تعداد بسته‌های تار موی خریداری متفاوت خواهد بود.

اکستنشن مو چسبی

تجربیات مشتریان از اکستنشن مو با چسب

• روش‌های رایج بسیاری برای اکستنشن مو وجود دارد، ولی با توجه به تحقیقات من بسیاری از آن‌ها در نهایت منجر به شکستن مو و عوارض دیگری می‌شوند. که مایل نبودم مو‌های خود را قربانی کنم؛ بنابراین اکستنشن مو به روش لیزر با چسب کراتین را انتخاب کردم.


• اکستنشن موهام رو خیلی دوست دارم؛ چون موهام حالتی حجیم پیدا کرده و زیبایی خیره کننده‌ای به خودش گرفته. قبلاً در مورد اکستنشن‌های کلیپسی هم شنیده بودم و می‌دونستم که اون‌ها به اندازه‌ی روش چسب و لیزری راحت نیستند. چسب کراتین آسیب کمتری به مو‌ها وارد می‌کند؛ زیرا برگرفته از ساختار مو است. همچنین دیگر مزیت آن این است که سریع خنک می‌شود.


• به شما نیز توصیه می‌کنم که اگر رشد موهایتان کند است یا مدتی است که مو‌های خود را کوتاه کرده‌اید و چند ماهی طول می‌کشد تا بلند شود، حتماً از اکستنشن به روش لیزری با چسب کراتین استفاده کنید و مثل من از مو‌های حجیم و بلند خود لذت ببرید.


• سال‌ها بود که دوست داشتم، مو‌های اکستنشن داشته باشم. سال‌ها بود که به دلیل ریسک مربوط به آسیب به موهایم، از اکستنشن می‌ترسیدم. در عین حال، منتظر راه حلی بودم که قابل اعتماد باشد.

در نهایت، به طور اتفاقی در سالن یکی از آرایشگاه‌هایی که مشتری دائمی آن بودم، از خانوم‌هایی که اکستنشن کرده بودند در مورد اکستنشن مو با چسب، بازخورد‌ها و نظرات مثبتی شنیدم. آن‌ها اطمینان می‌دادند که اگر از مو به درستی مراقبت کنید، پس از برداشتن یا ریمو اکستنشن، هیچ آسیبی به موی شما وارد نمی‌شود.

تجربیات مشتریان از اکستنشن مو با چسب

حرف آخر

اکستنشن مو با چسب یکی از روش‌های ماندگار است که برای قسمت‌هایی مثل جلوی سر، مو‌های کم پشت و ناز بسیار مناسب است. همچنین این کمترین آسیب را به مو وارد کرده و کاملا طبیعی دیده می‌شود. فقط توجه داشته باشید حتما قبل از انجام این کار با متخصص مشورت کرده و از میزان موی مناسب و آسیب پذیری موهایتان آگاه شوید.

آیا در زمینه اکستنشن کردن مو با چسب تجربه‌ای دارید؟ در این باره چه شنیده‌اید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-عوارض اکستنشن مو چیست؟

از جمله مهم‌ترین عوارض اکستنشن مو، ریزش تدریجی موها، امکان ابتلا به سردرد و میگرن، حساس شدن پوست سر و واکنش‌های آلرژیک و نازک شدن تارهای اصلی مو است. این عوارض ممکن است در بلندمدت خودشان را نشان دهند. البته برای کسانی که یک یا دوبار اقدام به اکستنشن می‌کنند مشکل حادی بوجود نمی‌‌آید.

2-بهترین روش اکستنشن چیست؟

گفته می‌شود اکستنشن مو با چسب کراتین یکی از بهترین روش‌های اکستنشن است.البته نباید فراموش کنید که اکستنشن مو با موهای طبیعی مزیت بیشتری نسبت به موهای مصنوعی دارد. ماندگاری این روش به نحوه مراقبت فرد و شستشوی موها بستگی دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۳ نظر

  • سلام.ببخشید براساس مو های هرفرد تعداد سرشاخه باید چقدر باشه؟

  • من اکستنشن هام کنده شده و چسب زیادی روشه با چه روشی چسبش رو بردارم و دوباره رو موهام بزارم

    • A
      هما نعمانی

      برای برداشتن چسب بهتره حتما‌ ریموور استفاده کنید. بهترین کار اینه که به سالن مراجعه کنید چرا که برداشتن غیراصولی چسب ممکنه باعث آسیب دائمی به موهاتون بشه.

نظر خود را برای موهیتو بنویسید