پروتز مو چیست و چگونه می‌توانیم انتخاب بهتری داشته باشیم؟

پروتز مو مردانه

پروتز مو یکی از محبوب‌ترین راه‌حل‌ها برای پوشاندن نواحی از سر است که دچار ریزش مو شده. پروتز به عنوان درمان غیرجراحی ریزش مو شناخته می‌شود. محبوبیت پروتزهای مو به این خاطر است که باعث ایجاد یک تغییر فوری با قیمت مناسب می‌شوند ضمن اینکه کاملاً بی‌خطر هستند. برای اینکه پروتزهای مو را بهتر و بیشتر بشناسید تا پایان گزارش با من همراه باشید.

پروتز مو دقیقا چیست؟

اصطلاح “پروتز مو” به کلاه گیس‌های سفارشی گفته می‌شود که مطابق با نیاز و سلیقه افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند، تهیه می‌شود. بیماری و مشکلات مختلفی می‌تواند باعث ریزش مو بشوند. شیمی‌درمانی، آلوپسی، بیماری‌های ژنتیکی و مواردی از این دست. جالب است بدانید که پروتز حتی برای افراد با پوست حساس هم مناسب است.

ظاهر پروتز مو

پروتز مو چگونه درست می‌شود؟

پروتزها معمولاً از موی طبیعی انسان ساخته می‌شوند. پروتز مو می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که بسته به ناحیه ریزش مو، بتواند طاسی متراکم یا جزئی را پوشش دهد. همچنین پروتزهای جمجمه‌ای (کلی) توانایی محافظت از پوست سر در برابر نور خورشید را هم دارند.

ساخت پروتز مو

انواع پروتز مو کدامند؟

امروزه پروتزهای مو در انواع گوناگونی تولید می‌شوند اما اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی ارائه دهیم از این قرار است:

  • کلاه گیس پزشکی
  • پروتزهای پوستی
  • توری
  • پوستی-توری

انواع دیگری از پروتزها که برای پوشش نواحی جلوی سر (مخصوص خانم‌ها) مناسب هستند. پروتزهای چتری، فرق وسط و دم‌اسبی هم از دیگر اشکال پروتز مو هستند.

کم پشتی مو

هزینه پروتز مو چقدر است؟

توجه داشته باشید که هزینه‌ها در همه موارد یکسان نیست و ما در اینجا فقط یک حدود کلی ارائه کرده‌ایم. همچنین هزینه پروتزهای مردانه و زنانه با هم متفاوت هستند. حدود قیمت پروتزهای زنانه از 800 هزارتومان تا 2 میلیون تومان متغیر است. حدود قیمت پروتزهای مردانه نیز از 500 هزارتومان تا 1 میلیون 5 هزارتومان متغیر است.

معایب و مزایای پروتز مو چیست؟

مزایا: اولین مزیت پروتز مو هزینه پایین‌تر آن نسبت به کاشت است. همچنین نصب آسان و راحت بدون خونریزی و درد از دیگر ویژگی‌های مثبت پروتز است. تغییرات و نتایج پروتز را بلافاصله بعد از نصب می‌توانید مشاهده کنید. چیزی که در مورد کاشت مو نیازمند زمان است.

معایب: یکی از بزرگترین معایب پروتز مو، دائمی ‌نبودن آن است. همچنین تجمع چربی زیر پروتز که می‌تواند باعث ایجاد بوی بد و خارش شود. احتمال ایجاد حساسیت یا بیماری‌های قارچی نیز در مواردی وجود دارد. از طرفی هرچند که پروتز مو هزینه پایین‌تری نسبت به کاشت دارد اما در طولانی مدت ممکن است هزینه‌بر هم باشد.

پرپشتی مو در مردان

کدام نوع پروتز بهتر است؟

همانطور که توضیح دادم پروتزها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. در اینجا اطلاعات مختصری در مورد ساختار هر کدام آورده‌ام تا بتوانید انتخاب دقیق‌تر و بهتری داشته باشید:

  • پروتزهای توری: این پروتزها به دلیل وجود تور، تنفس پوست سر را بهبود می‌بخشند. چرا که جریان هوا در میان پروتز و پوست سر برقرار است. بنابراین این نوع از پروتزها برای کسانی که در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کنند مناسب‌ترند. همچنین اگر ورزشکار هستید یا به دلایلی زیاد عرق می‌کنید، پروتزهای توری برای شما انتخاب بهتری هستند. پروتزهای توری ماندگاری بهتری دارند و به مراقبت مکرر هم نیاز ندارند. از نظر طبیعی بودن هم کاملاً مناسبند.
  • پروتزهای پوستی: این نوع از پروتزها با چسب ساخته می‌شوند. ضخامت چسب و قطعه مو قابل تغییر است. البته باید گفت که هرچه ضخامت پوست پروتز و چسب آن بیشتر باشد پروتز ماندگارتری خواهید داشت. از طرفی ضخامت بالای پروتز ممکن است باعث غیرطبیعی شدن آن هم بشود.
  • پروتز مو پزشکی: این نوع از پروتزها بدون چسب ساخته و طراحی می‌شوند. کاربری آنها محافظت از پوست سر افرادی که به دلیل بیماری‌های مانند سرطان خون یا موارد مشابه موهایشان را از دست داده اند. این پروتزها به طور خاص و برای راحتی بیمار طراحی می‌شوند و بیشتر از زیبایی جنبه محافظتی دارند.
پروتز مو پوستی

پروتز بهتر است یا کاشت مو؟

امیدوارم که این گزارش به شما در بهتر شناختن پروتزهای مو کمک کرده باشد. همانطور که حتماً متوجه شدید پروتزهای مو دائمی ‌نیستند. در حالی که کاشت مو یک درمان دائمی‌ است. البته در خصوص نتیجه دهی کاشت مو باید حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید. هرچند که همه افراد برای کاشت مو شرایط یکسانی ندارند و نتیجه آن به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین بهترین کار مشورت با یک متخصص است.

ریزش مو در مردان

در آخر

اگر از کم‌پشت بودن موها یا ریزششان ناراحت هستید در درجه اول باید به دنبال دلیل آن بگردید. عوامل زیادی وجود دارند که در پشت صحنه ریزش مو نقش ایفا می‌کنند. می‌توانید در این زمینه با یک پزشک متخصص مشورت کنید. غیر از کاشت روش‌های درمانی دیگر هم مانند مزوتراپی وجود دارند. اطلاعات زیادی در خصوص مزوتراپی در این گزارش آورده شده است: مزوتراپی مو چطور به رشد موهای شما کمک می‌کند؟ همچنین از درمان‌های خانگی برای درمان ریزش موی خود استفاده کنید. در این گزارش با انواع روش‌هایی که برای درمان ریزش و کم‌پشتی موها وجود دارد آشنا می‌شوید: 15 نکته حیاتی برای جلوگیری از ریزش مو

آیا اطلاعات ارائه شده در این مقاله در موضوع پروتز مو کافی بود؟ آیا موضوعی هست که دوست داشته باشید با دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-پروتز مو چیست؟

صطلاح “پروتز مو” به کلاه گیس‌های سفارشی گفته می‌شود که مطابق با نیاز و سلیقه افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند، تهیه می‌شود. بیماری و مشکلات مختلفی می‌تواند باعث ریزش مو بشوند. شیمی‌درمانی، آلوپسی، بیماری‌های ژنتیکی و مواردی از این دست. جالب است بدانید که پروتز حتی برای افراد با پوست حساس هم مناسب است

2-عوارض پروتز مو چیست؟

یکی از بزرگترین معایب پروتز مو، دائمی ‌نبودن آن است. همچنین تجمع چربی زیر پروتز که می‌تواند باعث ایجاد بوی بد و خارش شود. احتمال ایجاد حساسیت یا بیماری‌های قارچی نیز در مواردی وجود دارد. از طرفی هرچند که پروتز مو هزینه پایین‌تری نسبت به کاشت دارد اما در طولانی مدت ممکن است هزینه‌بر هم باشد.

3-قیمت پروتز مو چقدر است؟

توجه داشته باشید که هزینه‌ها در همه موارد یکسان نیست و ما در اینجا فقط یک حدود کلی ارائه کرده‌ایم. همچنین هزینه پروتزهای مردانه و زنانه با هم متفاوت هستند. حدود قیمت پروتزهای زنانه از 800 هزارتومان تا 2 میلیون تومان متغیر است. حدود قیمت پروتزهای مردانه نیز از 500 هزارتومان تا 1 میلیون 5 هزارتومان متغیر است.

4-ماندگاری و طول عمر پروتز مو چقدر است؟

عمر مفید پروتز مو و ماندگاری آن برای استفاده دارای فاکتورهای زیادی است؛ جنس موهای استفاده شده در پروتز مو مو، جنس بیس پروتزهای مو، میزان توجه به نکات مراقبتی و بهداشتی در نگهداری از پروتز و … از جمله مواردی است که دوام و عمر مفید ترمیم مو را تعیین می‌کند. به طور میانگین یک پروتز مو بین 10 تا 15 ماه ماندگاری دارد. البته در صورت رعایت تمام نکات مراقبت از پروتز مو و استفاده از مواد با کیفیت در ترمیم آن، عمر مفید پروتزها بیشتر می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید