پاک کردن رنگ مو از پوست با ساده‌ترین روش‌ها؛ سریع و مطمئن

پاک کردن لکه رنگ مو

پاک کردن رنگ مو از پوست ، دغدغه‌ای که برای همه ما بعد از هربار رنگ کردن موها، بوجود می‌آید. درست است که رنگ کردن مو تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز است اما اگر این کار را در خانه انجام می‌دهید، کثیف‌کاری‌هایی هم دارد. بنابراین باید برای همه مشکلات احتمالی آمادگی داشته باشید. از جمله پاک کردن رنگ مو از جاهای مختلف پوست! پیشانی، گوش‌ها و دست‌ها از مهم‌ترین قسمت‌هایی هستند که هنگام رنگ کردن، لکه دار می‌شوند. اما خبر خوب این است که پاک کردن این لکه‌ها اصلا کار سختی نیست. در این گزارش با چند روش کاربردی و مطئن آشنا می‌شوید. با من همراه باشید.

توصیه اول: پیشگیری بهتر از درمان است

هنگام رنگ کردن موها بهتر است کمی‌ آینده‌نگری داشته باشید. به این معنا که قبل از شروع کار، همه قسمت‌های حساس مثل پیشانی، شقیقه و گوش‌ها را با وازلین یا روغن بچه، چرب کنید. این کار مانع از رنگ گرفتن این قسمت‌ها می‌شود. به این ترتیب نیازی نیست که بعدا به فکر پاک کردن رنگ مو بیفتید. در ضمن به خاطر داشته باشید که همیشه برای رنگ کردن مو از ماسک و دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

10روش موثر برای پاک کردن رنگ مو از پوست

اگر به هر دلیلی موفق نشدید از رنگی شدن پوست جلوگیری کنید، نگران نباشید. چندین روش مطمئن و سریع برای پاک کردن رنگ وجود دارد. در ضمن به خودتان استرس وارد نکنید، رنگ مو به پوست و بدن شما آسیب جدی وارد نمی‌کند. مگر اینکه حساسیت شدید داشته باشید. در ادامه با چند روش کاربردی و سریع برای پاک کردن رنگ مو آشنا می‌شوید.

1.پاک کردن رنگ مو از پوست با آب و صابون

اولین و ساده‌ترین کاری که می‌توان برای پاک کردن رنگ مو از پوست انجام داد شستن نواحی با آب و صابون است. البته این روش وقتی جواب می‌دهد که رنگ‌های مورد استفاده شما تیره نباشند. کافیست پوست را به مدت 5 تا 8 دقیقه با آب گرم و کف صابون شستشو دهید.

شستن دست ها برای پاک کردن رنگ مو از پوست

2.پاک کردن مو از پوست با روغن زیتون

یکی از بهترین روش‌های پاک کردن رنگ مو از پوست برای کسانی که پوست حساس و خشک دارند. روغن زیتون یک پاک‌کننده و حلال طبیعی است. بنابراین می‌تواند ذرات لکه رنگ را در خود حل کند. البته توجه کنید که سرعت عمل روغن زیتون چندان بالا نیست. برای پاک کردن لکه رنگ از روی پوست، یک پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید. پنبه را روی ناحیه چندبار بکشید. اجازه بدهید روغن 2 تا 3 ساعت روی پوست بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید.

3.لکه بری با الکل

یک روش سریع‌تر برای پاک کردن لکه رنگ مو، استفاده از الکل است. البته این روش برای کسانی که پوست حساس و خشک دارند چندان ایده‌آل نیست. کافیست یک پنبه الکلی را چندبار روی ناحیه رنگی بمالید.

4.پاک کردن لکه رنگ مو با خمیر دندان

خمیر دندان به پاک کردن لکه‌ها و جرم‌های دندان کمک می‌کند. اگر بخواهید می‌تواند به از بین بردن رنگ مو از پوست هم کمک کند. فقط کافیست مقداری خمیر دندان غیرژلی را به ناحیه مورد نظر بمالید. اجازه دهید تا کاملاً خشک شود. 5 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس با کمی ‌صابون یا مایع ظرفشویی و آب گرم شستشو دهید.

خمیردندان سه رنگ

5.پاک کردن رنگ مو از پوست با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده لکه‌بر است و می‌تواند به از بین بردن لکه‌ها کمک کند. برای تقویت اثر آن کافیست کمی‌مایع ظرفشویی هم اضافه کنید. 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری مایع ظرفشویی ترکیب کنید. این ترکیب را روی ناحیه رنگی بمالید. 5 تا 10 صبر کنید سپس با آب ولرم شسشتو دهید. این کار برای از بین بردن رنگ موهای تیره بسیار مناسب است.

6.مایع پاک کننده لاک ناخن

حتماً در خانه شما هم یک محلول پاک‌کننده ناخن پیدا می‌شود. از این ماده می‌توانید به آسانی برای پاک کردن لکه‌های رنگ مو هم استفاده کنید.

محلول پاک کننده لاک ناخن

7.محلول‌های آماده پاک کننده رنگ مو

اگر زیاد با رنگ مو سروکار دارید، بهتر است یک محلول آماده پاک‌کننده رنگ مو بخرید. این محلول‌ها توسط شرکت‌های آرایشی و بهداشتی ساخته و به راحتی در دسترس هستند.

8.پاک کردن رنگ مو از پوست با خود رنگ

یکی دیگر از آسان‌ترین روش‌ها پاک کردن رنگ مو با خود آن است. کافیست مقداری از رنگ را از تیوب خارج کنید. با کمک یک پنبه یا دستمال آن را روی نواحی رنگی بمالید. چند دقیقه صبر کرده و پاک کنید. البته این روش برای کسانی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

پاک کردن رنگ مو از پوست

9.پاک کردن رنگ مو با اکسیدان

یک روش آسان دیگر هم استفاده از اکسیدان برای لکه بری است. مقداری اکسیدان 6 یا 9 درصد را روی یک پنبه بریزید. پنبه را به آرامی ‌روی نواحی رنگی بمالید. سپس با آب ولرم شستشو دهید.

10. پاک کردن رنگ مو با خمیر دندان و نوشابه

یک روش موثر دیگر برای از بین بردن لکه رنگ مو از پوست، استفاده از نوشابه است. نوشابه یک مایع اسیدی است و به حل کردن لکه‌های چربی و رنگ کمک می‌کند. برای تقویت اثر آن از خمیردندان هم کمک بگیرید.

بهترین راه پاک کردن رنگ مو از پوست

پاک کردن رنگ مو از لباس

یکی دیگر از مشکلاتی که هنگام رنگ کردن موها ممکن است برایتان اتفاق بیفتد، رنگی شدن لباس‌هاست. روش‌هایی وجود دارند که بتوانید رنگ را از روی لباس پاک کنید. البته اگر با پودر دکلره کار کرده‌اید و لباستان لکه گرفته، بدانید که باید با آن لباس خداحافظی کنید. چرا که لکه پودر دکلره باعث از بین رفتن کامل رنگ لباس می‌شود. اما در مورد پاک کردن رنگ مو از روی لباس چند روش وجود دارد:

  • مایع یا پودر لباس شویی 2 قاشق/ 1 قاشق سرکه سیب/ 1 قاشق محلول پاک کننده رنگ مو/ 1 قاشق سفید کننده بسیار رقیق شده

دستورالعمل: مواد را با هم مخلوط کرده و در یک لیتر آب بریزید، سپس لباس یا پارچه را درون آن شسشتو دهید. بعد از 5 دقیقه شسشتو، آبکشی کنید.

  • پودر لباس شویی 1 قاشق/ 1 قاشق سرکه سفید / 1 قاشق الکل/ 1 قاشق آمونیاک

دستورالعمل: مواد را با هم ترکیب کرده و درون یک لیتر آب گرم بریزید. یک اسفنج را با این محلول خیس کرده و روی لکه لباس بکشید. چند بار تکرار و سپس آبکشی کنید.

توجه: برای از بین بردن لکه‌ها از روی لباس، در صورت امکان بهتر است بدون انجام هیچ گونه شستشویی، آنها را به نزدیک‌ترین خشکشویی ببرید.

پاک کردن رنگ مو از لباس

در آخر

دفعه بعد که خواستید موهایتان را رنگ کنید، بهتر است قبل از همه چیز قسمت‌های حساس را با روغن چرب کنید. البته همانطور که متوجه شدید روش‌های زیادی برای از بین بردن لکه‌های رنگ وجود دارد. اما اگر هیچ کدام از این روش‌ها برای شما موثر نبود بهتر است به یک سالن زیبایی مراجعه کنید تا برایتان این کار را انجام دهند.

آیا شما روش‌ دیگری برای پاک کردن رنگ از روی پوست می‌شناسید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید