رنگ مو عسلی ؛ فرمول های ساده، کاربردی و سریع

رنگ عسل یکی از بی‌نظیرترین و خوشرنگ‌ترین رنگ‌ها در جهان است. یک رنگ طلایی همراه با کمی ‌قرمز یا زیتونی که درخشش و شفافیت زیبایی دارد. به همین ترتیب رنگ مو عسلی هم یکی از پرطرفدارترین انواع سایه‌های بلوند است. بعضی از مردم جهان به طور مادرزادی رنگ مو عسلی دارند و اما برای بقیه مردم هم راهی هست که بتوانند رنگ مو عسلی دلخواهشان را بدست آورند. در این گزارش به شما انواع سایه‌های رنگ مو عسلی و فرمول تهیه آنها را آموزش خواهم داد. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ موی عسلی از کدام سایه‌ها تشکیل شده است؟

برای درک صحیح جواب این سوال، ابتدا لازم است که رنگ موها و سایه‌های آنها را به خوبی بشناسید. پس توصیه می‌کنم این گزارش را بخوانید: شناخت انواع رنگ مو با عکس و شماره

وقتی به عسل طبیعی نگاه می‌کنید، اولین رنگی که نظرتان را جلب می‌کند، رنگ طلایی است. این موضوع در مورد رنگ مو عسلی هم صادق است. پس اولین و بیشترین درصد رنگ عسلی مربوط به رنگ طلایی است. دومین رنگ معمولاً رنگ زیتونی است و سومی ‌مقدار بسیار کمی ‌رنگ دودی. البته بعضی از رنگ‌های عسلی گرم‌تر هستند که این نشان دهنده وجود رنگ قرمز در آنها است. در ادامه با انواع رنگ‌های عسلی بیشتر آشنا می‌شوید.

عسل طبیعی

رنگ مو عسلی تیره

بهتر است ابتدا با یک رنگ تیره شروع کنیم. اگر می‌خواهید یک رنگ موی عسلی تیره داشته باشید احتمالاً نظرتان این است که موهایتان را دکلره نکنید. می‌توانید به جای دکلره از روشن‌کننده‌ها استفاده کنید. روشن‌کننده‌ها رنگ موی شما را حدود 4 تا 5 درجه روشن می‌کنند. اما اگر به استفاده از روشن‌کننده‌ها هم علاقه ندارید می‌توانید از رنگ موهای شماره 9.31 و 9.37 به همراه اکسیدان شماره 2 کمک بگیرید.

رنگ مو عسلی تیره

فرمول:

9.37+9.31+ اکسیدان شماره 2 (دو برابر)

رنگ مو عسلی شکلاتی

پیش از هرچیز باید بگویم که رنگ مو عسلی شکلاتی فوق‌العاده جذاب است مخصوصا اگر شما موهایتان را با آن آمبره کنید. برای بدست آوردن چنین رنگی باید موهایتان را تا پایه شماره 5 یا 6 روشن کنید. سپس با رنگ‌های شکلاتی، طلایی و دودی رنگساژ کنید.

رنگ موی شکلاتی عسلی

فرمول:

7.31+7.83+ اکسیدان شماره 2 (دو برابر)

رنگ مو عسلی زیتونی

همانطور که اشاره کردم رنگ موی عسلی شما همواره نیازمند درصدی از رنگ زیتونی است. اما اگر دوست دارید یک رنگ موی عسلی زیتونی خالص داشته باشید ابتدا باید موهایتان را تا پایه حدوداً 8 دکلره کنید. سپس از رنگ‌های طلایی و زیتونی رنگساژ بسازید. این رنگ برای پوست‌های روشن انتخاب بسیار خوبی است.

رنگ موی عسلی زیتونی

فرمول:

8.3+8.2+9.31+ 2 سانتی‌متر واریاسیون بنفش+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ مو عسلی دودی

یکی از بهترین رنگ موها برای کسانی که از زردی موها شکایت دارند، دودی کردن است. البته اگر به شکلی هنرمندانه این رنگ دودی را با سایر رنگ‌ها مثل عسلی ترکیب کنید، بهتر است. برای مثال رنگ عسلی دودی برای همه انواع رنگ پوست مناسب است و ظاهری بسیار خاص دارد. برای بدست آوردن این رنگ ابتدا باید موهایتان را با کمک آرایشگرتان تا پایه 9 یا 10 دکلره کنید. سپس با رنگ‌های طلایی، دودی و بنفش رنگساژ بسازید.

رنگ موی عسلی دودی

فرمول:

10.31+10.3+9.1+ واریاسیون بنفش 4 سانتی‌متر+اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ مو عسلی صورتی

از آنجایی که شاید همه خانم ها ته‌رنگ زیتونی را دوست نداشته باشند بهتر است یک رنگ موی عسلی با تم صورتی هم معرفی کنم. برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید ابتدا باید موهایتان را تا پایه 8 یا 9 بلوند کنید. سپس با کمک رنگ های طلایی، صورتی و کمی قرمز رنگ موی عسلی صورتی را تهیه کنید.

رنگ موی عسلی صورتی

فرمول:

8.3+8.5+ 6 سانتی‌متر واریاسیون صورتی+3 سانتی‌متر واریاسیون طلایی+اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ مو عسلی روشن بدون دکلره

یکی از سوال‌های پرتکرار خانم‌ها معمولاً این است که آیا می‌توان بدون دکلره یک رنگ موی خاص درست کرد؟ خب پاسخ این سوال تا حد زیادی به جنس، ضخامت و رنگدانه‌های اصلی موهای شما بستگی دارد. در مورد خانم‌هایی با ضخامت زیاد موها یا مقدار زیاد رنگدانه‌های تیره، باید گفت که این دست موها بدون دکلره تا حدود 2 یا 3 درجه روشن می‌شوند و احتمالاً شما نمی‌توانید بدون کمک دکلره رنگ موی روشن داشته باشید. اما در مورد افراد با تار موهای نازک یا درصد کمتر رنگدانه‌های تیره، ممکن است با کمک رنگ موهای پایه بالا، مثل شماره‌های 8 تا 11 این اتفاق بیفتد. رنگ موی عسلی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر تار موهای شما نازک است با کمک رنگ‌های شماره 10.3 و 9.31 می‌توانید موهایتان را تا حد زیادی روشن کنید.

رنگ موی عسلی بدون دکلره

توصیه‌های مهم

  • اولین و مهم‌ترین توصیه این است که هرگز و بدون نظارت آرایشگرتان اقدام به دکلره کردن موها نکنید.
  • قبل از خرید هر رنگ مو، کاتالوگ آن را با دقت بررسی کنید. می‌توانید با افراد با تجربه مشورت کنید.
  • پس از رنگ و دکلره کردن موها، می‌توانید از ماسک ماست برای آبرسانی و نرم کردن آنها استفاده کنید.
  • انواع سرم مو موجود در بازار به شما کمک می‌کند بعد از رنگ کردن، موهایی براق و درخشان داشته باشید.

از میان رنگ موهای عسلی ارائه شده کدام را می‌پسندید؟ در صورتی که یکی از فرمول‌های ارائه شده را امتحان کردید، تجربه خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌های این صفحه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین ترکیب رنگ عسلی چیست؟

برای اینکه یک ترکیب عسلی زیبا و اصولی داشته باشید، بهتر است ترکیبی از رنگ‌های طلایی، صورتی و اندکی زیتونی دودی تهیه کنید. می‌توانید بعد از دکلره کردن موها تا پایه 7 یا 8، از رنگ‌های شماره 9.3، 8.71 و واریاسیون صورتی استفاده کنید.

2-آیا می‌توان با روشن‌کننده 000 موها را عسلی کرد؟

اگر موهای شما کاملاً بکر و بدون رنگ است، روشن کننده سه صفر می‌تواند موها را تا سه یا چهاردرجه روشن کند. در این پایه موهای شما اندکی قرمزی دارد که برای رنگ عسلی مناسب است. البته برای خنثی کردن قرمزی بیش از حد باید اندکی از رنگ زیتونی کمک بگیرید. بعد از روشن کردن از ترکیب زیتونی، کمی طلایی و مقدار بسیار کمی شکلاتی روشن برای عسلی کردن موها استفاده کنید.

3-رنگ موی عسلی برای چه رنگ پوستی مناسب است؟

از آنجایی که رنگ موی عسلی یک رنگ نسبتاً گرم است برای همه افراد چه با رنگ پوست سبزه چه با رنگ پوست روشن و سفید مناسب است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید