انواع رنگ مو بلوند ؛ پرونده کامل سایه‌های طلایی

رنگ مو بلوند کرمی

یک تحقیق جالب در سال 2015 نشان داد که 75 درصد خانم‌ها دوست دارند موهایشان را بلوند کنند. یعنی از هر 3 نفر در دنیا 2 نفر علاقه دارند موهایشان را بلوند کنند. این در حالی که است که فقط 2 درصد مردم جهان به صورت مادرزادی رنگ موی بلوند دارند. پس احتمالاً باید اینطور نتیجه گیری کنیم که رنگ مو بلوند پرطرفدارترین و محبوب ترین رنگ مو در جهان ماست. اما بلوند شدن فقط به معنی از تیره به روشن تبدیل شدن نیست. طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ موی بلوند وجود دارد که شاید من و شما با همه آنها آشنا نباشیم. حتی درست نمی‌دانیم که کدام رنگ بلوند مناسب رنگ پوست و چهره ماست. بنابراین در این گزارش با 46 رنگ موی بلوند آشنا می‌شوید که براساس رنگ پوست، فرم چهره و مدل مو سلبریتی‌ها انتخاب شده‌اند. تا پایان با من همراه باشید.

46/1 رنگ موی بلوند وانیلی

اگر رنگ پوست شما سبزه است و به دنبال یک رنگ بلوند جذاب می‌گردید توصیه می‌کنم مثل زویی کراویتز(Zoë Kravitz) رنگ موی بلوند وانیلی را انتخاب کنید. این رنگ برای مدل موهای کوتاه پسرانه هم انتخاب خیلی دقیق و جذابی است.

رنگ بلوند وانیلی

46/2 رنگ بلوند هلویی

همانطور که می‌دانید اما استون (Emma Stone) پوست بسیار روشنی دارد و تقریبا همه رنگ موهایی که انتخاب می‌کند زمینه گرم دارند که البته انتخاب هوشمندانه‌ای ست. رنگ موی هلویی برای کسانی که پوست بسیار روشن دارند انتخاب مناسبی است.

رنگ بلوند هلویی

46/3 رنگ موی بلوند دارچینی

همیشه هم لازم نیست رنگ مویتان را برعکس رنگ پوستتان انتخاب کنید. در اینجا یک بلوند دارچینی و پوست برنزه داریم. به نظر من‌هارمونی مناسبی برقرار شده که جذابیت خاصی ایجاد کرده است.

بلوند دارچینی

46/4 رنگ بلوند قهوه‌ای روشن

امبر هرد که این روزها هم زیاد در موردش می‌شنوید بخاطر تناسب با رنگ ابروها، یک رنگ موی بلوند قهوه‌ای انتخاب کرده است. اگر دوست ندارید یکباره چهره تان با یک رنگ بلوند روشن دگرگون شود کمی قهوه‌ای اضافه کنید تا هم تغییر کرده باشید هم کاملاً دگرگون نشوید.

بلوند قهوه‌ای روشن

46/5 رنگ موی بلوند کره‌ای

بلوند کره‌ای یا همان بلوند زرد کرمی، تقریبا یک رنگ قدیمی‌ محسوب می‌شود و البته مورد پسند همه نیست. اما برای کسانی که استایل‌های عروسکی و فانتزی را دوست داشته باشند انتخاب خوبی است و می‌تواند جذاب باشد.

بلوند کره ای

46/6 بلوند توت فرنگی

یک رنگ بلوند بسیار لطیف و گرم برای کسانی که پوست رنگ پریده دارند. این رنگ مو بسیار جذاب و شیک است و به خانم‌هایی که به دنبال رنگ موهای خاص هستند، توصیه می‌کنم حتماً امتحان کنند.

بلوند توت فرنگی

46/7 رنگ موی بلوند زرد نقره‌ای

این رنگ مو نه کاملاً گرم است و نه کاملاً سرد. به نظر من مناسب برای کسانی که استایل‌های خاص را دنبال می‌کنند مناسب است.

رنگ بلوند زرد نقره‌ای

46/8 رنگ موی بلوند رز سرخ

به کسانی که پوست روشن اما ملتهب دارند، توصیه می‌کنم اگر قصد بلوند کردن دارند، بلوند با سایه‌های رز سرخ را انتخاب کنند. از آنجایی که پوست این افراد گاه‌به‌گاه قرمز و ملتهب می‌شود، رنگ موی بلوند با سایه‌های قرمز و گرم‌ هارمونی متناسبی به پوست آنها می‌دهد.

رنگ بلوند رز سرخ

46/9 بلوند سایه روشن

اگر به موهای ماروگو روبی (Margot Robbie) در این عکس دقت کنید ریشه‌های قهوه‌ای تیره می‌بینید که در نهایت به یک بلوند کره‌ای تبدیل شده است. به این تکنیک بلوند شیب رنگ هم می‌گویند. در خیلی از اوقات بهتر از بلوند کامل است مخصوصا برای خانم‌های جوان.

موی مارگو روبی

46/10 رنگ موی بلوند یخی

بلوند یخی مانند رنگ موهای کارا دلوینگ (Cara Delevingne)، یک رنگ موی خاص و پرطرفدار است. اگر موهایتان را به این رنگ درآوردید اجازه دهید رنگ ابروها تیره باشد تا تضاد خوبی ایجاد شود.

46/11 بلوند آتشی

بلوند آتشی ترکیبی از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز است و مناسب مدل موهای کوتاه است. اگر رنگ پوستتان برنزه است این رنگ مو ‌ایده جالبی برای شما است.

بلوند آتشی

46/12 بلوند طلایی پلاتینه

این رنگ بلوند، زمینه اصلی پلاتینیوم دارد اما سایه‌ها و هایلایت‌های (به خصوص در قسمت‌های ریشه) طلایی به چشم می‌خورد.

بلوند طلایی پلاتینه

46/13 رنگ موی باربی بلوند

این نوع رنگ بلوند به گونه‌ای است که زمینه سفید و پلاتینی دارد اما خیلی طبیعی‌تر از بلوندهای تمام پلاتینه است.

46/14 رنگ موی بلوند کاراملی

در اینجا هم یک رنگ موی بلوند کره‌ای داریم که تا حدودی زیادی با قهوه‌ای طلایی درآمیخته و ترکیب کاراملی جذابی ارائه کرده است. مناسب برای همه رنگ‌های پوست. ضمناً اگر به رنگ موی کاراملی علاقمند هستید پیشنهاد ‌می‌کنم این گزارش را هم بخوانید: رنگ موی کاراملی رنگی برای همه

بلوند کاراملی

46/15 بلوند شامپاینی

یک بلوند کرمی، که به صورت هنرمندانه‌ای با رنگ‌های پلاتینه و طلایی درآمیخته است. این رنگ مو برای کسانی که یک رنگ بلوند درخشان می‌خواهند بسیار عالی است.

46/16 رنگ موی بلوند اوپال

اوپال در واقع نام نوعی سنگ است که ترکیب رنگی مشابه به همین رنگ مو را دارد. یک نوع بلوند پلاتینه با سایه‌های آبی، مرواریدی و بنفش. به نظر من این رنگ مو برای کسانی که موهای سفید زیاد دارند و می‌خواهند از شر آنها خلاص شوند انتخاب خیلی خوبی است.

46/17 رنگ موی بلوند کرمی نوشابه‌ای                         

دقت کنید که این نوع بلوند از نوع آن بلوندهای گرم است به این دلیل که سایه‌های نارنجی دارد. دقیقا مانند نوشابه‌های نارنجی که به گونه‌ای هنرمندانه با رنگ کرمی ترکیب شده است.

بلوند نوشابه ای

46/18 بلوند سفید و زرد

هرچند فکر نمی‌کنم خانم‌های ‌ایرانی زیاد به این نوع بلوند علاقمند باشند اما بد نیست بدانید که به آن بلوند لکه‌ای هم می‌گویند. به این خاطر که رنگ‌های زرد و سفید ترکیب شده‌اند و در قسمت‌های مختلفی اثراتی از هر دو رنگ زرد و سفید را به صورت لکه‌ای می‌بینید.

بلوند بسیار روشن

46/19 رنگ موی بلوند یخ زده

در این تکنیک ریشه‌ها بلوند عسلی هستند و بعضی از لایه‌های مو به رنگ بلوند یخی در می آیند.

رنگ موی اسکارلت جانسون

46/20 رنگ موی کرمی کره‌ای

مانند موهای کری مولیگان (Carey Mulligan) اگر قصد دارید به موهایتان عمق بدهید از این نوع رنگ مو بلوند کمک بگیرید.

بلوند کرمی کره ای

46/21 رنگ موی بلوند طلایی

این دقیقا همان چیزی است که اکثر ما از رنگ بلوند تصور می‌کنیم. موهای طلایی.

بلوند طلایی

46/22 رنگ موی بلوند دهه شصتی

احتمالاً این رنگ مو برای شما نوستالژی است. رنگ موی مادرهایی که آن سال‌ها موهایشان را دکلره می‌کردند اغلب به این رنگ تبدیل می‌شد. ناگفته نماند که رنگ موی بلوند طبیعی تقریباً به این رنگ نزدیک است.

بلوند طلایی

46/23 بلوند نقره‌ای

برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید باید پایه موها در هنگام دکلره به شماره 10 برسد. سپس با رنگ نقره‌ای رنگساژ شود.

بلوند پلاتینه

46/24 بلوند طلایی روشن

نکته مهم در مورد این رنگ مو این است که پایه دکلره معمولاً شماره 7 یا 8 است و به همین دلیل به سرعت زردی پیدا می‌کند. برای جلوگیری از زرد شدن موها باید به طور منظم رنگساژ شود.

رنگ موی طلایی روشن

46/25 بلوند نواری

ترکیبی از رنگ موی بلوند و هایلایت‌های مشکی که برای خانم‌ها یا آقایانی که استایل خاص می‌خواهند بسیار مناسب است. شاید جالب باشد بدانید که به این رنگ بلوند گورخری هم می‌گویند.

بلوند خط خطی

46/26 بلوند با ریشه‌های مشکی

مناسب برای کسانی که از ریشه گیری‌های مداوم بیزارند. کافیست موهایتان را از حدود 2 سانتی‌متر مانده به ریشه موادگذاری و دکلره کنید.

رنگ موی ریحانا

46/27 رنگ موی بلوند شنی

ترکیبی از رنگ‌های کرمی، قهوه‌ای،‌ دودی و قرمز. این نوع بلوند بسیار پرطرفدار است.

رنگ موی شنی

46/28 رنگ موی بیبی بلوند

در این رنگ مو، زمینه مو در پایه 9 و به رنگ عسلی است.‌ هایلایت‌های بسیار باریک به رنگ پلاتینه در می ایند. بسیار جذاب و طبیعی بوده و برای افراد با پوست روشن مناسب است.

بیبی بلوند

46/29 رنگ موی بلوند ساحلی

زمینه موها بلوند طلایی روشن است. اما تعدادی هایلایت بسیار ظریف به رنگ‌های قهوه‌ای زیتونی و دودی وجود دارند که به طبیعی شدن ظاهر رنگ بسیار کمک می‌کنند.

رنگ موی صحرایی

46/30 رنگ موی بلوند فندقی

ترکیب هنرمندانه رنگ قهوه‌ای روشن دودی و رنگ موی بلوند روی موهای جیجی حدید (Gigi Hadid). یک بلوند بی نقص و بسیار جذاب مناسب برای همه رنگ پوست.

رنگ موی جیجی حدید

46/31 رنگ موی بلوند خنثی (نود)

رنگ‌های خنثی ترکیبی بین سایه‌های گرم و سرد هستند. این رنگ بلوند به گونه‌ای ترکیب شده است که انگار او اصلا موهای خود را رنگ نکرده است. این رنگ مو روی موهای کسانی که تار موی ضخیم و بسیار مشکی دارند جواب نمی‌دهد.

رنگ موی آماندا سرنی

46/32 بلوند قلمویی

به نظر من آرایشگر اشلی اوسلن (Ashley Olsen) سزاوار دریافت مدال است!  هایلایت‌ها بسیار ظریف، باریک، خوشرنگ و برجسته هستند اما در عین بسیار طبیعی. ظاهر موها شبیه به قلموهای آرایشی شده است.

بلوند قلمویی

46/33 بلوند طلایی دودی

زمینه موها طلایی قهوه‌ای است. با رنگساژ دودی.

بلوند دودی طلایی

46/34 رنگ موی بلوند رزگلد

زمینه موها پلاتینه شده است سپس رنگ موی صورتی پاستلی و و طلایی به آن اضافه شده. هرچه زمینه پلاتینه دقیق‌تر باشد سایه‌های صورتی بیشتر خودنمایی می‌کنند.

بلوند رزگلد

46/35 رنگ موی بلورانژ

شاید این اسم کمی عجیب و غریب باشد به این خاطر که ترکیبی از اسم‌های انگلیسی،‌ بلوند، نارنجی و صورتی است. فکر می‌کنم دیگر نیازی به توصیف خود رنگ مو نیست زیرا که اسم آن به‌ اندازه کافی گویای مطلب هست.

46/36 رنگ موی بلوند زنجبیلی

رنگ مویی با سایه‌های گرم و کرمی ‌که به صورت مساوی ترکیب شده‌اند. دقیقا مانند رنگ گیاه زنجبیل.

بلوند زنجبیلی

46/37 رنگ موی بلوند بژ طلایی

ریشه‌ها تیره و طلایی هستند. بقیه موها به رنگ بژ و طلایی درآمده‌اند و این ترکیب هنرمندانه روی موهای جنیفر آنیستون (Jeniffer Aniston) ایجاد شده است.

46/38 بلوند کهربایی

برای بدست آوردن این نوع رنگ، باید موها را تا پایه 7 یا 8 بالا ببرید. سپس با ترکیبی مساوی از قرمز و قهوه‌ای و طلایی یک رنگساژ کهربایی بسازید.

46/39 بلوند شکلاتی

به نظر من این رنگ بلوند کاملاً دخترانه و ملیح است. ترکیبی از رنگ‌های شکلاتی و زیتونی مناسب برای همه انواع پوست.

بلوند شکلاتی

46/40 رنگ موی بلوند لته

رنگ موهای بسیار جذاب تیلور سوئیفت. ترکیبی هنرمندانه از رنگ‌های بژ، طلایی و زیتونی. همانند یک قهوه لته.

46/41 بلوند قهوه توت‌فرنگی

برای بدست آوردن این رنگ می‌توانید از ترکیب رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای در پایه 7 استفاده کنید.

بلوند قهوه ای قرمز

46/42 رنگ موی بلوند مسی روشن

اگر می‌خواهید رنگی مشابه این رنگ موی نیکول کیدمن (Nicole Kidman) داشته باشید، کمی رنگ طلایی و قرمز مسی را ترکیب کنید. بسیار مناسب برای روزهای گرم تابستان.

بلوند مسی روشن

46/43 بلوند طلایی نارنجی

این رنگ مو ترکیبی از رنگ‌های نارنجی پاییزی، قرمز و طلایی است. برای کسانی که پوست سفید و رنگ پریده دارند می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بلوند طلایی نارنجی

46/44 بلوند طلایی قهوه‌ای

برای بدست آوردن این رنگ، باید زمینه موها قهوه‌ای شکلاتی باشد. سپس هایلایت‌های زرد و قهوه‌ای در موها ایجاد کنید.

بلوند قهوه ای طلایی

46/45 بلوند آمبره

یک رنگ دخترانه دیگر که از آن بسیار لذت می‌برید. بهتر است کسانی که این نوع بلوند را انتخاب کنند که تار موی نازک دارند. همچنان که می‌بینید ریشه‌ها مشکی تیره هستند. سپس به تدریج به رنگ قهوه‌ای و سپس جای خود را در انتها به طلایی بلوند می‌دهند.

بلوند آمبره

46/46 بلوند دودی تیره

باز هم ریش‌های تیره و قهوه‌ای. البته این بار رنگساژ دودی که در کل طول موها هم می‌توان رد پای رنگ دودی و تیره را حس کرد.

بلوند دودی تیره

کلام آخر

هرگز به تنهایی و در خانه از پودر دکلره برای روشن کردن موها استفاده نکنید. استفاده از پودر دکلره بدون دانش و تجربه کافی می‌تواند آسیب‌های جدی به ساقه و ریشه موها وارد کند. نکته مهم دیگر هنگام انتخاب رنگ موی بلوند، توجه به ضخامت و مدل موهاست. توجه داشته باشید که موهای ضخیم و بسیار مشکی به سختی وارد پایه‌های بالای دکلره می‌شوند. کیفیت مواد دکلره و رنگ مو هم از دیگر نکات مهم هستند. همچنین بعد از رنگ کردن موها باید به سلامت آنها توجه داشته باشید. مثلا می‌توانید از چندین روش روغن‌درمانی استفاده کنید. از این گزارش برای آموزش روغن‌درمانی کمک بگیرید: بهترین روش‌ها برای روغن‌درمانی مو

شما رنگ موی بلوند شماره چند را می‌پسندید؟ دلیل انتخابتان چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-جذاب‌ترین رنگ مو کدام است؟

براساس تحقیقات و نظرسنجی‌ها گفته می‌شود که جذاب‌ترین رنگ مو در سراسر دنیا‌ رنگ موی بلوند و رنگ موی قهوه‌ای خرمایی روشن است. این نظرسنجی در سال‌های مختلف تکرار شده است و در همه موارد رنگ موی بلوند بیشترین میزان آراء را بدست آورده.

2-چگونه رنگ موی بلوند بدون زردی داشته باشیم؟

برای اینکه هیچ‌گونه اثری از زردی بعد از دکلره در موهایتان نباشد دو راهکار کلی وجود دارد. اول اینکه پایه دکلره خود را تا شماره 10 روشن کنید که در این صورت ممکن است آسیب جدی به موهای شما وارد شود. روش دوم رنگساژ کردن موها به صورت هفتگی است. این کار به خنثی کردن تن زرد موها کمک بسیاری می‌کند.

3-بهترین رنگ موی بلوند کدام است؟

بلوند عسلی،‌بلوند پلاتینه و بلوند بژ دودی سه نمونه از محبوب‌ترین انواع رنگ موی بلوند هستند. برای اینکه چنین رنگ‌هایی از بلوند داشته باشید باید موها را تا پایه حداقل 8 روشن کنید. البته بلوند پلاتینه رنگی است که فقط روی موها در پایه 10 دکلره جواب می‌دهد.

4-چطور دکلره بدون آسیب داشته باشیم؟

دکلره کردن موها بدون آسیب فقط به کمک یک فرد ماهر و مواد مرغوب امکان‌پذیر است. همچنین نباید تاثیر موادی مانند پلکس‌ها را در بی‌آسیب بودن دکلره دست کم بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که در بهترین حالت هم ممکن است موهای شما کمی خشن و وز شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۲ نظر

نظر خود را برای موهیتو بنویسید