رنگ موی گردویی را با این فرمول ها بسازید

همه ما می‌دانیم که رنگ مو تاثیر زیادی بر چهره می‌گذارد و انتخاب یک رنگ موی مناسب می‌تواند زیبایی صورت را افزایش دهد. یکی از رنگ‌های محبوب و زیبا این روز‌ها رنگ موی گردویی است که بسیاری از بازیگران معروف نیز این رنگ را انتخاب می‌کنند. این رنگ در کنار سادگی می‌تواند تغییرات مثبتی در ظاهر ایجاد کند. با ما همراه شوید تا فرمول‌های مختلف این رنگ موی جذاب، به همراه مدل‌هایی زیبایی از آن را ببینید.

چگونه رنگ موی گردویی درست کنیم؟

یکی از انواع رنگ مو که به طیف رنگ قهوه‌ای و شکلاتی نزدیک است رنگ موی گردویی است. این رنگ در انواع طیف‌های روشن و تیره موجود است و با قرار گرفتن کنار رنگ‌های دیگر می‌تواند زیبایی را برای مو‌های شما به ارمغان بیاورد.

خوشبختانه برای به دست آوردن این رنگ دو روش وجود دارد. اگر تا به حال موهایتان را رنگ نکرده‌اید باید ابتدا موهایتان را با استفاده از دکلره به پایه مناسب برسانید، ولی اگر رنگ موی روشنی دارید تنها کافی است از یکی از فرمول‌های زیر استفاده کنید.

فرمول رنگ مو گردویی بدون دکلره

برای این فرمول هیچ احتیاجی به دکلره کردن مو‌ها ندارید و فقط باید ترکیب زیر را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه روی مو‌ها قرار دهید.

رنگ ۶/۳ و ۵/۴ دو بند انگشت + یک بند انگشت ۴/۶۶ + اکسیدان ۶ درصد نسبت ۱ به ۲

فرمول رنگ مو گردویی بدون دکلره
فرمول رنگ موی گردویی بدون دکلره

فرمول رنگ موی گردویی با دکلره

ابتدا با استفاد از دکلره پایه را به ۵ تا ۷ برسانید؛ و سپس فرمول زیر را روی مو‌ها قرار دهید.

بلوند شکلاتی روشن + بلوند دودی بنفش + همراه با اکسیدان ۶%

فرمول رنگ موی گردویی با دکلره
هایلایت رنگ گردویی با دکلره

رنگ موی گردویی روشن

رنگ موی گردویی اگر با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد می‌تواند چهره تان را زیباتر و جذاب‌تر کند. پس اگر چهره‌ای سبزه دارید خوب است به جای رنگ گردویی تک این رنگ را که به راحتی به دست می‌آید استفاده کنید. این رنگ برای خانم‌هایی که به رنگ مو‌های روشن علاقه دارند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

رنگ موی گردویی روشن
هایلایت رنگ گردویی روشن
رنگ مو گردویی روشن

فرمول:

۶۰ میلی گرم رنگ قهوه‌ای روشن + ۳۰ میلی رنگ بلوند خرمایی + ۱۵ میلی رنگ بلوند پلاتینه سفید صدفی روشن + دو برابر مقدار رنگ اکسیدان ۹ درصد

  • برای ایجاد این رنگ بدون دکلره از ترکیب بالا استفاده کنید و آن را به مدت ۴۵ دقیقه روی مو‌های خود بگذارید.

رنگ موی گردویی شکلاتی

رنگ شکلاتی از رنگ‌های قدیمی و در عین حال همیشه مد است که در کنار هر رنگ دیگری زیبایی خاصی دارد. برای آشنایی بیشتر با این رنگ مقاله رنگ موی شکلاتی را بیشتر بشناسید را بخوانید.

برای این رنگ ابتدا با دکلره موهایتان را تا پایه ۸ برسانید و سپس ترکیب زیر را برای مدت ۴۵ دقیقه روی مو‌های خود اعمال کنید.

رنگ موی شکلاتی گردویی
رنگ موی گردویی شکلاتی
هایلایت رنگ گردویی شکلاتی

فرمول:

نصف تیوپ رنگ شکلاتی پایه ۷ + یک چهارم تیوپ رنگ مو گردویی مارک استیل + یک چهارم تیوپ رنگ مو طبیعی پایه ۷ + دو سانت از واریاسیون بنفش و آبی + اکسیدان شماره ۲

رنگ موی کاراملی گردویی

یکی از رنگ‌هایی که با بیشتر رنگ پوست‌ها سازگاری دارد، رنگ موی کاراملی است. قرار گرفتن این دو رنگ کنار هم رنگی خاص را شامل می‌شود که می‌تواند تغییری مثبت و اساسی در استایل شما ایجاد کند. همچنین این ترکیب باعث می‌شود سنتان کمتر به نظر برسد.

رنگ موی کاراملی گردویی
مدل موی زیبا به رنگ کاراملی گردویی
رنگ موی گردویی کاراملی
هایلایت رنگ کاراملی گردویی

فرمول:

رنگ مو کاراملی ۸ + رنگ کاراملی تیره پایه ۶ + رنگ شکلاتی پایه ۷ + رنگ موی گردویی پایه ۸ + اکسیدان ۶ درصد ۲ برابر مقدار رنگ

رنگ موی دودی گردویی

رنگ دودی از رنگ‌های خاصی به حساب می‌آید که شاید نتواند نظر هر کسی را جلب کند، ولی این رنگ با قرار گرفتن در کنار رنگ گردویی می‌تواند تاثیر مستقیم روی زیبایی خانم‌ها داشته باشد.

برای به دست آوردن این رنگ ابتدا مو‌های خود را دکلره کرده و به پایه ۷ برسانید و بعد ترکیب زیر را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی مو‌ها قرار دهید.

رنگ موی دودی گردویی
رنگ موی گردویی دودی

فرمول:

رنگ کاکائویی یا گردویی پایه ۷ + رنگ دودی یا خاکستری پایه ۷ + رنگ زیتونی پایه ۷ + دو سانت واریاسیون بنفش و نقره‌ای و آبی + اکسیدان نه درصد

رنگ گردویی با آمبره طلایی

همانطور که میدانید آمبره روشی است که در آن ریشه مو‌ها تیره است و هر چه به سمت نوک مو نزدیک می‌شویم روشن‌تر می‌شود.

برای این رنگ مو ابتدا همه مو‌های خود را با استفاده از یکی از فرمول‌های بخش یک به رنگ گردویی رسانده و سپس پایین موهایتان را با دکلره تا پایه ۹ یا ۱۰ روشن کنید. در آخر ترکیب زیر را برای مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی قسمت دکلره شده قرار دهید.

رنگ گردویی با آمبره طلایی
مدل موی متفاوت با آمبره گردویی طلایی
آمبره طلایی روی رنگ موی گردویی

فرمول:

رنگ موی طلایی شماره ۶ + رنگ موی طبیعی شماره ۶ + واریاسیون طلایی ۵ سانت + اکسیدان شماره دو

هایلایت زیتونی روی رنگ گردویی

هایلایت کردن به معنای ایجاد رگه‌های روشن مو، در لا به لای مو‌های تیره‌ی سر است. هایلایت زیتونی یکی از رنگ‌هایی است که بسیار پرطرفدار است و بسیاری از هنرمندان نیز از آن استفاده میکنند.

برای این رنگ مو ابتدا همه مو‌های خود را با استفاده از یکی از فرمول‌های بخش یک به رنگ گردویی در بیاورید. سپس برای قسمت‌های مورد نظر با استفاده از کلاه یا فویل، ترکیب زیر را استفاده کنید.

هایلایت زیتونی روی رنگ گردویی
هایلایت زیتونی روی رنگ موی گردویی

فرمول:

۷۰ میل رنگ موی زیتونی شماره ۶ + ۳۰ میل رنگ موی زیتونی شماره ۵ + ۳۰ میل رنگ موی دودی شماره ۶ + ۱۰ سانت واریاسیون سبز + اکسیدان شماره ۲

سخن پایانی

در این مطلب فرمول‌های ترکیبی رنگ موی گردویی به همراه تصاویری از این رنگ مو را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک آن‌ها بتوانید موهایتان را به راحتی رنگ کنید. توجه داشته باشید که میزان استفاده از هر رنگ به حجم مو‌های شما بستگی دارد.

در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم از مطلب «رنگ موی شامپاینی با ۱۰ فرمول عالی در تناژهای جذاب» نیز دیدن کنید و از این رنگ جذاب نیز برای رنگ کردن ایده بگیرید.

در انتها برای ما بنویسید که کدام رنگ موی گردویی را می پسندید؟ دلیل انتخابتان چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی گردویی به چه رنگ پوستی می‌آید؟

رنگ موی گردویی با تناژ‌های خنثی، گرم یا سرد برای پوست‌های روشن و گندمی مناسب است. اما برای پوست سبزه و تیره توصیه می‌کنم از تناژ‌های گرم رنگ گردویی که در آنها سایه قرمز یا صورتی و طلایی وجود دارد، استفاده کنند.

2-آیا برای رنگ موی گردویی باید دکلره کرد؟

اگر می‌خواهید رنگ موی گردویی شما جلوه طبیعی‌تر و بدون قرمزی یا زیتونی داشته باشد بهتر است که دکلره کنید. برای این کار کافیست موهایتان را تا پایه 6 یا 7 روشن کنید. سپس با رنگ گردویی و کاراملی رنگساژ کنید. مقداری واریاسیون بنفش و دودی هم به آن اضافه کنید. اما اگر دوست دارید رنگ موی شما تیره باشد می‌توانید بدون دکلره و با فقط با رنگ گردویی شماره 8 یا 9 موهایتان را 2 تا 3 درجه روشن کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید