رنگ مو کاراملی ؛ رنگی جذاب برای افراد و سنین مختلف

آیا شما هم مثل من فکر میکنید که این روزها رنگ مو کاراملی را بیشتر از همه رنگ‌های دیگر میبینید؟ بله درست است این رنگ خیره‌کننده که در جایی میان رنگ بلوند و قهوه‌ای قرار گرفته، حالا طرفداران بیشماری پیدا کرده است. رنگ کاراملی بسیار جذاب و کاربردی است. منظورم این است که فرقی نمی‌کند این رنگ را برای مهمانی می‌خواهید یا رفتن به دانشگاه، رنگ پوستتان تیره است یا روشن، یک ترکیب کاراملی خاکی، به صورت بالیاژ یا آمبره، مناسب همه اوقات است. بنابراین تعجبی ندارد که این روزها ‌هالیوود هم درگیر طوفان کاراملی شده است. امروز در این مقاله با انواعی از ترکیب رنگ‌های کاراملی آشنا می‌شوید.

فرمول کلی رنگ کاراملی

همانطور که قبلاً هم اشاره کردم نمی‌توان یک فرمول دقیق و کلی برای رنگ موها ارائه کرد. چرا که ساختار موها و البته ترکیبات شیمیایی برندهای مختلف رنگ موها با هم متفاوت است. بنابراین قصد ما در اینجا تنها این است که شما با انواع ترکیباتی که برای ساخت رنگ مو کاراملی به کار می‌رود تا حدودی آشنا شوید. بنابراین داریم:

بلوند شکلاتی 7.77+ بلوند طلایی خیلی روشن 8.3+ قهوه‌ای روشن 5 نصف تیوپ+ قهوه‌ای طلایی 5.7 نصف تیوپ + بلوند بژ 7.3 نصف تیوپ + اکسیدان شماره 2

واریاسیون‌ها: نقره‌ای و دودی و طلایی به مقدار دلخواه

ترکیب رنگ کاراملی دودی

به نظر می‌رسد یکی از بهترین ترکیب رنگ‌های کاراملی، کاراملی دودی است. این ترکیب رنگ به دلیل تناژ دودی و سرد، رنگ مویی شیک و متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورد. از طرفی با اضافه کردن کمی ‌رنگ پلاتینه خاکستری و و واریاسیون دودی به ترکیبات بالا، یک کاراملی دودی خواهید داشت. گفتنی است این رنگ جزو رنگ‌های تیره است و می‌توانید به صورت‌ هایلایت در زمینه مشکی کار کنید.

رنگ موی کاراملی دودی
کاراملی دودی

رنگ مو کاراملی شنی

اگر یک کاراملی شنی می‌خواهید باید با مواد دکلره پایه موها را تا شماره 8 بالا ببرید. سعی کنید از اولاپلکس یا مواد مشابه استفاده کنید تا آسیب ناشی از دکلره به حداقل برسد. حالا به ترکیبات گفته شده کمی ‌رنگ بلوند ارغوانی 7.55، واریاسیون طلایی و دودی اضافه کنید.

رنگ موی کاراملی شنی
ترکیب رنگ کاراملی شنی

کاراملی نسکافه‌ای

شاید از خودتان بپرسید چه تفاوتی میان این دو وجود دارد؛ اما حقیقت این است که در دنیای رنگ موها طیف گسترده‌ای از رنگ‌های بلوند و قهوه‌ای وجود دارند و جالب‌تر اینکه این رنگ‌ها به راحتی قابل ترکیب شدن هستند. بنابراین وقتی رنگ موی کارامل نسکافه ایدرست میکنیم در واقع کمی‌ترکیب کرمی ‌و قهوه‌ای تیره ایجاد میکنیم. پس کافیست مقداری بلوند کرمی ‌یعنی بلوند بژ و بلوند خاکستری به فرمول بالا اضافه کنید. پیشنهاد میکنم با این ترکیب رنگ یک آمبره از تیره به روشن ایجاد کنید. فوق‌العاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر این گزارش را بخوانید: رنگ موی نسکافه ای با فرمول‌های حرفه‌ای

رنگ مو شیک دخترانه
رنگ نسکافه ای
رنگ ترکیبی کارامل نسکافه ای

رنگ مو کاراملی با حنا

اگر در استفاده از رنگ موهای شیمیایی محدودیتی دارید، با کمک کمی ‌حنا، پوست گردو، قهوه و زعفران یک ترکیب قهوه‌ای خوشرنگ بسازید. برای این کار باید دو تا سه قاشق حنا را به همراه مقدار بسیار کمی ‌پوست گردو ترکیب کنید. دو تا سه قاشق قهوه دم‌کرده یا پودر قهوه را هم به مخلوط اضافه کنید. در مرحله بعدی زعفران دم‌کرده را به همراه آب اضافه کرده تا یک خمیر یکنواخت بدست آید. روی خمیر را با یک نایلون بپوشانید. اجازه دهید این خمیر 24 ساعت در دمای اتاق بماند. موهایتان را کمی‌ مرطوب کرده و با دستکش کل موها را به خمیر آغشته کنید. خمیر باید نزدیک به 6 تا 8 ساعت روی موها بماند. بعد از گذشت این مدت زمان با آب و شامپو به خوبی شستشو دهید. رنگ موی کاراملی گیاهی شما آماده است.

رنگ مو با حنا و قهوه

توصیه‌های مهم‌‌

مهم‌ترین نکته برای داشتن یک رنگ موی زیبا، دانش قانون رنگ است. شما باید رنگدانه‌های مو را به خوبی بشناسید تا بتوانید دقیقا رنگ موی دلخواهتان را بدست آورید. از طرفی سلامت و درخشش موها نکته مهم دیگریست که به زیباتر دیده شدن رنگ آنها کمک میکند. سعی از محصولات مراقبتی موها به خصوص بعد از رنگ یا دکلره استفاده کنید.

آیا این رنگ مو را می‌پسندید؟ اگر جواب شما خیر است، ایراد آن را در چه می‌بینید؟ راهکار شما برای جذاب‌تر شدن این رنگ چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-آیا می‌توان بدون دکلره کردن موها را کاراملی کرد؟

بله می‌توان بدون دکلره کردن موها، رنگ موی کاراملی داشته باشید. برای این کار می‌توانید از رنگ‌های با شماره 8.78 یا 7.78 با اکسیدان شماره 2 استفاده کنید.

2-بهترین تناژ رنگ موی کاراملی برای پوست سبزه کدام است؟

برای افراد با پوست سبزه بهترین تناژ کاراملی، کاراملی مرواریدی و کاراملی شنی است. این تناژها دارای سایه‌های گرم و صورتی هستند که با پوست افراد سبزه هارمونی دارد.

3-بهترین پایه دکلره برای رنگ موی کاراملی بیسکوییتی کدام است؟

برای اینکه یک رنگ موی کاراملی روشن طلایی بیسکوییتی بدون زردی داشته باشید، بهتر است پایه دکلره را تا حد ممکن بالا ببرید. به عنوان مثال پایه 9. سپس از سایه‌های دودی، طلایی و صورتی در رنگ موی خود استفاده کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید