چطور رنگ موی مناسب پوست انتخاب کنیم؟

امروزه رنگ‌های متنوع و زیادی برای استفاده مو وجود دارند و انتخاب یک رنگ موی مناسب می‌تواند کار سختی باشد. اما خوب است بدانید برای انتخاب رنگ مو باید ابتدا به رنگ پوست و رنگ چشم‌های خود توجه کرده و رنگ‌هایی که مناسب آن‌ها هستند را انتخاب کنید تا زیبایی رنگ مو را افزایش دهید. پس اگر به دنبال انتخاب یک رنگ موی مناسب برای خود هستید خوب است این مقاله را که انواع رنگ موی مناسب پوست را توضیح داده بخوانید و بر اساس رنگ پوست خود رنگ مویی مناسب را انتخاب کرده و درعین سادگی ظاهری جذاب و زیبا برای خود بسازید؛ با ما همراه شوید.

انواع رنگ موی مناسب پوست

انواع رنگ مو، مناسب برای انواع پوست

برای تشخیص تناژ رنگ پوست باید زیر نور طبیعی خورشید دست خود را بالا بیاورید و آن را جلوی صورتتا بگیرید. اگر رگ‌های دست شما آبی یا بنفش باشد یعنی پوست سردی دارید و اگر رگ‌ها سبز باشد تناژ پوستتان گرم است و در صورتی که تلفیقی از دو رنگ باشد یعنی تناژ خنثی دارید و تمام رنگ مو‌ها برای شما مناسب است.

۱) پوست سبزه

همه پوست‌ها دارای طیف رنگی یعنی از روشن تا تیره هستند یعنی وقتی ما از رنگ سبزه صحبت می‌کنیم از مجموعه‌ای از رنگ‌ها حرف می‌زنیم و شامل یک رنگ پوست نمی‌شود. رنگ موی مناسب برای پوست سبزه نیاز به تضاد ملایم با رنگ پوست دارد. یعنی رنگ‌هایی با پایه ۱ و ۲ به هیچ عنوان نمی‌توانند انتخاب مناسبی برای پوست سبزه باشند. پس افراد با پوست سبزه با رنگ مو‌های با پایه ۶ به بالا و رنگ‌های روشن و در عین حال گرم زیباتر می‌شوند.
اگر رنگ چهره تنها سبزه بوده و کاملا گرم نباشد رنگ‌های زیر مناسب است:

  • رنگ شکلاتی یا کاراملی
  • شرابی یا قهوه‌ای مایل به قرمز و ماهگونی
  • بلوند شکلاتی یا عسلی یا طلایی یا شامپاینی
رنگ مو مناسب پوست سبزه

اگر رنگ چهره به برنزه بزند استفاده از رنگ‌های روشن سرد یعنی لیست زیر می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد:

  • رنگ‌هایی با پایه بنفش، آبی یا سبز
  • رنگ موی موکا یا کاکائویی یا دارچینی
  • رنگ مو‌های بلوند یخی یا بلوطی یا کنفی
پوست سبزه و رنگ مو
پوست برنزه و رنگ مو

استفاده از هایلایت‌های مختلف، چون شکلاتی، عسلی و … یعنی در کل پایه ۷ به بالا در زمینه مشکی و قهوه‌ای نیز برای این افراد بسیار مناسب بوده و سن را بالا نمی‌برد. همچنین استفاده از مدل مو‌های جدید مانند آمبره و سامبره با پایه شکلاتی و کاراملی فوق العاده با استایل و جذاب است.

۲) رنگ مناسب پوست روشن

رنگ پوست سفید جزو پوست‌های سرد طبقه بندی می‌شود. در اینجا نیز قانون تضاد ملایم کاربردی است و باید با پوست روشن و سرد خود رنگ مو‌های تیره و گرم را هماهنگ کنید. حتی اگر به دنبال رنگ مو‌های بلوند هستید باید بلوند‌های گرم را انتخاب کنید.
اگر پوست روشن و سفیدی دارید رنگ‌های زیر گزینه‌های مناسبی هستند:

  • رنگ‌هایی با تن آلبالویی، طلایی، مسی و نارنجی
  • رنگ‌های بلوند روشن، موکا، شرابی و بنفش
  • رنگ مو‌های ساده مشکی یا دودی یا نسکافه‌ای
  • هایلایت‌های کرم روشن یا عسلی یا کاراملی
رنگ هماهنگ با پوست روشن
رنگ مو هماهنگ با پوست سفید

۳) رنگ موی مناسب پوست گندمی

اگر شما پوست گندمی دارید و به دنبال رنگ مویی هستید که حالت طبیعی صورت شما را حفظ کند بهتر است از رنگ مو‌هایی استفاده کنید که تناژ سبز درون پوست شما را به خوبی خنثی کند.
رنگ‌های مناسب این پوست عبارتند از:

  • رنگ مو‌های نسکافه‌ای یا دودی یا عسلی یا فندقی یا مسی یا شیری
  • رنگ مو‌های فانتزی مانند صورتی یا شرابی یا بلوطی
  • رنگ‌های ترکیبی مانند قهوه‌ای طلایی یا دودی عسلی یا شکلاتی شیری
رنگ مو مناسب پوست گندمی
پوست گندمی و رنگ مو

حرف آخر

امیدواریم از خواندن مقاله رنگ موی مناسب پوست لذت برده باشید و با مدل‌های متنوع مو مناسب پوست خود آشنا شده باشید. توجه داشته باشید که رنگ موی انتخابی شما باید همواره ترکیبی از پایه رنگ طبیعی موهایتان با رنگ‌های چند درجه روشن‌تر یا تیره‌تر باشد و تغییرات بزرگ چهره شما را مصنوعی جلوه می‌دهد. پس با انتخاب رنگی مناسب که با پوست و چشمانتان هارمونی دارد از زیبایی طبیعی چهره خود لذت ببرید.

در آخر به شما پیشنهاد میکنیم مقاله «نکاتی در باب انواع کوتاه کردن مو براساس مدل صورت» را نیز بخوانید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موهای مناسب پوست سبزه کدامند؟

برای افراد با رنگ پوست زیتونی و سبزه، رنگ موهایی مناسبند که از میزان سردی تناژ پوست بکاهند. به عنوان مثال رنگ موهای شکلاتی، مسی، شرابی از جمله معروف‌ترین رنگ موهای گرم هستند که می‌توانند این سردی را جبران کرده و هارمونی ایجاد کنند. از میان انواع رنگ بلوند، رنگ بلوند بژ، بلوند وانیلی و بلوند عروسکی، از جمله بهترین رنگ موها برای افراد با پوست سبزه هستند.

2-تفاوت رنگ پوست گندمی و سبزه چیست؟

رنگ موی گندمی دارای رنگدانه‌های زرد مایل به کرمی هستند. ته‌مایه رنگی پوست گندمی رنگ بژ است. در حالی که افراد با پوست سبزه هاله‌هایی از رنگ زیتونی دیده می‌شود. رنگ سبزه اندکی تیره‌تر از رنگ گندمی است.

3-کدام رنگ مو برای همه انواع رنگ پوست مناسب است؟

رنگ موی شکلاتی و عسلی دو رنگی هستند که تقریباً با همه انواع رنگ پوست هماهنگی دارند. رنگ موی شکلاتی چه تیره چه روشن برای افراد با پوست سبزه و سفید مناسب است. همچنین رنگ عسلی به دلیل داشتن همزمان رنگ زیتونی و صورتی با همه انواع رنگ پوست سازگاری دارد.

4-بهترین رنگ مو برای افراد مسن کدام است؟

برای افراد مسنی که موهایشان سفید شده بهتر است از تیره کردن موهایشان بپرهیزند. چرا که رنگ موی تیره باعث دو برابر بیشتر دیده شدن چین و چروک‌های صورت می‌شود. رنگ‌های بلوند استخوانی، بلوند دودی خاکستری و بلوند کاراملی چند نمونه از بهترین رنگ‌های مناسب افراد مسن هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید