رنگ موی فندقی ؛ رنگی خاص برای همه انواع سلیقه‌ها با فرمول‌های طلایی

فندق

رنگ موی فندقی، رنگ مویی حد واسط میان بلوند و قهوه‌ای است. همین نکته باعث می‌شود که انتخاب فوق‌العاده برای دخترخانم‌ها و البته کسانی که به دنبال یک تغییر اساسی هستند، باشد. یک نکته جالب در مورد رنگ‌های قهوه‌ای و به خصوص فندقی وجود دارد این است که این رنگ‌ها درخشش زیادی دارند. بنابراین اگر به دنبال این هستید که رنگ مویی پیدا کنید که شما را کم سن‌وسال‌تر نشان دهد، گزینه مناسب شما است. چیزی که در مورد رنگ‌های بلوند کمتر اتفاق می‌افتد چرا که این رنگ‌ها معمولاً نور را بازتاب نمی‌دهند و ممکن است سن شما را بیشتر نشان دهند. در این گزارش با انواع فرمول‌های رنگ موی فندقی آشنا می‌شوید. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ موی فندقی چگونه درست می‌شود؟

همانطور که اشاره کردم این رنگ ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی و نارنجی است. بنابراین یک رنگ موی گرم به حساب می‌آید. اگر بخواهید موهایتان را فندقی کنید کار آسانی در پیش دارید چرا که نیازی به دکلره کردن موها ندارید. می‌توانید از رنگ‌های شماره‌های 5.3 (کاپوچینویی)، 5.5 (ماهاگونی) و 6.35 (کاراملی) استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که نتیجه کار به کیفیت مواد مصرفی و زمینه اصلی موهای شما هم بستگی دارد. البته بهتر است ابتدا در مورد رنگ موها شناخت کافی داشته باشید. به همین خاطر توصیه می‌کنم این گزارش را بخوانید: راهنمای انواع رنگ مو با عکس و شماره.

رنگ موی فندقی

رنگ شکلاتی فندقی

اگر دوست دارید که رنگ فندقی شما، تم شکلاتی داشته باشد یا به عبارتی تیره باشد، می‌توانید مقداری سایه‌های شکلاتی به آن اضافه کنید. البته ابتدا بهتر است در مورد رنگ شکلاتی اطلاعات بیشتری کسب کنید. به این گزارش مراجعه کرده و آن را بهتر بشناسید: رنگ موی شکلاتی را بیشتر بشناسید

رنگ موی فندقی شکلاتی

فرمول:

5.3+5.58+5.8+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ موی عسلی فندقی

رنگ مو عسلی فندقی یک رنگ تقریبا روشن است. اگر می‌خواهید چنین رنگ مویی داشته باشد بهتر است موها را تا پایه شماره 5 یا 6 روشن کنید. البته لازم نیست حتماً دکلره کنید، می‌توانید از روشن کننده‌های روغنی هم استفاده کنید. سپس از رنگ‌های 8.3، 5.5 و 6.35 استفاده کنید.

رنگ عسلی فندقی

فرمول:

8.3+5.5+6.35+ واریاسیون طلایی 4 سانتی متر+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

رنگ موی مسی

ترکیب مسی و فندقی دو رنگ نزدیک به هم هستند با این تفاوت که درصد رنگدانه‌های قهوه‌ای در مسی بسیار کمتر است نسبت به فندقی. برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید می‌توانید موها را تا پایه 5 روشن کنید. سپس با رنگ‌های 5.5 و 6.5 رنگساژ کنید. برای فندقی مسی کردن موها هم می‌توانید بدون دکلره کردن موها از شماره‌های 7.35 و 6.5 با اکسیدان 2 استفاده کنید.

موی مسی رنگ
رنگ موی مسی

فرمول:

7.35+6.5+ اکسیدان شماره 2 (دو برابر)

رنگ مو بلوطی

رنگ مو بلوطی یکی از رنگ‌های هم خانواده فندقی است. البته میزان رنگدانه‌های طلایی، قهوه‌ای و مقدار بسیار کمی ‌سبز زیتونی هم در آن وجود دارد. برای اینکه موهایتان را بلوطی کنید کافیست از رنگ‌های شماره 7.32، 7.35، 5.5 و 7.8 استفاده کنید.

 موی بلوطی

فرمول:

7.321+7.35+5.5+7.8+ اکسیدان شماره 1 (دوبرابر)

هایلایت و بالیاژ فندقی

یکی از بهترین ترکیب‌ها برای رنگ موی فندقی، هایلایت یا بالیاژ کردن موها با کمک این رنگ است. در بالیاژ یا آمبره، رنگ فندقی به مرور از ریشه تا انتهای ساقه روشن می‌شود و بسیار جذاب است. در مورد هایلایت هم همینطور است. در مورد هایلایت لازم نیست که موها دکلره شوند اگر می‌پرسید چطور، بهتر است این گزارش را بخوانید: هایلایت مو بدون دکلره در خانه با روش‌های علمی بی‌ضرر.

برای هایلایت یا بالیاژ کردن موها با رنگ فندقی می‌توانید از رنگ‌های شماره 7.35،‌ 6.5 و 7.81 استفاده کنید.

هایلایت فندقی

فرمول:

7.81+6.5+7.35+ اکسیدان شماره 1 (دو برابر)

توصیه‌های مهم

  • توجه داشته باشید که بعد از رنگ کردن موها، حتماً از شامپوهای بدون سولفات یا مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این شامپوها به دیرتر پاک شدن رنگ موها کمک می‌کند.
  • برای اینکه رنگ موی فندقی شما جلوه و درخشش داشته باشد، حتماً بعد از هربار حمام کردن از سرم مو استفاده کنید.
  • برای هایلایت یا بالیاژ کردن موها، حتماً به یک فرد متخصص و ماهر مراجعه کنید. دکلره کردن موها در خانه می‌تواند آسیب‌های جدی به مو وارد کند.

آیا توانستید جواب سوال‌های خود درباره این موضوع را بدست آورید؟ کجای گزارش ارائه شده می‌توانست جامع‌تر باشد؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی فندقی چه تناژی دارد؟

اصلی‌ترین رنگ فندقی، قهوه‌ای روشن است. در رنگ موی فندقی سایه‌های مسی و طلایی هم وجود دارند. این رنگ مو یک رنگ عالی هم برای افراد با پوست روشن و هم رنگ سبزه است.

2-آیا برای رنگ موی فندقی باید موها را دکلره کرد؟

برای اینکه یک رنگ فندقی روشن داشته باشید بهتر است موها را تا پایه 6 یا 7 روشن کنید. سپس با کمک رنگ فندقی 7.65 رنگساژ کنید. اما اگر نمی‌خواهید دکلره کنید می‌توانید با یک رنگ فندقی روشن مثل شماره 9 یا 10 موها را رنگساژ کنید.

3-رنگ موی فندقی مسی را چطور درست کنیم؟

رنگ موی فندقی معمولاً دارای سایه‌های نارنجی و مسی است. اما اگر می‌خواهید درصد مسی بودن موها را بیشتر کنید می‌توانید رنگ فندقی را با یک رنگ مسی ترکیب کنید. رنگ‌های مسی معمولاً با شماره‌های 6.55 مشخص می‌شوند.

4-رنگ موی فندقی عسلی چه ترکیباتی دارد؟

رنگ موی فندقی عسلی حاوی سایه‌های طلایی، نارنجی و اندکی صورتی است. برای چنین رنگ مویی باید موها را تا پایه 7 روشن کنید. سپس با کمک رنگ‌های 7.85، 8.3 و واریاسیون صورتی به رنگ فندقی عسلی درآورید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید