رنگ موی زیتونی بهترین گزینه ضد زردی مو

تاج زیتون روی مو

رنگ موی زیتونی یک رنگ پرطرفدار میان خانم‌هاست. به خصوص آن دسته از خانم‌هایی که از زرد یا قرمز شدن رنگ موهایشان شکایت دارند. این رنگ تقریبا در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد و سایه‌های سبز و دودی دارد. رنگ موی زیتونی برای کسانی که پوست روشن و گندمی‌دارند انتخاب مناسبی است اما من توصیه می‌کنم اگر رنگ پوست شما سبزه یا زیتونی است، موهایتان را زیتونی نکنید. انواع مختلفی از تناژهای زیتونی وجود دارد که در این گزارش با بعضی از آنها آشنا می‌شوید. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ زیتونی روی موی مشکی

اگر برای اولین بار است که تصمیم دارید موهایتان را رنگ کنید و البته تصمیم ندارید از روشن کننده‌ها و دکلره استفاده کنید، برای زیتونی کردن موها، از یک رنگ 7.7 یا 8.7 کمک بگیرید. رنگ موی زیتونی بهترین رنگ برای کسانی است که برای اولین بار می‌خواهند رنگ مو انجام دهند. اگر تار موهای شما ضخیم است بهتر است از پایه‌های 8 به بالا استفاده کنید. همچنین برای شناخت بهتر رنگ موها و سایه‌های آنها توصیه میکنم حتما این گزارش را بخوانید: راهنمای انواع رنگ مو با عکس و شماره

رنگ موی زیتونی روی موی مشکی

ترکیب رنگ قهوه‌ای زیتونی روشن

یکی از زیباترین ترکیب‌های رنگ زیتونی، ترکیب آن با قهوه‌ای روشن است. برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید لازم است موهایتان را تا پایه 7 یا 8 دکلره کنید. دقت کنید که برای دکلره کردن موها حتماً از تخصص یک فرد ماهر کمک بگیرید. سپس از رنگ‌های شماره 7.78 و 8.87 و کمی‌6.3 به علاوه اکسیدان شماره 1 رنگساژی تهیه کنید. البته همیشه به این نکته توجه داشته باشید که شماره سایه‌های رنگ مو در کمپانی‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و شما باید کاتالوگ رنگ مو را در هنگام خرید به دقت بررسی کنید.

رنگ موی قهوه ای زیتونی روشن
رنگ موی قهوه ای زیتونی روشن

فرمول:

7.78+8.87+6.3+ اکسیدان 1 (75 سی‌سی)

رنگ موی زیتونی عسلی

برای داشتن رنگ موی زیتونی عسل لازم است که موهایتان را تا حد امکان روشن کنید. مثل پایه 9 یا 10. سپس با کمک رنگ‌های 8.3، 9.7 و 9.31 به همراه مقدار بسیار کمی‌واریاسیون سبز (حدود نیم سانتی متر) رنگساژ زیتونی عسلی را آماده کنید. دقت کنید که این رنگ مو برای پوست‌های روشن و موهای نازک بسیار مناسب است.

رنگ موی عسلی زیتونی

فرمول:

8.3+9.7+9.31+واریاسیون سبز+واریاسیون طلایی+ اکسیدان 1 (75 سی‌سی)

رنگ موی زیتونی عسلی بدون دکلره

اگر دوست ندارید موهایتان را دکلره کنید اما یک چنین رنگ مویی می‌خواهید، باید به شما بگویم ابتدا جنس و میزان رنگدانه موهایتان را در نظر بگیرید. اگر تار موی شما متوسط یا نازک است، بسیار خوب برای بدست آوردن رنگ زیتونی عسلی نیازی به دکلره ندارید. اما اگر تار موی ضخیم دارید ممکن است نتیجه دلخواه شما نباشد. به هر حال برای زیتونی عسلی کردن موها بدون دکلره، رنگ‌های شماره 8.31 و 8.8 و 8.7 را به میزان مساوی ترکیب کنید. از اکسیدان شماره 2 یا 3 استفاده کنید تا موها روشن تر شوند.

رنگ موی عسلی زیتونی بدون دکلره

ترکیب رنگ موی زیتونی شنی

رنگ موی زیتونی شنی، ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، زیتونی، طلایی و دودی است. ابتدا لازم است موها را تا پایه 8 یا 9 دکلره کنید. سپس با رنگ‌های 8.31، 9.7، 8.8 و 9.1 و مقدار کمی‌رنگ شماره 6 طبیعی رنگساژتان را تهیه کنید. همانطور که قبلاً هم اشاره کردم باید به شماره سایه‌ها در کاتالوگ رنگ مو دقت داشته باشید.

رنگ موی زیتونی شنی
رنگ موی شنی زیتونی

فرمول:

8.31+9.7+8.8+9.1+واریاسیون طلایی+ واریاسیون نقره‌ای+ اکسیدان شماره 1 (75 سی‌سی)

ترکیب رنگ زیتونی سبز

زیتونی سبز تقریباً یک رنگ فانتزی به حساب می‌آید و شاید جالب باشد که به عنوان هایلایت لابه لای موهایتان از آن استفاده کنید. برای بدست آوردن این رنگ کافی است موهایتان را تا پایه شماره 7 یا 8 هایلایت یا آمبره کنید. سپس رنگساژی با رنگ‌های شماره 10.81 و 10.8 و واریاسیون سبز آماده کنید.

رنگ موی سبز زیتونی
رنگ موی آمبره سبز

فرمول:

 10.8+10.81+ 2 سانتی متر واریاسیون سبز+ 2 سانتی متر واریاسیون دودی+اکسیدان شماره 1 (75 سی‌سی)

توصیه‌های مهم

  • همیشه برای دکلره کردن موها از مواد بسیار مرغوب و تجربه یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید. دکلره کردن موها در خانه می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب‌رسان باشد.
  • هنگام خرید رنگ مو حتماً با دقت کاتالوگ‌های مختلف را بررسی کنید و از دقیق بودن شماره‌های رنگ مورد نظرتان مطمئن شوید.
  • پس از رنگ یا دکلره کردن موهایتان، از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی به مو، یا انواع سرم مو برای درخشان کردن آنها استفاده کنید.
  • یکی از بهترین راه‌ها برای درخشان و نرم کردن موها بعد از دکلره،نانوپلاستی مو است. توصیه می‌کنم این گزارش را هم بخوانید: با نانوپلاستی مو آشنا شوید

آیا پس از خواندن این گزارش به این رنگ مو علاقه‌مند شدید؟ یا نظراتنان نسبت به آن عوض شد؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-چطور می‌توانیم رنگ موی زیتونی خیلی روشن داشته باشیم؟

برای اینکه رنگ موی زیتونی شما خیلی روشن باشد، نیاز به دکلره کردن دارید. این دکلره باید موهای شما را حداقل تا پایه 8 روشن کند. سپس از یک ترکیب رنگ موی زیتونی دودی شماره 8 یا 9 کمک بگیرید. این رنگ‌ها معمولاً با شماره M8 یا M9 مشخص می‌شوند. رنگ زیتونی را با اکسیدان شماره 1 ترکیب کرده و به موهای خود بزنید.

2-رنگ موی زیتونی روی موی مشکی چه نتیجه‌ای می‌دهد؟

اگر موهای شما بدون رنگ و بکر است و قصد دارید برای اولین بار رنگ کنید، رنگ موی زیتونی انتخاب خوبی است. چرا که جلوی قرمز شدن موها را بعد از رنگ می‌گیرد. البته توجه داشته باشید رنگ فقط سه درجه موهایتان را روشن می‌کند. اگر می‌خواهید موهایتان روشن‌تر باشید نیاز به دکلره دارید. در نتیجه رنگ زیتونی شماره 8 روی موی مشکی نتیجه‌ای مشابه با یک خرمایی متوسط شماره 4 می‌دهد. البته بدون قرمزی.

3-ترکیب رنگ موی زیتونی و شنی را چطور تهیه کنیم؟

برای بدست آوردن یک رنگ زیتونی شنی که اصطلاحاً به آن بور هم گفته می‌شود، ابتدا باید موها را تا پایه 8 روشن کنید. این کار را با مواد مرغوب دکلره و با کمک یک آرایشگر ماهر انجام دهید. سپس با یک تیوب رنگ زیتونی شماره 9 و یک رنگ شنی شماره 8.71 و مقداری واریاسیون طلایی، رنگ زیتونی شنی بسازید و رنگساژ کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید