رنگ موی خرمایی را با این فرمول‌های ساده و متنوع بیاموزید

رنگ مو امروزه یکی از عناصر اصلی زیبایی در خانم ها به حساب می آید. یکی از رنگ های طبیعی و ساده ولی در عین حال زیبا رنگ موی خرمایی است که باعث جوان تر به نظر رسیدن ظاهر شما می شود و برای سن‌های مختلف مناسب است. این رنگ تناژ شکلاتی قرمز دارد و همین باعث می‌شود که همیشه از رنگ های ترند بوده و هیچوقت خسته‌کننده و تکراری نشود. در این مطلب فرمول‌های مختلف این رنگ موی خاص به همراه تصاویری از بهترین مدل‌های آن آورده شده که شما می‌توانید از آن‌ها برای انتخاب رنگ مو ایده بگیرید.

رنگ خرمایی چه رنگی است؟

خُرمایی رنگی است که معمولاً به رنگ قرمز مایل به قهوه ای یا زنجبیلی مایل به قهوه ای گفته می شود. این رنگ محدوده ای در سایه های متوسط تا تیره را دارا است و با طیف گسترده ای از رنگ های پوستی و رنگ چشم قابل تطبیق و هماهنگی است. رنگدانه های شیمیایی که باعث رنگ آمیزی موهای خرمایی می شوند غالباً فوملانین با مقادیر بالای یوملانیک هستند. این مدل رنگ مو برای خانم‌ها با پوست سبزه و یا گندمگون که طرفدار رنگ مویی ساده هستند، می‌تواند انتخاب ایده آل و مناسبی باشد.

رنگ خرمایی چه رنگی است؟
رنگ موی خرمایی
رنگ مو خرمایی

فرمول رنگ موی خرمایی:

۷۰ میل رنگ موی شکلاتی شماره شش + ۴۰ میل رنگ موی طبیعی شماره شش + ۳ سانت از واریاسیون نقره‌ای + اکسیدان شماره دو

  • سی تا چهل دقیقه روی موهایتان بماند و پس از آن با نرم کننده شستشو دهید.

رنگ موی طبیعی خرمایی

خبر خوشحال کننده این است که رنگ خرمایی جز رنگهایی به حساب می آید که می توان به راحتی بدون مواد شیمیایی و با استفاده از مواد گیاهی آن را درست کرد. پس اگر نمی‌خواهید آسیبی به موهایتان برسد یا به رنگ های شیمیایی حساسیت دارید می‌توانید از این فرمول استفاده کنید.

رنگ موی طبیعی خرمایی
رنگ موی طبیعی خرمایی

فرمول:

حنا: ۲ قاشق غذاخوری + قهوه: ۳ قاشق غذاخوری + پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری + وسمه: ۱ قاشق غذاخوری + آب: به میزان لازم

ابتدا در ظرف مناسبی حنا و قهوه و وسمه و پودر کاکائو را با مقداری آب به خوبی مخلوط کنید تا مواد شبیه به خمیر شوند سپس خمیر را روی مو‌های خود بمالید و بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم بشویید.

رنگ موی تیره خرمایی

اگر دوست دارید موهایتان را رنگ کنید ولی به دنبال تغییری بزرگ و ناگهانی نیستید حتما این رنگ به درد شما می خورد. البته این رنگ برای پایه هایلایت یا آمبره نیز می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. تنها کافی است ترکیب مواد زیر را به مدت ۴۵ دقیقه روی موهایتان قرار دهید.

رنگ موی تیره خرمایی
هایلایت مو به رنگ خرمایی
رنگ مو خرمایی تیره

فرمول:

یک تیوپ رنگ قهوه‌ای تیره شکلاتی شماره ۱ + ۱/۲ تیوپ رنگ قهوه‌ای روشن تیره بنفش + اکسیدان ۶ درصد + ۲ سانت واریاسیون نقره ای

رنگ موی خرمایی قهوه ای روشن

همانطور که می‌دانید رنگ موی قهوه ای یک رنگ گرم به حساب می‌آید و پایه رنگدانه‌های رنگ خرمایی در واقع از رنگ‌های قرمز و طلایی تشکیل شده است. با اینکه رنگ خرمایی و قهوه ای از یک طیف رنگی به حساب می آیند ولی قرار گرفتنشان در کنار هم می تواند رنگ خاص و منحصر به فردی را به همراه داشته باشد.

رنگ موی خرمایی قهوه ای روشن
رنگ موی قهوه ای خرمایی

فرمول:

۵۰ میل رنگ موی دودی شماره ۴ + ۴۰ میل رنگ موی خاکستری شماره ۵ + و۱۰ سانت اریاسیون نقره ای + اکسیدان یک

رنگ موی دودی خرمایی

یکی از رنگ های بسیار شیک و امروزی ترکیب رنگ خرمایی و دودی است. رنگ موی دودی از رنگ‌های خاصی به حساب می‌آید که شاید نتواند نظر هر کسی را جلب کند، ولی این رنگ با قرار گرفتن در کنار رنگ خرمایی می‌تواند تاثیر مستقیم روی زیبایی خانم‌ها داشته باشد. این فرمول نیز نیازی به دکلره ندارد و باید به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید.

رنگ موی دودی خرمایی
رنگ موی خرمایی دودی

فرمول:

۸۰ میل رنگ موی شماره C6  به اندازه + ۲۰ میل رنگ موی شماره C5 به اندازه + ۱۰ سانت واریاسیون نقره ای + به اندازه رنگ تهیه شده اکسیدان ۶ درصد

رنگ موی خرمایی دارچینی

امروزه استفاده از رنگ‌های متنوع و خاص روی مو‌ها امری رایج شده است. رنگ دارچینی یکی از انواع رنگ موی فانتزی به حساب می‌آید که  اگر می‌خواهید چهره‌ای متفاوت داشته باشید این رنگ مو در کنار رنگ خرمایی می‌تواند ایده خوب و مناسبی باشد.

رنگ موی خرمایی دارچینی
هایلایت مو به رنگ خرمایی دارچینی
رنگ موی دارچینی خرمایی

فرمول:

۱/۳ تیوپ رنگ موی ماهگونی شماره ۹ + ۱/۳ تیوپ رنگ موی مسی شماره ۷ + ۱/۳ تیوپ رنگ موی قهوه‌ای طلایی شماره ۷ + اکسیدان شماره ۲ + واریاسیون نقره‌ای

رنگ مش خرمایی کاراملی

یکی از راه حل‌های عالی برای استفاده از این رنگ ایجاد هایلایت و مش است. از ترکیب های فوق العاده که مش با رنگ ویژه را به همراه دارد رنگ مش کاراملی خرمایی است. ابتدا باید رنگ پایه را با استفاده از فرمول شماره یک به خرمایی رسانده و سپس قسمت‌های مورد نظر را با دکلره به پایه ۸ برسانید و سپس ترکیب زیر را استفاده کنید.

رنگ مش خرمایی کاراملی
رنگ مش کاراملی خرمایی

فرمول:

۲۰ میل رنگ مو طلایی شماره ۸ + ۳۰ میل رنگ موی کاراملی + ۱۰ میل رنگ موی شکلاتی + دو برابر مقدار رنگ مو اکسیدان شماره یک

حرف پایانی

همانطور که دیدید بزرگترین مزیت رنگ موی خرمایی نسبت به بسیاری از رنگ‌های دیگر این است که بیشتر ترکیب‌های آن احتیاجی به دکلره ندارد. توجه داشته باشید میزان استفاده از هر رنگ به سلیقه و حجم مو‌های شما بستگی دارد. لازم است بعد از ۲۰ دقیقه مدام رنگ را چک کنید و زمانی که به تناژ دلخواه شما رسید، مو‌ها را با آب ولرم شستشو دهید. همچنین قبل از انتخاب رنگ موی خود به رنگ پوستتان و هماهنگی بین آنها دقت داشته باشید.

در آخر توصیه می‌کنیم با «رنگ موی شامپاینی با ۱۰ فرمول عالی در تناژهای جذاب» نیز آشنا شده و از این رنگ زیبا نیز برای تغییر و جذابیت بیشتر خود استفاده کنید.

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-آیا می‌توان رنگ موی خرمایی را به شکل هایلایت درآورد؟

پاسخ این سوال مثبت است. برای این کار کافیست موها را برای هایلایت تقسیم‌بندی کنید. سپس به صورت لایه‌لایه رشته‌هایی از موها را به صورت زیگزاگی درآورید. این رشته‌ها را لای فویل بگذارید و مواد بزنید. می‌توانید از رنگ موی 8.78 و اکسیدان 1 استفاده کنید. برای جلوگیری از قرمزی، مقداری واریاسیون دودی هم اضافه کنید. رنگ موی خرمایی را به صورت بالیاژ هم می‌توانید درآورید.

2-برای رنگ موی خرمایی دخترانه تیره از چه شماره رنگی باید استفاده کنیم؟

برای اینکه یک رنگ موی خرمایی تیره داشته باشید بهتر است از رنگ‌های شماره 6 یا 7 برای موهای خیره تیره طبیعی و رنگ‌های شماره 4 یا 5 برای موهای نازک و کمی روشن طبیعی استفاده کنید. برای جلوگیری از قرمز شدن موها مقداری واریاسیون سبز به رنگ موی خود اضافه کنید. می‌توانید از اکسیدان شماره 1 استفاده کنید.

3-رنگ موی خرمایی زیتونی را چگونه درست کنیم؟

برای اینکه یک ترکیب رنگی خرمایی زیتونی داشته باشید می‌توانید از رنگ‌های شماره 7.87 و 8.1 و واریاسیون سبز استفاده کنید. از هر کدام از این رنگ‌ها نصف تیوب در کاسه بریزید و حدود 4 سانتی‌متر واریاسیون سبز اضافه کنید. برای این ترکیب رنگ از اکسیدان شماره 1 استفاده کنید.

4-چگونه رنگ موی خرمایی مردانه و طبیعی داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید یک رنگ موی خرمایی بسیار طبیعی برای آقایان درست کنید بهتر است از رنگ‌های شماره 5.1 و 7.8 استفاده کنید. برای طبیعی‌تر شدن رنگ نیاز به واریاسیون سبز یا رنگ موی زیتونی دارید. رنگ‌های 5.1 و 7.8 را به نسبت مساوی در کاسه ریخته و مخلوط کنید. حالا به مقدار 5 سانتی‌متر رنگ زیتونی یا واریاسیون سبز بریزید. برای این ترکیب رنگ حتماً از اکسیدان شماره 1 استفاده کنید. همچنین رنگ نباید بیشتر از 45 دقیقه روی موها بماند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۲ نظر

  • Amina husseini

    با عرض سلام و خسته نباشی یک سوال آیا این فرمولها فقط فرمولهاى مخصوص رنگ شرکت Wella هستش ؟ با سپاس

    • A
      هما نعمانی

      سلام دوست عزیزم. بله ولا و شرکت هایی که سیستم شماره گذاری مشابه به ولا دارند.

نظر خود را برای موهیتو بنویسید