بهترین روش اکستنشن مو را با جزئیات بیشتری بشناسید

امروزه برای افزایش عمق و حجم مو‌های طبیعی می‌توان مو‌هایی را به آن‌ها اضافه کرد که به این عمل اکستنشن مو می‌گویند. این عمل یکی از راه‌های سریع افزایش حجم و طول مو اکستنشن مو‌ها است که به دو گروه طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. همچنین دارای انواع مختلفی است که هر کسی باید با در نظر گرفتن نوع و جنس مو و هزینه بهترین و مناسب‌ترین نوع را انتخاب کند. البته در هر صورت جز روش‌های بی خطر و سریع برای شکل دادن به مو یا بلندتر کردن مو‌ها است. در ادامه ابتدا قرار است با با انواع مختلف روش‌های اکستنشن آشنا شده و سپس در خصوص بهترین روش اکستنشن مو برای انواع مو صحبت خواهیم کرد.

انواع روش‌های نصب اکستنشن مو

۱) اکستنشن طبیعی یا حرارتی یا لیزری

استفاده از موی طبیعی در اکستنشن در واقع پرطرفدارترین روش است که می‌توان گفت از دیگر روش‌ها نیز بهتر است. در این روش از موی طبیعی افراد کوتاه شده استفاده می‌شود و در اختیار فرد گیرنده قرار داده می‌شود. به راحتی این مو‌ها را با دستگاه مخصوص به مو‌ها وصل کرده و نیاز به مراقبت زیادی ندارد. خب، چون این مو‌ها طبیعی است به آسانی قابل شست و شو است و در برابر مواد شوینده معمولی مو از خود حساسیت نشان نمی‌دهند. زمان کمی برای نصب و جدا کردن می‌گیرد و جزء ماندگارترین روش‌ها است، اما امروزه این روش دارای هزینه زیادی است.

اکستنشن طبیعی یا حرارتی یا لیزری

۲) اکستنشن‌های کراتین

یکی دیگر از بهترین و ماندگار‌ترین روش‌ها روش چسبی برای اکستنشن است. این روش کمترین مشکل را برای فرد از نظر راحتی و سلامت مو ایجاد میکند. در واقع در این روش با استفاده از قطعات کراتین مو‌های اکستنشن را به مو‌های سر وصل میکنند. کراتین بعد از حرارت جذب مو می‌شود. چسب کراتین حاوی کراتین است و خیلی بهتر از چسب عمل میکند. برای جداسازی نیز از ریموور‌های مخصوص کراتین استفاده می‌شود که به ریشه و ساقه مو آسیب نمی‌رساند. این روش برای جلوی مو، مو‌های نازک و کم پشت بسیار مناسب است.

اکستنشن‌های کراتین

۳) اکستنشن دوخت یا روش لاینی

خیلی واضح است که این روش عموما کار هرکسی نیست و حتما باید به دست یک فرد حرفه‌ای انجام شود. در واقع در این روش مو‌های تهیه شده در محل مناسب با یک بافت افقی وصل می‌شود و موی سر دوخت دار را با استفاده از نخ و سوزن‌های مخصوص به بافت روی سر دوخت می‌زنند. درست است که در این روش از هیچ گونه مواد شیمیایی و حرارتی استفاده نشده و به همین دلیل کوچکترین آسیبی به مو‌ها وارد نخواهد شد، اما این کار زمان بسیاری نیاز دارد و باید صبر و حوصله زیادی خرج کنید، اما نتیجه آن بسیار عالی خواهد بود. البته توجه داشته باشید که این روش از دیگر روش‌ها نگهداری سخت تری دارد.

اکستنشن دوخت یا روش لاینی

۴) اکستنشن مو با چسب

بعضی از اکستنشن‌ها نیز با چسب لابلای موی شما می‌چسبند و مدیریت کردن آن‌ها راحت‌تر از انواع دیگر است. این پروسه زمان زیادی نمی‌برد و حدودا یک ساعت طول می‌کشد، ولی ممکن است به چسب مو حساسیت داشتید. همچنین برای جداسازی به مو‌ها آسیب رسانده و فرد را اذیت می‌کند. توجه داشته باشید بهتر است نصب این اکستنشن به دست افراد حرفه‌ای انجام شده تا نتیجه کار بهتر و طبیعی‌تر شود.

اکستنشن مو با چسب

۵) اکستنشن‌های کلیپسی

در روش اکستنشن با گیره از مو‌هایی استفاده می‌شود که سر آن‌ها گیره نصب شده. این مو‌ها به وسیله‌ی این گیره‌ها در لابه لایه مو‌های سر نصب می‌شوند. این روش ماندگاری زیادی ندارد و بیشتر از چند روز قابل استفاده نیست. اما خب نصب این نوع اکستنشن بسیار راحت است. بیشتر از این نوع برای مو‌های بلند و مهمانی‌ها تنها برای پرپشت نشان دادن مو‌ها استفاده می‌شود که بعد از اتمام کار آن را جدا می‌کنند.

اکستنشن‌های کلیپسی

۶) اکستنشن مو با استفاده از رینگ

با اینکه این تکنیک یکی از طبیعی‌ترین تکنیک‌های اکستنشن در کل دنیا محسوب می‌شود، ولی کارایی دیگر روش‌ها را ندارد، زیرا ماندگاری خوبی ندارد. در این روش شاخه‌های مو را با رینگ به چند دانه از مو‌های سر وصل کرده و با استفاده از فشار با انبر رینگ را سفت می‌کنند. این روش از دیگر روش‌ها سخت‌تر است، زیرا در هنگام خوابیدن روی آن سردرد ایجاد می‌کند و ممکن است اتصال بعد از مدتی شل شود پس هر ۳ الی ۴ هفته باید به آرایشگر خود مراجعه کنید تا قسمت‌های وصل شده را برای شما سفت کند.

اکستنشن مو با استفاده از رینگ

بهترین روش اکستنشن مو کدام است؟

با اینکه بهترین نوع اکستنشن بستگی به انتظارات و هزینه در نظر گرفته شده دارد، اما دو روش اول یعنی اکستنشن موی طبیعی و روش کراتین با توجه به میزان دوام و کارایی و هزینه امروزه بیشترین محبوبیت را داشته و با توجه به نظر استفاده کنندگان بهترین روش‌ها چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان هستند.
البته میزان ماندگاری اکستنشن‌ها حدودا بین ۳ الی ۶ ماه است که این زمان با توجه به نوع اکستنشن، میزان مهارت آرایشگر، کیفیت مواد و اکستنشن و میزان مراقبت‌های پس از نصب اکستنشن کم و زیاد می‌شود.
اگر به دنبال اکستنشن‌های کوتاه مدت یعنی یک تا دو هفته یا یکی دو روزه هستید دیگر روش‌ها نیز می‌توانند کاربردی باشند.

نکاتی برای مراقبت از اکستنشن‌های مو

  • بیش از حد در برابر نور خورشید و آلودگی هوا قرار نگیرید.
  • برای افزایش عمر اکستنشن رطوبت را از روی آن‌ها از بین ببرید.
  • هنگام مرتب کردن از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید.
  • برای حفظ درخشندگی هفته‌ای یکبار از روغن استفاده کنید.
  • از وسایلی مانند؛ کلیپس و کش و … زیاد استفاده نکنید، زیرا اکستنشن به مرور شل خواهد شد.

حرف آخر

امیدواریم خواندن مقاله بهترین روش اکستنشن مو برای شما مفید بوده باشد. خوب است بدانید اکستنشن مو اگر توسط متخصص و به صورت اصولی انجام شود کاملا امن و بی خطر بوده و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین این کار هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و افراد در هر سنی قادر به استفاده از آن خواهند بود، اما باید به نوع برند‌ها توجه داشته باشند

باز هم برای آشنایی بیشتر با روش های مختلف اکستنشن می توانید مقاله مزایا و مضرات اکستنشن مو و انواع آن در یک نگاه را نیز بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

با چند مورد از اکستنشن‌های ارائه شده در این گزارش از قبل آشنا بودید؟ آیا روش دیگری شما می‌شناسید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین روش اکستنشن مو چیست؟

ا اینکه بهترین نوع اکستنشن بستگی به انتظارات و هزینه در نظر گرفته شده دارد، اما دو روش اول یعنی اکستنشن موی طبیعی و روش کراتین با توجه به میزان دوام و کارایی و هزینه امروزه بیشترین محبوبیت را داشته و با توجه به نظر استفاده کنندگان بهترین روش‌ها چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان هستند.

2-عوارض اکستنشن مو چیست؟

حساس و ملتهب شدن پوست سر، نازک شدن موها یا ابتلا به ریزش مو، آلودگی ساقه مو و ابتلا به سردرد، بعضی از مهم‌ترین عوارض اکستنشن مو هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود که بهتر است اکستنشن مو را به طور دائم و پشت سر هم انجام ندهید.

3-روش‌های مراقبت از اکستشن مو چیست؟

بیش از حد در برابر نور خورشید و آلودگی هوا قرار نگیرید.برای افزایش عمر اکستنشن رطوبت را از روی آن‌ها از بین ببرید.هنگام مرتب کردن از شانه‌های دندانه درشت استفاده کنید.برای حفظ درخشندگی هفته‌ای یکبار از روغن استفاده کنید.
از وسایلی مانند؛ کلیپس و کش و … زیاد استفاده نکنید، زیرا اکستنشن به مرور شل خواهد شد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید