راهنمای کامل انتخاب انواع مدل مو مردانه ساده و شیک

انتخاب مدل مو برای آقایان حقیقتاً کار سختی به نظر نمی‌رسد. چون حتما با کمی‌ جست‌وجو تحقیق می‌توانند یک مدل موی مناسب پیدا کنند. فاکتورهای مهم برای انتخاب مدل مو مردانه ، در نظر گرفتن فرم صورت و ریش است. البته تناسب مدل مو با محل کار و سبک زندگی هم حتما برای آقایان مهم است. خوش‌شانسی دیگر آقایان هم این است که می‌توانند هر ماه یک مدل موی جدید انتخاب کنند یا حداقل به یک مدل موی ثابت تغییرات کوچکی بدهند. این گزارش راهنمای کاملی برای انتخاب یک مدل موی مردانه است. پس اگر می‌خواهید در مورد مدل‌های مردانه بیشتر بدانید تا پایان با من همراه باشید.

مدل موی خامه‌ای مردانه

این مدل موها، مدل‌هایی پرحجمی‌ هستند. در این نوع مدل، موها بلند هستند و باید حتماً با کمک سشوار به آنها استایل دهید.

مدل موی خامه ای مردانه

مدل موی آلمانی

مدل موی آلمانی در دهه‌های گذشته یک مدل بسیار پرکابرد و محبوب به خصوص برای پسربچه‌ها بود. به این مدل مدل کاسه‌ای هم می‌گفتند. این روزها مدل موی آلمانی هم دستخوش تغییراتی شده است و هنوز هم طرفدارانی دارد.

مدل موی آلمانی مردانه

مدل موی تیفوسی مردانه

این مدل مو که به آن مدل یک سانتی‌متری یا سربازی هم می‌گویند یک مدل بسیار کوتاه است. برای کسانی مناسب است که موهای کم‌پشتی دارند یا رابطه خوبی با موهای بلند ندارند.

مدل موی تیفوسی مردانه

مدل موی قیصری (سزاری)

یک مدل موی بسیار پرطرفدار در دهه‌های 40 و 50، که هنوز هم دوست‌داشتنی است.

مدل موی قیصری

مدل موی کلاسیک مردانه

این مدل مو برای هرکسی یک تعریفی دارد. بنابراین شکل و ظاهر دقیقی ندارد. هر مدلی که شامل ظاهر مرتب و یکدست موها باشد که بتوان آن را به سمت بالا یا کج شانه کرد، یک مدل موی کلاسیک محسوب می‌شود.

مدل موی کلاسیک مردانه

مدل موی دستیاری مردانه

در این مدل، موهای روی سر کمی‌ بلند و زاویه‌دار هستند. موهای دو طرف سر برش خورده و تا حد ممکن کوتاه می‌شوند.

مدل موی دستیاری

مدل موی دیسکانکت

یکی از مدل موهایی که اخیراً در میان آقایان بسیار محبوب شده است. در این مدل، یک طرف از موها بلند و خامه‌ای شکل هستند و طرف دیگر کوتاه می‌شود. یک خط صاف، مرز مشخصی میان این دو قسمت ایجاد می‌کند.

مدل موی دیسکانکت

مدل موی سایه روشن مردانه

در مدل سایه روشن، موهای رویی نسبتا بلند هستند و هرچه به سمت پایین و گوش‌ها حرکت می‌کنیم موها به تدریج کوتاه می‌شوند. این کار باعث می‌شود ظاهر موها یک حالت سایه روشن ایجاد کند.

مدل موی سایه روشن مردانه

مدل موی بوکسوری

در این مدل قسمت میانی و بالای سر شامل موهای نسبتا بلند و تاجی شکل است. دو طرف مو برش خورده و سایه‌دار می‌شود.

مدل موی بوکسوری

مدل موی فرانسوی مردانه

مدل موهای فرانسوی و قیصری اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. البته شباهت‌هایی میان این دو وجود دارد اما مدل فرانسوی مینیمالیستی‌تر است و برش‌های کوتاه و بلند پراکنده‌ای دارد.

مدل موی فرانسوی مردانه

مدل موی چتری مردانه

در این مدل موها طوری استایل می‌شوند که روی پیشانی بریزند. موهای دو طرف سر معمولاً کوتاه می‌شوند.

مدل موی چتری مردانه

مدل موی گوجه‌ای مردانه

این مدل مو غالباً به شکل موهای بلند روی سر است. طول موهای به اندازه‌ای است که بتوان موها را با کش گره زد. موهای طرف سر هم تا حد ممکن کوتاه می‌شوند.

مدل موی دم اسبی مردانه

مدل موی ارتشی

شامل موهای بلند و رو به عقب در قسمت میانی سر و موهای تراشیده شده در دو طرف است. بلندی موها تا پشت سر ادامه می‌یابد.

مدل موی ارتشی

مدل موی پامپادور

پامپادور هم یک نوع مدل موی خامه‌ای است با این تفاوت که موهای دو طرف سر هم به نسبت بلند هستند. در ضمن باید به قسمت جلویی موها استایل گرد و پف کرده داده.

مدل موی پامپادور

موهای رو به عقب مردانه

این مدل مو برای استایل‌های رسمی‌و مراسم‌های مهم بسیار مناسب است. موها بلند اما مرتب بوده و معمولا پف‌دار شده و رو به عقب حالت داده می‌شوند.

مدل موی رو به عقب

مدل موی آندرکات

مدل موی آندرکات در سال‌های اخیر خیلی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. موهای میانی سر بلند و رو به بالا استایل داده می‌شوند و بقیه سر ظاهر تراشیده و محو پیدا می‌کند.

مدل موی آندرکات مردانه

توصیه‌های مهم

هنگام انتخاب مدل مو حتماً به حجم و ضخامت موهایتان و مدلی که در نظر دارید توجه کنید. برای استایل دادن به موها سعی کنید از سشوار و واکس موی مرغوب استفاده کنید تا منجر به آسیب به ریشه‌ موها نشود. همچنین فرم صورت و مدل ریش‌هایتان را هم در هنگام انتخاب یک مدل موی مناسب در نظر بگیرید. مدل موی شما نشانه طرز فکر و شخصیت شماست پس حتماً قبل از کوتاهی مو درباره انواع مدل مو مردانه بخوانید و تحقیق کنید. توصیه می‌کنم برای آگاهی از آخرین مدل موهای مو پیشنهاد می‌کنم این گزارش را هم بخوانید: 50 مدل موی مردانه 2020

در میان مدل‌های ارائه شده کدام مدل را می‌پسندید؟ دلیل شما برای انتخاب این مدل چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین مدل موی مردانه برای افراد با صورت کشیده کدام است؟

برای افراد با صورت کشیده مدل موهای دورسفید و عمودی چندان مناسب نیست. چرا که بر کشیدگی صورت آنها تاکید می‌کند. در عوض مدل موهای فرق کج و بلند مدل‌هایی هستند که باعث متعادل شدن کشیدگی چهره می‌شوند.

2-بهترین مدل موی مردانه برای افراد با صورت گرد کدام است؟

مدل موهای عمودی، خامه‌ای و دور سفید برای افراد با صورت گرد انتخاب بسیار مناسبی است. چرا که باعث متعادل شدن چهره و کشیده‌تر به نظر رسیدن آن می‌شوند.

3-برای آقایان با موهای مجعد و فر چه مدل مویی مناسب است؟

مدل موهای عمودی خط‌دار یا اصطلاحاً دیسکانکت، مدل موی افسری و مدل موی باب راس چند نمونه از معروف‌ترین و بهترین مدل‌ها برای افراد با جنس موی فر و مجعد هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید