مدل مو خامه ای از کجا آمد؟ حقایقی که در مورد آن نمیدانستید

استایل مو مردانه 2020

تاریخ پر است از نمادهای مدل موی مردانه. از ستاره‌های سینما گرفته تا ستاره‌های فوتبال. کافیست یک جستجوی ساده انجام دهید تا هزاران نمونه مدل موی مردانه قدیمی و نمادین بیابید. اما در مورد مدل مو خامه ‌ای بگذارید یک نکته جالب به شما بگویم. ستاره مدل مو خامه‌ ای، یک زن است. بله مادام پامپادور معشوقه محبوب لوئی پانزدهم پادشاه فرانسه در قرن 18 بوده است. هرچند شخصیت او در تاریخ چندان محبوب نبود اما این امر باعث نشد که مدل موهایش در قرن‌های بعدی محبوبیت پیدا نکند. در ایران به این مدل، مدل مو خامه‌ ای می‌گوییم. در این گزارش همه چیز را در مورد این مدل مو خواهید دانست. با من همراه باشید.

مدل مو خامه ‌ای از کجا آمد؟

تا دهه 50 میلادی، فقط خانم‌ها بودند که موهایشان را به شکل پامپادور یا همان مدل مو خامه‌ای، درست می‌کردند. پس از آن اولین سفیر مرد مدل مو خامه‌ ای، خواننده محبوب، پادشاه راک اند رول، یعنی الویس پریسلی بود. در سال‌های بعد ستارگانی مانند جیمز دین و ریچارد کوچک هم، مدل مو خامه ای را انتخاب کردند تا نشان دهند این مدل مو فقط مخصوص دخترها نیست.

مدل مو الویس پریسلی

برای استایل مدل مو خامه‌ ای چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم؟

اگر به مدل مو خامه‌ ای علاقمند شده‌اید، باید چند نکته مهم را قبل از هرچیز در نظر بگیرید. چه به عنوان یک مشتری چه به عنوان آرایشگر این نکات را به خاطر بسپارید. قبل از دست به قیچی شدن این موارد را باید بررسی کنید:

نوع موی مناسب مدل مو خامه ‌ای

اولین نکته مهم در مورد مدل مو خامه‌ ای، جنس مو است. باید گفت که موهای مجعد و بسیار ضخیم چندان مناسب این مدل مو نیستند. حالت خامه‌ای دادن به این موها کمی ‌دشوار است. بنابراین بهتر است موها نرم و صاف باشند.

مدل مو مردانه شیک

حجم و قد موی مناسب مدل مو خامه‌ ای

یکی دیگر از فاکتورهایی که باعث می‌شود یک مدل مو خامه‌ ای متناسب داشته باشید، حجم مو است. کسانی که موهای پرپشت به خصوص در جلوی سر، دارند گزینه‌های مناسب تری برای این مدل مو هستند. همچنین قد موهای باید بلند باشد. موهای جلویی باید حداقل 4 تا 6 سانتی متر از ریشه بلند باشند.

مدل مو پامپادور

فرم صورت مناسب مدل مو خامه‌ ای

صورت‌های ایده‌آل برای مدل مو خامه‌ ای، چهره‌های با زوایای فک و گونه هستند. همچنین برای کسانی که صورت کشیده دارند باید موهای دو طرف سر کمی بلندتر از حد معمول باشد و برعکس. برای صورت‌های گرد بهتر است موهای دو طرف تا حد ممکن کوتاه شوند تا از گردی صورت کم کند.

فرم صورت مدل مو خامه ای

ریش و مدل مو خامه‌ ای

در گذشته مردان با مدل موی پامپادور حتماً صورت‌هایشان را کاملاً اصلاح می‌کردند. اما ترند ریش و مدل مو خامه‌ای در سال‌های اخیر نشان داد که این مدل مو با ریش هم هماهنگ است. یک مدل ریش خوب حتی می‌تواند بر جذابیت مدل خامه‌ ای بیفزاید. به عنوان مثال اگر صورت گردی دارید، یک مدل ریشه کشیده و بلند، به همراه مدل مو خامه‌ای می‌تواند چهره شما را کشیده‌تر نشان دهد.

ریش و مدل مو

انواع مدل مو خامه ‌ای

مثل هر مدل موی دیگری، مدل مو خامه ‌ای هم در طی سالیان دراز دستخوش تغییرات زیادی شده. بنابراین انواع مختلفی از این سبک مدل مو وجود دارد. در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

مدل مو پامپادور کلاسیک

می‌خواهید مدل موهایتان شبیه الویس پریسلی باشد؟ یک مدل پامپادور کلاسیک انتخاب کنید. خیالتان هم راحت باشد، این مدل مو هیچوقت تکراری و قدیمی نمی‌شود. فقط توجه داشته باشید همانطور که گفتم، موهایتان باید به اندازه کافی بلند باشند. هم موهای روی سر و هم موهای کناری.

مدل مو خامه ای کلاسیک

خامه‌ ای مدرن

در این نوع مدل خامه ای مو، یک تضاد مشخص میان موهای روی سر و موهای دو طرف سر وجود دارد. به این نوع مدل مو، دیسکانکت هم گفته می‌شود. موهای روی سر بلند هستند و دو طرف تراشیده می‌شوند. اگر دوست ندارید موهای کنار سر تراشیده شوند، می‌تواند آنها را ماشین کنید. یا اینکه به شکل سایه دار کوتاه کنید. این استایل کمی به استایل کلاسیک نزدیک‌تر است.

استایل مو مردانه

خامه ‌ای کوتاه

اگر موهایتان خیلی بلند نیست یا دوست ندارید بلند باشد، نگران نباشید برای شما یک مدل خامه‌ای وجود دارد. این نوع مدل موی خامه‌ای به مدل موهای کوتاه رو به عقب خیلی شباهت دارند.

مدل مو خامه ای کوتاه

خامه‌ ای برای موهای فر

اگر موهای فر درشت یا موج دار دارید، شما هم می‌توانید انواعی از مدل مو خامه‌ ای را امتحان کنید. مدل‌های خامه‌ای فرفری، کمی به مدل‌های شلخته نزدیک هستند. در سال‌های اخیر، این مدل‌ها بسیار ترند بوده‌اند.

مدل مو خامه ای موی فر

مدل مو خامه‌ ای دخترانه

همانطور که گفتم، اولین نفری که با مدل مو خامه‌ای یا پامپادور شناخته شده است، یک زن بوده. بنابراین انصاف نیست که در این گزارش از مدل موهای خامه‌ای دخترانه حرفی نزنیم. از سال‌ها پیش این مدل مو در میان دختران و زنان جوان بسیار پرطرفدار بوده است. بسیاری از مدل‌های کلاسیک و امروزی زنانه از مدل مو خامه‌ای الهام گرفته‌اند. فکر نکنید که مدل مو خامه‌ ای فقط مخصوص موهای کوتاه است، در ادامه انواعی از مدل‌های موهای کلاسیک خامه‌ای و مدرن امروزی برای دخترها را می‌بینید.

مدل مو خامه ای دخترانه
استایل موی کوتاه دخترانه
مدل مو کوتاه زنانه
موی بلوند کوتاه زنانه

چگونه مدل خامه ‌ای را حالت دهیم؟

مدل موی خامه‌ای از جمله مدل‌هایی است که نیاز به رسیدگی دارد. اگر می‌خواهید ظاهر موها مرتب و زیبا باشد، باید حتماً کار با سشوار و برس گرد را یاد بگیرید. برای حالت دادن به مدل مو خامه‌ای به این نکات دقت کنید:

  1. قبل از هرچیز موها را شسته و تمیز کنید.
  2. آب اضافی موها را با یک حوله به آرامی بگیرید و خشک کنید. بعد از آن با کمک یک شانه موها را به آرامی رو به عقب شانه بزنید. برای شانه زدن باید ابتدا به سمت بالا و عقب تا روی تاج سر و سپس پایین بکشید.
  3. مقداری واکس یا ژل به موها بزنید. با یک برس گرد و سشوار شروع به حالت دادن موها کنید. موها را دور برس گرد پیچیده و رو به بالا و عقب و سپس پایین بچرخانید. درجه حرارت سشوار را روی متوسط بگذارید و آن را همگام با برس حرکت دهید.

حرف آخر

برای اینکه یک مدل مو خامه‌ای زیبا داشته باشید، حتماً به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید. همچنین سعی کنید دو هفته یکبار برای مرتب کردن نوک موها به آرایشگاه بروید. سعی کنید مدل انتخابی شما با فرم صورت و محل کارتان هماهنگی داشته باشد. رسیدگی و مراقبت به موها را هم فراموش نکنید. یکی از روش‌های مراقبت از موها استفاده از تونیک‌های مو است. اگر می‌خواهید درباره تونیک‌ها و نحوه کار آنها بیشتر بدانید، این گزارش را از دست ندهید: تونیک مو در چند قدمی شما

نظر شما در مورد مدل موی خامه‌ای چیست؟ آن را می‌پسندید؟ اگر نه چه مشکلی در آن می‌بینید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-آیا مدل موی خامه ای برای دختران هم مناسب است؟

مدل موی خامه‌ای از ابتدا یک مدل موی زنانه بوده که در طول زمان به یک مدل موی مردانه تبدیل شده است. اما هنوز هم سلبریتی‌ها و هنرمندان زن زیادی از این مدل مو استقبال می‌کنند. البته دقت کنید که مدل موی خامه‌ای یک مدل موی نسبتاً کوتاه است و برای خانم‌هایی که به مدل موهای کوتاه علاقه دارند مناسب است.

2-مدل موی خامه ای را چگونه حالت دهیم؟

مدل موی خامه‌ای را می‌توانید با کمک سشوار و برس گرد و کمی واکس مو به بهترین شکل ممکن حالت دهید. برای این کار باید یک برس گرد سرامیکی با اندازه متوسط تهیه کنید. البته می‌توانید از یک اتو موی باریک هم برای صاف کردن موها قبل از سشوار کشیدن استفاده کنید.

3-مدل موی خامه ای برای چه جنس موهایی مناسب است؟

مدل موی خامه‌ای یا پامپادور برای افراد با موهای لخت و فر درشت مناسب است. اگر موهای مجعد، خشک و خشن دارید ممکن است با این مدل مو احساس راحتی نکنید. چرا که برای مدل موی خامه‌ای موهای شما باید حالت‌پذیر و نرم باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید